S konceptualnim vozilom Amarok Canyon marka Volkswagen gospodarska vozila na Salonu automobila u Ženevi predstavlja ekstremnu varijantu uspješnog Amaroka. Posebno prilagođen modernom ekstremnom sportu „Freestyle kajak“ ovaj dojmljivi showcar pokazuje mogućnosti varijacije pick-upa.
Rano subotnje jutro, vikend je tek počeo, svježe vrijeme, zadnji ostaci snijega otkrivaju planinske rijeke nad svijetlozelenim riječnim obalama. I zabava može krenuti; brzo po dva kajaka, s njima u tovarni prostor Amaroka Canyon i put pod noge. Najprije brzo na magistralu, zatim preko zavojitih planinskih cesta. Sljedeći kilometri ceste vode preko glibovitog šumskog puta, a zadnjih 500 metara preko staze s gromadom stijene – zahvaljujući njegovim sposobnostima za terensku vožnju, Amarok stiže do odredišta: divljeg gorskog potoka. Brzo do tovarnog prostora po kajake od karbonskih vlakana, potrepštine poput kacige, pojasa i vesla i ravno na rodeo u razuzdane vrtloge u divljim vodama. Snagom, kontrolom tijela i kajaka nekoliko manevara kroz valove – bit će to teška borba s vodom; svakodnevica pada u zaborav. Upravo ovako bi mogao izgledati početak savršenog dana Freestyle kajakaša. Ovaj oblik natjecanja je jedan od najekstremnijih oblika sporta na vodi, koji postaje sve popularniji.
Konceptualno vozilo Amarok Canyon predstavljeno u Ženevi prilagođeno je zahtjevima ovog ekstremnog modernog sporta, i to u svim segmentima – od voznog postroja do detalja tovarnog prostora. „S ovom ekstravagantnom studijom demonstriramo brojne mogućnosti korištenja Amaroka. S izvedbom za ekstremni sport stavljamo jak naglasak na početne gene Amaroka“, ističe dr. Wolfgang Schreiber, glasnogovornik Uprave marke i voditelj Odjela za razvoj Volkswagen gospodarskih vozila.
Konceptualno vozilo znatno nadmašuje serijski Amarok po visini i širini, a ima i neobičnu boju. Karoserija, koja svjetluca zbog narančasto-crvenog troslojnog efektnog laka „baladi orange“, povišena je za 40 milimetara pomoću Body-Lift kompleta; s gumama je studija viša za čak 85 milimetara. Osim toga Freestyle automobil na krovu ima nosač s četiri dodatna reflektora. Dodatne optičke naglaske omogućuju zatamnjena stražnja svjetla i zaštita podvozja istaknuta u drugoj boji. Unatoč povišenoj karoseriji, dvije stepenice s električnim izvlačenjem omogućuju udoban ulazak i izlazak iz vozila za sve putnike. Stepenice su optički neupadljivo integrirane, a kada se nakon početka vožnje uvuku, općepoznata sposobnost Amaroka Canyon za terensku vožnju ostaje nepromijenjena.
Kao što je i na skici predviđeno, konceptualno vozilo prilagođeno aktivnostima na otvorenom naraslo je i po širini. Da bi se napravilo mjesta za velike AT-gume veličine 275/65 R 18 na naplatcima tipa „Durban“ lakiranim u boji „High Gloss Adamantium Dark“, kućišta kotača su na svakoj strani povećana za 35 milimetara.
Dva kajaka od karbonskih vlakana sigurno se pričvršćuju u tovarnom prostoru: krma kajaka se postavlja u dva oblikovana otvora s mekanom oblogom u tovarnom prostoru, dok se pramac osigurava pomoću pojaseva na ukrasnom držaču lakiranom u boji „High Gloss Adamantium Dark“. Vesla se sigurno i na dohvat ruke fiksiraju na unutrašnjoj strani stražnjeg poklopca. I ostale potrepštine poput kacige, prsluka za spašavanje i obuće za rafting će pronaći adekvatno mjesto: kacige u mrežama na prednjoj strani tovarnog prostora, sve ostalo u malim kutijama, koje se mogu zatvoriti pomoću nepromočivih poklopaca.
Posebne boje brojnih detalja u unutrašnjosti stavljaju nove naglaske. Sjedala od kože su dvobojna: površine za sjedenje su „sterling“ boje, dok se nasloni za glavu i bočni dijelovi sjedala „adamant“ boje elegantno ističu. Ukrasni šavovi na sjedalima preuzimaju narančasto-crvenu boju karoserije. Ovaj aspekt boje prisutan je i na brojnim detaljima poput šavova trokrakog kola upravljača i ručice mjenjača, sigurnosnih pojaseva i istrujivača zraka. U otvoru na kokpitu smještena su tri dodatna instrumenta. Oni prikazuju kut uspona i kut nagiba Amaroka te na taj način putnicima tijekom ekstremnih terenskih vožnji pružaju dodatnu sigurnost.
Da bi bila maksimalno prikladna i za terenske vožnje, Amarok studiju pokreće snažan 2.0 TDI Biturbo motor sa 180 KS, koji raspolaže maksimalnim okretnim momentom od 400 Nm pri 1.500-2.250 o/min. Prijenos ove snage na najzahtjevnije podloge omogućuje uključivi pogon na sve kotače 4MOTION s reduktorom i blokadom diferencijala na stražnjoj osovini.