Test

Izgled kao sjajna uvertira

Peugeot 208 GT line PureTech 100 S&S

            Velika očekivanja, a potom i brojne nagrade konstantno traže nova dokazivanja. Novi 208 u zbilja teškoj konkurenciji došao je do titule ‘Europskog automobila 2020. godine’. Razigrani benzinac nam se dopao i smatramo ga najboljim u klasi, a kada svemu tome pridodate ovaj zavodljivi izgled…

Peugeot nas je već razmazio kada je dizajn u pitanju. To je nešto drugačije, totalno ekstravagantno. Kada tome uklopite formulu dizajna modela 508, rezultat ne da je dobar, nego je sjajan. Pogotovo kada vidite 208 u GT line paketu!

 ‘Francuski lavić postaje kralj divljine’ te ponovno postaje autoritet B-segmenta i jedan od najzanimljivijih izbora u nižoj klasi. Stvar je ukusa, ali za mnoge će biti apsolutni broj 1 izbor. Kao na primjer za europski žiri u izboru automobila godine – upravo tu laskavu titulu ponio je novi 208.

Neobična prednja svjetla postala su trademark Peugeota. LED ‘kljove’ odlično se nadopunjuje s LED svjetlosnim potpisom unutar fara.  i velikom crnom maskom postaju zaštitni znak novih Peugeota. Poseban se utisak poveća kada ga vidite u GT line paketu. Naglašeni blatobrani, 17-colni kotači, dovoljno za ljubav na prvi pogled. Model koji je kroz svoju povijest od 205 do 208 bilježio iznimne prodajne rezultate, sada je na dobrom putu da nastavi isto i s najnovijom generacijom. Kao što već možda znate, a to je već postao trend kod gradskih modela, novi je Peugeot 208 dostupan isključivo u 5-vratnoj verziji. Spojeni stražnji svjetlosni elementi s crnim detaljom naglašavaju dizajnerski odmak među manjim automobilima.

Već nakon pojave odvažnog modela 508, krenule su glasine kako će 208 izgledati, hoće li poprimiti detalje većeg brata? Na sreću ljubitelja Peugeota, to se i dogodilo, a francuski dizajneri odlično su implementirali sve detalje na mališana. Tako je čuvena prednja maska i općenito cijeli prednji dio postaje prava slika marke. Inače, novi gradski igrač nastao je na novoj modularnoj koncernskoj platformi CMP/EMP1, po novoj dizajnerskoj špranci, izvedenoj iz prethodne, ali povećanjem udjela čelika visoke (HTS) i ultravisoke čvrstoće (UHTS). Novi 208 u hrabrom dizajnerskom istupu ipak je zadržao solidan međuosovinski razmak od 254 cm, dužina je povećana preko 8 cm, na 405,5 cm, širina neznatno, sa 174 na 174,5 cm, a visina je smanjena sa 146 na 143 cm. Upravo zadnji navod otkriva koliko dinamičnog duha u sebi ima 208. Uz sniženo težište i za pet posto smanjen otpor zraka – zahvaljujući smanjenju koeficijenta otpora zraka sa 0,30 na za nižu klasu izvrsnih 0,28 i smanjenju čeone površine. Atraktivna karoserija, ipak ima jedan minus. Nije se najbolje snašla na EuroNCAP testiranju, pa je dobila ‘tek’ četiri zvjezdice. No, ne brinite, 208 je ostvario 91% sigurnosti u najvažnijoj značaji za vozača i suvozača potvrđuje izvrsnost. Sve je prilagođeno ugodnoj vožnji a čvrstoća strukture karoserije podjednako pogoduje dinamičkim karakteristikama i sigurnosti. GT Line paket donio je pojačani osjećaj sportskog karaktera. Od unutrašnjosti, posebno su nam se svidjela profilirana sjedala, ali maleni, praktični volan. Nekima bi mogao biti čudan osjećaj na prvu, ali s vremenom shvatite sve njegove prednosti.

