Galerija Predstavljamo Vijesti

Nova Kia ProCeed

Atraktivan, prostran i svestrani tourer

Prodaja izvedbe Shooting Brake kreće početkom 2019.

Novi Kia ProCeed, koji je danas predstavljen, združuje atraktivan dizajn s prostranošću i svestranošću tourera u 5-vratnoj izvedbi karoserije shooting brake. ProCeed šira će javnost upoznati na nadolazećem salonu automobila u Parizu, dok prodaja kreće početkom 2019. godine.

Pravi Europljanin: dizajniran, razvijen i napravljen u Europi

Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: „ProCeed je vozilo koje predstavlja sve ono što Kia utjelovljava. Prekrasan shooting brake dizajn vozačima pruža nenadmašnu kombinaciju dizajna, prostranosti i svestranosti te predstavlja jedinstvenu ponudu u razredu srednje velikih obiteljskih vozila. ProCeed, koji je bio razvijen na europskim cestama i za europske vozače, nudi angažiranu vožnju. Napravljen je u Europi, po najvišim proizvodnim standardima, a vlasnicima nudi bezbrižnost Kijinog revolucionarnog 7-godišnjeg tvorničkog jamstva (do 150.000 km).”

Novi ProCeed, koji nosi ime 3-vratnog kupea pro_cee’d 2. generacije, dizajniran je, razvijen i konstruiran u Europi. Radi se o proizvodu Kijinih dizajnerskih, tehničkih i R&D odjela u Frankfurtu, a proizvodit će ga u tvornici u Slovačkoj. Tamo će ga proizvoditi pored Ceeda i Ceeda Sportswagon, koje su nedavno predstavili i uskoro ih očekujemo u prodaji. Kia ProCeed, kao kombinacija odvažnog dizajna i tehnologije, predstavlja najsportskijeg člana obitelji Ceed, a bit će raspoloživ samo u izvedbama GT Line i GT. Herrera je rekao: „ProCeed će kao dio raširene obitelji Ceed igrati važnu ulogu u Kijinom stabilnom rastu u Europi. Od 2006. je u Europi prodanih više od 1,3 milijuna primjeraka modela Ceed, što znači da se radi o jednom od naših najprodavanijih modela pored Sportaga. ProCeed povećava privlačnost Ceeda.”

Proizvodnja izvedbe ProCeed shooting brake kreće u studenom, dok sama prodaja počinje početkom 2019. godine. Kao i svi ostali modeli i ProCeed pruža Kijino obećanje o kvaliteti, koje potvrđuje revolucionarno – i još uvijek najduže u Europi – jamstvo, koje traje 7 godina (do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara) i vrijedi za cijelo vozilo.

Dizajn

Jedinstvena shooting brake silueta

Novi Kia ProCeed pobuđuje sportski duh druge generacije 3-vratnog pro_cee’da. ProCeed, dizajnerski stvoren kao shooting brake, predstavlja alternativu tradicionalnim 3-vratnim izvedbama, a svoje impozantne dimenzije spaja s kompaktnim izgledom koji pokazuje njegovu živahnost. ProCeed s kupeovskim podrijetlom niži je i duži od 5-vratnog hatchbacka Ceed i karavanske varijante Sportswagon. Novajlija svoj atraktivan izgled uspješno kombinira sa svestranošću, čime donosi jedinstvenu unazad pomaknutu siluetu kakvu još nismo vidjeli u razredu obiteljskih vozila. Emilio Herrera rekao je:„ProCeed vozi obitelj Ceed u nekom novom, odvažnijem smjeru. Ako kod Ceeda Sportswagon prevladava praktičnost, ProCeed parove i mlade obitelji oduševljava prostranošću i svestranošću karavana, što kombinira s emocionalno obojenim dizajnom. Svaka od ovih osobina dobro se slaže s ostalima, zbog čega je ProCeed prvo vozilo masovnog proizvođača koje u ovoj klasi uspješno združuje sve to.”

