Izdvojeno Vijesti

Najavljene premijere Hrvatskog Auto Festivala

Hrvatski Auto Festival, najznačajnija domaća izložba automobila i popratnih sadržaja koja će se održati 1. i 2. rujna u Zagrebu na Jarunu brojit će i mnoge premijere tj. prva predstavljanja novih automobia. Iz mnoštva noviteta neke vam posebno izdvajamo.

 

RIMAC Concept One

Nakon brojnih svjetskih priznanja, od kojih posebno izdvajamo nagradu za najinovativniji superautomobil, osvojenu u Le Mansu 15. lipnja 2012. na “Grand Parade of Pilotes of Le Mans 24 Hours”, Concept One će prvi puta biti službeno prikazan hrvatskoj javnosti. 1.088 KS, 1.600 Nm, 0-100 km/h za 2,8 s…

 

DOKING Cabrio

Nakon atraktivnih prototipova XD i XD Roadster, Doking ide korak dalje u inovacijama i predstavlja predserijsku izvedbu kabrioleta. Vozna svojstva ovog prototipa identična su budućem serijskom modelu. Posebnost ovog prototipa je i revolucionarno upravljačko sučelje, koje omogućuje do sad neviđenu mogućnost nadzora i upravljanja svim sustavima u vozilu. S najvećom snagom od 90 kW (120 KS), ubrzanjem od 0 do 100 km/h za samo 7,7 s i dosegom do 250 km, Doking i ovim modelom pokazuje snagu i inventivnost hrvatskih inženjera.

 

Tehnčke karakteristike:

Broj sjedala: 3

Dužina: 2.970 mm

Širina: 1.800 mm

Visina: 1.600 mm

Motor: sinkroni električni sa permanentnim magnetima

Snaga motora: 90 kW (120 KS)

Baterije: Litij-željezo-fosfat (LiFePO4)

Kapacitet baterija: 32 kWh

Težina vozila: 1.200 kg

Konstantni okretni moment: 360 Nm

Maksimalna brzina: 130 km/h

Ubrzanje 0 do 100 km/h: 7,7 s

Doseg s jednim punjenjem: 200 – 250 km

Vrijeme punjenja (220V/16A): 0-80% oko 6 sati

Kočnice: elektro-regenerativne, elektronička parkirna kočnica

 

Chevrolet Cruze karavan

Cruze karavan, najnovija karoserijska izvedba Chevroletovog najprodavanijeg modela, također će doživjeti Hrvatsku premijeru na Hrvatskom auto festivalu. Zahvaljujući velikom i fleksibilnom prtljažnom prostoru, karavan će se, naravno, svidjeti obiteljima, ali je i za ljude koji žele kompaktan automobil s više nosivosti, koji će se uklopiti  u aktivan stil života. S 4.675 mm, Cruze karavan je nešto duži od peterovratne izvedbe (4.510 mm) i limuzine (4.597 mm). Teretni prostor varira od 500 litara, do linije prozora u stražnjem dijelu, na gotovo 1.500 litara do krova sa stražnjim preklopljenim sjedalima. Cruze karavan dolazi s novim turbo benzinskim i turbo diesel motorima veće učinkovitosti. Implementacija Start/Stop tehnologije te potpuno novi infotainment sustav, nazvan Chevrolet MyLink je dostupan u višim razinama opreme čine ovaj model posebno atraktivnim i u potpunosti prilagođenim zahtjevima modernog čovjeka, korisnika naprednih tehnologija.

