Automobil konstruiran po mjeri vozača

Nova, deseta generacija Honde Civic 5 vrata je u potpunosti iznova dizajniran automobil koji utjelovljuje Hondin inovativni duh i predanost Hondinom krajnjem cilju, konstruiranjU tehnološki superiornog vozila.

Rezultat novog dizajna je automobil jedinstvene osobnosti i sportskog duha, automobil kojega je uzbudljivo voziti, koji je istovremeno profinjen, komforan i sofisticiran.

Novi Civic 5 vrata je konstruiran oko njegove najvažnije komponente, oko vozača.

Jedinstven vanjski izgled

Nedvojbeno prepoznatljiv i nepogrešivo uglađen, moderan sportski dizajn Civica, jedinstveni je spoj dramatičnih strukturalnih linija i uglađenih, gotovo atletskih oblina. Novi Civic 5 vrata ima glatku i moćnu siluetu, što predstavlja novi pravac Hondinog dizajna kojeg krasi snažan, sportski karakter.

Sportski izgled naglašavaju niže i šire proporcije koji nude veći međuosovinski razmak. Povećane dimenzije naglašavaju jedinstven dizajn i sportski stil modela dok u isto vrijeme povećavaju dinamičnost i prostranost unutrašnjosti.

Veći i širi naplatci i pneumatici dodatno naglašavaju širi stav vozila, dok veći međuosovinski razmak i oštar kut vjetrobranskog stakla povećavaju dinamičan osjećaj unutrašnjosti. Rezultat je oštra i agresivna interpretacija Hondinog prepoznatljivog izgleda.

Ovisno o opremi modela, tanka prednja svjetla mogu biti opremljena LED ili halogenim kratkim i dugim svjetlima. Svi modeli opremljeni su LED dnevnim svjetlima.

Novi Civic je u svojoj osnovi dizajniran da bude vožen i da pri tome plijeni pozornost.

Potpuno nova platforma

Novi Civic ima laganu, ali vrlo snažnu karoseriju, koja je rezultat inovativnog inženjeringa i tehnika proizvodnje. Ima nisko težište i sofisticirano podvozje, koji zajedno doprinose uzbudljivom i zabavnom iskustvu tijekom vožnje.

Cilj inženjera je bio da se obnovi sama srž Civic modela kao automobila sa izrazito sportskim karakterom. Od najranijih faza razvoja, inženjerski tim testirao je najbolje automobile kompaktne klase, uključujući i vodeće modele premium marki. Ovaj proces evaluacije poslužio im je kako bi definirali ciljeve u dijelu vožnje, upravljanja i smanjenja buke i vibracija, kao i odgovore na pitanja kvalitete unutrašnjosti i cjelokupnog dojma koje novi Civic mora ispuniti.

Dizajn nove platforme, izbor materijala, proces i nove tehnike proizvodnje bili su ključne za razvoj lakše i znatno čvršće strukture. Nova karoserija lakša je za 16 kg od prethodne generacije i čvršća za 52%.

Dodatne inovacije su implementirane i prilikom procesa sastavljanja karoserije, koji uključuje inovativne tehnike spajanja. Kompletan unutrašnji dio sastavlja se prvi, nakon toga dolazi vanjski dio, a potom se sve spaja. Ovaj način je u suprotnosti s konvencionalnom metodom sklapanja karoserije, gdje se prvo sklapa vanjski dio, a nakon toga unutrašnjost. Nova proizvodna tehnologija u velikoj mjeri doprinosi cjelokupnoj čvrstoći karoserije.

Inovacije u dijelu dizajna, inženjeringa i proizvodnje rezultirale su povećanjem otpornosti karoserije na savijanje od 65% u usporedbi sa prethodnom generacijom Civica.

Napredna platforma pruža optimalnu osnovu za značajno povećanje dinamičnosti šasije. Cilj dizajnerskog tima, bio je postizanje najboljeg upravljanja i udobnosti vožnje.

Potpuno novi ovjes, niže težište i povećana čvrstoća karoserije doprinose da posljednja generacija modela Civic postigne nevjerojatne karakteristike u vožnji.

Spremnik goriva u novoj Hondi Civic je premješten straga, dok je podnica automobila spuštena u odnosu na prethodni model. U kombinaciji s poboljšanom šasijom i ovjesom, težište vozila je niže za 10 mm. Te promjene mijenjaju i položaj vozača u vožnji. Položaj kukova je niži za 35 mm, te je zaslužan za dodatan sportski osjećaj u vožnji.

