Objava tjedna Test

Karavan drukčije filozofije – Peugeot 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT Line

Profinjen, moderan, djelomično praktičan, tako je možda najlakše dočarati novu generaciju modela omiljenog među poslovnjacima. Snažan dizelski motor (180 KS) i hrabar dizajnerski nastup sigurno će zavesti i nove vlasnike…

Peugeot je posljednju godinu odlično iskoristio. Njihove modele uvijek je krasio zanimljiv dizajn, interijer koji odskače na profinjen način. Nova paleta vozila bila je veliki ispit za Peugeot, a oni su završni ispit odradili gotovo pa perfektno. Da će priča ići u dobrom smjeru, odmah je prvi potvrdio 508. Javnost je doslovno ‘zinula’ na njegov dizajn, a dizajneri su shvatili u kojem smjeru njihova vizija idućih modela mora ići.

Kako doživjeti 508? Model pomalo ekstravagantnog dizajna, koji kao da se želi distancirati od tradicionalnih konkurenata, poput Volkswagen Passata, Opel Insignije, Ford Mondea… Prethodnik je imao svojih aduta, ali i mušica, ali nikada nije uspio njemačku konkurenciju do kraja potući. To je bio jasan znak Francuzima da se nešto mora promjeniti. Peugeot je stoga drastično okrenuo priču te su ponudili izuzetno atraktivnu coupe-limuzinu s vrhunskim interijerom koji je doslovce oborio s nogu. Praktičnost nije bila u prvom fokusu, a kada je tako, onda znate da neke druge odlike krase – 508 SW.

Oznaka BlueHDi ispod poklopca motora donosi pouzdani dizelaš od 180 KS. Već s prvim pritiscima papučice gasa jasno je da ovaj automobil ima snage. Odličan, odmah dostupan okretni moment od 400 Nm oslobađa se pri 2.000/min, a cjelokupnu priču zaokružuje automatski 8-stupanjski automatski mjenjač kojeg potpisuje japanski Aisin. Ubrzanje do 100 km/h za 8,4 sekunde zadovoljiti će apetite i onih malo bržih na cesti, dok je uglađeni dizelaš odličan za neprimjetno gutanje kilometara na autocesti. Potonja tvrdnja dodatno je opravdana maksimalnom brzinom od 231 km/h, što je uz motor omogućila i odlična aerodinamika. Ovako motorizirani 508 SW doslijedan je oznake GT Line, koji je ujedno i najbogatiji paket opreme. Pogledi prolaznika i ostalih sudionika na cesti nisu izostali.

Otvaranjem vrata, odmah primjećujemo staklo bez okvira, šmekerski! A onda slijedi otkrivanje interijera. Mali volan već je dobro poznata stvar. Istina, neki će Peugeotu to zamjeriti, ali dobar dio komentara, koji smo imali čuti sa strane s odobravanjem je gledao na njegovu formu. Preglednost na brzinomjer opet nije riješena na najbolji način, jer smo uskraćeni za pogled kroz volan. Digitalni instrumenti stižu već serijski, dok je ambijentalno osvjetljenje noću izuzetno elegantno. Osnovnim funkcijama radija, navigacije i klimatizacije upravlja se putem zaslona dijagonale 10 inča koji je osjetljiv na dodir, ali i klavirskim tipkama za klimatizacijske i ostale funkcije. Ovaj interijer izgleda sjajno, donosi pravi „hi-tech“ ugođaj uz mnoštvo mekanih materijala te piano laka. 

Kakav bi to bio Francuz, a da nije udoban u vožnji, iznimka nije ni 508 SW. Sjedala su udobna, s dovoljno bočne potpore te su presvučena u brušenu kožu. Iako je riječ više o ‘shooting brake’ modelu nego karavanu, 508 SW može ugodno prevesti četvero ljudi, a za petog će i vozač i suvozač morati pokazati simpatije, gurajući sjedalo prema naprijed. Iako djeluje veliko, 508 SW nije kralj prostora. S druge strane, prtljažnik u donosi pristojnih 530 litara (u dnu segmenta) dok se sklapanjem sjedišta zapremnina povećava na 1.780 litara.

Ovjes je napravljen kao odličan kompromis, za ugodnu i sportsku vožnju. Francuzi su poznati po udobnosti, tako da i ovdje 508 ne razočarava, dok sportski duh najbolje iskazuje u ‘Sport’ programu vožnje. Ali zaboravite, na neke velike promjene karaktera vozila.

Na sam izgled vozila, uz dopadljiv Encre plavu nijansu, točku na i stavljaju 18-colni aluminijski naplaci s gumama dimenzija – 235/45.  Potrošnja se na testu kretala između 7,5 – 8 litara, što je solidan rezultat s obzirom na to da smo većinom bili u gradskim gužvama. Na otvorenoj cesti potrošnja vrlo lako može biti i do dvije litre manja.

Podvučemo li crtu, Peugeotov napad opet se pokazao kao automobil, koji se inati njemačkim konkurentima. Dugo će plijeniti poglede gdje god se pojavi, posbeno u izvedbama s LED svjetlima i potencijalno GT paketu. 

Cijena od 326.821 kuna nije mala, ali ovako opremljeni 508 SW odskače iz obične svakodnevice. Osnovni dizelski model, BlueHDi 130 S&S Active stoji ravno sto tisuća kuna manje (223.060 kn), a i dalje nudi lijepu siluetu, praktičnost je samo bonus u cijeloj priči.

Tehnički podaci: Peugeot 508 SW BlueHDi 180 S&S EAT8 GT Line

obujam1.997  ccm
snaga180 KS
moment400 Nm
mjenjačautomatski, 8-brzina
masa1.540 kg
prosječna potrošnja6,0 / 3,9 / 4,7 l/100 km
CO2 / Euro norma124 g/km
obujam prtljažnika530 / 1.780 l
spremnik goriva55 l
dimenzije (d x š x v)4.778 x 1.907 x 1.420
najveća brzina231 km/h
ubrzanje 0-100 km/h8,4 s
gume235/45 R18
dužina testa530 km
cijena testiranog modela326.821 kuna

Foto: Hrvoje Grguljaš