Predstavljamo

Elegantan, ekstravagantan i jedinstven: novi Porsche 911 Targa

Porsche kompletira za ljeto svoj klasični trio sportskih vozila: S modelima pogonjenim na sve kotače 911 Targa 4 i 911 Targa 4S debitiraju nakon Coupéa i Cabrioleta kao treća opcija karoserije nove generacije Jedanaestice. Izražena karakteristika ostaje inovativni, potpuno automatski krovni sustav. On se kao i kod legendarnog iskonskog modela Targe iz 1965. godine sastoji od karakterističnog širokog obruča, pokretnog dijela krova iznad prednjih sjedišta i savijenog stražnjeg stakla. On se u 19 sekundi može jednostavno otvoriti ili zatvoriti.

Snažan nastup omogućuje šestocilindrični bokser motor s tri litre zapremnine i biturbo punjenjem: 911 Targa 4 postiže sada snagu od 283 kW (385 KS) i s opcionalnim Sport Chrono paketom postiže ubrzanje s mjesta u 4,2 sekunde na 100 km/h – jednu desetinku brže nego dosad. Motor u 911 Targa 4S postiže snagu od 331 kW (450 KS) te granicu od 100 km/h dostiže u 3,6 sekundi – četiri desetinke brže u usporedbi s prethodnikom. Najveća brzina modela 911 Targa 4 je 289 km/h (plus 2 km/h), a kod modela 4S 304 km/h (plus 3 km/h s opcionalnim Sport Chrono paketom).

Emocionalni i sportski užitak u vožnji serijski osiguravaju u oba sportska vozila mjenjač s osam stupnjeva (PDK) i pametni pogon na sve kotače Porsche Traction Management (PTM). Model 911 Targa 4S može se alternativno naručiti s novorazvijenim manualnim mjenjačem sa 7 brzina uključujući Sport Chrono paket. Nove tehnologije dodatno proširuju spektar ponude za oba modela Jedanaestice: Po prvi puta je dostupan Porsche InnoDrive uključujući tempomat za održavanje razmaka. S dalje razvijenom Smartlift funkcijom može se programirati povećanje razmaka od tla za svakodnevnu potrebu. Te opcije se nadopunjuju opsežnom opremom Porsche Tequipmenta i novim mogućnostima individualizacije Porsche Exclusive Manufakture. Povezivanje tradicionalnih stilskih elemenata, bezvremenskog dizajna i moderne tehnologije Porsche produbljuje s posebnim modelom 911 Targa.

Učinkoviti bokser motor s biturbo punjenjem

Kao i modeli 911 Carrera, obje varijante 911 Targa profitiraju od veće snage napunjenih šestocilindričnih bokser motora zapremnine od tri litre. To ide u prilog performansama i praktičnosti u svakodnevici. Motor u modelu 911 Targa 4 postiže snagu od 283 kW (385 KS) pri 6.500 o/min. To je 11 Kw (15 KS) više nego kod prethodnika. Najveći okretni moment od 450 Nm na raspolaganju je putem širokog raspona okretaja od 1.950 do 5.000 o/min. Kod modela 911 Targa 4S s 331 kW (450 KS) je to za 22 kW (30 KS) veća snaga u usporedbi s prethodnim modelom, maksimalni okretni moment od 530 Nm (plus 30 Nm) je između 2.300 i 5.000 o/min.

Optimizirani pogon na sve kotače

Bolje performanse novih modela s pogonom na sve kotače dolazi s daljnjim razvojem pogona prednje osovine. Vodom hlađena jedinica spojke i diferencijala raspolaže pojačanim lamelama spojke za veću opteretivost i robusnost. Veći pokretački momenti na spojci poboljšavaju njenu točnost podešavanja te time funkciju dodatnog pogona preko prednje osovine. Općenito dalje razvijeni pogon prednje osovine s PTM-om (Porsche Traction Management) podržava još bolju vuču kod svih stanja kolnika.

