Ferdinand Porsche je 1934. godine prema želji Adolfa Hitlera počeo s radom na razvoju malog, jednostavnog i izdržljivog automobila koji će biti pristupačan prosječnom Nijemcu. U to vrijeme je samo jedan od 50 Nijemaca imao vlastiti automobil pa je automobilska i prateća industrija bila vrlo minorna za značaj njemačke ekonomije. Nacistička propaganda je to dobro iskoristila za uvođenje Volkswagena. Od njega je Hitler očekivao popularnost u Njemačkoj kakvu je Ford T imao u SAD. Porsche je prvi prototip završio u tajnosti u listopadu 1935. Na današnji dan 1936. počele su test vožnje. Zaposlenici su vozili tri serijska modela 800 km dnevno, a noću su se obavljali potrebni popravci. Tri mjeseca kasnije Porsche i njegovi inžinjeri su zaključili da je Volkswagen pokazao karakteristike koje mu osiguravaju daljnji razvoj. Godine 1938. prvi Volkswagen u svojoj konačnoj formi je otkriven, a The New York Times ga je nazvao „Beetle“. U ’60-im i ’70-im godinama prodaja kompaktnog Volkswagena u SAD ozbiljno je zabrinula najveće američke proizvođače.