Nova Mercedes-Benz A klasa

Postavlja standarde u kompaktnoj klasi

Nova Mercedes-Benz A-klasa mladenačka je i dinamična kao nikada prije, ali i odrasla i udobna. U potpunosti ponovo definira moderni luksuz u kompaktnoj klasi te stvara revoluciju unutrašnjeg dizajna. Što se tiče tehnologije, nova A-klasa ne samo da zauzima prvo mjesto zahvaljujući MBUX – Mercedes-Benz User Experience sustavu nego također nudi niz funkcija koje su prije bile rezervirane za luksuznu klasu. U određenim uvjetima vožnje po prvi put je u mogućnosti voziti poluautonomno, a na zahtjev su dostupna MULTIBEAM LED prednja svjetla. Svi modeli nove A-klase pokretani su novim i učinkovitim dizelskim i benzinskim motorima te je iskoristivost ovog modela, iako je Mercedes-Benz zadržao sportski izgled, povećana. Nova A-klasa će se moći naručiti od ožujka, a u salonima će se naći u proljeće.

“S ovom četvrtom generacijom A-klase redefiniramo moderni luksuz u kompaktnoj klasi. Kako bismo to učinili, odabrali smo kombinaciju beskompromisnog dinamičnog dizajna i intuitivnog operativnog koncepta, kaže Britta Seeger, članica upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovorna za prodaju Mercedes-Benz automobila. “S MBUX – novim Mercedes-Benz User Experience sustavom – kreiramo potpuno novo korisničko iskustvo.” “Nove tehnologije moraju se usredotočiti na osobe koje ih koriste i pojednostaviti njihov život. Nova A-klasa to čini na razne načine i postaje emocionalan i inteligentan suputnik, kaže Ola Källenius, član Upravnog odbora kompanije Daimler AG, odgovoran za istraživanja i razvoj Mercedes-Benz automobila. “Jedan dobar primjer je MBUX – Mercedes-Benz User Experience sustav koji kombinira intuitivnu i prirodnu uporabu s inteligentnim softverom koji uči.” “Nova A-klasa utjelovljuje sljedeći stupanj naše dizajnerske filozofije Senzualne čistoće i ima potencijal definiranja nove dizajnerske ere,” kaže Gorden Wagener, šef dizajna kompanije Daimler AG. “Uz čiste konture i senzualne površine, predstavljamo visoku tehnologiju koja potiče emocije. Oblik i tijelo su ono što ostaje kada se nabori i linije smanje do ekstrema. Unutrašnjost predstavlja moderni luksuz na razini koja nije dosad viđena u ovoj klasi te inteligentnu tehnologiju prebacuje u sveobuhvatno emocionalno iskustvo.”

Vanjski dizajn: čiste linije

Čisti dizajn koji ističe površine nove A-klase sljedeći je korak Mercedes-Benzove dizajnerske filozofije senzualne čistoće. Na temelju kompaktnog dvodijelnog dizajna, optimizirane dimenzije i proporcije dovele su do nove interpretacije dizajna Mercedes-Benzove A-klase. Vanjština nove A-klase odiše sportskim značajkama, dinamikom i emocijama. Progresivni dizajn prednjeg kraja s niskim poklopcem motora, vodoravnim LED svjetlima s kromiranim elementima te dnevnim pozicijskim svjetlima u obliku baklje osigurava emocionalno privlačni izgled. Istaknuta prednja maska s Mercedesovom zvijezdom, čija silueta se otvara prema dnu što je nasljedstvo prethodnika, uključuje klinove u obliku dijamanta i središnju srebrnu prečku koja ističe sportsku notu ovog modela. Vozilo je vizualno produženo dužim međuosovinskim razmakom i karakterističnom bočnom linijom. Poklopac motora se više spušta u odnosu na prethodni model, čime se naglašava dinamični prednji kraj. Veći lukovi kotača, za kotače dimenzija od 16 do 19 inča, ističu sportski karakter A-klase te zbog njih niže leži na cesti. Vozilo straga ima širi izgled zahvaljujući više istaknutim bokovima kabine, što također više ističe ramena i šire razmaknute reflektore modularnog dvodijelnog stražnjeg branika. Tanka dvodijelna stražnja svjetla osiguravaju emocionalno privlačni izgled. Uz koeficijent otpora zraka Cd od 0,25 i prednji poprečni presjek od 2,19 m2, nova A-klasa je aerodinamični lider u ovom segmentu. Po prvi put u kompaktnoj klasi, Mercedes-Benz koristi dvodijelni AIRPANEL (opcija). Ovaj sustav zaklopki iza prednje maske otvara svoje zaklopke ovisno o potrebama hlađenja. U otvoru za zrak ispod registracijske pločice nalazi se dodatni sustav zaklopki, što dodatno poboljšava performanse sustava.