Dalje razvijeno postolje za više udobnosti i sigurnosti

Kod novih modela 911 Targa elektronički upravljani varijabilni sustav prigušivanja PASM (Porsche Active Suspension Management) spada u serijsku opremu. Karakteristike prigušivanja automatski prilagođava u pogledu udobnosti vožnje i upravljanja pojedinoj situaciji vožnje i raspolaže s dva ručno podesiva dijagrama, „Normal“ i „Sport“. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) uključujući elektronički upravljanu diferencijalnu bravu stražnje osovine s potpuno varijabilnom raspodjelom momenata spada kod modela Targa 4S također u serijsku opremu i dostupno je opcionalno i za model Targa 4. Kao i ostali modeli Porsche 911 osme generacije i Targa modeli serijski raspolažu Porsche Wet Modeom. Senzori u prednjim kućištima kotača prepoznaju znatno mokar kolnik. U tom slučaju se vozaču preko signala u kokpitu savjetuje da ručno prebaci na Wet Mode. Na taj način se neposredni odziv pogona prilagođava tako da se osigurava maksimalna stabilnost vožnje.

Usklađivanje dinamike vožnje obuhvaća za model 911 Targa 4 na prednjoj osovini gume dimenzije 235/40 ZR na 19“ lakometalnim kotačima, na stražnjoj osovini su montirani 20“ kotači s gumama dimenzije 295/35 ZR. 4S model serijski je opremljen pneumaticima dimenzije 245/35 ZR na 20“ kotačima sprijeda i 305/30 ZR na 21“ kotačima straga. Usporavanje preuzimaju kod modela Targa 4 kočioni diskovi od 330 milimetara na obje osovine s crnim 4-klipnim monobloc fiksnim čeljustima. Targa 4S usporava na prednjoj osovini pomoću 6-klipnih i na stražnjoj osovini pomoću 4-klipnih čeljusti, svaka u crvenoj boji. Kočioni diskovi su ovdje veličine po 350 milimetara sprijeda i otraga. Opcionalno se može naručiti Porsche keramički kočioni sustav (PCCB).

Moderna interpretacija ekstravagantnog dizajna modela Targa

S vanjske strane model 911 Targa krase dizajnerski elementi generacije modela 992. Sprijeda karoseriju označavaju znatno izraženija kućišta kotača u usporedbi s prethodnim modelom. Između LED svjetla prednji poklopac dobiva s utisnutim udubljenjem dizajn prvih generacija modela 911. Na stražnjem dijelu vozila dominira širi stražnji spojler koji se može varijabilno izvući te besprijekorno integrirana fina svjetlosna traka. Uz iznimku prednjeg i stražnjeg dijela, cijela vanjska obloga sastoji se od aluminija.

Interijer odgovara modelima 911 Carrera i karakteriziraju ga jasne i ravne linije armaturne ploče s uvučenom razinom instrumenata. Pritom su Jedanaestice iz 70-ih godina bile uzor. Osim tahometra koji je tipično za Porsche smješten u sredini, dva tanka zaslona slobodnog oblika bez okvira proširuju prikaze informacija za vozača. Ispod 10,9-inčnog centralnog zaslona za Porsche Communication Management (PCM) nalazi se kompaktna jedinica sklopki s pet tipki za direktan pristup važnim funkcijama vozila. PCM između ostalog serijski obuhvaća online navigaciju temeljem podataka pohranjenih u oblaku i sustav Connect Plus.

Od 1965. godine uzor nove klase sportskih vozila

Model 911 Targa 2.0 iz 1965. godine bio je preteča novom konceptu vozila. Na početku se Targa prodavao još kao „sigurnosni kabriolet sa zaštitnim lukom za slučaj prevrtanja“. No ubrzo se vozilo s krovom koji se može skinuti etabliralo kao samostalni koncept i razvilo u stilsku ikonu. S modelom 911 Targa Porsche do danas povezuje dva svijeta: Prednosti „vožnje s otvorenim krovom“ u Cabrioletu su kombinirane sa svakodnevnom udobnošću i sigurnošću Coupéa.

Cijene

Novi modeli 911 Targa stižu na tržište od kolovoza 2020. godine. Cijene za hrvatsko tržište:

Targa 4 PDK             1.262.300 kn

Targa 4 S PDK         1.412.800 kn