 

Honda na Hrvatskom Auto festivalu

Na Hrvatskom auto festivalu Honda će izložiti dvije Hrvatske premijere. Posjetitelji će prvi puta u Hrvatskoj moći vidjeti Hondu Accord Type S diesel, koja uz atraktivnu opremu koju Type S donosi nudi i jači 2.2 dizelski motor koji u ovoj verziji ima 180 KS. Time je Accord, koji je nedavno doživio redizajn, dobio na većoj atraktivnosti, kao i na voznim osobinama po kojima je Honda oduvijek poznata! Redizajnirana Honda Accord, donosi mnoga poboljšanja u vanjskom izgledu, upravljivosti i emisiji štetnih plinova. Sedan verzija ima male, ali primjetne promjene u dizajnu prednjih svjetala i branika. Prednja svjetla su dobila čistiji izgled s jasnim i oštrijim završecima. Kod viših paketa opreme svjetla su sada Bi-Xenon, a funkcija aktivnih svjetala za skretanje (Active Cornering Lights) poboljšava vidljivost u toku noćne vožnje. Rešetka je suptilno redizajnirana, s dva centralno istaknuta kromirana dijela koja se uklapaju s okvirom i dodatno naglašavaju sportski izgled. Svjetla za maglu su istaknuta i daju agresivniju liniju novom Accordu. Stražnji dio sedan modela je elegantno izmijenjen, sa svjetlima koja u kompoziciji daju pravi balans ovom dijelu automobila. Ekskluzivni stil limuzine je zaokružen kromiranim dodatkom iznad zadnje tablice i tamnim kromiranim detaljima na Type S verziji. Novi, vanjski dizajn uključuje i tri nove boje Alabaster Silver, Graphite Lustre i Celestial Blue Pearl koje su dodane postojećoj paleti. Izmjene vanjskog dizajna dopunjene su brojnim suptilnim doradama interijera, koje kod modela s višim paketima opreme uključuju nove materijale za sjedala i obloge vrata, koje u mnogome utječu na ambijent u kabini. Metalik završna obrada unutrašnjosti uključuje ručnu kočnicu, prsten na ručici mjenjača, dodatak na upravljaču i na vratima. Podno osvjetljenje kod većine modela je plavičasto , dok je kod Type S modela crveno. Inženjeri iz Japana, u suradnji s kolegama iz Njemačke i Velike Britanije , su kod sedan verzije dodatno unaprijedili kvalitetu amortizera i prilagodili ih različitim vrstama i stanju podloge kakve se sreću po cijeloj Europi. Detaljna rafiniranost tzv. ”dual mode” amortizera i istovremeno unapređuje stabilnost vozila u vožnji pri većim brzinama na autoputu kao i kvalitetu vožnje. Jedna od najistaknutijih promjena, koja zaokružuje paletu Accord modela je dodatak Aktivnih svjetala za skretanje koja omogućavaju poboljšano osvjetljenje prilikom skretanja ili ulaska u zavoj. Dodatne svjetlosne grupe su suptilno integrirane u postojeća svjetla kako bi usmjeravale svjetlosni snop u pravcu skretanja vozila i tako pomogla vozaču u uvjetima smanjene vidljivosti na cesti. Svjetla s odgovarajuće strane bit će aktivirana ukoliko vozač označi promjenu pravca ili okrene upravljač za više od 90 stupnjeva. Pri vožnji unatrag oba svjetla bit će aktivirana kako bi vozaču omogućila bolju preglednost s obje strane vozila. Još jedna Hondina inovativna tehnologija predstavljena je sistemom automatske aktivacije dugih svjetala koja se ugrađuje u modele s Bi-Xenon svjetlima. Sistem kontrolira CMOS kamera postavljena na prednjem vjetrobranu u zoni oko vozačevog retrovizora. Kamera detektira dolazni promet ili pozicionira svjetla vozila ispred i automatski spušta svjetla ako su prije toga bila upaljena duga svjetla. Ovaj sistem vozaču omogućava da se maksimalno koncentrira na uvjete na putu bez daljnje potrebe da manualno kontrolira aktivaciju dugih svjetala.

