Citroën C4 Picasso 1,6 THP Exclusive

Prostranost prije svega

 

Novi kompaktni monovolumen Citroëna isprobali smo u interesantnoj kombinaciji najbogatijeg Exclusive paketa opreme i turbobenzinskog 1,6 litrenog motora. Brojna dodatna oprema ovog automobila jasno otvara nove perspektive čak i vrlo zahtjevnim kupcima.

 

Citroën svoje iskustvo u razvoju jednovolumenskih kompaktnih vozila razvija još od Xsare Picasso. Od tada se naravno promijenilo gotovo sve osim imena slavnog slikara koje je zadržano za monovolumenske modele Citroëna. Novi C4 Picasso brojnim se modernim rješenjima i ugrađenim posljednjim tehnološkim dostignućima izdvaja od konkurencije, poput slavnog Picassa koji se svojim slikarskim stilom također isticao među pristašama kubizma.

Modularne platforme koje se razvijaju za više modela iz istih grupacija ili koncerna uobičajene su za današnju auto industriju prvenstveno zbog nižih troškova proizvodnje. PSA Peugeot Citroën razvio je EMP2 (Efficient Modular Platform 2) platformu na kojoj dolazi i novi Citroën C4 Picasso. Dimenzije su povećane ali i daje u segmentu kompaktnih: dužina 4,43 m, širina 1,83 m i visina1,61 m. Prevjesi su skraćeni za 70 mm sprijeda, blok motora i pod su spušteni (motor od 40 mm do 50 mm, a pod 20 mm), a tragovi kotača prošireni (82 mm prednji i 31 mm stražnji). Obujam prtljažnika je 537 litara, a masa mu je smanjena za čak 140 kg u odnosu na prethodnu generaciju. Sve to u kombinaciji s unaprijeđenom aerodinamikom i paletom motora dorađenih da budu još učinkovitiji, postignute su rekordno niske emisije CO2.

Dizajn je i dalje specifičnost ovog modela. Jasne i čiste linije teku od tog bočnog dijela prema naglašenim prednjim i stražnjim blatobranima. Tanka dnevna svjetla s LED diodama vješto izdužuju masku, a tik ispod njih smjestila su se glavna prednja svjetla. Stražnji je dio dinamičniji (tzv. 3D svjetla) i ostavlja dojam vrlo prostranog automobila. Već spomenuti skraćeni prevjesi i povećan trag kotača odmah daju do znanja da se izmicanjem kotača u kuteve dobija prostranost putničke kabine.

Ugođaj prostranosti prenesen je i u unutrašnjost novog modela C4 s velikim panoramskim vjetrobranom te ostakljenim krovom (dodatna oprema). Površina njegovih ostakljenih površina najveća je u klasi i iznosi čak 5,30 m2. Technospace pojam pod kojim je i lansiran novi Citroën C4 Picasso na taj se način proteže kroz cijeli automobil: od dizajna, prostranosti do ugrađenih najmodernijih tehnologija. Središnje mjesto u unutrašnjosti rezervirano je za tablet 7″ osjetljiv na dodir kojim se upravlja gotovo svim funkcijama vozila: dvozonskim klimatizacijskim uređajem, navigacijom, glazbenim sustavom, telefonom, sustavima za pomoć u vožnji, internetskim uslugama itd. Sedam tipki smještenih oko ovog uređaja omogućuje direktan i brz pristup nekim funkcijama. Cijeli ovaj sustav zahtjeva određen period privikavanja i u svakom slučaju nije praktičan kao prekidači za koje vozač stekne naviku na kojem su mjestu. Problem je dodatan i skretanje pozornosti vozača kada primjerice želi promijeniti temperaturu u vozilu… Stručnjaci Citroëna koji su razvijali ovaj automobil namjerno su dali prednost modernim tehnološkim rješenjim te time dodatno istaknuli viziju budućnosti korištenja automobila. U gornjem se djelu armaturne ploče (na mjestu gdje je to bilo i u prošlom modelu) nalazi novi panoramski ekran veličine 12” i visoke razlučivosti koji prikazuje osnovne podatke o vožnji, a vozač u svakom trenutku može prilagoditi njegov prikaz. Primjerice, može odabrati prikaz obavijesti sustava za navigaciju ili, pak, pomoći u vožnji, već prema željama i potrebama. Vozač na njemu može prikazati čak i svoje fotografije koje će učitati s USB priključka. U dnu središnje konzole je poseban pretinac u kojem se nalaze USB i 3,5-mm utičnice te utičnica od 220 V, što je idealno za priključivanje pametnog telefona ili tableta jer može ostati skriven od neželjenih pogleda. Duž cijele putničke kabine smješteno je niz praktičnih pretinaca: ispod prednjih sjedala i u oblogama vrata, mrežice za pridržavanje stvari, stolići na poleđini naslona prednjih sjedala s LED lampicama i pretinci u podu ispred drugog reda sjedala, vrlo praktični u svakodnevnoj vožnji.

