Izdvojeno Povijest

Generacija za generacijom uključuje se u stotinu godina staru Chevroletovu mrežu

2011. bila je jubilarna za Chevrolet, godina u kojoj je ovaj proizvođač slavio stogodišnjicu svojeg postojanja kao i predanost od strane generacija ovlaštenih partnera koji su vjerovali u ovo ime i bili s njim od početaka. Takav je slučaj Wiegerincka Groepa, prvog uvoznika Chevroleta u Europi. Četirima generacijama obitelji Wiegerinck zajedničke su dvije jedinstvene stvari: njihova imena i strast prema Chevroletu koja traje već gotovo stotinu godina. Davne 1919. godine Bart Wiegerinck, poduzetni industrijalac i inženjer iz nizozemskog grada Goora, uvezao je svoje prvo Chevroletovo podvozje kamioneta iz SAD-a. Odmah je prepoznao da bi se u industrijskoj proizvodnji „motoriziranih kočija“ mogla kriti unosna budućnost za njegovu tvrtku. Tada to nije znao, no započeo je obiteljski posao koji će nastavljati generacije iza njega. Od malene radionice koja je 1887. počela s proizvodnjom bicikla i kuhinjske opreme s opremom za lijevanje i čeličnim prešama, Wiegerinckov posao razvio se kroz gotovo stotinu godina u dva vrhunski moderna maloprodajna i servisna centra u Gooru i Hengelu.

         „Rukom pisane račune zamijenile su kompjuterizirane narudžbe, a srećom automobili nam se danas dopremaju kamionima. No bez obzira na taj napredak, i dalje smo u srcu ista tvrtka“, rekao je Bart Wiegerinck, glavni direktor i vlasnik Wiegerinck Groepa iz četvrte generacije.

         Kada je 1919. uvozio svoje prvo podvozje kamioneta iz Amerike, bilo je to tek nešto malo više od motora i mjenjača na kotačima, a Bart i njegov sin koristili su kašete za naranče da bi sjedili na njima tijekom 250-kilometarskog putovanja kući iz antwerpske luke. Gotovo stotinu godina kasnije, praunuk Barta Wiegerincka, također Bart, pripadnik je četvrte generacije koja nastavlja obiteljsku tradiciju vođenja Chevroletova prodajnog centra. Osvrćući se na taj odlučujući trenutak u obiteljskoj povijesti koji se zbio 1919. godine, Bart objašnjava: „Ono što je moj pradjed vidio u prvom automobilu koji je kupio – puno vrijednosti za novac i visoke standarde kvalitete – prisutno je i danas. A ljubav i strast prema Chevroletu, koju prenosimo s generacije na generaciju, jedan je od glavnih čimbenika našeg uspjeha. Moja me obitelj nikada nije tjerala da se uključim u posao, no od svoje sam četvrte godine provodio svaki dan u radionici, igrajući se, pišući zadaću u jednom od ureda, perući automobile u dvorištu ili obavljajući sitne poslove za džeparac. To je postalo dio mog života i doista uživam u tome.“

Danas Wiegerinck Groep zapošljava 26 ljudi iz grada i okolice. Jedan od zaposlenika je i Bartov otac koji je sa svojih 77 godina najstariji zaposlenik. Počeo je raditi u tvrtci sa 14, a i danas je član Upravnog odbora i povremeni mentor osoblju.

Kada ga kupci pitaju zašto bi se trebali odlučiti za Chevrolet, otac im odgovara da još uvijek imamo Bel Air iz 1958. koji je pripadao mom djedu koji je prošao preko 500.000 kilometara, a još uvijek radi i svi su dijelovi originalni. Mnogi kojima je to rekao tijekom godina i danas su naši kupci“, dodaje Bart.

Stotinu godina i 209 milijuna prodanih vozila nakon osnutka Chevroleta, za uspjeh ovog branda nisu zaslužni samo legendarni automobili i kamioneti koje proizvodi ova tvrtka, nego i jedinstvena veza koju ovlašteni partneri i prodavači imaju sa svojim kupcima, stvorena tijekom desetljeća vjernosti. Tijekom povijesti ovlašteni partneri Chevroleta u Europi preživjeli teška vremena i promjenjive gospodarske prilike, no s vremenom se mijenjaju i napreduju. Chevroletova prodaja evoluirala je od naručivanja automobila putem novinskih kupona iz 1912. do današnje mreže od 2.500 maloprodajnih centara u 21 europskoj državi, no prodajno je osoblje i dalje žila kucavica kompanije i mnoge prodajne centre i danas vode obitelji koje su to radile prije gotovo stoljeća.