ProCeed je dizajniran u Kijinom dizajnerskom centru Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillaumea, voditelja Kijinog europskog dizajna, i Petera Schreyera, predsjednika korporacije i glavnog dizajnera u Kiji. Gregory Guillaume rekao je: „Smanjenje europskog tržišta 3-vratnih hatchbackova dovelo je u pitanje budućnost pro_cee’da. Ujedno je postalo nezamislivo da jednostavno ukinemo pro_cee’da. To nije bilo tek ime 3-vratnog cee’da, nego nam je značilo puno više od toga. Utjelovljavalo je sve Kijine vrednote mladolike dinamičnosti, emocionalne povezanosti i dizajnerske privlačnosti.”Guillaume je dodao: „Morali smo ponovno izumiti pro_cee’d kako ne bi izgubili svu njegovu vitalnost i živahnost. To je morao biti model, koji nije samo vrh ponude obitelji Ceed, nego nešto što u trenu prepoznamo kao auto koji te emocionalno najviše privuče. Rezultat je atraktivan ProCeed.”

ProCeed bit će raspoloživ u izvedbama GT Line i GT, što je bio dovoljan povod za Kijin dizajnerski odjel da kreira samouvjeren i sportski dizajn za “halo” izvedbu obitelji Ceed. S 5- vratnim Ceedom dijeli identičan izgled prednjeg dijela, dok su zbog niže visine i unazad pomaknutog oblika njegov izgled i proporcije drugačiji. Sve ostalo je novo, jer ProCeed ima svoj stil i karakter. Usprkos tome ProCeed nudi brojne Kijine poznate dizajnerske motive i njegovo je ‘obiteljsko lice’ prepoznatljivo. S ikoničnom maskom, koja podsjeća na tigrov nos i širokim otvorima za usis zraka, nazubljenim vjetrobranskim staklom i Kijinom nepogrešivom mješavinom zategnutih linija i zaobljenih površina to je nesumnjivo najsuvremenija Kia do sada.

Kao i kod Ceeda, prednji dio ProCeeda odlikuju precizne, linearne linije, sa serijskim LED dnevnim svjetlima u obliku kocki leda, koja su ostavština izvedbi GT i GT Line prošle generacije Ceeda. Nova varijanta je zadržala jednaku širinu kao 5-vratni Ceed (1.800 mm), ali ima drugačiji prednji odbojnik. S boka novajlija izgleda kao koncept Proceed iz 2017. godine, sa siluetom na kojoj prevladava padajuća krovna linija, koja se elegantno spušta prema ramenskom dijelu zadnjeg kraja. Zategnute linije se protežu uzduž sve od prednjih svjetala do stražnjeg kraja, čime vizualno izdužuju vozilo. Te linije protežu se od linije prozorâ koncepta, koji s kromiranim obrubima podsjeća na zub morskog psa i tako naglašava dramatičnu krovnu liniju. ProCeedova izdužena linija stražnjeg stakla razlikuje ga od ostalih članova obitelji Ceed i konkurencije iz klase. Stražnje staklo karavanskog Ceeda Sportswagon je pod kutom 50,9° (gledajući vertikalno), dok je kod 5-vratnog hatchbacka taj kut 52,4°. Stražnje staklo ProCeeda, odudarajući element kupeovskog oblika, u odnosu na to je horizontalniji i postavljen je pod kutom 64,2° (gledajući vertikalno).

S ukupnom dužinom od 4.605 mm ProCeed je 5 mm duži od karavanskog Sportswagena, s dužim prednjim prevjesom (885 mm). Visinom od 1.422 mm njegova je krovna linija za 43 mm niža u odnosu na karavan, dok je udaljenost od poda snižena za 5 mm (135 mm). Sve tri izvedbe Ceeda imaju istu platformu K2 koja sa 2.650 mm ostaje nepromijenjena u odnosu na prethodnika.

Ono po čemu se ProCeed razlikuje od ostala dva modela Ceed je stražnji kraj koji je preuzet od koncepta Proceed iz 2017. godine. U kombinaciji s nižom visinom, novi širi stražnji odbojnik daje vozilu agresivan, sportski izgled, a s dvije ispušne cijevi GT i GT Line izvedbe dodatno pojačavaju osjećaj dinamičnosti i sportskog duha. Ime ProCeed koje je s velikim slovima postavljeno na sredini stražnjeg kraja, ispod stražnjih LED svjetala, koja naglašavaju širinu stražnjeg dijela – i tako daju vozilu jedinstven svjetlosni pečat.