Usprkos ambicioznom inženjerskom projektu, novi Civic ispunjava sve zahtjeve, te istovremeno zadržava svoju poziciju pristupačnog kompaktnog automobila u pogledu cijene, potrošnje goriva i troškova održavanja.

Najprostranija unutrašnjost u klasi

Novi Civic i dalje ostaje najpraktičniji u klasi s nenadmašnim putničkim i prtljažnim prostorom. Novi Civic nudi maksimalno uživanje u svakom trenutku vožnje, uz iznimnu prostranost. S novim Civicom, njegovom prostranom putničkom kabinom i ogromnim prtljažnikom, putuje se udobno bez ikakvih odricanja. Inovativne tehnologije, odlična završna obrada i kvalitetni materijali, pružaju vozaču i putnicima maksimalno uživanje u vožnji.

Zahvaljujući dužoj i široj platformi te 30 mm dužem međuosovinskom razmaku, putnici imaju bolju preglednost i više prostora za uživanje u prostranoj unutrašnjosti iznimne završne obrade.

Vidljivost u prednjem dijelu vozila unaprijeđena je povećanjem kuta pogleda na cestu za 1% te smanjenjem širine A nosača za 9 mm čime omogućena najbolja preglednost u klasi od 84,3 stupnja. Sve navedeno dodatno je stvorilo osjećaj otvorenosti i prostranosti u vozilu.

Na stražnjim sjedalima prostor za ramena je povećan za 20 mm, prostor za noge za 95 mm, a prostor za koljena za 45 mm. Udobnost putnika u zadnjem dijelu poboljšana je zahvaljujući mogućnosti podešavanja, a ulazak i izlazak svih putnika iz vozila je sada lakši nego ikada.

Na vrhu centralne konzole nalazi se 7” Honda CONNECT ekran u boji osjetljiv na dodir. Honda CONNECT multimedijalni sustav nudi intuitivno upravljanje i potpunu integraciju pametnih telefona putem Apple  CarPlay i Android Auto aplikacija. Integracija s Apple CarPlayom znači da Honda CONNECT sada može poprimiti funkcionalnost vašeg iphone-a, prikazujući sve funkcije na svom sučelju. Vozač može dobiti uputstva, obavljati pozive, slati i primati poruke te slušati glazbu koristeći ekran osjetljiv na dodir ili opciju glasovnih naredbi. Carplay aplikacija podržava korištenje telefona, slanje i primanje poruka i pregled karata, slušanje glazbe i druge kompatibilne softvere. Osigurano je besplatno ažuriranje mapa u narednih pet godina, što je prednost jedinstvena za Hondu. Potpuno novi izgled ekrana na kontrolnoj ploči pruža jasnoću i intuitivnu upotrebljivost. Novi TFT LCD ekran s dijagonalom od 7”služi za informiranje vozača te zauzima najveći dio potpuno nove kontrolne ploče. Širok spektar informacija dostupan je na DII ekranu. Vozač se može vrlo jednostavno informirati, zahvaljujući navigaciji, SMS i e-mail porukama dostupnim uz glasovne komande. Neprestano su mu dostupne informacije o  glazbi koja se sluša, kontakti iz pametnog telefona, informacije o putovanju i pametnom održavanju vozila.

Audio konfiguracija varira ovisno o modelu, od sustava s 4 zvučnika snage 160 W, preko sustava s 8 zvučnika i 180 W do premium audio sustava s 11 zvučnika snage 465 W.

Prtljažni prostor ostaje vodeći u klasi  u pogledu zapremnine (478 litara),  lakoće pristupa i fleksibilnosti. Zadnja sjedala se mogu preklopiti u omjeru 60:40.  Niski utovarni prag i širok otvor prtljažnika (1120 mm)  u kombinaciji s ravnom podnicom olakšavaju utovar teških, širokih i dugih predmeta.

Naši pogonski agregati nove generacije

Kako bi dali jak pečat jedinstvenoj osobnosti i sportskom duhu novog Civica, Honda je konstruirala dva nova inovativna, snažna i štedljiva turbo benzinska pogonska agregata koja se ističu savršenom ravnotežom između visokih performansi i niske potrošnje goriva, karakterističnom za Hondinu jednstvenu Earth Dreams tehnologiju. Uz oba agregata, 1.5 i-VTEC snage 182 KS i 1.0 i-VTEC snage 129 KS moguće je odabrati 6-stupanjski ručni ili CVT automatski mjenjač. Novi agregati dizajnirani su prvenstveno kako bi pružili izvrsne  performanse i kako bi podržali sportski karakter novog Civica.

