Južnokorejski proizvođač automobila Kia prošlog je tjedna javnosti predstavila čak tri nove izvedbe svoje limuzine Optima – hibridnu Optimu Plug-in Hybrid, karavansku Optimu Sportswagon i sportsku varijantu Optima GT.

Plug-in Hybrid među vodećima u D klasi po dometu

Novu hibridnu Optimu odlikuje veliki domet, za koji su zaslužni električni motor i učinkoviti 2,0-litreni benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem goriva. Na električni pogon Optima uz nulte emisije CO2 omogućuje vožnju na udaljenost od 54 km na struju, što fizičkim i flotnim kupcima pruža iznimno niske troškove održavanja.

Kod nas već sredinom studenog

Kijin prvi plug-in hibrid, kojeg kod nas i drugim djelovima Europe očekujemo već sredinom studenog, odlikuje atraktivan izgled, izvanredan doživljaj za vozača, niski troškovi održavanja i minimalan utjecaj na okolinu. Hibridna Optima, na početku samo kao limuzina (iduće godine dolazi i karavanska izvedba), od obične Optime vizualno se razlikuje po nekoliko vanjskih detalja (najprimjetniji su plavi obrubi na maski, bokovima i zadnjem dijelu, gdje je i oznaka ‘EcoPlugin’), koji osim vizualnog dojma doprinose i smanjenju koeficijenta otpora zraka. Novo vozilo pokreće litijum-polimerski baterijski sklop kapaciteta 9,8 kWh, povezan s 50 – kilovatnim električnim motorom, koji samo na struju može preći 54 km pri brzini od 120 km/h, a to ga svrstava među vodeće u klasi po dosegu isključivo s pogonom na struju. Kada nestane struje pali se inovativni 2,0-litarski benzinski GDI četverocilindraš s oznakom ‘Nu’ sa 156 konjskih snaga i okretnim momentom od 189 Nm. Kao i kod obične izvedbe i hibrid prenosi snagu preko 6-stupanjskog automatskog mjenjača. Ukupna snaga motora iznosi 205 KS pri 6.000 okretaja u minuti, dok je najveći okretni moment 375 Nm pri 2.300 o/min. Unatoč tome što ubrzanje kod 1.705 kg teške limuzine nije od primarnog značaja hibrid od 0 do100 km/h ubrzava za 9,4 sekunde, što je 0,6 sekundi brže nego kod prethodnika – paralelnog hibrida. Novu hibridnu limuzinu odlikuje i inovativno skladištenje baterije iza zadnjih sjedišta i u dvostrukom dnu zbog čega je u prtljažniku na raspolaganju solidnih 370 litara prtljažnog prostora. Kako smo se kod Kije već navikli i hibridna Optima donosi vrlo bogatu serijsku opremu. Između ostalog uključuje navigacijski sustav s 8-inčnim ekranom na dodir i DAB+ digitalnim radiom. To je ujedno i prvi model Kije, koji nudi Android AutoTM, koji djeluje na svim Android telefonima koje pokreće 5.0 (Lollipop) ili novije verzije, te Apple CarPlayTM (iPhone 5 ili noviji), koji će biti raspoloživ krajem godine.

Android Auto korisniku omogućava povezivanje pametnog telefona i pristup aplikacijama pomoću ugrađenog infotainment sustava, kao npr. glasovno naređivanje navigaciji Google Maps, handsfree telefoniranje i tekstualne poruke i prepoznavanje glasa. Android AutoTM omogućava i slušanje muzike iz Google Play Music. Apple CarPlay, koji stiže krajem godine, omogućava potpuno glasovno naređivanje telefonu putem govornog programa Siri, što uključuje npr. navigaciju preko Apple Maps, pozive i diktiranje teksta. Apple CarPlay podržava i ostale audio aplikacije, npr. slušanje muzike ili audio knjiga, koje korisnik preuzima preko svojeg iPhonea. Audio -navigacijski sustav nudi potpunu povezivost s najnovijim podacima (Kia Connected Services). Sustav, koji pruža TomTomTM, nudi puno toga, između ostalog: promet uživo, radarska upozorenja, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. Sustav je u Europi potpuno bestplatan za sve kupce Optime 7 godina od dana kupovine. Audio sustav je serijski opremljen sa šest zvučnika, a kupci mogu dodatno naručiti vrhunski Harman Kardon Premium snage 590W, s 10 zvučnika, vanjskim pojačalom, tehnologijom za obnovu muzičkih datoteka Clari-FiTM MP3 i naprednom Harman Kardon surround tehnologijom QuantumLogicTM. Optima nudi bežično punjenje mobilnih uređaja, koje se nalazi u otvorenom pretincu centralne konzole. Bežični punjač snage 5W korisnicima omogućava mobilno punjenje telefona. S ‘detekcijom stranog predmeta’ sustav punjenja se aktivira, kada u pretincu otkrije kompatibilan uređaj i korisnika upozori ako prilikom izlaska iz vozila u njemu ostavi telefon. Sustav na ekranu instrumentne ploče prikazuje stanje baterije, a sigurnosni sustav spriječava pregrijavanje tokom punjenja.