Novi ProCeed raspoloživ je u 10 boja karoserije. Kupci GT Line izvedbe mogu birati između 17- ili 18-inčnih aluminijskih naplataka, dok je ProCeed GT standardno opremljen 18-inčnim naplatcima.

Dizajn unutrašnjosti i dimenzije

Tourerska prostranost i svestranost te kompaktna shooting brake karoserija

U unutrašnjosti ProCeed nudi istu kabinu kao i ostali članovi obitelji Ceed. Karakteriziraju je materijali visoke kvalitete, mekani na dodir, metalni umeci i horizontalan izgled armaturne ploče.

Kijin infotainment sustav sa 7-inčnim ‘plutajućim’ ekranom na dodir nalazi se na sredini armaturne ploče, s komandama za upravljanje s audio i klima uređajem, koji su postavljeni ispod toga. Sama armaturna ploča je blago okrenuta prema vozaču za lakšu upotrebu u vožnji. ProCeed se od ostalih Ceedovih izvedbi razlikuje po nekim dizajnerskim rješenjima, namijenjenim sportskom ambijentu u kabini. Sive obloge stropa koje nalazimo kod Ceeda i Ceeda Sportswagon zamijenila je crna tkanina, koja putnicima dočarava osjećaj zakukuljenosti i ugodnog utočišta, a tu su i ukrasni metalni pragovi. Upravljački obruč odrezan je u donjem dijelu (standardno), a izvedbe s mjenjačem s dvostrukom spojkom imaju aluminijske poluge za promjenu brzina. ProCeed je ovisno o opremi raspoloživ s različitim prednjim sjedalima – sva imaju ušiven logotip GT. ProCeed GT izvedbe nude Kijina nova sportska sjedala, s većim i tvrđim tapacirungom na bočnom i butnom dijelu u odnosu na izvornu izvedbu cee’d GT. GT-ova crna kožna sjedala opšivena su crvenim šavovima i imaju GT logotip. ProCeed GT Line u odnosu na običnog Ceeda i Sportswagona standardno nudi širi bočni dio prednjih sjedala, s crnom tkaninom i tapacirungom od svijetlo sive umjetne kože. Kupci GT Line izvedbe mogu izabrati i GT sjedala s identičnom potporom, samo uz tu razliku da su obložena crnom kožom sa sivim šavovima.

ProCeedova platforma može se pohvaliti idealnim rasporedom i pružanjem dovoljno prostora kako sprijeda tako i straga. Onima koji sjede straga zbog nižeg položaja sjedenja (u odnosu na Ceed i Ceed Sportswagon) neće smetati ProCeedova niska linija krova i imat će dovoljno prostora u predjelu glave i nogu.

ProCeed u prtljažniku nudi više prostora od većine tradicionalnih kompaktnih obiteljskih karavana – i čak više od većine tourera iz razreda više. Sa zapreminom od 594 litra (VDA) je ProCeedov prtljažnik 50% veći nego kod 5-vratnog hatchback Ceeda. S obzirom na to da takav prtljažnik nema visok rub, a usto je i postavljen niže nego kod Sportswagona, omogućava jednostavno utovaranje i istovaranje teške prtljage. Dok je prtljažnik Ceeda Sportswagon malo veći, ProCeed sa zapreminom od 625 litara nudi identičnu svestranost, čime se svrstava među najpraktičnije u svojem razredu. To uključuje stražnja sjedala djeljiva u omjeru 40:20:40, koja se mogu preklapati jednim potezanjem ručice u prtljažniku. S oborenim sjedalima dobiva se potpuno ravno dno. U pretinac u dnu prtljažnika moguće je staviti manje predmete, a kuke u prtljažniku zadužene su za to da se sadržaj vrećica ne miče i prosipa po prtljažniku. Uz doplatu moguće je naručiti električno otvaranje/zatvaranje prtljažnih vrata, koje automatski otvara vrata u slučaju prepoznavanja ProCeedovog pametnog ključa u blizini prtljažnika, što je vrlo praktično kada imate pune ruke vrećica ili nosite tešku prtljagu. Na raspolaganju su i sigurnosna mreža, namijenjena sigurnom prijevozu manjih stvari i sustav šina u prtljažnom prostoru, koji jednostavnim pomicanjem olakšava utovar i istovar težih stvari.

