Pješaci su vrlo ugrožena kategorija sudionika u prometu koji su sada dodatno ometeni smartphone uređajima s igricama, porukama i videima kada prelaze cestu. Ford uvodi tehnologiju koja omogućuje kombiju otkriti ljude na cesti, te automatski zakočiti ukoliko vozač ne reagira na upozorenja. Prvo je tehnologija razvijena za osobna vozila (Ford Mondeo). Detektor za pješake obrađuje informacije iz radara koji se nalazi u odbojniku, te ima kamere montirane iza vjetrobranskog stakla. Baza podataka za “oblik pješaka” omogućuje sustavu da razlikuje ljude uz cestu, u krajoliku i objekte kao što su drveće i prometni znakovi.

Tehnologija je sada dostupna za Transit i Transit Custom kombije. Tehnologija detekcije pješaka koja može predvidjeti trenutak kada postoji mogućnost da ljudi skrenu s kolnika i na putu su nadolazećem vozilu. To je prvi put da je ovakva tehnologija dostupna i za komercijalna vozila ove veličine.

Prema službenim podacima, više od 70.000 pješaka izgubilo je život na europskim cestama između 2004. i 2013. godine. Ford je nedavno anketirao 10.000 ljudi diljem Europe kako bi bolje razumjeli pitanja što može omesti pješake koji prelaze ceste – uključujući i situacije kada ne postoji obilježen prijelaz. Većina ispitanih korisnika pametnih telefona (57%) priznalo je kako koriste svoje uređaje kada prelaze cestu i gotovo polovica (47%), razgovara na telefon. “Traje samo djelić sekunde za vozača u dostavi da provjeri adresu – ali to može biti taj trenutak kada neki neoprezni pješak stupi na ulicu”, rekao je Gregor Allexi, inženjer aktivne sigurnosti u Ford of Europe. “U ovakvim slučajevima, tehnologija detekcije pješaka može pomoći da se izbjegne nesreća ili smanji njena težina.”

Fordovi inženjeri su testirali sustav na zatvorenim krugovima, pomoću platformi opremljenih s lutkama u prirodnoj veličini. Razvojni tim je proveo mjesece testiranja i rafiniranja sustava na cestama u europskim gradovima prepunih pješaka kao što su Pariz i Amsterdam kako bi dokazali pouzdanost sustava u stvarnim uvjetima, koji pokrivaju više od 10.000 kilometara vožnje u gradskom okruženju.

Sustav kočenja u nuždi – nazvan Pre-Collision Assist – detektira pješaka i ako utvrdi da je sudar postao neizbježan, vozač će primiti zvučni signal te vizualno upozorenje na ploči s instrumentima. Ukoliko vozač  ne reagira, sustav tada skraćuje vrijeme potrebno za kočenje smanjivanjem razmaka između kočionih pločica i diskova, a ako još uvijek nema odgovora od vozača, kočnice se automatski aktiviraju i brzina vozila se smanjuje.

“Napredne tehnologije, kao što su Pre-Collision Assist, koje smo ostavili u zalog kao buduće tehnologije prije samo par godina, sada počinju činiti razliku na britanskim cestama pomažući vozačima da brzo reagiraju na neočekivano, kao što su pješaci koji nenadano istupaju na cestu ispred njih”, rekao je Luke Bosdet. “Za dostavljače i druge kombi vozače, ovo je veliki napredak – ne samo kao pomoć u sprječavanju nesreća, nego kao pomoć u sprječavanju incidenata koji nisu izazvani krivnjom vozača, a koje mogu negativno utjecati na poslovanje tvrtki.”

Fordovi najnoviji Transit i Transit Custom su komercijalna vozila koja imaju ugrađen detektor za pješake i sada su u prodaji diljem Europe, a pokreće ih potpuno novi 2,0-litreni Ford Eco Blue dizelski motor, koji nudi poboljšani odnos između troškova i performansi, s potrošnjom goriva smanjenom do 13%.

Novi modeli Ford gospodarskih vozila imaju ugrađene i brojne druge nove tehnologija kao što su adaptivni tempomat, sustav prepoznavanja prometnih znakova te sustav stabilizacije pri bočnom udaru vjetra (Side Wind stabilizaciju).

transit_technologies_explained_EU_4_HR_ transit_technologies_explained_EU_4_HR_ transit_technologies_explained_EU_4_HR_ transit_technologies_explained_EU_4_HR_

 

Tags: , , , ,