100% SUV – 100% hibridna snaga
5. generacija Toyota RAV4 u salonima
Jedan od najpopularnijih i najprodavanijih SUV-ova na našem tržištu, Toyota RAV4 u atraktivnom izdanju 5. generacije stigao je u prodaju u Toyota centre. Osim potpuno novog dizajna RAV4 donosi i velika poboljšanja performansi, sposobnosti i sigurnosti. U posebnoj ponudi, prvim kupcima poklanjamo bogati paket originalne opreme, a ponuda je ograničena.
Tradicija pionira SUV segmenta
Davne 1994. Toyotino predstavljanje originalnog RAV4 označilo je uvođenje nove vrste automobila na ceste, automobila koji kombinira terenske performanse i snažan izgled SUV-a s kompaktnim dimenzijama i upravljivošću kakvi su karakteristika kompaktnog automobila s 5 vrata. Toyota RAV4 je započela svoj put kao pionirski model u novom segmentu, ali je prerastao u jedan od najprodavanijih automobila na svijetu. To je automobil kojem možemo pripisati stvaranje potpuno novog tržišnog segmenta u kojem danas svi glavni proizvođači imaju svoje predstavnike. On danas predstavlja srž Toyotinog globalnog poslovanja. Ukupna svjetska prodaja kroz četiri generacije od 1994. dosegnula je preko 8,5 milijuna, dok je 2017. RAV4 bio najprodavaniji SUV i četvrti najprodavaniji model ukupno, s prodajom od 810.953.
Nasljeđe i tržišni uspjeh RAV4
Pionirskiduh je sada prisutan i u potpuno novoj, petoj generaciji RAV4, modela koji donosi novu eru poboljšanih performansi, sposobnosti i sigurnosti. Ovaj napredak je dodatno pojačan prvim korištenjem nove Toyotine platforme GA-K na nekom SUV-u. Zahvaljujući niskom težištu i značajno krućoj konstrukciji, nova platforma na RAV4 izravno pridonosi vrhunskoj upravljivosti, udobnosti vožnje, prostranoj unutrašnjosti, najvećem prtljažniku u klasi (580 litara prema VDA bez pomicanja sjedala) i slobodi u stvaranju snažnog i privlačnog izgleda s nižim obrisima krova i poklopca motora i većom odignutošću od tla. Osim što pruža više prostora i udobnosti, putnička kabina se odlikuje izuzetnom kvalitetom i svekolikom završnom obradom. Novi RAV4 i dalje je jedinstven u svom segmentu po tome što kupcima nudi samopunjivi hibridni pogonski sklop – koji je izbor nadmoćne većine kupaca ovog modela u zapadnoj Europi (85 posto u 2018.). Novi hibrid s benzinskim motorom od 2,5 litre Dynamic Force, koji daje 218 KS za izvedbu s pogonom na prednje kotače, odnosno 222 KS za pogon na sve kotače, čini ovaj automobil još privlačnijim kupcima zahvaljujući dodatnoj snazi, sjajnom odzivu i učinkovitosti, s najmanjom potrošnjom i emisijom ispušnih plinova u segmentu. Istovremeno, sustavi pogona na sve kotače su sveobuhvatno unaprijeđeni kako bi se postigla sposobnost „vožnje po bilo kakvoj cesti”. Električni pogon na sve kotače (AWD-i) novog RAV4 Hybrida je rekonstruiran i poboljšan kako bi osiguravao puno jače performanse u otežanim uvjetima uz odlična vozna svojstva na skliskom kolniku.Novi RAV4 je isto tako prva Toyota opremljena dodatnim funkcijama u okviru sustava Toyota Safety Sense koje povećavaju korištenje naprednih tehnologija radi sprečavanja nesreća i pružaju vozaču veću pomoć.
Toyotina nova globalna arhitektura- platforma GA-K
Temelj dinamičkih osobina novog RAV4 je njegova potpuno nova platforma TNGA K. Ona daje automobilu ključne kvalitete: nisko težište, mala težina i čvrsta, kruta i uravnotežena konstrukcija koja omogućava izuzetna vozna svojstva, stabilnost i užitak u vožnji. Nova platforma donosi više veselja u vožnji uz poboljšane sigurnosne karakteristike koje pružaju mirnoću i veću udobnost za sve putnike, uz istovremeno odličan izgled vozila, iznutra i izvana. Najniže moguće težište je postignuto olakšavanjem svakog pojedinog sklopa i njegovim smještanjem čim niže na vozilu – od motora do sjedala u putničkoj kabini. Ova platforma omogućava i povećanje krutosti školjke RAV4 za 57 posto, što pridonosi stabilnoj i mirnoj vožnji uz vrhunsku upravljivost.