Unutrašnji dizajn: revolucija iznutra

Unutrašnjost nove A-klase je potpuno redefinirana s njezinim modernim i avangardnim izgledom. Mercedes-Benz ima sasvim novi pristup, pokrećući revoluciju u kompaktnoj klasi s potpuno novim osjećajem prostranosti unutrašnjosti. Jedinstvena unutrašnja arhitektura posebno je oblikovana avangardnim dizajnom prednje ploče: po prvi put je uklonjen pokrov iznad instrumenata. Zahvaljujući tome, glavno tijelo prednje ploče u obliku krila izdužuje se od jednih do drugih vrata bez vizualnog diskontinuiteta. Široki zaslon je u potpunosti samostojeći. Dodatna istaknuta značajka su ventilacijski otvori sa sportskim izgledom turbine. Prednja ploča podijeljena je u dva trodimenzionalna vodoravna dijela: donji dio je vizualno odvojen od glavnog tijela s ”utorom” te kao da lebdi ispred prednje ploče. Ambijentalno osvjetljenje naglašava ovaj efekt, ističući dojam slobodnog lebdjenja podstrukture. Zahvaljujući opcijskom ambijentalnom osvjetljenju sa 64 boje, sad je dostupno pet puta više boja nego prije. Ne samo da je povećana raznolikost nego i emotivna prezentacija također postavlja standarde u ovom segmentu: različite boje kombiniraju se u svjetove od deset boja što omogućuje avangardne prikaze svjetlosti sa spektakularnim promjenama boja. Potpuno samostojeći zaslon dostupan je u tri inačice: s dva 7-inčna zaslona (17,78 cm), s jednim 7- i jednim 10,25-inčnim (26 cm) zaslonom i s dva 10,25-inčna zaslona.

MBUX – dosad neviđeno iskustvo uporabe

Nova A-klasa prvi je Mercedes-Benzov model koji ima potpuno novi multimedijski sustav MBUX – Mercedes-Benz User Experience, koji također prelazi u novu eru Mercedes me povezivosti. Jedinstvena značajka ovog sustava je njegova mogućnost da uči zahvaljujući umjetnoj inteligenciji. MBUX može se individualizirati i prilagođava se korisniku, čime se stvara emocionalna veza između vozila, vozača i putnika. Njegove dodatne značajke uključuju široki zaslon kokpita visoke razlučivosti s uporabom na dodir, navigacijski zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti te inteligentnu glasovnu kontrolu s prepoznavanjem prirodnog govora koja se aktivira ključnim riječima “Hej, Mercedes”. Također je dostupan head-up prikaz. Dodirni zaslon dio je sveobuhvatnog MUBUX koncepta kontrole na dodir – trijade koja uključuje dodirni zaslon, dodirnu površinu na središnjoj konzoli i dodirne tipke na upravljaču. MBUX je revolucija korisničkog iskustva u automobilu. Emotivno privlačne istaknute značajke ističu sveobuhvatnost kontrolne strukture i oduševljavaju izvrsnom 3D grafikom maksimalne razlučivosti koja se renderira, odnosno izračunava i prikazuje u stvarnom vremenu. S novom generacijom informacijsko-zabavnog MBUX sustava pokrenute su nove i poboljšane Mercedes me connect usluge. To, između ostalog, uključuje navigacijske funkcije na temelju Car-to-X komunikacije (informacije koje se prenose od vozila do vozila, a koje registriraju senzori, npr. kočenje u nuždi, intervencija ESP sustava ili ručno izvještavanje od strane vozača, na primjer, o nesreći) i lociranja vozila, što olakšava pronalazak parkiranog vozila, kao i primanje poruke u slučaju da nešto udari u parkirano vozilo ili ako je odvučeno. Kolekcija Mercedes me aplikacije može se kao ikona staviti na prikaz na praktičan način te slobodno sortirati na početnoj stranici, kao i ostale glavne aplikacije. Usto, u MBUX sustavu prikazuje se online sadržaj kao što su trenutačne cijene goriva ili dostupnost parkirnih mjesta u garažama. Online nadopuna je jednostavan način ubacivanja novog sadržaja u MBUX.