Vožnja i upravljivost

Razvijen u Europi za maksimalnu vozačku samouvjerenost na svim vrstama cesta

ProCeed konstruiran je i razvijen isključivo za europske ceste i europske vozače. Za Europu je karakteristična najveća raznovrsnost cesta u odnosu na druge kontinente: autoceste s visokim brzinama, krivudave alpske ceste, zakrčena gradska središta i krivudave, nepredvidljive seoske ceste. ProCeed razvijen je kako bi se uhvatio u koštac sa svim tim sredinama i podešen da nudi dinamičniju i zabavniju vožnju, a i samouvjereniji i udobniji cruising u odnosu na prijašnje generacije modela Ceed.

Kia ProCeed je za razliku od trenda u razredu srednje velikih obiteljskih vozila, gdje se napredniji stražnji multilink ovjes nudi samo kao puno skuplja opcija, već standardno opremljen neovisnim ovjesom. ProCeed, koji ima isti ovjes kao Ceed i Ceed Sportswagon, nudi jedinstvene postavke u odnosu na „braću“. Vozačima omogućava živahan i trenutni odziv, dobru kontrolu karoserije kod podupravljanja i izuzetan komfor te odličnu stabilnost pri visokim brzinama. ProCeedov ovjes je u oba slučaja – GT i GT Line – 5 milimetara niži nego kod Ceeda i Sportswagena, s oprugama i amortizerima prilagođenim dimenzijama shooting brakea. Razvoj upravljivosti ProCeeda GT obavljen je pod vodstvom Alberta Biermanna, predsjednika odjela za razvoj sportskih performansi u skupini Hyundai-Kia. ProCeed opremljen je identičnim hardwareom nezavisnog ovjesa kao Ceed, ali mu dodatno podešavanje geometrije ovjesa daje jedinstven karakter unutar Ceedove game. Kijini razvojni inženjeri su se fokusirali na unapređenje okretnosti i odzivnosti ovjesa, ali su ujedno željeli sačuvati opuštenost u vožnji, koju vlasnici očekuju od predstavnika ‘grand touring’ shooting brake vozila. Ovjes je prilagođen dugoj karoseriji i dimenzijama ProCeeda i pruža vožnju punu samopouzdanja i užitka kako na krivudavim cestama tako i na autocestama.

ProCeed GT inženjerski je konstruiran pod vodstvom Alberta Biermanna, predsjednika odjela za razvoj sportskih performansi u skupini Hyundai-Kia. Šest mjeseci dodatnih testiranja usavršili su njegove mogućnosti skretanja i zanošenja vozila, prianjanje i odzivnost volana. To su postigli tvrđim prednjim i stražnjim oprugama, koje omogućavaju bolju kontrolu ponašanja karoserije i odzivnost volana, dok mekši prednji i stražnji stabilizatori pružaju bolji kontakt kotača s podlogom, čak i u slučaju oštrog skretanja. Te promjene znače da vozači ProCeeda GT mogu uživati u bržem ulasku u zavoj nego što je to slučaj kod brojnih snažnijih hot hatcheva s prednjim pogonom, ali ujedno i uživati u svakodnevnoj upotrebi gran turismo vozila.

Kod svakog ProCeeda moguće je bez obzira na dimenzije naplataka naručiti opcijske pneumatike Michelin Pilot Sport 4, koje omogućavaju veću brzinu okretanja u odnosu na ostale modele srednje velikih obiteljskih vozila. Kijini testni vozači izabrali su ove opcijske pneumatike zbog bolje upravljivosti. Vozilo je opremljeno električnim servo volanom, koji s brzim omjerom 12,7:1 pruža odličan odziv na vozačeve naredbe i potrebna su mu tek 2,44 okretaja upravljačkog obruča od jedne do druge krajnje točke. I tehnologija ima važnu ulogu kod unapređenja užitka u vožnji i sigurnosti. Elektronski sustav stabilnosti ESC i Kijin pomoćni sustav stabilnosti VSM (Vehicle Stability Management) spadaju u standardnu opremu. To omogućava uključivanje tehnologije kočenja s vektorskim okretnim momentom, elektronske potpore vozaču, koja inteligentno koči unutarnjim kotačem i tako smanjuje podupravljivost u zavojima. Tehnologija omogućava zabavniju i samouvjereniju vožnju s ProCeedom na planinskim i krivudavim cestama.

