Ekologija Galerija Predstavljamo

Mercedes-Benz EQC

Mercedes-Benz među električnim vozilima

Mercedes-Benz se elektrizira. Novi EQC je…

…prvi Mercedes-Benz proizveden pod proizvodno-tehnološkim brendom EQ

  • EQ znači „Električna inteligencija“
  • Izraz je izveden iz Mercedes-Benzovih vrijednosti brenda, a to su „Emocija“ i „Inteligencija“
  • Model EQC (kombinirana potrošnja električne energije: 22,2 kWh/100 km; kombinirane emisije CO2: 0 g/km, neslužbeni podaci) dio je rastuće Mercedes-Benzove obitelji potpuno električnih vozila
  • Osmišljen je na način da zadovolji sve zahtjeve na beterijski električni pogonski sustav
  • Karakteristike su mu uvjerljive u pogledu udobnosti, kvalitete i autonomije
  • Autonomija veća od 450 km s pogonom na električnu energiju prema NEDC-u (neslužbeni podatak)

…vozilo progresivnog dizajna

  • Pionir avangardnog električnog stila
  • Progresivni luksuz pokazuje prema budućnosti
  • Velika crna ploha upečatljiv je element prednjeg dijela vozila
  • Optička vlakna kao vizualna poveznica s dnevnim svjetlima izvedenima u stilu baklje
  • Sportska, razvučena silueta
  • Inovativan dizajn unutrašnjosti inspiriran svijetom potrošačke elektronike

…uzbudljivo dinamičan

  • Kompaktan pogonski sklop na svakoj osovini, uz ukupnu snagu od 300 kW
  • Vrhunske vozne karakteristike vozila s pogonom na sve kotače
  • Razni programi vožnje s različitim karakteristikama
  • Rekuperacija baterije može se podešavati prema potrebama kupca pomoću polugica mjenjača smještenih izakola upravljača. U programu „D Auto“ EQC je sposoban podešavati rekuperaciju i prema situaciji uz pomoć funkcije ECO Assist

…Mercedes-Benz među električnim vozilim

  • Sustavi pomoći u vožnji najnovije generacije s novim funkcijama upravljanja u slučaju zastoja u prometu
  • Temeljito testiran u simulacijama sudara
  • Strogi dodatni zahtjevi za bateriju i sve komponente koje prenose električnu struju
  • Predklimatizacija znači da više nema struganja leda zimi i znojenja ljeti
  • Iznimno tih interijer
  • Fenomenalan MBUX multimedijski sustav – Mercedes-Benz korisničko sučeljes brojnim posebnim EQ funkcijama
  • Na zahtjev je dostupna instalacija za prikolicu. Najveća vučena masa (kočene prikolice) iznosi 1800 kg
  • Integracija u postojeću serijsku proizvodnju u Mercedes-Benzovom postrojenju u Bremenu
  • Baterije proizvodi Mercedes-Benzova kćerinska tvrtka Deutsche ACCUMOTIVE

…više od automobila te simbol nove ere mobilnosti

  • Sveobuhvatne usluge za elektromobilnost današnjice i sutrašnjice
  • Opušteno i nekomplicirano putovanje uz transparentnost i sigurnost u planiranju puta
  • Dijalog s vizionarima, gospodarstvenicima i autoritetima u „EQ zajednici“
  • Novi formati događaja „EQ Dinner“ i „EQ Nights“
  • Ulazak u natjecanje Formule E u sezoni 2019/20.

Vodstvo Mercedes-Benza o novom EQC

„EQC, prvi potpuno električni SUV iz Mercedes-Benza, predstavlja prekretnicu u našem poslovanju. Električni pogon glavna je komponenta buduće mobilnosti. Stoga ulažemo više od deset milijardi eura u širenje ponude naših EQ modela te preko milijardu eura u globalnu proizvodnju baterija“. Dieter Zetsche, predsjednik društva Daimler AG i izvršni direktor sektora Mercedes-Benz Cars

„Novi je EQC istinski Mercedes-Benz. To se posebno odnosi na klasične atribute kao što su kvaliteta, sigurnost i komfor. Prate ih dinamične performanse zahvaljujući dvama elektromotorima na prednjoj i stražnjoj osovini ukupne snage 300 kW, kao i inteligentnoj radnoj strategiji za vrhunski doseg na električni pogon. EQC je dio rastuće obitelji Mercedes-Benzovih vozila isključivo na električni pogon.“ Ola Källenius, član Uprave društva Daimler AG za grupno istraživanje i razvoj Mercedes-Benz automobila

