Izdvojeno Tehnika

Ford započeo proizvodnju Focusa s 1.0 litarskim EcoBoost motorom

U Saarlouisu je počela proizvodnja Ford Focusa s 1.0 litarskim motorom koji postavljaja nove standarde kao Fordov dosad najštedljiviji benzinski motor. Focus s ugrađenim 1.0 litarskim EcoBoost motorom snage 100 KS nudi najštedljiviju potrošnju u klasi s 4.8 l/100km uz emisiju CO2 od 109 g/km. Inačica s turbinom i direktnim ubrizgavanjem, također dostupna na Focus u verziji s 125 KS troši 5 l/100km s emisijom CO2 od 114 g/km. Focus s 1.0 litarskim EcoBoost motorom dosiže standarde performansi dizelskog motora zahvaljujući konstantnom zakretnom momentu od 170 Nm imeđu 1.400 i 4.500 okretaja. Novi 1.0 litarski EcoBoost motor proizvodi se u Fordovoj tvornici u Koelnu u Njemačkoj. Ford je investirao 134 milijuna Eura za razvoj posebne, tehnološki visoko razvijene linije u tvornici motora u Koelnu za njegovu proizvodnju. Tijekom godine, proizvodnja motora počet će i u Craiovi u Rumunskoj. Europski proizvodni kapaciteti mogli bi u konačnici doseći 700.000 motora godišnje. 1.0-litarski EcoBoost upravo pokazuje koliko su Ford i čitava auto industrija kontinuirano unaprijedili motor s unutrašnjim sagorijevanjem, tehnologiju koja postoji već više od stoljeća. Na primjer, 2.9 litarski motor koji je pokretao legendarni Model T trošio je 11.3 l/100km uz 20 KS – brojke koje su u to vrijeme bile impresivne. Prva generacija Ford Fieste s motorom 957 ccm zapremine iz 1976. godine imala je otprilike isti pogon kao 1.0 litarski EcoBoost. Međutim, EcoBoost pruža 64 posto više snage i 38 posto manju potrošnju. 1.0-litarski EcoBoost motor razvili su Fordovi stručnjaci iz cijele Europe uključujući i inženjere Fordovog istraživačkog centra u Aachenu u Njemačkoj i Tehničkom centru u Duntonu u UK-u.