Nissanov ZEOD RC bit će prvo vozilo u Le Mansu koje će Circuit de la Sarthe u lipnju odvesti samo na električni pogon. Jedan krug svakog stinta (gorivni “stint” traje otprilike jedan sat) bit će odvožen samo na električni pogon, a poslije toga će posao preuzeti nov Nissanov 1,5-litreni trocilindarski turbomotor DIG-T R.
Motor izvanredno malih dimenzija teži samo 40 kilograma, ali stvara nevjerojatnih 400 konjskih snaga. Osnovni motor visok je samo 500 mm, dug 400 i širok 200 mm. Premda je pretežak da ga se kao ručnu prtljagu ponese u avion, dimenzijama bi mu to svakako pošlo za rukom u svakoj zračnoj luci u svijetu.
Okrećući se do 7.500 o/min, Nissan DIG-T R proizvodi moment od 380 Nm. S omjerom od 10 konjskih snaga po kilogramu, novi motor zapravo ima bolji omjer snage i težine od novih motora koji će se ove godine upotrebljavati na utrkama svjetskog prvenstva Formule 1.
Kako se cijeli koncept Nissanova ZEOD RC uvelike usredotočuje na smanjivanje i učinkovitost, Nissan se za pomoć pri razvoju motora okrenuo novom partneru, proizvođaču maziva Totalu. Francuski proizvođač maziva Total blisko je surađivao s Nissanovim stručnjacima u razvitku goriva i maziva koji će do krajnosti iskoristiti potencijale motora.
Nissanov ZEOD RC na ovogodišnjih 24 sata Le Mansa bit će smješten u “Garage 56”, koju je Automobile Club de l‘Ouest rezervirao za dodatnog natjecatelja s novim i revolucionarnim tehnologijama kakve dosad nisu viđene na francuskoj klasičnoj utrci izdržljivosti.
Znanja skupljena u razvoju revolucionarnog trkaćeg automobila također će se iskoristiti za razvitak Nissanova planiranog vozila klase LM P1 svjetskog prvenstva izdržljivosti 2015.
“Naša je ekipa tim motorom na unutarnje izgaranje odradila odličan posao“, izjavio je Darren Cox, Nissanov voditelj motorsporta. “Znali smo da će električna komponenta Nissanova ZEOD RC sigurno privući mnogo pozornosti u Le Mansu, ali naš kombinirani pogonski sklop s elektromotorom/benzinskim motorom sasvim je sigurno zapanjujuće tehnološko djelo“. Nissan će biti prvi veliki proizvođač koji će na velikoj međunarodnoj utrci upotrijebiti trocilindarski motor. Naš vodeći položaj u autoindustriji namjeravamo zadržati usredotočujući se na downsizing. Znanje naučeno pri razvoju motora bit će ugrađeno u Nissanove cestovne automobile budućnosti.
“Naš je cilj postavljanje novih standarda učinkovitosti svih dijelova automobila − pogona, aerodinamike i vožnje. Kad je riječ o pogonu, blisko smo surađivali s timom u Totalu ne samo kako bismo smanjili unutarnje trenje u motoru nego i u svim dijelovima pogona. Trenje je neprijatelj snage, pa je hvatanje ukoštac s njim bio jedan od ciljeva na koje smo se posebno usredotočili.” Poslije opsežnog testiranja na ispitnom stolu, Nissan ZEOD RC prošli je tjedan prvi put izišao na stazu s ugrađenim električnim i toplinskim motorom. I benzinski i električni motor snagu istim peterostupanjskim mjenjačem na tlo prenose preko Michelinovih guma.
“Biti izabran od strane proizvođača automobila kao tehnološki partner za prikaz inovacija uvijek je razlog za ponos, posebice na legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa. To potiče naše istraživače na pronalaženje rješenja i izvlačenja maksimuma iz tehničkih specifikacija, ali i svojstava koje naša maziva TOTAL QUARTZ nude svim putničkim vozilima“, izjavio je Philippe Girard, znanstveni izaslanik Totala.
Nissan ZEOD RC će u iduća četiri mjeseca biti podvrgnut opsežnom testnom programu prije nego što će 14./15. lipnja debitirati na ovogodišnjih 24 sata Le Mansa.