Ferrari 488 Pista, koji će biti predstavljen na predstojećem Ženevskom sajmu automobila, nasljednik je Ferrarijeve specijalne serije V8 – 360 Challenge Stradale, 430 Scuderia i 458 Speciale.
Ferrari 488 Pista označava značajan korak naprijed od prethodne posebne serije u smislu sportske dinamike i razine tehnološkog napretka s utrka. Naziv je zapravo izravna počast Ferrarijevu uspjehu na stazama. Razvoj automobila krenuo je izravno od sudjelovanja tvrtke na FIA World Endurance Championshipu – gdje je osvojio pet naslova proizvođača u GTE klasi u šest godina od nastanka serije, pobjeđujući u 29 od 50 utrka i 25 godina iskustva u vožnji serije Ferrari Challenge.
Opsežna rješenja modela 488 Pista, zajedno s motorom, ovjesom vozila i aerodinamičkim razvojem, proizlaze iz Ferrarijevih trkaćih automobila: 488 GTE i 488 Challenge. Rezultat je automobil s beskompromisnom misijom: ponuditi performanse na stazi na i izvan ceste, čak i u rukama neprofesionalnih vozača. U usporedbi s 488 GTB, novi model ima manju masu za čak 90 kg (1.280 kg), a u kombinaciji s najvećim povećanjem snage motora za posebni serijski automobil (+50 KS), rezultira novom referentnom vrijednošću za Ferrarijeve V8 sportske modele. Njegov motor je najsnažniji V8 u povijesti Ferrarija i ekstremna je evolucija turbo jedinice koja je osvojila nagrade za međunarodni motor godine u 2016. i 2017. godini.
Razvija 720 KS s najvišom specifičnom snagom u klasi (185 KS/l obujma), a sada je i lakši zahvaljujući rješenjima usvojenim s 488 Challenge, uključujući Inconelove ispušne razvodnike i lakšu radilicu te zamašnjak, ali i dodatnim značajkama kao što su elementi izrađeni od titana i ugljičnih vlakana. 488 Challenge opskrbljuje turbo s integriranim senzorima okretaja motora, a koji je premješten s bokova na stražnji spojler kako bi se osiguralo čišći protok zraka.
Okretni moment je veći od 488 GTB pri svim okretajima motora, pružajući osjećaj glatkih i snažnih ubrzanja s bržim odzivom turbo punjača. Zvuk motora jedinstven je i nesumnjivo Ferrari, kako i takav poseban automobil jamči. I kvaliteta zvuka i intenzitet veći su od 488 GTB u svim prijenosima i pri svim brzinama motora u skladu s progresivnim povećanjem snage.
Među usvojenim racing rješenjima prednja je F-inspirirana S-kanalica i dizajn prednjih difuzora koji imaju kut koji je optimiziran za 488 GTE da bi stvorio snažno usisavanje za povećanu silu. Vortex generatori podvozja također su redizajnirani, a u stražnji difuzor ugrađen je isti dvostruki zamašnjak kao i 488 GTE da bi se povećala protok zraka i generiranje veće sile u odnosu na tradicionalni difuzor. Osim toga, stražnji je spojler veći i duži, a oblik je optimiziran. Konačni rezultat svih tih intervencija je povećanje downforca za impresivnih 20%.
Dinamika vozila dizajnirana je kako bi se povećalo užitak u vožnji i omogućilo potpuno uživanje u automobilu svim vozačima, profesionalcima i amaterima. Cilj je bio da se automobila na limitima lakše ‘ulovi’ i kontrolira. To je postignuto sinergijom između razvoja mehaničkog postavljanja i elektroničkih dinamičkih kontrola integriranih u verziju 6 sustava upravljanja. SSC 6.0 uključuje sve sljedeće sustave: E-Diff3, F1-Trac, ovjes (SCM) i po prvi put ikad, Ferrari Dynamic Enhancer. FDE ima prvo mjesto na svijetu: koristi softver tvrtke Ferrari za podešavanje tlaka kočnice na čeljusti. Ova dodatna razina kontrola dodatno fino podešava performanse Ferrarija 488 Pista čime je rukovanje automobilom još lakše, intuitivno i predvidljivo. Vozači sada mogu lakše stvoriti odnos s automobilom koji rezultira savršenom kombinacijom iznimno ekstremnih performansi i uživanje u vožnji. Postavljanje ovjesa dovršeno je novim Michelinovim gumama koje su posebno razvijene za ovaj automobil.
Ferrari Design koristio je inovativne elemente, kao što je aerodinamički S-kanal na prednjoj strani, kao priliku da vizualno skrati nos nosača automobila, stvarajući izvorni efekt plutajućeg krila. Shema boja utrke je sastavni dio dizajna automobila i način na koji se uranja u S-kanal, a koristi berlinettine kompaktne, ali impozantne oblike.
POGONSKI AGREGAT: | |
tip | V8 – 90° twin turbo |
obujam | 3.902 ccm |
snaga | 530 kW (720 KS) at 8.000 o/min |
moment | 770 Nm pri 3.000 o/min (7. brzina) |
DIMENZIJE I MASA: | |
dužina | 4.605 mm |
širina | 1.975 mm |
visina | 1.206 mm |
masa | 1.280 kg |
PERFORMANSE: | |
0-100 km/h | 2.85 s |
0 -200 km/h | 7.6 s |
najveća brzina | > 340 km/h |