Vijesti

Fordova studija o omiljenim bojama

Trendovi u bojama automobila – kao i moda – mijenjaju se iz godine u godinu. Primjerice, mali, ali rastući broj kupaca bira smeđu, bakrenu i ostale zemljane tonove. Bijela ostaje hit u Turskoj (49% prodanih vozila), neoborivi izbor broj 1. Turska, sa svojom često usijanom klimom, također ima najniži postotak vozila u crnoj boji. Danska, kao suprotnost, crnu drži kao prvi izbor i za njih je najmanje vjerojatno da će izabrati bijelu boju. Ali državne granice i klima ne utječu nužno na ukus i izbor boja kupaca. Norveška i Portugal, primjerice, dijele istih šest omiljenih boja. Samo jedna zemlja ima na prvom mjestu boju koja nije crna, bijela ili srebrna – Češka. Četvrtina čeških kupaca birala je plave Fordove tijekom 2010. Česi također biraju i najveći postotak crvenih u odnosu na ostale narode – što odražava dominantnu crvenu i plavu na njihovoj zastavi.

Najveći dobavljač boja, Du Pont izrađuje i godišnji pregled trendova u bojama širom svijeta koji otkriva neke zanimljive trendove u različitim regijama. Prema tim brojkama, omiljene boje Europe su siva i crna, dok azijske zemlje biraju bijele i srebrne tonove. Južna Amerika je također obožavatelj srebrne, a Sjeverna Amerika bira kontrastne crnu i bijelu. Globalno, srebrna je bila napopularniji izbor s 26% od ukupnog zbroja 2010., a crvena (6%) i plava (5%) zaostale su na petom i šestom mjestu najtraženijih boja. U međuvremenu, smeđe-krem paleta pala je na 3% Du Pontove prodaje u 2010., a najveći korisnici tog spektra bili su automobili srednjeg segmenta i višenamjenska vozila u Europi.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.