Tehnika Vijesti

Kije dobivaju novi CVVD motor koji nudi bolje performanse, troši manje goriva i duže traje

Prvi motor s ovom tehnologijom bit će benzinski motor Smartstream 1.6 T-GDi

Kia Motors je, kao dio automobilske skupine Hyundai Motor Group (HMG), kao prva na svijetu razvila tehnologiju s vremenski promjenjivim upravljanjem otvaranja ventila (Continuously Variable Valve Duration (CVVD), koju će uskoro masovno koristiti u svojim vozilima. Prvi motor s ovom inovacijom bit će benzinski motor Smartstream G1.6 T-GDi. CVVD, razvijen u HMG-ovom centru za istraživanja i razvoj, optimizira performanse motora i potrošnju goriva.

Kontrolira vrijeme trajanja otvaranja ventila u skladu s uvjetima vožnje – poboljšane performanse za 4%, niža potrošnja goriva za 5% i niže emisije za 12% 

Tehnologija upravljanja ventilima određuje vrijeme trajanja otvaranja i zatvaranja ventila u skladu s uvjetima vožnje, zbog čega CVVD ostvaruje poboljšanje od 4 posto u performansama, 5 posto u potrošnji goriva, dok su emisije štetnih plinova niže za čak 12 posto. „Razvoj CVVD tehnologije prigoda je za skupinu da napravi iskorak na području inovacija motora”,rekao je Albert Biermann, voditelj odjela za istraživanja i razvoj u skupini. „Naše napore usmjerit ćemo u razvoj naprednih rješenja za novu eru mobilnosti, dok ćemo ujedno nastaviti s razvojem novih tehnologija za motore s unutarnjim izgaranjem, čime ćemo ispuniti sve strože emisijske standarde.”

Inovacija: vremenski promjenjivo upravljanje otvaranjem ventila (CVVD)

Do sada je performanse i potrošnju goriva kontrolirala tehnologija s promjenjivim upravljanjem ventilima koja je određivala trajanje i dubinu otvaranja ventila, sa snagom motora kojeg pokreće ciklus usis goriva-kompresija-širenje-ispust. Tipična tehnologija promjenjivog upravljanja ventilima određuje vrijeme otvaranja i zatvaranja ventila (npr. CVVT) ili s kontrolom količine ulaznog zraka (CVVL). Prethodne i postojeće tehnologije upravljanja ventilima nisu mogle određivati trajanje djelovanja ventila, jer je zatvaranje ventila bilo podređeno otvaranju ventila, zbog čega se nije moglo odazivati na različite situacije u vožnji. CVVD s prilagođavanjem vremena otvaranja ventila u skladu sa zahtjevima motora vodi tehnologiju u novom smjeru. Kada vozilo vozi pri konstantnoj brzini u niskim okretajima motora CVVD otvara usisne ventile od sredine do kraja takta kompresije, pomaže pri smanjenju potrošnje goriva smanjenjem otpora koji nastaje zbog kompresije. Kada motor radi u visokim okretajima, npr. pri visokim brzinama usisni ventil se zatvara na početku takta kompresije kako bi maksimalno iskoristio količinu zraka koja je potrebna za eksploziju. To poboljšava okretni moment koji utječe na bolje ubrzavanje.

Smartstream G1.6 T-GDi motor

Novi motor Smartstream G1.6 T-GDI, koji je razotkriven istovremeno sa CVVD tehnologijom, je četverocilindrični turbo benzinski motor sa 180 KS i okretnim momentom od 265 Nm. Novi motor je prvi motor u skupini kod kojeg će koristiti CVVD tehhnologiju, a donosi i niskotlačni ventil za reciklažu ispušnih plinova (LP EGR), koji optimizira iskorištenje goriva. Sustav za reciklažu ispušnih plinova vraća nešto goriva koje je izgorjelo u komori za izgaranje te time proizvodi efekt hlađenja i smanjenja emisija dušikovog oksida. G1.6 T-GDi donosi i niskotlačni sustav koji preusmjerava izgorjele emisije u kompresor turbo punjača, umjesto u usisni sustav, čime poboljšava učinkovitost kod ubrzavanja. Nova jedinica dobila je integriran sustav toplinske obrade koji brzo zagrijava ili hladi motor na optimalnu temperaturu te snažan sustav izravnog ubrizgavanja koji dostiže tlak od 350 bara (postojeći T-GDI ima 250 bara). Pored toga je zbog drugačije obrade površine trenje smanjeno za čak 34 %.

Novi motor Smartstream G1.6 T-GDi trenutno je u probnoj fazi za standardnu ugradnju u vozila Kia. Tako će nadolazeći modeli ubuduće dobiti neviđene performanse i nisku potrošnju goriva.