Ponuda motora

Ekskluzivni motori s turbo punjačem za Kijin novi shooting brake

ProCeedova ponuda obuhvaća širok izbor motora koji zadovoljavaju najviša očekivanja europskih kupaca, a koji sve više cijene snažne, ali ujedno i štedljive turbo motore s trenutnim ubrzanjem i širokim rasponom okretnog momenta.

ProCeed GT Line raspoloživ je s tri motora. Benzinsku ponudu predstavljaju Kijin popularni 1,0-litreni T-GDi motor snage 120 KS s okretnim momentom od 172 Nm i Kijin novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi agregat, koji proizvodi 140 KS i najsnažniji je motor u GT Line ponudi. Turbo punjač omogućava okretni moment od 242 Nm, raspoloživ u rasponu od 1.500 do 3.200 okretaja u minuti, zbog čega se vrlo dobro snalazi u različitim uvjetima vožnje. Oba motora opremljena su filterom čvrstih čestica za benzinske motore koji smanjuje štetne emisije i zadovoljava najviši emisijski standard Euro 6d TEMP. Oba motora standardno prenose snagu do pogonskih, prednjih kotača preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača, dok je 1.4 T-GDi raspoloživ i s Kijinim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Kupci mogu naručiti i novi učinkoviti 1.6 CRDi dizelski motor ‘Smartstream’. Filozofija Kijinog novog motora Smartstream temelji se na traženju pravog omjera između što niže potrošnje goriva i emisija na jednoj strani te što boljih performansi na drugoj strani. Novi motor Smartstream razvijen je s optimiziranom strukturom motora i dizajnom lakog motora s unaprijeđenom tehnologijom unutarnjeg izgaranja, koji optimalno plovi između niske potrošnje goriva i izuzetnih voznih mogućnosti. 1,6-litreni dizelski motor, kojeg možemo naći u Ceedu i ProCeedu, prvi je dizelski Smartstream motor u Kiji i njihov najčistiji motor do sada. S izlaznom snagom 136 KS novi je 1,6-litreni motor Smartstream raspoloživ sa 6- stupanjskim ručnim ili 7- stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. U kombinaciji s ručnim mjenjačem njegov okretni moment iznosi 280 Nm odn. 320 Nm u slučaju da se kupac odluči za 7- stupanjski automatik s dvostrukom spojkom. Smartstream za smanjenje štetnih emisija koristi tehnologiju aktivne kontrole selektivne katalitične redukcije (SCR) i ispunjava najstroži emisijski standard Euro 6d TEMP. Zbog toga novi motor ispušta u zrak manje ugljikovog dioksida, čvrstih čestica i dušikovog oksida (NOx) u odnosu na prijašnje Kijine dizelske motore.

ProCeed GT pokreće 1,6-litreni T-GDi motor, identičan onome iz novog Ceeda GT. S 204 konjske snage i okretnim momentom od 265 Nm to je najsnažniji motor u ponudi ovog modela. ProCeed GT i Ceed GT po prvi puta su dobili i Kijin 7- stupanjskim mjenjač s dvostrukom spojkom koji omogućava brzi prijenos pomoću aluminijskih ručica uz volan. Kia će službene podatke o ubrzanju i najvećoj brzini objaviti kada bude završena homologacija.

Tehnologija i sigurnost

Inovacije za jednostavniji, udobniji i sigurniji život

Kao i kod Ceeda tako je i kod ProCeeda tehnologija sa svojim širokim izborom inovacija jedna od ključnih stvari koje čine život jednostavnijim i udobnijim, a vožnju sigurnijom. ‘Plutajući’ infotainment sustav raspoloživ je s audio sustavom sa 7,0-inčnim zaslonom na dodir ili navigacijskim sustavom s 8,0-inčnim ekranom na dodir, s navigacijom i uslugama povezivosti Kia Connected Services, koje omogućava TomTom. Sustav omogućava integraciju pametnog telefona s platformama Apple CarPlayTM (za iPhone 5 i novije) i Android AutoTM (za Androidne telefone koje pokreće 5.0 (Lollipop) ili noviji). Kupci mogu naručiti vrhunski zvučni sustav JBL Premium s Clari-Fi tehnologijom obnove glazbenih datoteka. Tehnologije, koje su dio standardne opreme u ProCeedu su potpuna integracija pametnog telefona preko Bluetootha, automatsko paljenje/gašenje svjetala i daljinsko središnje zaključavanje.