Novi VTEC TURBO benzinski agregat zapremnine 1.0 litre nudi znatno poboljšanje u pogledu svakodnevne vožnje, zahvaljujući većem okretnom momentu pri niskim i srednjim okretajima. Maksimalni okretni moment od 200 Nm, sa 6 stupanjskim ručnim mjenjačem dostupan je pri 2.250 okr/min, dok s automatskim CVT mjenjačem maksimalni okretni moment iznosi 180 Nm u rasponu od 1,700 do 4,500 okr/min. Maksimalna snaga iznosi 129 KS (95kW) pri 5,500 okr/min.

Veći 4-cilindrični VTEC TURBO benzinski agregat zapremnine 1.5 litara pruža još bolje performanse, veću snagu i okretni moment  u usporedbi s 1,8 VTEC agregatom iz prethodne generacije. Maksimalna snaga od 182 KS (134 kW) je dostupna pri 5,500 okr/min (6,000 okr/min s automatskim CVT mjenjačem). U kombinaciji s 6-stupanjskim manualnim mjenjačem maksimalni okretni moment od 240 Nm je dostupan između 1,900 i 5,000 okr/min. Dok je kod modela s CVT mjenjačem maksimalni okretni moment od 220 Nm dostupan između 1,700 i 5,500 okr/min.

Napredna sigurnost

U skladu s Hondinom filozofijom ‘Sigurnost za svakoga” isti pasivni i aktivni sigurnosni sustavi implementirani su u svim modelima novog Civica. Novi Civic dolazi s čitavim nizom sigurnosnih sustava objedinjenih pod nazivom Honda SENSING. Riječ je o sustavima napredne sigurnosti i pomoći u vožnji koji jamče najveću sigurnost u ovoj klasi vozila. Honda SENSING koristi kombinaciju informacija dobivenih pomoću radara i kamera smještenih na vozilu koji uz čitav niz naprednih senzora upozoravaju i pomažu vozaču u potencijalno opasnim situacijama.

Honda SENSING paket aktivnih sigurnosnih tehnologija obuhvaća:

  • CMBS sustav prevencije sudara, pomaže da se automobil zaustavi ukoliko sistem utvrdi da je sudar sa vozilom ispred neizbježan.
  • Sustav upozorenja na opasnost od frontalnog sudara (FCW), skenira put ispred vozila kako bi upozorio vozača na potencijalni sudar te daje vizualna i audio upozorenja vozaču da poduzme korektivne mjere kako bi se sudar izbjegao.
  • Sustav detekcije i praćenja prometnog traka (LDW) koristi kameru smještenu iza unutarnjeg retrovizora koja neprestano prati trake na cesti. Sustav emitira zvučno upozorenje prilikom izlaska iz označene prometne trake i automatski zakreće upravljač kako bi se vozilo vratilo natrag unutar vozne trake
  • Inteligentni prilagodljivi tempomat omogućava vozaču da održava konstantno zadanu brzinu i razmak vozila ispred.
  • Sustav za prepoznavanje prometnih znakova (TSR), detektira i automatski prepoznaje znakove na cesti i prikazuje ih na kontrolnoj ploči vozila.

Ostale sigurnosne tehnologije u novom Civicu  uključuju:

  • Sustav nadgledanja mrtvog kuta, koristi radar koji automatski detektira i upozorava vozača kada se drugo vozilo nalazi u mrtvom kutu.
  • Sustav za nadgledanje prometa, koristi senzore radara na zadnjem dijelu vozila kako bi upozorio vozača na približavanje vozila prilikom vožnje unatrag.
  • Kamera za vožnju unatrag daje vozaču potpunu preglednost, a samim time i bezbrižnost prilikom vožnje.

Također, standardni dio opreme nove Honde Civic je sustav stabilnosti vozila (VSA) s kontrolom proklizavanja, koji poboljšava kontrolu dok vozilo ubrzava, koči ili skreće.  I Indirektni sustav za praćenje pritiska u gumama (TPMS).

Honda je napravila sve kako bi se kupci nove Honde Civic vozili u prvoj klasi, po cijeni ekonomske. Najnapredniji, sportski Civic  do sada ima cijenu već od 144.890 kn.

 

 

 

Tags: