Povijest Vijesti

30 godina Volva 480 ES

Volvo 480 ES prvi je serijski Volvo s pogonom na prednje kotače i poprečno smještenim motorom. Javnosti je premijerno predstavljen 6. ožujka 1986. godine na sajmu automobila u Ženevi, dakle kroz par dana proslavit će 30. rođendan! Oznaka 480 ES  veže se na model 1800 ES, sportski karavan, čija je proizvodnja završena 1973. godine.

Model 480 ES karakterizira niska silueta, klinastog oblika sa šiljastim vrhovima i tzv. ‘pop-up’ podiznim svjetlima, a stražnji je kraj sa staklenim vratima prtljažnika još jedan način da se pokloni modelu 1800 ES.

Unutrašnjost je također bila inovativna, uz instrumentnu ploču nagnutu prema vozaču te podesivim naslonima na stražnjim sjedalima. Razina tehnologije u automobilu bila je vrlo visoka, a Volvo 480 ES bio je dobro opremljen, čak i u standardnoj verziji. Novost je bilo digitalno putno računalo. Taj je “elektronički informacijski centar” mogao dati podatke vozaču o prosječnoj potrošnji, prosječnoj brzini, vanjskoj temperaturi…

1.7-litreni motor je došao iz Renaulta i razvijao je snagu od 109 KS, s katalizatorom. Razvijao je najveću brzinu od 190 km/h, a do 100 km/h stizao je za 9,5 sekundi. Vozne osobine odgovarale su sportskom izgledu ovog Volva. 1998. godine predstavljen je model 480 Turbo, koji je imao motor snage 120 KS uz pomoć turbo punjača i intercoolera. Od 1993. godine ugrađuje se 2.0-litreni motor sa 110 KS, sa znatno poboljšanim okretnim momentom.

Serija 480 bio je prvi model Volva u velikom i sveobuhvatnom projektu – internog naziva Galaxy. Za Volvo, to je bilo otvorenje jedne nove epohe u poslovanju gdje je pogon na stražnje kotače bio zamijenjen prednjim pogonom (ili na sva četiri kotača), a razvijen je i niz novih motora. Projekt Galaxy započeo je u 1978., a dvije godine kasnije bio je spreman prvi prototip modela s pogonom na prednje kotače. Nakon toga je projekt podijeljen tako da je Volvo u Švedskoj bio odgovoran za veći automobil koji će postati 850, a nizozemske podružnice Volvo B.V. razvijale su manje modele – 440, 460 i 480. Bilo je planova i za ‘otvorenu’ verziju Volva 480 ES, a prototip je predstavljen na salonu automobila u Ženevi 1990. godine ali nikad nije došao u serijsku proizvodnju. Targa verziju također nije zaživjela ali je razvijena radi školovanja. Tri prototipa otvorenog 480 ES čuvaju se u Volvo muzeju u Göteborgu.

Volvo 480 ES bio je prvenstveno namijenjen tržištu u Europi. Najveće pojedinačno tržište bila je Velika Britanija, gdje je prodano 22.000 automobila. Proizvodnja ovog modela u Volvo tvornici u Bornu (Nizozemska) završila je u rujnu 1995. Ukupno je isporučeno 76.375 Volva 480 ES.

6349_Volvo_480_ES 6350_Volvo_480_ES 6403_Volvo_480_Turbo