Kod varijanti opremljenih 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom sustav za odabir načina vožnje (DMS – Drive Mode Select) vozačima omogućava da način vožnje prilagode svojim željama. DMS preklapanjem s uobičajenog (Normal) na sportski (Sport) način vožnje mijenja tvrdoću upravljača i blago mijenja karakter motora. Kod uobičajenog načina naglasak je na niskoj potrošnji goriva i laganom odzivu upravljača. Sportski način naglašava brži odziv kod pritiska na papučicu gasa, što pruža brže ubrzavanje – u mirovanju i tijekom vožnje – i prilagođava tvrdoću volana, koji postaje nešto tvrđi i nudi odlučniji odziv na vozačeve naredbe. Također omogućava održavanje istog stupnja prijenosa u slučaju dužeg ubrzavanja u zahtjevnijim uvjetima, što vozaču omogućava maksimalno iskorištenje snage motora.

Opcijsko grijanje vjetrobranskog stakla koristi gotovo nevidljivo ožičenje koje blago zagrije staklo i tako otopi snijeg i led, čime auto pritiskom na taster postane ugodniji i sigurniji u vožnji zimi. Na raspolaganju su i bežični punjač mobilnih uređaja, grijanje i hlađenje prednjih sjedala i grijanje stražnjih sjedala.

Pored serijskih 6 sigurnosnih zračnih jastuka o sigurnosti putnika u vozilu brinu se i tehnologije za asistenciju, koje upotrebom aktivnih sigurnosnih sustava smanjuju rizik od sudara. Standardne sigurnosne tehnologije dopunjuju i automatsko djelovanje dugih i kratkih svjetala (HBA – High Beam Assist), sustav za upozoravanje vozača u slučaju dekoncentracije (DAW – Driver Attention Warning), sustav za održavanje vozila na voznoj traci sa sustavom za sprječavanje naleta (Lane Keeping Assist, + Forward Collision- Avoidance Assist). ProCeed ima u svojoj ponudi i napredni sustav za pomoć kod održavanja vozila na voznoj traci (LFA – Lane Following Assist), koji spada u tehnologiju drugog stupnja autonomne vožnje. Ovaj sustav prati vozila ispred i prepoznaje podne oznake s ciljem održavanja vozila na svojoj voznoj traci na autocesti. Sustav koji kontrolira ubrzanje, kočenje i upravljanje upotrebom radarskih senzora održava siguran razmak do vozila ispred. Sustav LFA djeluje pri brzinama vozila od 0 do 180 km/h. Popis raspoložive dodatne tehnologije sadrži i radarski tempomat s funkcijom Stop & Go, upozoravanje na mrtve kutove (BSCW – Blind Spot Collision Warning), upozoravanje na poprečni promet (RCTCW – Rear Cross-Traffic Collision Warning), pomoć kod parkiranja i prepoznavanje pješaka uz sustav za sprječavanje naleta (FCAA – Forward Collision- Avoidance Assist). ProCeed je standardno opremljen sustavom elektronske stabilnosti (ESC) i pomoćnim sustavom stabilnosti (VSM). Potonji praćenjem djelovanja sustava stabilnosti i detekcije gubitka kontakta s podlogom nudi dodatnu stabilnost pri kočenju i vožnji u zavoj.

Karoserija i šasija

Hatchback razreda C s pet vrata i pet sjedala, s čeličnom konstrukcijom shooting brake karoserije. Na raspolaganju su jedan dizelski i tri benzinska motora s tri ili četiri cilindra koji prenose snagu do prednjeg pogonskog para kotača preko 6-stupanjskog ručnog ili 7- stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom.

Motori

Podaci o performansama, potrošnji goriva i emisijama nisu još homologirani i bit će naknadno dopunjeni prije početka prodaje u 2019. godini.