Prostranost i sjedenje: A-klasa je narasla

Unatoč svom sportskom izgledu, nova A-klasa ima značajno veću iskoristivost, što ju čini mladenačkom, ali i odraslom kao nikad dosad. Više prostora za ramena, laktove i glavu te lakši pristup stražnjim sjedalima jasne su prednosti, kao i veći i više obiteljski i rekreacijski prihvatljiv prtljažnik. Značajno je poboljšana i sveobuhvatna vidljivost, što doprinosi sigurnosti i dojmu prostranosti. Kapacitet prtljažnika iza stražnjih sjedala je 370 litara – 29 litara više u odnosu na prethodni model. Zahvaljujući dvodijelnim stražnjim svjetlima, otvor prtljažnika je 20 cm širi nego prije, a pod prtljažnika je 11,5 cm duži. U kombinaciji s Load Compartment paketom, nasloni stražnjih sjedala mogu se više uspraviti kako bi se mogli odložiti glomazniji predmeti. Koncept odlaganja je jednako praktičan: pretinac na središnjoj konzoli ispred ručice mjenjača značajno je povećan. Držač za čaše na središnjem tunelu za šalice, limenke i boce do 0,5 litara nova je značajka u kombinaciji s linijama opreme. Veliki napori uloženi su u povećanje sveobuhvatne vidljivosti. Sve u svemu, površina blokirana nosačima krova smanjena je za 10 posto u odnosu na prethodni model. U isto vrijeme uvedene su značajke udobnosti iz viših segmenata vozila. Na zahtjev i po prvi put u ovoj seriji modela, za prednje sjedala je dostupno ne samo grijanje sjedala nego i klimatizacija sjedala kao i Multicontour Seat paket s funkcijom masiranja. Za novu A-klasu dostupno je tri vrste prednjih sjedala: osnovni model, comfort sjedala i sportska integralna sjedala dostupni su u kombinaciji s odgovarajućim linijama opreme. Kao i specijalni dizajn sjedala, Seat Comfort paket (standardno s linijama opreme) uključuje namještanje sjedala suvozača po visini i namještanje kuta/dubine jastuka prednjih sjedala. Uz klimatizaciju sjedala, u jastuku svakog sjedala nalazi se ventilator. Usisani zrak šalje se kroz perforirane presvlake sjedala i teče kroz strukturu sjedala prema dolje i straga. Uz Multicontour Seat paket mogu se individualno namjestiti bočne stranice i potpora za leđa sjedala uz pomoć električki upravljane pneumatske pumpe. Zračne komore u području donjeg dijela leđa osiguravaju funkciju masiranja.

Tihi rad: snaga u mirnoći

Tiha vožnja bez vibracija glavni je faktor koji utječe na dojam vožnje odraslog premium automobila, kojim se ističe nova A-klasa. Osim učinkovite izolacije ovjesa od karoserije vozila i aeroakustičih mjera, sama školjka igra odlučujuću ulogu. Tijekom razvoja A-klase posebna pažnja je pridana ukupno visokoj strukturnoj čvrstoći i spojnim točkama između karoserije, ovjesa i pogona. Krutost je značajno povećana na spojnim točkama ovjesa koje su vrlo bitne za prijenos buke sa ceste, uz istovremeno značajno smanjenje razine buke u unutrašnjosti. Sveobuhvatni koncept izolacije od buke nove A-klase uključuje komponente kao što su sustavi za upravljanje protokom zraka i rashladne tekućine kako bi se time poboljšala i izolacija od buke. U odnosu na prethodni model značajno je smanjena i buka vjetra.