„Elektrika je dobila Mercedes – s modelom EQC – na cestu stavljamo prvi Mercedes-Benz proizveden pod novim tehnološkim brendom EQ. EQ znači „Električna inteligencija“ te predstavlja Mercedes-Benz u svom najprogresivnijem izdanju. Sustavno realiziramo inovacije usmjerene na čovjeka na način da za naše kupce ugrađujemo inteligentne usluge i rješenja mreža za punjenje od samog početka.“ Britta Seeger, članica Uprave društva Daimler AG za prodaju u sektoru Mercedes-Benz Cars

„U sektoru Mercedes-Benz osobnih vozila integriramo EQC u serijsku proizvodnju u Mercedes-Benzovom postrojenju u Bremenu. Fleksibilnost je jedan od glavnih stupova naše strategije. Odluka da se električna vozila proizvode na istoj liniji kao modeli s motorima s unutarnjim izgaranjem omogućuju nam da fleksibilno reagiramo na potražnju i na najučinkovitiji način koristimo kapacitete postrojenja. Na taj način možemo i dalje osiguravati visoku razinu ekonomičnosti i vrhunsku kvalitetu pomoću provjerenih proizvodnih procesa. Na putu prema pametnoj proizvodnji već primjenjujemo na budućnost usmjerena “Industrija 4.0 rješenja” kao što su virtualna i proširena stvarnost, suradnja između čovjeka i stroja i analiza velikih podataka. Digitalna nam rješenja omogućuju još djelotvornije umrežavanje proizvodnje s razvojem i prodajom. Električna inicijativa za nas znači dvije stvari: vozila bez emisija i „čista“ proizvodnja. Do 2022. godine naša će se postrojenja opskrbljivati CO2-neutralnom energijom pa na taj način aktivno unapređujemo održivost svoje proizvodnje.“ Markus Schäfer, član Izvršnog odbora sektora Mercedes-Benz osobnih vozila za proizvodnju i opskrbni lanac

„EQC utjelovljuje progresivno-luksuzni dizajn našeg novog proizvodno-tehnološkog brenda EQ. Na taj se način stvara doživljaj i najava „sljedeće velike prekretnice“ budućnosti. Zahvaljujući tečnom i jasnom dizajnu EQC je pionir u pogledu avangardnog električnog stila s fenomenalnim detaljima dizajna i istaknutim kombinacijama boja tipičnima za ovaj brend, kako iznutra, tako i izvana.“ Gorden Wagener, direktor dizajna koncerna Daimler AG

Mercedes-Benz je na pariškom autosalonu 2016. godine po prvi put predstavio svoj novi proizvodno-tehnološki brend elektromobilnosti. Trenutak će kucnuti sredinom 2019. godine: Model EQC (kombinirana potrošnja električne energije: 22,2 kWh/100 km; kombinirane emisije CO2: 0 g/km, neslužbeni podaci) prvo je Mercedes-Benz vozilo koje će se staviti na tržište pod brendom EQC. Zahvaljujući tečnom i jasnom dizajnu te istaknutim kombinacijama boja tipičnima za ovaj brend, EQC je pionir u pogledu avangardnog električnog stila, a istovremeno predstavlja dizajnerski koncept progresivnog luksuza (Progressive Luxury). Što se tiče kvalitete, sigurnosti i komfora EQC je Mercedes-Benz među električnim vozilima te izrazito uvjerljiv u skupu svojih karakteristika. Prate ih dinamične performanse zahvaljujući dvama elektromotorima na prednjoj i stražnjoj osovini ukupne snage 300 kW. Sofisticirana radna strategija omogućuje prema NEDC-u (neslužbeni podatak) doseg na električni pogon od preko 450 km. EQ usto nudi sveobuhvatne usluge putem sustava Mercedes me te elektromobilnost čini praktičnom i prikladnom za svakodnevnu vožnju. EQC usto simbolizira početak nove ere mobilnosti u Daimleru.