Platforma GA-K podupire „pouzdanost i prirodnost“ u vožnji što je odlika koju je Toyota željela postići novim modelom. Oblik i smještaj spremnika goriva su izmijenjeni radi postizanja bolje upravljivosti i stabilnosti. Spremnik je sada smješten bočno, ispred stražnje osovine pa se njegova težina ravnomjerno prenosi na sve kotače, što se očituje u mirnom ponašanju vozila na cesti. Optimalna raspodjela težine je postignuta ne samo u raspodjeli naprijed-natrag (59/41) nego i lijevo-desno.Odziv električnog servo upravljača je poboljšan pomicanjem elektromotora sa stupa upravljača na zupčastu letvu. Rezultat je veća linearnost porasta ulaznog momenta i manje naprezanje krakova upravljača, čime vozač dobiva bolji, izravniji osjećaj kako se upravljanje otežava te je održavanje putanje vozila u skretanju značajno preciznije. Platforma GA-K na kojoj je izrađen RAV4 je posebna i po korištenju stražnjeg ovjesa s dvostrukim poprečnim ramenima. Zahvaljujući niskom težištu i velikoj krutosti konstrukcije, ovjes nije potrebno dodatno ukrućivati da bi se postiglo željeno dinamičko ponašanje. Zbog toga je upravljanje brzo, vjerno i neutralno, dajući vozaču pouzdanost s točnim odzivom na njegovo zakretanje obruča upravljača, pritisak na papučicu gasa i mijenjanje stupnjeva prijenosa.
Pogonski sklopovi i performanse:
- 2,5 VVT-I Hybrid Dynamic Force , 2.487cm3
- 218 KS kombinirano
- E-CVT mjenjač
- pogon2WD iliAWD
- početna cijena od 265.900 kn
- 2,0 benzinski, 1.987 cm3
- 175 ks /129kw
- 6. ručni mjenjač ili direct shift CVT
- pogon 2WD ili AWD
- početna cijena od 229.900 kn
Novi 2,5-litarski pogonski sklop Hybrid Dynamic Force odlikuje se malom potrošnjom i malom emisijom ispušnih plinova te tihim radom uz veću snagu i bolji odziv.
Najveća snagacijelog sustava od 222 KS/163 kW za izvedbu s pogonom na sve kotače (218 KS/160 kW s pogonom na prednje kotače) povećana je u odnosu na 197 KS/145 kW kod četvrte generacije ovog modela, što je jasan signal da Toyotina najnovija hibridna tehnologija ne oskudijeva u snazi; ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h traje svega 8,1 sekundi. Ponuda „snage bez kompromisa“ daje novom RAV4 jedinstvenu prednost u ovom segmentu i, uz pogodnosti poboljšanih performansi, voznih svojstava i učinkovitosti, ovaj novi hibrid bi mogao zagrabiti još veći udio u prodaji. Toyota očekuje da će time udio porasti s trenutnih 85 na 90 posto za novi model u zapadnoj Europi. S druge strane, potpuno novi 2,0-litarski benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem je isto tako razvijen kako bi zadovoljavao zahtjeve na drugim svjetskim tržištima. Ovaj motor će biti dostupan na nekim europskim tržištima, uz mogućnost odabira ručnog ili automatskog mjenjača. Ovaj sustav koristi, u novom RAV4, novi Toyotin motor od 2,5 litre Hybrid Dynamic Force, četverocilindrični motor s direktnim i indirektnim ubrizgavanjem koji ima za cilj ponositi se najmanjom potrošnjom goriva i emisijom štetnih plinova u segmentu: potrošnja goriva u mješovitom ciklusu je 4,4 l/100km (NEDC za AWD-i), uz emisiju CO2od samo 100 g/km (NEDC za AWD-i). Performansama pridonosi i nova konstrukcija prijenosa snage s diferencijalom s predopterećenjem. Za vozača pogodnosti su bolje ubrzanje iz mirovanja, poboljšana učinkovitost pri većim brzinama, sveukupno mirnije i linearnije ubrzanje i bolja kontrola prilikom usporavanja.
Novi 2,5-litarski motor Hybrid Dynamic Force
Hybrid Dynamic Force je potpuno novi 2,5-litarski motor koji predstavlja značajno unapređenje u odnosu na prethodnika, dajući bolju ravnotežu između potrošnje goriva i snage, te postižući vrhunsku toplinsku učinkovitost. Uz hibridni pogonski sklop na RAV4, emisija CO2je samo 100 g/km (AWD-i uz naplatke od 17“), dok je najveća ukupna snaga sklopa 218 KS/160 kW za izvedbu s pogonom na prednje kotače, odnosno 222 KS/163 kW uz AWD-i.Ovaj motor radi prema Atkinsonovom ciklusu te ima duži hod klipa od svog prethodnika – 87,5 x 103,4 mm u usporedbi s 90,0 x 98,0. Osim toga, radi uz veći kompresijski omjer, 14,0:1 (u usporedbi s 12,5:1 za prethodnika). Opremljen je sustavom direktnog i indirektnog ubrizgavanja D-4S kao i inteligentnim promjenljivim radom ventila – električni VVT-iE za usisne ventile, odnosno hidraulički VVT-i za ispušne. Raspona podešavanja rada ventila je povećan i za usisne i za ispušne ventile. Sveobuhvatne izmjene koje su obavljene na motoru usmjerene su ka poboljšanju izgaranja i smanjenju gubitka uslijed trenja, zahvaljujući čemu novi motor ima veću snagu, manju potrošnju goriva, manju emisiju ispušnih plinova i veću vršnu toplinsku učinkovitost od 41 posto.