Intelligent Drive: funkcije iz S-klase

Nova A-klasa uključuje najnovije sustave pomoći u vožnji s kooperativnom podrškom vozaču, što daje najvišu razinu aktivne sigurnosti u segmentu s funkcijama koje su preuzete iz S-klase. A-klasa je po prvi put, u određenim uvjetima, u mogućnosti voziti poluautonomno. Kako bi to učinila, detaljno prati situaciju u prometu: poboljšani radarski sustavi i sustavi kamera omogućuju joj da vidi do 500 m prema naprijed. A-klasa za ove funkcije pomoći također koristi podatke s karata i navigacije. Na primjer, Active Distance Assist DISTRONIC sustav, kao dio Driving Assistance paketa, u mogućnosti je pružiti podršku vozaču u raznim za rutu specifičnim situacijama te prediktivno i praktično namjestiti brzinu, na primjer, prilikom ulaska u zavoj, dolazak u križanje ili kružni tok. Unutra se također nalaze, na primjer, Active Emergency Stop Assist i intuitivno razumljivi Active Lane Change Assist sustavi. Nova A-klasa standardno se oprema proširenim Active Brake Assist sustavom. Ovisno o situaciji, sustav može učinkovito pomoći ublažiti posljedice stražnjih sudara sa sporo kretajućim vozilima ispred, vozilima koja se zaustavljaju ili stoje, čak i s pješacima i biciklistima, ili ih u potpunosti spriječiti. PRE-SAFE PLUS sustav može prepoznati neizbježni stražnji sudar. Ako opasnost od sudara i dalje ne nestane, sustav može snažno aktivirati kočnice vozila ako ono miruje, čime se minimizira rizik od ozljeda smanjenjem trzaja prema naprijed uzrokovanog stražnjim sudarom. Nova A-klasa je također prvi Mercedes-Benzov model koji je razvijen u novom tehnološkom centru za sigurnost vozila (TFS). Dizajn struktura vozila uključuje saznanja iz istraživanja stvarnih nesreća. Svaka pojedina komponenta školjke razvijena je u skladu s detektiranim opterećenjima i naprezanjima, uzimajući u obzir geometriju, debljinu materijala, tehnologiju spajanja i kvalitetu materijala (veći udio čelika visoke i ultra visoke čvrstoće). Središnji dio sigurnosnog koncepta karoserije je vrlo kruta putnička ćelija. Njezina veća krutost, kada je podvrgnuta zbog nesreće induciranim naprezanjima, npr., prilikom frontalnih, poprečnih ili stražnjih sudara te ponajviše prevrtanja, iznad svega je posljedica veće uporabe čelika visoke i ultra visoke čvrstoće te prešanja otvrdnutog čelika. Sjedala vozača i suvozača opremljena su sigurnosnim pojasevima u tri točke s limiterima sile zatezanja i zatezačima pojaseva. U kombinaciji s PRE-SAFE sustavom (opcijska oprema), prednja sjedala opremljena su povratnim mehanizmom namatanja pojasa. Oba stražnja vanjska sjedala opremljena su sigurnosnim pojasevima sa zatezačima i limiterima sile zatezanja. Nova A-klasa standardno se oprema prednjim zračnim jastucima za vozača i suvozača, zračnim jastukom za koljena vozača i zračnim zavjesama. Za razliku od konkurentnih modela, zračna zavjesa također pokriva A-nosač za sveobuhvatniju zaštitu putnika. Prednji bočni zračni jastuci na sličan su način dio standardne opreme, dok se straga nude kao opcija.

MULTIBEAM LED prednja svjetla

Opcijska MULTIBEAM LED prednja svjetla još su jedan primjer prijenosa tehnologije iz luksuzne u kompaktnu klasu. Omogućuju ekstremno brzo i precizno elektronički upravljano namještanje snopa prednjih svjetala u skladu s trenutačnim uvjetima vožnje. U svakom prednjem svjetlu nalazi se 18 pojedinačno aktiviranih LED lampi. Boja dnevne svjetlosti LED lampi prikladnija je za oči i ima pozitivni efekt na koncentraciju. Cesta ispred je precizno i odlično osvijetljena. Dodatna opcija su LED High Performance prednja svjetla. Standardno, nova A-klasa oprema se halogenim prednjim svjetlima s integriranim LED dnevnim pozicijskim svjetlima.

Novi učinkoviti benzinski i dizelski motori

U trenutku početka prodaje A-klase, ili ubrzo nakon, u ponudi će biti sljedeće tri izvedbe motora:

A 200 (120 kW/163 KS, 250 Nm; s 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke, (kombinirana potrošnja goriva 5.1 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 120 g/km) ili šest stupanjskim ručnim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva 5.6 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 133 g/km)

A 250 s 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke (165 kW/224 KS, 350 Nm; kombinirana potrošnja goriva 6.0 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 141 g/km)

A 180 d s 7G-DCT mjenjačem s dvije spojke (85 kW/116 KS, 260 Nm; kombinirana potrošnja goriva 4.1 l/100 km, kombinirane CO2 emisije 108 g/km)