 Mercedes-Benz EQC kao prvi Mercedes-Benz model koji se proizvodi pod novim proizvodno-tehnološkim brendom EQ može se podičiti brojnim fenomenalnim detaljima dizajna i istaknutim kombinacijama boja tipičnima za ovaj brend. EQC i izvana i iznutra utjelovljuje dizajnerski koncept progresivnog luksuza. Isti je izveden iz kombinacije dosad nezabilježene ljepote, namjernog kontrasta digitalnih i analognih elemenata te tečnim spajanjem intuitivnog i fizičkog dizajna.

EQ zahvaljujući mišićavoj građi spada u klasu crossover SUV vozila.

Izdužena linija krova i položaj prozora s niskom bočnom linijom te kupeovski izveden krov straga vizualno ga pozicioniraju između SUV i SUV kupe vozila.

Upečatljiv je element na prednjem kraju vozila velika crna ploha koja obuhvaća prednja svjetla i rešetku. Ta je crna ploha po prvi put s gornje strane omeđena optičkim vlaknima kao vizualnom poveznicom između dnevnih svjetala izvedenih u stilu baklje kao tipičnog Mercedes-Benzovog dizajnerskog elementa. Noću se dobiva gotovo neprekinut vodoravan svjetlosni pojas. Unutarnja kućišta i cijevi serijskih MULTIBEAM LED prednjih lampi izvedeni su u crnoj boji visokog sjaja. Elementi kontrastnih boja diskretno potvrđuju pripadnost ovog modela novoj EQ obitelji: plave pruge na crnoj pozadini te natpis MULTIBEAM, također izveden u plavoj boji.

Visokokvalitetni interijer modela EQC također je pionir na području avangardnog elektro-stila. Jedan je primjer rebrasti rub instrumentne ploče koji podsjeća na rebra hladila hi-fi pojačala. Instrumentna je ploča izvedena u stilu kokpita usmjerenog na vozača. Tipični je Mercedes-Benzov profil krila asimetričan, uz „udubljenje“ u vozačkom prostoru. Ovdje se nalazi jedan od vizualno najistaknutijih elemenata kokpita – najmoderniji ravni otvori za ventilaciju visokog sjaja s rešetkama u obliku ključa ružičasto-zlatne boje.

Kako bi se smanjila potrošnja električne energije i povećala dinamičnost, električni pogonski sklopovi različito su konfigurirani: prednji je elektromotor optimiziran za maksimalnu ekonomičnost uz mala do srednja opterećenja, dok stražnji određuje dinamičnost. Zajedno razvijaju 300 kW i najveći okretni moment od 765 Nm.

Mercedes-Benzovi su inženjeri stavili naglasak na zaštitu od buke putem niza mjera. U modelu EQC baterije su izolirane gumenim elementima u dvije točke: na mjestu gdje se baterija spaja s podokvirom i na mjestu gdje se podokvir spaja s karoserijom. Djelotvorna zaštita dopunjena je izolacijskim mjerama. Tako je unutrašnjost modela EQC iznimno tiha.

Litij-ionska baterija kapaciteta 80 kWh (NEDC) opskrbljuje vozilo energijom. Potrošnja električne energije i autonomija električnih vozila uvelike ovise o načinu vožnje.

EQC pomaže vozaču putem pet programa vožnje, od kojih svaki ima drugačije karakteristike: COMFORT, ECO, MAX RANGE, SPORT te jedan individualno prilagodljiv program. U ekonomičnijim programima vožnje papučica akceleratora osjetljiva na dodir koja potiče vozača na štednju energije igra važnu ulogu. Vozač usto ima mogućnost utjecati na razinu rekuperacije pomoću tzv. polugica iza kola upravljača.

Sustav ECO Assist vozaču pruža svu potrebnu podršku prilikom predvidljive vožnje i to na način da potiče vozača da smanji pritisak na akcelerator kad je to potrebno, npr. iz razloga što se vozilo približava ograničenju brzine te pomoću funkcija kao što su coasting (kotrljanje) i posebno upravljanje rekuperacijom. U tu se svrhu podaci o navigaciji, te prepoznavanje prometnih znakova i pripadajuće informacije iz inteligentnih sigurnosnih pomagala (radar i stereo kamera) povezuju i obrađuju.

