Vijesti

Nissan otkrio svog Stiga

Neki kažu da svaki dan za doručak pojede cijelu Micru. Neki kažu da spava na šasiji Nissana GT-R i da spava postrance. Sve što znamo jest da se zove Paul Eames i da je on Nissanov vlastiti pripitomljeni trkaći vozač.

Dok se obožavatelji diljem svijeta pripremaju za željno iščekivanu novu sezonu popularnog BBC-jevog TV showa Top Gear, Nissan Europa skinuo je kacigu s glave svojeg testnog vozača i predstavio ga javnosti.

Paul ima važnu ulogu u ekipi kojoj je zadaća osigurati da je svako novo Nissanovo vozilo dinamički potpuno prilagođeno europskim cestama. Kao jedan od samo četiri stručnjaka izvan Japana koji se mogu pohvaliti Nissanovim certifikatom rezerviranim za vrhunske vozače, Paul je odvozio bezbroj krugova na testnim stazama diljem svijeta.

Zahvaljujući 20 godina iskustva u Nissanu Paul instinktivno zna nudi li podvozje novog automobila najbolju ravnotežu između performansi i udobnosti. Iako se može pohvaliti nadljudskim sposobnostima za upravljačem, Paul zna razmišljati i kao kupac. Paul objašnjava: „S novim GT-R-om, čija prodaja počinje ovog ljeta, cilj je bio postići najvišu moguću razinu uzbudljivosti, prianjanja i stabilnosti kad ga se vozi na gornjim granicama mogućnosti, jer to je ono što traže vlasnici GT-R-a“.

No, pravila su bitno drugačija kod razvoja najprodavanijih modela, kao što su crossoveri Juke i Qashqai. Ti auti moraju biti upravljivi, stabilni i sigurni, ali istodobno udobni i mekani”, rekao je Paul koji je svoju karijeru započeo sredinom osamdesetih kao inženjer. Paulov posao ne svodi se na skidanje desetinki sekunde s vremena kruga… iako mu to prilično dobro ide. Važnije je oponašati način na koji Nissanovi kupci zaista voze svoje automobile.

„Vozim različitim brzinama, na različitim dijelovima kolnika, utabanim stazama, po autocestama i gustom „kreni-stani” prometu, penjem se i spuštam s rubnika… Nissan iznimno veliku važnost pridaje osjećaju za upravljačem. Tek tada mogu dobro procijeniti dinamičke performanse automobila i uvjeriti se da će se svidjeti kupcima.”

Paulov posao iznimno je složen jer Nissan razvija automobile za tržišta diljem Europe, gdje se ceste vrlo razlikuju u pogledu izrade, nagiba i kvalitete površine od zemlje do zemlje. Ono što se u jednoj zemlji s dinamičkog stajališta smatra dobrim, u drugoj zemlji možda neće biti dobro. Zbog toga putuje po cijelom kontinentu – od testiranja u hladnim vremenskim uvjetima u Arktičkom krugu do testiranja u španjolskim vrućinama. Trenutačno blisko surađuje s Nissanovim inženjerima koji rade na autonomnim automobilima i pomaže u razvoju tehnologije koja će biti dostupna kupcima diljem Europe. Nissan se već prometnuo u vodećeg svjetskog proizvođača inovativnih tehnologija. Sustav ProPilot za autonomnu vožnju u jednom prometnom traku svjetlo će dana ugledati sljedeće godine u Nissanu Qashqai. „Sustav autonomne vožnje vozaču će dati veću kontrolu, zadržati elemente koji donose užitak u vožnji i oduzeti neke koji vožnju znaju činiti napornom, a pritom povećati sigurnost vozača i putnika. Tim inženjera Nissana Europe i ja ovu tehnologiju smatramo iznimno uzbudljivom. Pioniri smo revolucionarne promjene u automobilskoj industriji.”