Kia predstavila Niro EV s dometom od 380 kilometara
Kia Motors je na sajmu automobila u Busanu (J. Koreja) predstavila novi Niro EV. S dometom od 380 kilometara potpuno električni Niro EV združuje užitak u vožnji s atraktivnim dizajnom i performanse crossovera s pogonom bez štetnih emisija.
Korejski debi koncepata SP i Stinger GT Wide Body u Busanu
Pored Nira EV, Kia Motors na međunarodnom sajmu automobila u Busanu predstavila je još dva vozila. Koncept Kia SP – premijerno predstavljen na sajmu u Indiji – ima korejsku premijeru i prikazuje dizajnersku viziju Kijinih sportskih terenaca u bliskoj budućnosti. Kia Stinger GT Wide Body, koji tako doživljava korejsku premijeru, prvi puta je predstavljen na sajmu SEMA 2017. u Las Vegasu.
Dizajn i svestranost crossovera s pogonom bez štetnih emisija
Kijina zvijezda salona u Busanu, Niro EV zauzima jedinstven položaj na tržištu potpuno električnih crossovera. Inteligentni raspored, dobra praktičnost i veliki domet znače da Niro EV zahtijeva manje kompromisa od ostalih električnih vozila. Kupci će se obradovati i zbog brojnih ugrađenih tehnologija, specifičnih za električna vozila, novih sigurnosnih pomagala i privlačnog izgleda vanjštine i unutrašnjosti. Han-Woo Park, predsjednik i direktor Kia Motors Corporation, kaže: “Niro EV bit će Kijin drugi globalni električni model koji slijedi izuzetno popularnom Soulu EV. Ovaj model predstavlja napredak koji je Kia poduzela u proizvodnji udobnih, praktičnih i zabavnih vozila, koja omogućavaju vožnju bez štetnih emisija.”
U Koreji u prodaji krajem godine, slijede ostala tržišta
Uskoro nakon sajma u Busanu kreće prodaja Nira EV – krajem godine u Koreji, a početkom 2019. na ostalim tržištima. Dizajniran u Kijinim dizajnerskim centrima u Kaliforniji i Namyangu (J. Koreja), Niro EV svojom elegantnom, aerodinamičnom karoserijom sa suptilno istesanim površinama utjelovljuje praktičnost i privlačnost crossovera. Niro EV dokazuje da se kupci električnih vozila u traženju štedljivijih vozila ne trebaju odricati emocionalno angažiranog dizajna ili svestranosti crossovera. Niro EV se razlikuje od postojećeg Niro Hybrida i Niro Plug-in hibrida zbog različitih ekskluzivnih dizajnerskih poteza.
Futuristički dizajn našao je inspiraciju u konceptu Niro EV
Vanjski izgled Nira EV, koji je inspiraciju crpio iz koncepta Niro EV, a prvi put je predstavljen na ovogodišnjem sajmu zabavne elektronike u Las Vegasu, temelji se na pročišćenom i high-tech dizajnerskom konceptu. Njegova futuristička i aerodinamična maska, koja podsjeća na tigrov nos, donosi ugrađenu utičnicu za punjenje s ugraviranim logom Nira. Izmijenjeni zračni otvori i nova LED dnevna svjetla u obliku strelica u kombinaciji sa svijetloplavim detaljima ostavljaju dobar dojam. Gledajući s boka vitka linija i niski stražnji prozori naglašavaju elegantan profil vozila, što ostavlja više prostora za mišićave blatobrane. Niro EV se vozi na novim 17-inčnim aluminijskim, dijamantno brušenim dvobojnim naplacima s pet krakova na kojima se nalazi i Kijin sustav regenerativnog kočenja. Izmijenjeni stražnji branik ima slične plave elemente kakvi su na prednjem dijelu vozila, dok nova LED stražnja svjetla daju Niru EV karakterističan svjetlosni potpis.