Tehnički podaci:

Emisije CO2 0 g/km
Potrošnja električne energije (NEDC) 22,2* kWh/100 km
Autonomija (NEDC) Preko 450 km*
Pogonski sustav 2 asinkrona motora, pogon na sve kotače
Snaga 300 kW (408 KS)
Najveći okretni moment 765 Nm
Najveća brzina 180 km/h (ograničeno)
Ubrzanje od 0 do 100 km/h 5,1 s
Baterija Litij-ionska
Energetski kapacitet baterije (NEDC) 80 kWh
Masa baterije 650 kg
Duljina/širina (s retrovizorima)/visina 4.761/1.884 (2.096)/1.624 mm
Trag kotača (prednja osovina/stražnja osovina) 1.625/1.615 mm
Međuosovinski razmak 2.873 mm
Obujam prtljažnika (ovisno o opremi) Cca. 500 l
Masa praznog vozila/dopuštena bruto masa vozila/nosivost (DIN) 2.425*/2.930/505 kg
Najveća masa prikolice (12%) 1800 kg
*neslužbeni podaci

Punjenje: fleksibilno i brzo

EQC je serijski opremljen ugrađenim punjačem hlađenim vodom (OBC) kapaciteta 7.4 kW, prikladnim za punjenje izmjeničnom strujom kod kuće ili na javnim postajama za punjenje. Punjenje putem Mercedes-Benz Wallbox-a do tri je puta brže od punjenja na kućnoj utičnici. Još je brže ako se koristi istosmjerna struja, a ta se funkcija serijski isporučuje za model EQC, primjerice putem CCS-a (kombinirani sustav punjenja) u Europi i SAD-u, putem sustava CHAdeMO u Japanu te GB/T u Kini. Ovisno o statusu napunjenosti (SoC), EQC se na odgovarajućoj postaji za punjenje može puniti maksimalnom snagom do 110 kW. Baterija se za oko 40 minuta može napuniti od 10 do 80 posto statusa napunjenosti (neslužbeni podatak).

Multimedijski sustav MBUX: s posebnim EQC funkcijama

EQC sadrži inovativni multimedijski sustav MBUX – Mercedes-Benz User Experience (korisnički doživljaj) – koji obuhvaća mnoge posebne EQC funkcije kao što su prikaz dosega, status napunjenosti i tijek energije. Navigacija prilagođena za EQC, programi vožnje, struja punjenja i vrijeme polaska također se mogu kontrolirati i postavljati putem MBUX-a. MBUX-ov zaslon ima posebni EQ izbornik gdje su grupirane brojne EQ funkcije. Korisnik može pristupati izravno EQ izborniku MBUX sustava pomoću tipke u donjem lijevom dijelu upravljačke ploče. Zahvaljujući prepoznavanju prirodnog glasa, posebna EQ funkcija glasovnog upravljanja pomaže vozaču u korištenju EQC-a.

Inteligentne usluge: opušteno putovanje od početka do kraja

EQ putem sustava Mercedes me pruža sveobuhvatne usluge za elektromobilnost današnjice i sutrašnjice. Najvažnije su nove EQC usluge i funkcije planirane za izlazak na tržište sljedeće:

Klimatizacija prije ulaska: Osigurava da unutrašnjost vozila prilikom ulaska već bude na željenoj temperaturi. Može se programirati izravno putem MBUX-a ili putem Mercedes me aplikacije. Sofisticirani sustav s toplinskom pumpom i pojačivačima električnog grijača unaprijed klimatiziraju unutrašnjost.

Navigacija optimizirana za EQ uvijek temelji izračune na najbržoj ruti, vodeći pritom računa o najkraćem vremenu punjenja. Funkcija planiranja rute usto dinamično reagira na promjene, a može raditi izvan vozila (vanjski putem Mercedes me aplikacije) ili unutar vozila. Zahvaljujući navigaciji optimiziranoj za EQ, kupci Mercedes-Benza mogu jednostavno pronalaziti postaje za punjenje, a funkcija Mercedes me Charge omogućava im praktičan pristup postajama za punjenje raznih operatora, čak i u drugim državama. U tom slučaju kupci ostvaruju pogodnost integrirane funkcije plaćanja uz jednostavno obračunavanje.