 

Hrvatsku premijeru doživjet će i Hondin motocikl CRF 250L

HondaCRF 250 L je potpuni “dual-purpose” motocikl. Njegove dimenzije, ergonomija, smanjena težina, dugi hod 43mm Showa “uspide-down” vilice te Pro-link stražnji ovjes čine ga pogodnim za vožnju kako na gradskim ulicama tako i na neasfaltiranim putovima. Jednocilindrični motor pruža iskoristivu snagu i okretni moment u širokom rasponu okretaja, s izvrsnom potrošnom goriva. Oštar izgled i dizajn preuzima iz poznate natjecateljske CRF serije. Kao što se očekuje od Honde, kvalitetu izrade te i potencijalni ponos vlasništva su na visokoj razini. Bit onoga što čini pravi “dual-purpose” motocikl već je odavno u Hondinom DNA. Kasnih 1970-ih predstavljen je model XL 250 S koji je pružao upotrebljivost na cesti te odlične “off-road” performanse. Cijela XL gama koja je kasnije uslijedila postala je legendarna, i potvrdila je da ugradnjom ekonomičnog te jednostavnog za korištenje, jednocilindričnog četverotaktnog motora u odgovarajuću šasiju stvorilo je motocikl koji je bio iskoristiv, svestran te zabavan. Uslijedile su iscrpne rasprave unutar Honda R & D o stvaranju potpuno novog “dual-purpose” motocikla. Hondina duga povijest te iskustvo u “off-road” utrkama, te stvaranju “dual-purpose” motocikala bili su vrlo korisni timu koji je radio na razvoju novog motocikla. Prve na red došle su potrebe i zahtjevi kupaca. Dok su neki vozači inzistirati na takmičarskim performansama motocikla, mnogi su praktičnost te jednostavnost korištenja istaknuli kao važnu karakteristiku. Za svakodnevnu vožnju zahtijevali su motocikl koji će biti robustan te praktičan te sa vrhunskim “off-road” stilom, dok je za vikend motocikl morao osigurati “kartu za vožnju” bez obzira gdje su se htjeli voziti, po cesti ili izvan nje.

 

Renault Mégane R.S. Red Bull Racing RB7

Stvorena na temelju vozila Mégane R.S. Collection 2012, ograničena serija Red Bull Racing RB7 obiluje sportskom tehnologijom i opremom koja zadovoljava najzahtjevnije vozače: Cup šasija, diferencijal s ograničenim proklizavanjem, crvena kočiona kliješta. U seriji je također i R.S. Monitor, sustav koji je pronašao nadahnuće u telemetrijskim sustavima iz motosporta. Ovaj sustav omogućuje i najzagriženijim vozačima određivanje parametara sustava za pomoć u vožnji pri čemu raspolažu i s prikazom podataka na armaturnoj ploči (automatsko mjerenje ubrzanja od 0 do 100 km/h, podešavanje osjetljivosti papučice gasa…). Najveća novost Odjela Renault Sport je uvođenje sustava Stop & Start na motor 2.0 16V 265. Zahvaljujući ovom učinkovitom sustavu potrošnja goriva i emisija CO2 smanjene su na samo 7.5 l/100 km (smanjenje od 0.7 l/100 km) i 174 g/100 km (smanjenje od 16 g). Želite “razumnu“ vožnju? Odabirom načina vožnje “Normal“, aktivira se sustav Stop & Start dok motor razvija snagu od 250 KS i okretni moment od 340 Nm. Uključuju se i sustav za pomoć pri naglom kočenju te dinamička kontrola vožnje (ESC) kako bi vam pružili intenzivni užitak u svakodnevnoj vožnji. Zaželjeli ste se zabavne vožnje? Uključite način rada “Sport“… Isključuje se sustav Stop & Start te sustav za pomoć pri naglom kočenju. Zakretni moment raste na 360 Nm, motor razvija dodatnih 15 konja, a ESP prelazi u sportski način rada… Ova konfiguracija omogućuje vam da na najbolji način iskoristite performanse motora i šasije, a užitak je pojačan uzbudljivim zvukom ispuha. Mégane R.S. Red Bull Racing RB7 upotpunjava obitelj vozila ograničene serije slaveći partnerstvo s F1 timom Red Bull Racing s motorom tvrtke Renault, koji je pobijedio na Svjetskom prvenstvu u Formuli 1 godine 2010. i 2011. i koji zauzima vodeće mjesto u ovogodišnjoj sezoni 2012.