Sama izvedba interijera je bogata, pomalo šminkerska,a  kvaliteta materijala vrlo dobra. Ugodnosti upravljanja i funkcionalnosti doprinosi uzdignuta središnja konzola, s dobro dimenzioniranim pretincem. Digitalni kokpit u 3D obliku pravo je otkriće. Genijalna izvedba, koja baš izaziva i ostavlja utisak. Kroz objektiv ga je teško dočarati, zato vam skrećemo pažnju kada budete u prilici malo detaljnije pogledati auto, da svakako pogledate taj dio na vozilu. Tu je i 7-inčni zaslon, za kojeg nemamo većih prigovora. Preglednost i korištenje zabavnog sadržaja, prije svega duljeg popisa pjesama reproduciranih putem USB priključka odvija se besprijekorno. Što se tiče prostranosti, ovaj model poziva na kompromis. Čak i ako ste većih proporcija, sprijeda ćete imati i više nego dovoljno komocije. S druge strane, stražnja klupa već je skučenija, ali ipak će se ‘pobrinuti’ za dvoje putnika. Jedino bi viši ljudi mogli imati problema s prostorom za glavu. Vrijedno je to ipak atraktivne siluete na C-stupu.

U vožnji, nitko od putnika neće se žaliti na buku, vanjska djelovanja i zvuk je fino prigušen. Prtljažnik od 265 litara preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do ukupnih 1106 litara. Solidno. Pravilnog je oblika, ali višim osobama može još smetati što se peta vrata ne otvaraju u velikom luku. Gradski modeli nikada nisu ostavljali bez daha kada je prtljažni prostor u pitanju, ipak za veliki shopping uvijek će biti mjesta. U sve većem zaletu, PSA grupacija napravila je jedan jako dobar potez. I dok svi guraju u prvi plan 1.0-litrene motore, Peugeot se ponosi 1.2-litrenim PureTech sklopom. Isprobani dizelski 1.5 BlueHDi ostavio je krasan dojam, a što benzinac ima za reći. Veći obujam ne zvuči kao neka značajna razlika, ali ipak donosi neke prednosti u radu trocilindraša. Vatreni benzinac broji pravih 100 KS, a pri tome nije previše rastrošan. U prosjeku računajte, na nekih 7,1 litru. U našem slučaju ta brojka je zabilježena većim djelom unutar grada.

Francuski konstruktori i dalje njeguju istu filozofiju kada je 6-stupanjski mjenjač u pitanju. I dalje su mu hodovi duži od onoga kako bi mi željeli, ali je ipak precizniji i ugodniji od prethodnika.

Podcrtamo li sve, ovog igrača iz B-segmenta mnogo toga će se pitati. Svojim nastupom lagano kuca već I u premium razred odabranih gradski jurišnika (MINI, Audi A1…). Štoviše, I vlasnici tih automobila su se zagledavali u naš testni primjera. S druge strane, cijena je ona koja će sve diktirati. Tu 208 ima što za reći, ne odskače previše od konkurencija, ali činjenica je kako I ovaj segment vozila nije što je nekada bio, barem po dostupnosti. Za atraktivni GT line računajte barem sa 150.000 kuna. Slabiji benzinac bit će idealan izbor za one, kojima dinamičnija vožnja nije u prvom planu. Dok će svi ostali gledati prema PureTech 100 izvedbi. Agilnost i profinjenost sada stanuju u gradskim, B-segment modelima.

Tehnički podaci: Peugeot 208 GT Line 1,2 PureTech 100 S&S BVM6

obujam1.199 ccm
snaga100 KS 
moment205 Nm / 1.750 o/min
mjenjačručni, 6
masa1.165 kg
potrošnja5,2 / 3,7 / 4,2 l/100 km
CO2 / Euro norma97 g/km / Euro 6d TEMP
obujam prtljažnika265 / 1.106 l
spremnik goriva44 l
dimenzije (d x š x v)4.055 x 1.745 x 1.430 mm
najveća brzina188 km/h
ubrzanje 0-100 km/h9,9 s
gume205/45 R 17
početna cijena modela116.995 kn
cijena testnog modela161.527 kn

Foto: Hrvoje Grguljaš