Moderna unutrašnjost s tehnologijama karakterističnim za električna vozila i crossovere
Kabina kombinira moderni dizajn s velikodušnom prostranošću i tehnologijama koje dopunjuju pogon s nultim emisijama. Unutrašnjost električnog Nira, koja se prvi put predstavlja javnosti, razlikuje se od ostalih izvedbi Nira, jer donosi nova pomagala i dizajnerske elemente. Armaturna je ploča dobila novo svijetloplavo osvjetljenje koje je nastavak osvjetljenja eksterijera, dok je dizajn središnje konzole pojednostavljen zbog ugradnje shift-by wire mjenjača, čime je Niro EV postao prvi Kijin model u Europi s ručicom mjenjača bez mehaničke veze. Niro EV predstavlja novo ambijentalno osvjetljenje sa suptilnim osvjetljenjem središnje konzole i mjenjača. Putnici mogu birati između šest boja – bijela, siva, brončana, crvena, zelena i plava. Unutarnje obloge vrata su u visoko svjetlećoj crnoj i plavoj boji što dodatno doprinosi futurističkom ozračju u kabini. Nirov 7,0-inčni zaslon na dodir sa sučeljem HMI (human-machine interface) ostaje u središtu armaturne ploče, ali je osuvremenjen zbog specifičnosti električnih vozila. Novi infotainment sustav vlasnicima omogućava traženje punionica u blizini i praćenje razine napunjenosti i raspoloživog dometa baterije. 7,0-inčni LCD zaslon s mjeračima – također jedinstven za Niro EV – vozačima tijekom vožnje omogućava intuitivno provjeravanje informacija o vožnji i pogonu. Izmijenjena središnja konzola dobila je više prostora za odlaganje manjih predmeta i bežično punjenje mobilnih uređaja. Svjetlo, koje se nalazi na vrhu armaturne ploče, prikazuje stanje napunjenosti za vrijeme faze punjenja. To vlasnicima omogućava da odmah izvana vide stanje punjenja, bez ulaska u vozilo. Kada je Niro 2016. lansiran, inženjeri su za njegovu platformu predvidjeli upotrebu različitih pogona. Niro EV baterijama i električnim pogonom, koji pruža jedan od najdužih dometa električnih vozila u odnosu na konkurenciju, nudi ne samo veću praktičnost i svestranost, nego i vizualno privlačan automobil. 2.700 milimetara dug međuosovinski razmak nudi dovoljno prostora svim putnicima u predjelu nogu, dok osjećaj prostranosti naglašava izgled crossovera. Dimenzije karoserije sa širinom od 1.805 mm i visinom od 1.560 mm omogućavaju maksimalnu prostranost u predjelu glave i ramena kako onim sprijeda tako i onim straga. Dužina Nira od 4.375 mm nudi zapreminu prtljažnika od 451 litra, što je više nego kod ostalih električnih vozila i plug-in hibrida.
Domet od 380 kilometara sljedeće generacije električnog pogona
Kia Niro EV stvoren je kao kombinacija sportskog dizajna inspiriranog crossoverima i velikog dometa nulte emisije te performansa koje nude užitak u vožnji. Sve to mu pruža električni pogon sljedeće generacije, koji koristi nove proizvodne tehnologije, namjenski razvijene za Kijina električna vozila. Opremljen snažnom litij-polimerskom baterijom kapaciteta 64 kWh Niro EV može prijeći više od 380 kilometara s jednim punjenjem – bez štetnih emisija. Za punjenje preko 100- kilovatnog priključka Niru EV trebaju 54 minute kako bi napunio bateriju do 80 posto. Kupci mogu izabrati i izvedbu s kapacitetom 39,2 kWh, koja ima domet do 240 kilometara s jednim punjenjem. Snagu preko prednjih kotača pruža motor s 204 konjske snage, koji proizvodi 395 Nm okretnog momenta, raspoloživih trenutno, što Niru EV omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. Baterijski sklop postavljen je ispod dna prtljažnika što ovog crossovera zbog nižeg težišta na cesti čini sličnijem limuzinama ili hatchbeckovima kako bi pružao maksimalnu stabilnost – i užitak u vožnji – na krivudavim cestama.