Aktivna i pasivna sigurnost: Poseban sigurnosni koncept za EQ

EQ je opremljen najnovijom generacijom Mercedes-Benzovih sustava za pomoć u vožnji. U paket Driving Assistance uključene su nove funkcije kao što su predvidljivo prilagođavanje brzine prilikom približavanja kraju zaustavljene kolone: kad otkrije zastoj, aktivni sustav održavanja razmaka između vozila DISTRONIC smanjuje brzinu na oko 100 km/h kao mjeru opreza. U slučaju zastoja na autocesti sustav vođenja kroz prometne trakove pomiče vozilo u stranu kako bi se ostavio prostor za vozila hitnih službi. EQ usto ispunjava najviše zahtjeve u pogledu pasivne sigurnosti: osim uobičajenih temeljitih simulacija sudara, Mercedes-Benz primjenjuje dodatne, posebno stroge sigurnosne standarde na bateriju i sve dijelove koji provode električnu energiju. Ti standardi premašuju zakonom propisane uvjete. EQC-ova je konstrukcija prilagođena posebnim zahtjevima u odnosu na električne komponente i bateriju te je konfigurirana na način da se ostvaruje uobičajeno visoka razina sigurnosti. Tako, primjerice, novi podokvir okružuje pogonske komponente smještene u prednjem dijelu, a tu jedinicu prate uobičajene točke za montažu.

Mehanička zaštita baterije: iznimno siguran dizajn počinje s mjestom instalacije visokonaponske baterije ispod podnice vozila. Jedinica za pohranu energije okružena je stabilnim okvirom koji je sposoban upijati energiju. Deformacijske zone smještene su između okvira i baterije te su u stanju upijati dodatne sile u slučaju jakog bočnog udarca. Štitnik baterije u prednjem dijelu baterije sposoban je onemogućiti da strani predmeti probiju jedinicu za pohranu energije.

Električna zaštita visokonaponskog sustava: Mercedes-Benzovo bogato iskustvo na području visokonaponskih pogonskih sustava dovelo je do višestupanjskog sigurnosnog koncepta koji se aktivira u slučaju nezgode. Visokonaponski sustav automatski se isključuje i to reverzibilno ili ireverzibilno, ovisno o težini nezgode.

Tu su i točke za isključivanje gdje hitne službe mogu ručno deaktivirati visokonaponski sustav.

Testiranje: Testovi izdržljivosti diljem svijeta

Do izlaska na tržište 200 će prototipova i pretprodukcijskih EQC vozila proći testove prevaljivanjem više milijuna kilometara na četiri kontinenta (Europa, Sjeverna Amerika, Azija i Afrika). Program testiranja obuhvaća preko 500 pojedinačnih testova. EQC kao i sva ostala Mercedes-Benz vozila mora proći zahtjevan redovni program testiranja. Tu su i posebni testovi za električni pogonski sklop, ćelije te interakciju svih komponenata pogonskog sklopa.

U tom će procesu stručnjaci za testiranje moći koristiti opsežne nalaze iz digitalnog testiranja kako bi se osigurala mogućnost proizvodnje vozila, kao i za simulaciju npr. ponašanja u slučaju sudara, aerodinamike te buke, vibracija i grubosti rada. Tu su i intenzivni testovi u raznim testnim objektima Mercedes-Benz tehnološkog centra u Sindelfingenu. Omjer između digitalnog i stvarnog testiranja iznosi oko 35:65 posto.

Proizvodnja: Pripreme u bremenskoj tvornici u punom su jeku

 Proizvodnja EQC-a započet će 2019. godine u Mercedes-Benzovom postrojenju u Bremenu. Pripreme su već naveliko u tijeku. Novi će EQC biti integriran u serijsku proizvodnju kao potpuno električno vozilo. Primjenjivat će se najnovije tehnologije proizvodnje.

Presudnu inovaciju predstavlja tzv. centar za spajanje baterija gdje EQC „po drugi put sklapa brak“ nakon ugradnje dviju baterija u školjku karoserije. Na ovom se mjestu EQC vozila priznaju kao električni modeli pomoću oznaka na karoseriji te se opremaju baterijom. Karoserija je ovješena na tzv. C nosač i oslanja se na okvir. Potpornim nosačima baterija se odozdo podiže na pod vozila. Radnik prati automatsko učvršćivanje.

Osim Bremena, kinesko-njemačka zajednička proizvodna kompanija Beijing Benz Automotive Co. Ltd. (BBAC) također se priprema za početak proizvodnje EQC-a za lokalno tržište.