Njegovo veličanstvo kralj Muhamed VI je 9. siječnja otvorio tvornicu Alijanse Renault-Nissan u Tangeru u prisutnosti Carlosa Ghosna, predsjednika i generalnog direktora za Renault i za Nissan. Nova tvornica Renault-Nissan u Tangeru predstavlja investiciju od milijardu eura. Maksimalni kapacitet proizvodnje od 400.000 vozila godišnje omogućit će nastavak svjetskog uspjeha koji je postigla gama Entry. Ova tvornica prva je tvornica automobila na svijetu bez emisije ispušnih plinova i bez otpuštanja industrijskih otpadnih voda. To je najveća tvornica automobila na jugu Mediterana, uz procjenu da će do 2015. imati više od 6.000 radnika.
Tvrtka Renault prisutna je u Maroku već više od 80 godina, a strateški zemljopisni položaj luke Tanger između Atlantskog oceana i Mediteranskog mora omogućuje ne samo raširenu i konkurentnu mrežu dobavljača, već i radnu snagu obučenu za najbolje automobilske tehnologije.
Na ceremoniji otvaranja Carlos Ghosn je izjavio: « Renault i Nissan s Kraljevinom Maroko dijele velike ambicije za industrijski razvoj. Zahvaljujući naporima tvrtke Renault i njenih partnera, ali i neprestanoj podršci marokanske vlade, naša tvornica je na dobrom putu da postane novi standard u svjetskoj automobilskoj industriji. »
Tvornica započinje s proizvodnjom dvaju novih modela game Entry: obiteljsko vozilo Lodgy i malo gospodarsko vozilo koje također dolazi i u verziji osobnog vozila. Ova tvornica omogućit će povećanje proizvodnog kapaciteta i proširenje ponude u gami M0, uz modele proizvedene u tvornicama u Pitestiju (Rumunjska) i tvornici SOMACA (Casablanca, Maroko), koje su trenutno dosegle maksimum kapaciteta. Na taj način će Grupa Renault moći odgovoriti na rastuću potražnju kupaca za vozilima baznih verzija game, koja su priznata po dosad neviđenom odnosu karakteristike/cijena.
Zajedno s tvornicom u Chennaiju u Indiji, tvornica u Tangeru prati rast tvrtki Renault i Nissan u svijetu. Iako Renault njome upravlja, ona se oslanja na sustav proizvodnje pod nazivom Alliance Production Way (APW) koji ujedinjuje najbolje proizvodne tehnike koje koriste tvrtke Renault i Nissan. Odrađen je vrlo važan program obuke kako bi se tvornica u Tangeru smjestila na najveću razinu u kontekstu kvalitete i izvedbe. Kako bi se omogućila obuka za radnike tvornice, ali i za proizvođače opreme, tvrtka Renault i Maroko su zajedničkim snagama osnovali Institut de Formation aux Métiers de l’Industrie Automobile (IFMIA), koji je u potpunosti financirala marokanska država. U Francuskoj, u Flinsu, u Globalnom centru za obuku (Global Training Center – GTC) održana je obuka za 168 ljudi uključenih u projekt (obrazovanje osoblja za obuku, voditelja i tehničkog osoblja tvornice).
Zahvaljujući svom potpuno novom konceptu, tvornica u Tangeru poštuje politiku Grupe Renault o zaštiti okoliša. Ona je rezultat jedinstvenog partnerstva između Kraljevine Maroko, tvrtke Renault i tvrtke Veolia Environnement. Emisija CO2 smanjena je za 98% (u usporedbi s tvornicom jednakog kapaciteta proizvodnje od 400.000 vozila godišnje), što je otprilike ušteda od 135.000 tona CO2 godišnje. Tvornica neće ispuštati nikakve industrijske vode u okoliš, a količina vode potrebna za industrijske procese smanjena je za 70%. Ovi rezultati dobiveni su zahvaljujući inovacijama u različitim fazama proizvodnje, korištenju obnovljivih izvora energije, ali i optimiziranom upravljanju recikliranjem vode. Ovi rezultati dobili su nedavno priznanje kad je tvrtka Renault dobila nagradu u kategoriji „Proizvodnja“ na petom izdanju «Europske nagrade za održivu energiju 2011» (Sustainable Energy European Awards 2011) u organizaciji Europske unije.
Renault je komercijalno prisutan u Maroku od 1928.g., a danas je vodeći na tržištu. U 2011.g. Grupa Renault imala je 37% udjela tržišta sa svoje dvije marke Dacia (br. 1 na tržištu) i Renault (br. 2 na tržištu). Grupa je također vlasnik najvažnije automobilske mreže u Maroku s prodajnom mrežom koja se sastoji od 64 prodajna mjesta. Također, Renault posjeduje i tvornicu u Casablanci pod nazivom Somaca (podružnica koja je 80% u vlasništvu tvrtke Renault).
Povijest prodaje marke Renault i Dacia u Maroku :
Prodaja 2008. | Tržišni udio 2008. | Prodaja 2009. | Tržišni udio 2009. | Prodaja 2010. | Tržišni udio 2010. | Prodaja 2011. | Tržišni udio 2011. | |
Renault | 19 295 | 15,9 % | 19 000 | 17,3 % | 16 857 | 16,3 % | 19 145 | 17,07 % |
Dacia | 14 958 | 12,3 % | 18 106 | 16,5 % | 18 087 | 17,5 % | 22 356 | 19,93 % |
Tržište svih marki | 121 360 | 109 969 | 103 436 | 112 165 |
Alijansa Renault-Nissan je strateško partnerstvo između tvrtke Renault sa sjedištem u Parizu u Francuskoj i tvrtke Nissan sa sjedištem u Yokohami u Japanu. Na svjetskoj ljestvici, ovaj dvojac proda jedno od deset novih vozila. Renault i Nissan, koji su se strateški ujedinili 1999.g., prodali su 8,03 milijuna vozila u 2011., uključujući i prodaje njihovog ruskog partnera AvtoVAZ. Nakon stvaranja ove transkulturalne zajednice prije 12 godina, Alijansa Renault-Nissan znatno se razvila, posebice na rastućim tržištima.