Benzinski pogonski agregat obujma 1,6 litara uz pomoć turbo punjača razvija 156 KS koje su dostatne za pokretanje Picassa mase 1.300 kg. Najveći okretni moment od 240 Nm ovaj motor razvija već od 1.400 pa sve do 4.000 o/min što mu je i glavna odlika. Velik okretni moment pri niskom broju okretaja karakteristika je dieselskih motora, a u vožnji mu je i ovaj agregat sličan. Tvornički deklariranu potrošnju (8.2 u gradu, 4.9 na otvorenoj cesti te prosjek od 6 litara bezolovnog goriva na 100 prijeđenih kilonmetra) nismo uspjeli postići, a tijekom testa prosječna je potrošnja iznosila malo ispod 8 litara.

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa je dobro proračunatih omjera i odlično usklašen s ovim pogonkim agregatom, a za pohvalu je i hod te preciznost mjenjača koji su sada na novoj razini.

Udobnost u vožnji odlika je Citroën vozila od (pra)davnih vremena. Citroën C4 Picasso namijenjen je užitku u vožnji za sve putnike. Vozač i suvozač tu su u prednosti jer doista mogu uživati smješteni u grijanim kožnim foteljama opremljenim s funkcijom masaže. Putnici na stražnjim sjedalima (tri neovisna) imaju također blagodat prostranosti. Mjesta za koljena zahvaljujući uzdužno pomičnim sjedalima ima napretek, kao i mjesta za glavu. Naginjanje vozila je smanjeno zahvaljujući nižem težištu vozila, a udobnost je povećana i uspravno postavljenim amortizerima. Smanjenje mase i spuštanje težišta rezultirali su novom ravnotežom između udobnosti i ležanja na cesti pa novi C4 Picasso nudi više užitka u vožnji. Novi C4 Picasso ima elektronički sustav inteligentnog nadzora prianjanja, koji poboljšava vuču na podlogama na kojima je prianjanje slabo.

Serijski vrlo bogat Exclusive paket opreme na ovom je vozilu dodatno obogaćen aluminijskim naplatcima 18″ (4.500 kn), staklenim krovom (5.000 kn), paketom sigurnost (2.500 kn), metalik bojom (3.300 kn), zakretnim Bi-Xenon svjetima (6.000 kn), kožom (17.000 kn) te JBL audio sustavom (5.000 kn). Popis serijske Exclusive opreme uz navedenu doatnu opremu čini ovaj C4 Picasso ekskluzivnim modelom koji će zadovoljiti i najzahtijevnije kupce. Cijenu osnovnog Exclusive paketa opreme od 197.325 kn (s ovim motorom) dodatna oprema podiže na 251.278 kn. Za ovaj iznos nudi vam se bogato opremljen, prostran automobil vrlo moderan i tehnološki napredan.

 

Tehnički podaci: Citroën C4 Picasso 1.6 THP Exclusive

 

obujam 1.598 ccm
snaga 156 KS pri 6.000 o/min
moment 240 Nm od 1.400 do 4.000 o/min
masa 1.295 kg
prosječna potrošnja 6,0 l/100 km
CO2 139 g/km
obujam prtljažnika 537 – 1.710 l
spremnik goriva 57 l
najveća brzina 209 km/h
ubrzanje 0-100 km/h 9,0 s
gume 225/45 R18
dužina testa 696 km
cijena 251.278 kn

DSCN0021 DSCN0028 DSCN0029 DSCN0031 DSCN0034 DSCN0037 DSCN0042 DSCN0044 DSCN0050 DSCN0054 DSCN0059 DSCN0063 DSCN0066 DSCN0067 DSCN0072 DSCN0073 DSCN0077 DSCN0078 DSCN0079 DSCN0082 DSCN0083 DSCN0085 DSCN0089 DSCN0093 DSCN0094 DSCN0095 DSCN0096 DSCN0097 DSCN0100 DSCN0102 DSCN0103 DSCN0106 DSCN0107 DSCN0108 DSCN0111 DSCN0112 DSCN0113 DSCN0118 DSCN0121 DSCN0124

 

Tags: ,

 
 

Oglas

 
 

Prodaja

 
 

Vremeplov

 
 
 
 

Objava tjedna

 
 

Oglas