Inteligentni pogon na sve kotače (AWD-i)
Toyota predstavlja poboljšanja svoje tehnologije inteligentnog pogona na sve kotače (AWD-i) u novom RAV4 radi postizanja boljih performansi, sposobnosti i kontrole u svim uvjetima vožnje, pridonoseći duhu „vožnje posvuda“ ovog modela, kao i užitku vožnje. Njegove dojmljive performanse pogona na sve kotače, na cesti i na terenu, dodatno će izdvojiti novi RAV4 od njegovih konkurenata, uz sigurnost vožnje kroz zavoje i prianjanja na kolnik u svim uvjetima.
RAV4 Hybrid sa značajno poboljšanim električnim sustavom AWD-i
Novi RAV4 Hybrid je opremljen značajno unaprijeđenim električnim sustavom AWD-i koji nema nepovoljnosti: smanjuje potrošnju goriva u gradskoj vožnji, omogućava tiši rad pri velikim brzinama i bolje prianjanje na skliskom kolniku. Pored toga, sklop je manji i lakši od mehaničkih sustava pogona na sve kotače, pa ne utječe nepovoljno na potrošnju goriva niti razmještaj sklopova u automobilu.Ovaj sustav učinkovito generira zakretni moment koristeći električnu energiju hibridnog sustava i dodatni elektromotor na stražnjoj osovini. Ovakva konstrukcija smanjuje gubitak energije, omogućava uštedu na težini i optimalno djelovanje pogona na sve kotače u različitim uvjetima vožnje. U usporedbi s četvrtom generacijom ovog modela, najveći okretni moment na stražnjim kotačima je povećan za 30 posto, s 953 na 1.300 Nm, što je jednako ili više nego kod mehaničkih sustava, te omogućava sigurnije djelovanje, primjerice prilikom pokretanja na sipkoj, skliskoj podlozi. Osim toga, raspodjela sprijeda/straga se može mijenjati od 100:0 do 20:80, ovisno o uvjetima vožnje.
Integrirano upravljanje AWD
Djelovanje pogona na sve kotače na novom RAV4 je dodatno poboljšano uvođenjem sustava integriranog upravljanja AWD (AWD Integrated Management – AIM), jedinstvene funkcionalnosti u ovom segmentu automobila. Time se postiže automatsko usklađivanje različitih sustava na vozilu – servo upravljača, kočnica i kontrole papučice gasa, programa mijenjanja stupnjeva prijenosa i raspodjele okretnog momenta – sukladno odabranom programu za vožnju. U AWD-i na novom RAV4 Hybrid, vozač može birati između programa Normal, Eco ili Sport. Kada vozač odabere program Sport, AIM mijenja karakteristiku servo upravljača, kontrolu papučice gasa, program mijenjanja stupnjeva prijenosa i raspodjelu okretnog momenta radi postizanja boljih voznih karakteristika. Specifikacije opreme za novi RAV4 pokazuje kako Toyota nastavlja koristiti tehnologiju radi postizanja korisnih inovacija za sigurnost, komfor i svakodnevnu praktičnost. Novi RAV4 je prva Toyota opremljena dodatnim funkcijama u okviru sustava Toyota Safety Sense.
Novi Toyota Safety Sense druge generacije
Od uvođenja ovog sustava 2015. godine, Toyota je preuzela obvezu širenja korištenja naprednih sigurnosnih tehnologija u svojim automobilima, uvodeći Toyota Safety Sense u više od deset milijuna novih vozila u cijelom svijetu. Nova, druga generacija Toyota Safety Sense doživljava svoju premijeru na novoj, petoj generaciji RAV4, gdje se ugrađuje kao standard na sve modele u ponudi.Ovaj poboljšani sustav sadrži kameru s jednim objektivom i radar s milimetarskim valovima, pri čemu oba sklopa imaju poboljšane karakteristike radi obuhvaćanja većeg broja opasnosti i unapređenja funkcionalnosti. Sklop je manjih dimenzija, pa vozač sada uživa i pogodnost većeg vidnog polja.Druga generacija Toyota Safety Sense uključuje dvije nadograđene izvedbe sustava predsudarne zaštite s prepoznavanjem pješaka (PCS w/PD), inteligentnog prilagodljivog tempomata (iACC), upozorenja za nenamjerno prestrojavanje sa zakretanjem upravljača (LDA w/SA), čitanja prometnih znakova (RSA) i automatskih dugih svjetala (AHB). Povrh toga, uvedena je i nova funkcija praćenja kolničkih crta (Lane Trace Assist – LTA) koja vozaču pruža dodatnu pomoć.