Vozili smo

Dacia Sandero / Sandero Stepway – noćna mora za konkurenciju

            Najprodavaniji auto u Hrvatskoj 2019. i 2020. godine, kad se gleda odabir privatnih kupaca, je Dacia Sandero. Na samom početku godine imali smo priliku voziti treću generaciju Sandera koja je stigla na hrvatsko tržište u nikad boljem izdanju koje bi moglo pomrsiti račune mnogim konkurentima.

            Sandero je, kao i ostali Dacijini modeli, većini kupaca razumna kupnja. No, s vremenom je Dacia razvijala modele koji su zbog cijene novoga automobila sve manje bili zamjena za rabljeni, a sve više pametan odabir racionalnih i neprezahtjevnih kupaca koji ipak žele novi automobil. I paleta modela se širila, oprema postajala bogatija, tehnologije modernije, dok se cijena nije mijenjala – stalno je ostajala povoljna. 

            Sandero svoju popularnost dokazuje najprodavanijeg Dacijinoga modela s gotovo 2,1 milijun prodanih primjeraka što čini 32 posto Dacijine prodaje od 2004. Sandero Stepway, izvedba avanturističkog karaktera, čini 65 posto prodaje modela Sandero s više od 1,3 milijuna prodanih primjeraka. U Hrvatskoj je prodano 9.800 Sandera

            S novim modelima Sandero i Sandero Stepway Dacia je pomladila svoju ponudu gradskih automobila na radost i za zadovoljenje potreba, prije svega, fizičkih kupaca. Iako su zadržane iste vanjske dimenzije, jednostavnost i pouzdanost, obje izvedbe Sandera sada su u skladu s tehnološkim trendovima. Nova platforma donijela je više opreme, povećala aktivnu i pasivnu sigurnost, omogućila ugradnju novih motora, uključujući benzinske i LPG motor te potpuno novi 6-stupanjski ručni mjenjač.

Sandero

            Sandero treće generacije je lako prepoznati jer prednja i stražnja svjetla nose Dacijin novi LED svjetlosni potpis u obliku slova Y. LED svjetla, serijski dostupna u svim razinama opreme, povećavaju vidljivost noću s duljinom snopa većom je za 37 posto, a širinom za 9 posto.

Većina izvedbi ima električnu ručicu za otvaranje poklopca prtljažnika smještenu u donjem dijelu. Novim oblikom vrata i retrovizora poboljšana je aerodinamika automobila čime je smanjena razina buke vjetra u unutrašnjosti. Armaturna ploča obložena je tkaninom, a ventilacijski otvori potpuno su novog oblika. 

Sandero Stepway

            Novi Sandero Stepway prepoznatljiv je zahvaljujući poklopcu prtljažnika izraženijih linija, kromiranom logotipu Stepway ispod prednje maske i zaobljenim branicima iznad svjetala za maglu. U prednjim i stražnjim odbojnicima smještena je zaštita podvozja u boji koja štiti boju od ogrebotina koje mogu nastati u svakodnevnoj vožnji. Sandero Stepway dizajniran je u skladu sa zakonitostima crossovera. Razmak od tla povišen je na 174 mm (+41 mm u odnosu na Sandero). 

Uzdužni krovni nosači Sandera Stepway se pomoću ključa smještenog u pretincu za rukavice mogu rastaviti u samo nekoliko sekundi i presložiti u poprečne krovne nosače nosivosti 80 kilograma. Unutarnje presvlake nose logotip Stepway, a vrata i armaturna ploča imaju narančaste umetke od tkanine i šavove.

Bez dizela

            Novi automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom, grijana prednja sjedala (od travnja 2021.), kartica „slobodne ruke“ za daljinsko otvaranje prtljažnika, električna parkirna kočnica, kamera za vožnju unatrag, prednji i stražnji parkirni senzori i automatski brisači dostupni su u serijskoj opremi ili uz nadoplatu, ovisno o tržištu. Po prvi puta u Daciji, novi Sandero i Sandero Stepway od 2021. bit će dostupni s električnim krovnim prozorom. Dostupna su tri različita multimedijska sustava: Media Control, Media Display i Media Nav.

            U serijskoj opremi je šest zračnih jastuka. Strukturni okvir novih prednjih sjedala poboljšan je i ugrađeni su nasloni za glavu koji sprječavaju trzajne ozljede. Serijska oprema su sustav automatskog uključivanja svjetala te, ovisno o razini opreme, automatski brisači. 

Uz limitator brzine i najnoviju generaciju sustava ESP u serijskoj opremi te gumb za upravljanje tempomatom na upravljaču novi Sandero i Sandero Stepway opremljeni su sustavom za pomoć pri naglom kočenju aktivnima između 7 i 170 km/h. Sustav za otkrivanje vozila u mrtvom kutu aktivan je od 30 km/h do 140 km/h.

            Motori u ponudi ispunjavaju normu Euro 6D-Full važeću od 1. siječnja 2021. Svi motori su benzinski, neće biti dizelske i hibridne ili električne izvedbe. SCe 65 koji nije dostupan za Sandero Stepway početni je litreni trocilindarski atmosferski motor u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. TCe 90 je litreni trocilindarski turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. ECO-G 100 je novi litreni trocilindarski turbomotor sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na plin i benzin. Tijekom prezentacijske vožnje vozili smo Sandero TCe 90 koji je vrlo živahan i Stepway ECO-G 100, nešto prigušenijih performansi, ali osjetno niže potrošnje. 

            Cijena za ulazni Sandero 1.0 SCe Essential je 81.900 kuna. Izvedba s plinom košta 89.900 kuna. Cijena za Sandero Comfort bez obzira na motor je 99.900 kuna. Isto toliko košta izvedba Stepway Essential, dok se Comfort plaća 111.900 kuna. I ovdje cijena ovisi samo o razini opreme.