Sve izvedbe nove A-klase pokretane su novim i učinkovitim motorima: početkom prodaje bit će dostupna dva nova četiri cilindrična benzinska motora. Inovacije u izvedbi M 282 sa zapreminom od 1,4 l i snagom do 120 kW uključuju gašenje cilindara (početno u kombinaciji sa 7G-DCT mjenjačem) i delta oblik glave cilindara. Drugi novi benzinski motor je M 260 sa zapreminom od 2,0 litara te snagom i momentom od 165 kW i 350 Nm. Nove značajke uključuju CAMTRONIC sustav usisne bregaste osovine. Obadvije izvedbe benzinskih motora standardno uključuju filtar benzinskih čestica. Novost također predstavlja četiri cilindrični dizelski motor (OM 608) sa zapreminom od 1,5 litara te snagom i momentom do 85 kW i 260 Nm. Njegove istaknute značajke su u blizini motora ugrađen sustav kontrole emisija s AdBlue tehnologijom, turbo punjač optimiziranog odziva i međuhladnjak vode. Također je predstavljen i novi 7G-DCT mjenjač s dvije spojke. Nakon toga u ponudi će se naći i drugi motori. Spremnik goriva standardno ima kapacitet od 45 litara, a opcijski je dostupan spremnik kapaciteta 51 litre. Nova A-klasa je na zahtjev dostupna sa stalnim pogonom na sve kotače 4MATIC s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta. Ovaj sportski pogon na sve kotače je dodatno poboljšan te sada pruža još više užitka u vožnji i učinkovitost. Uporabom DYNAMIC SELECT prekidača, vozač više nego prije može utjecati na značajke 4MATIC sustava. 4MATIC komponente uključuju snažno kretanje preko stražnje osovine, što je uključeno u automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, i stražnji diferencijal s integriranom višeslojnom spojkom. Više nije aktiviran elektrohidraulički, nego elektromehanički.

Ovjes: agilan i udoban

Za A-klasu je u ponudi više vrsta ovjesa, ovisno o motoru i željama vozača. Standardni dio opreme čine 16-inčni kotači. DYNAMIC SELECT sustav je standardna oprema, a dodirom na tipku također osigurava individualno iskustvo vožnje u kombinaciji s ovjesom s aktivnom kontrolom tvrdoće (opcija). Kao i svi njezini prethodnici, nova A-klasa ima McPherson prednji ovjes. Snažnije izvedbe, kao što su A 250 i svi 4MATIC modeli, uključuju sofisticirani stražnji multi-link ovjes. Stražnja osovina je ugrađena na podokvir, odvojen od školjke gumenim manšetama, tako da se s ovjesa na karoseriju prenosi manje vibracija. Sve u svemu, udio aluminija u komponentama ovjesa jedan je od najvećih u bilo kojem sustavu ovjesa u ovoj klasi vozila. Osnovni modeli A 200 i A 180 d imaju stražnji ovjes s torzijskim stabilizatorom. Nova A-klasa standardno se oprema comfort ovjesom sa čeličnim oprugama i DYNAMIC SELECT sustavom. Comfort ovjes koji je spušten za 15 milimetara ima specijalno konfigurirane opruge i ublaživače za više sportske karakteristike. Ovjes s aktivnom kontrolom tvrdoće vozaču omogućuje odabir željene tvrdoće ovjesa.

Modeli nove A-klase prilikom početka prodaje:

  A 200 A 200 A 250 A 180 d
Mjenjač 7G-DCT MT 6 7G-DCT 7G-DCT
Snaga (kW/KS) 120/163 120/163 165/224 85/116
Pri o/min 5.500 5.500 5.500 4.000
Okretni moment (Nm) 250 250 350 260
Pri o/min 1.620 1.620 1.800 1.750-2.500
Potrošnja goriva, kombinirana (l/100 km) 5.1 5.6 6.0 4.1
CO2 emisije, kombinirane (g/km) 120 133 141 108
Ubrzanje
0-100 km/h (s)
8.0 8.2 6.2 10.5
Maks. brzina (km/h) 225 225 250 202
Dužina/širina/visina (mm) 4,419/

1,796/

1,440

4,419/

1,796/

1,440

4,419/
1,796/
1,445
4,419/

1,796/

1,440

Međuosovinski razmak (mm) 2,729

 

 

 

Tags: , ,