Optima Sportswagon – elegantni karavan, namijenjen isključivo za Europu

Kia je prošle sedmice predstavila i karavansku varijantu Optime, koja se može pohvaliti djeljivom zadnjom klupom (u omjeru 40:20:40) i velikim prtljažnikom zapremine 552 litra, koji se potpunim sklapanjem zadnjih sjedišta povećava na izdašnih 1.686 litara. Glavnina kupaca Optime u Europi će se prema očekivanjima odlučiti za karavan, koji će kao i limuzina ponuditi sva tehnička i sigurnosna pomagala, uz savršenu udobnost. Tehnološka oprema između ostalog uključuje: napredni tempomat (ASCC), automatsko kočenje u nuždi (AEB), upozoravanje kod nenadane promjene vozne trake (LKAS), automatsko paljenje i gašenje dugih svjetala (HBA), upozoravanje na ograničenja brzine (SLIF), sustav za detekciju mrtvog kuta (BSD), upozoravanje na predmete u pokretu prilikom vožnje unazad (RCTA) i još puno toga. Karavan Optima Sportswagon, kao i priključni hibrid, kod nas očekujemo sredinom studenog.

Kia Optima GT 2.0 T-GDI – najsnažnija Kia u Europi

Optimu GT, namijenjenu isključivo europskom tržištu, pokreće Kijin novi 2.0 T-GDI benzinac. Motor, koji je u potpunosti izrađen od aluminija, proizvodi 245 konjskih snaga pri 6.000 okr./min, a može se pohvaliti najvećim okretnim momentom od 350 Nm u intervalu između 1.350 i 4.000 okretaja u minuti. Optima GT, koja će biti raspoloživa i kao limuzina i kao karavan, ovaj motor premijerno predstavlja u Europi. Naime motor je razvijen za američko tržište, gdje je Optima jedna od najprodavanijih limuzina. Optima GT u prosjeku troši samo 8,2 l/100 km, uz emisije CO2 od 191 g/km (kombinirano, novi europski vozni ciklus), a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno joj je 7,4 sekunde (Sportswagon 7,6 s). Zahvaljujući snažnom turbopunjaču za međuubrzanje od 60 do 100 km/h treba joj samo 3,7 sekundi (Sportswagon 3,8). Najveća brzina je elektronski ograničena na 240 km/h (Sportswagon 232 km/h), čime je GT najbrža Kia, koju su ikad napravili za Europu. S obzirom da se radi o ekskluzivnoj izvedbi Optima GT će za Kiju biti vrlo značajan dobitak, jer predstavlja Kijinu perjanicu, koja će u očima kupaca nesumnjivo podići imidž Optime i Kije kao brenda.

Kia u Europi s čak 10 modela i 17 izvedbi

Sve tri varijante se sredinom studenog priključuju limuzini Optima i hibridnom crossoveru Niro i tako dodatno obogaćuju Kijinu paletu modela u Europi, koju čini 10 modela i 17 izvedbi.

wgm51920-medium wgm52693-medium wgm52698-medium wgmx2609-medium wgmx3634-medium wgmx3671-medium wgmx3872-medium wgmx9442-medium wgmx9701-medium

 

Tags: , , , ,