„Novi Volvo karavan. Ekskluzivan i dizajniran za europske uvjete – stiže na švedsko tržište. Bit će predstavljen na Sajmu automobila u Stockholmu, a odgovor je Volva na dugoočekivani Amazon u karavanskom izdanju“. Ulomak je to iz Volvo priopćenja za novinare objavljenog 15. veljače 1962. godine. Dva dana kasnije, 17. veljače, Sajam automobila u Stockholmu otvorio je svoja vrata. S novim modelom, Volvo je svog „radnog konja“ pretvorio u prostrani salon, udoban i elegantan automobil s velikim tovarnim prostorom i brojnim praktičnim vrijednostima.
Usporedo s novim automobilom Volvo je još sedam godina nudio i popularni model Duett, što je kupcima s većim prevozničkim potrebama dalo više izbora. Amazon je olakšavao život velikim obiteljima, a trgovački putnici u njemu su putovali u stilu, dok su majstori i obrtnici imali bolji pristup teretnom prostoru. Karavanski Amazon kupce je pronalazio u svim dijelovima društva. Za razliku od ostalih automobila on nije otkrivao društveni status vlasnika.
„Novi karavan novi je Volvo model koji u najvećoj mogućoj mjeri koristi komponente postojećeg Amazona u limuzinskoj izvedbi. To je rezultiralo brzim i prostranim putničkim automobilom s iznimno dobrim utovarnim sposobnostima. Četvero vrata i dvostruki poklopac prtljažnika naglašavaju pozitivan karakter, dizajn, kvalitetu, ali i ponašanje na cesti te ekonomičnost. Cilj je bio stvoriti prostran obiteljski automobil za duga putovanja i slobodno vrijeme – funkcionalan model kojeg mogu koristiti i profesionalci. Ime mu je Volvo 221 Amazon“. Ovaj opis, osim dijela koji govori o vratima prtljažnika, može se upotrijebiti za sve Volvo V modele. Cijena karavanskog Amazona s motorom od 75 KS iznosila je 14.475 SEK, odnosno oko 1.000 SEK više nego sedan varijanta s istim motorom. Pretvoreno u današnju vrijednost njegova bi cijena iznosila oko 160.000 SEK.
U istinskoj Volvo maniri putnički se prostor mogao jednostavno pretvoriti u prostor za spavanje. No udobnost je bila važnija od prtljažnog prostora, s obzirom na to da je Amazon bio prvi Volvo karavan temeljen na putničkom automobilu, a ne „civilizirani“ dostavni model poput Duetta.
Volvo tim je pri razvoju radio pametno i učinkovito. Elegantne linije limuzinskog Amazona uspješno su pretvorene u karavan. Prostrani stražnji dio dobijen je bez izmjena vanjskih dimenzija limuzine, što se prije svega treba zahvaliti dizajneru Janu Wilsgaardu. Na polovici krova, odnosno kod B nosača, ugrađeno je ojačanje kako bi se zadržala čvrstoća karoserije. Bočna vrata bila su istovjetna limuzinskim, dok je masivni stražnji dio nosio robusni podokvir, a stražnji ovjes redizajniran je kako bi se osigurao što veći prtljažni prostor.
Vrata prtljažnika bila su horizontalno podijeljena na dva dijela. U donjoj polovici nosač tablice je visio, što znači da je registarska tablica bila vidljiva čak i kada je poklopac spušten. Poklopac je u tom položaju imao uporište u odbojniku pa je mogao poslužiti i kao stepenica, odnosno oslonac prilikom smještaja stvari na krovni nosač – vrlo popularnu stavku dodatne opreme. Praktično i pametno. Teretni prostor sa spuštenom stražnjom klupom mjerio je 182 cm dužine, te 126 cm širine. Nosivost je iznosila raskošnih 490 kg, samo 10 manje nego robusni Duett. Pa ipak, performanse i ponašanje u vožnji bili su identični limuzinskim. Uz to, karavanski Amazon s masom od 1.250 kg bio je prilično lagan, a imao je i povoljne aerodinamičke osobine. Zbog toga je i najslabija verzija sa 75 KS bez problema postizala maksimalnih 140 km/h. Početna karoserijska boja, mist zelena s unutrašnjošću u kombinaciji smeđe tkanine i vinila bila je dostupna tek u prvoj godini postojanja, a mnogo su se češće mogli vidjeti automobili u bijelog, bež ili plavoj boji. Sportske su varijante, opremljene motorima s dvostrukim karburatorom u nazivu nosile dodatno slovo S. Poput limuzinskog Amazona i karavan se godinama tek blago mijenjao po pitanju opreme i tehnike. Tako su 1964. godine prednje bubanj kočnice zamijenjene disk kočnicama, a i sjedala su postala mnogo udobnija. Već 1968. godine stigao je deformabilni stup upravljača, a najjača varijanta je imala 115 KS. Uz to, modeli koji su se prodavali u SAD-u dobili su sustav kontrole ispušnih plinova. Sljedeće 1969. godine B20 motor zamijenjen je pouzdanim B180 motorom, a tijekom iste godine prekinuta je i proizvodnja, nakon 73.000 proizvedenih primjeraka. I proizvodnja Duetta je obustavljena iste godine, no ljubitelji Volvo karavana nisu morali brinuti. Stigao je Volvo 145, još moderniji, udobniji i sigurniji karavan.
Dobro očuvan karavanski Amazon, posebice iz prvih godina produkcije, poprilična je rijetkost i to zbog toga što karavani često imaju teži radni zadatak od limuzina. Najčešći su primjerci proizvedeni od 1965. do 1967. godine. Izuzetno dobro očuvani primjerci traženiji su od limuzina, izuzev modela 123 GT. U Volvo muzeju, izložen je posljednji proizvedeni primjerak s brojem šasije 73.220, koji je tvornicu „napustio“ 15. listopada 1969. godine.