Napredni sustavi asistencije za pomoć vozaču
Niro EV u skladu sa sljedećom generacijom pogona vozačima nudi zbir Kijinih naprednih sustava asistencije ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) koji pomažu vozaču u različitim voznim okruženjima i situacijama u smanjenju rizika od sudara. Aktivni sigurnosni sustavi koje nudi Niro EV, između ostalog, sadrže upozorenje na opasnost od frontalnog sudara (FCW) sa sustavom za pomoć pri spriječavanju sudara (FCAA), pametni tempomat s inteligentnim sustavom Stop&Go i sustavom za održavanje vozila na svojoj traci (LFA). Sustav LFA je dio 2. stupnja tehnologija, namijenjenih samovozećim vozilima, koji prati vozila u prometu ispred i prepoznaje oznake na tlu kako bi održavao Nira EV na njegovoj voznoj traci na autocesti. Sustav upotrebom vanjskih senzora kontrolira ubrzavanje, kočenje i pomicanje upravljača u odnosu na kolonu vozila ispred i tako održava siguran razmak. Sustav LFA djeluje pri brzinama od 0 do 130 km/h.
Korejski debi koncepta Kia SP
Premijerno predstavljen na nedavnom salonu automobila u New Delhiju (Indija), koncept Kia SP koji prikazuje dizajnersku viziju Kijinih sportskih terenaca u bliskoj budućnosti, predstavlja se na domaćem korejskom tržištu. Robustan stil i široka, stabilna karoserija koncepta odlično se slažu s njegovim sportskim linijama, dugim pokrovom motora i tehničkim detaljima. Njegovo široko ‘lice’ sa širokim vodoravnim linijama oko dugog pokrova motora, koje povezuju prednja svjetla sa satenskom kromiranom maskom motora, usmjerava pažnju prema novoj izvedbi Kijine jedinstvene maske u obliku tigrovog nosa. Dodatna svjetla, smještena iznad prednjih svjetala, stoje unutar maske i tako ostavljaju jedinstven svjetlosni pečat. Bočne oštre linije, koje se protežu od pokrova motora do prtljažnika, u kombinaciji s glatkim, elegantnim površinama karoserije stvaraju sportski izgled. Satenski kromirani detalji nastavljaju se i na stražnji kraj vozila gdje se spajaju sa stražnjim LED svjetlima i tako kreiraju širok, stabilan izgled. Unutrašnjost koncepta SP donosi širok LCD infotainment sustav, koji se proteže od središnje konzole do okruglih mjerača ispred vozača. Ovaj visokotehnološki izgled slaže se s vodoravnim linijama uzduž armaturne ploče i dizajnom vanjštine. Prozirni materijali s osvijetljenom pozadinom korišteni su po cijeloj kabini i dočaravaju vrhunski, visokotehnološki ambijent.
Od sajma SEMA do Busana – Stinger GT Wide Body
Premijerno predstavljen 2017. na sajmu tunera (SEMA) u Las Vegasu, Stinger GT Wide Body također je doživio korejsku premijeru u Busanu. Vozilo, koje je reinterpretacija Kijine fastback sportske limuzine, za naručitelja Kia Motors America preradili su u poznatoj radionici West Coast Customs u Kaliforniji. Stinger GT Wide Body, koji je inspiraciju crpio iz trkaćih GT vozila iz 1970-ih, odskače pozamašnim odbojnicima sa Stingerovom bočnom siluetom u obliku boce Coca-Cole. Koncept nižeg ovjesa (sprijeda snižen za 36 mm, straga za 31 mm), vozi se na 21-inčnim kovanim naplacima Keen, „obuvenih“ u pneumatike visokih performansi. Aerodinamični komplet od lakih karbonskih vlakana i stražnji difuzor održavaju Stingera stabilnim pri visokim brzinama, dok 4-cijevni ispušni sustav nesumnjivo svjedoči da se ne radi o običnom sportskom vozilu. Karoserija koncepta Stinger GT Wide Body lakirana je višeslojnim metalik lakom biserno plave boje. U unutrašnjosti su sjedišta presvučena posebnom plavom kožom, armaturna ploča je tapecirana ručno šivanom sivom kožom, upravljač je presvučen alcantara kožom, a središnja konzola je sjajno crne boje. Automobilsko remek djelo tunera West Coast Customs ultimativni je izraz Stingerovih visokih performansi.