Izdvojeno Predstavljamo

Novi Audi RS 4 Avant

Moderan klasik iz tvrtke Audi se vraća: treća generacija vozila RS 4 Avant kombinacija je visokih performansi i visoke razine svakodnevne praktičnosti. Njegov 4,2-litreni V8 motor snage je 450 KS; S tronic mjenjač sa sedam brzina i quattro stalni pogon na sva četiri kotača prenose tu snagu na cestu.

 

Model Audi RS 4 opremljen je istim V8 motorom visokog okretnog momenta kao i model RS 5 Coupe. Pogonski agregat zapremnine 4.163 ccm proizvodi snagu od 331 kW (450 ks) na 8.250 o/min za izlaznu vrijednost od 108,1 ks po litri. Maksimalan okretni moment od 430 Nm dostupan je na brojevima okretaja od 4.000 do 6.000 o/min. Motor V8 visokih radnih karakteristika sa svojim crveno obojenim poklopcima glave motora modelu RS 4 Avant osigurava ubrzanje od nula do 100 km/h  za 4,7 sekundi, na putu ka razvijanju maksimalne ograničene brzine od 250 km/h . Ograničena brzina se na zahtjev korisnika može povećati na 280 km/h. Ručno izrađen u Audi tvornici u Györu, Mađarskoj, 4,2-litreni FSI motor predstavlja kombinaciju impresivne snage i uzorite učinkovitosti, s prosječnom potrošnjom goriva manjom od 11 litara na 100 km. S vrlo učinkovitim i dugačkim najvišim stupnjem prijenosa, S tronic mjenjač sa sedam brzina koji je u serijskoj opremi također doprinosi dobroj potrošnji goriva. Vozači mogu dopustiti munjevito brzom mjenjaču s dvije spojke da brzine mijenja automatski, ili ih mogu mijenjati ručno putem ručice mjenjača ili polugicama za mijenjanje brzina na kolu upravljača. Za eksplozivan start, vozači također mogu aktivirati sustav Launch Control koji upravlja uključivanjem spojke pri optimalnoj brzini okretaja motora.

 

Vrhunska trakcija: quattro pogon sa središnjim diferencijalom s velikim ozubljenim vijencem

Poput svih RS modela iz tvrtke Audi, RS 4 Avant je u osnovnoj opremi opremljen quattro stalnim pogonom na sva četiri kotača. U samom središtu sustava nalazi se središnji diferencijal s velikim ozubljenim vijencem. Taj kompaktni i lagani sastavni dio može odmah promijeniti raspodjelu snage između prednje i stražnje osovine, glatko i u širokom rasponu, s omjerom do 70 posto na prednje kotača ili velikih 85 posto na stražnje kotače. Standardni omjer 40:60 u korist stražnje osovine osigurava sportsku upravljivost. Samoblokirajući središnji diferencijal s ozubljenim vijencem djeluje zajedno s mehanizmom za raspodjelu momenta na pogonske kotače koji djeluje na sva četiri kotača. Ako je opterećenje unutarnjeg kotača premalo u dinamičnim uvjetima vožnje, mehanizam za raspodjelu momenta na pogonske kotače lagano koči unutarnje kotače prije neželjenog proklizavanja. Audi dodatno nudi sportski diferencijal za aktivnu raspodjelu snage između stražnjih kotača.

 

Aluminija u obilju: šasija

Šasija modela Audi RS 4 Avant vrlo je složenog dizajna. Mnogi sastavni dijelovi prednjeg ovjesa s pet poluga i trapezoidnog stražnjeg ovjesa izrađeni su od aluminija. Novi servo upravljač ovisan o brzini vrlo je učinkovit elektromehanički sustav s direktnim prijenosnim omjerom za iznimno precizan osjećaj upravljanja. Pomaže vozaču da ostane na zadanoj putanji laganim ispravljanjem kola upravljača prilikom kočenja na površinama s različitim razinama prianjanja na tlo. Na modelu RS karoserija je 20 milimetara niža nego na modelu Audi A4 Avant. Novi, 19-inčni kotači od kovanog aluminija s deset krakova u kombinaciji s gumama dimenzija 265/35 u serijskoj su opremi. Audi u dodatnoj opremi također nudi 20-inčne kotače s gumama dimenzija 265/30. Oni su dostupni u novom izgledu od poliranog titanija s jedinstvenih pet V krakova, plus dvije dodatne verzije rotor dizajna krakova. Iza velikih kotača nalaze se samoventilirajuće disk kočnice promjera 365 milimetara sprijeda. Čelični tarni prsteni s valovitim vanjskim rubom perforirani su i spojeni s aluminijskim kočionim kapicama putem zakovica. Zbog takvog koncepta smanjena je napetost, brže se odvodi toplina i sprječava se pregrijavanje. Novi oblik tarnih prstena znači ukupno otprilike tri kilograma manju masu ovjesa. Čeljusti su obojene u crnu boju visokog sjaja; prednje kočione čeljusti imaju osam klipova i logotip RS sport. Sustav za stabilizaciju ESP ima način rada Sport i može se u potpunosti isključiti. Za prednju osovinu, Audi nudi mogućnost keramičkih kočionih diskova od karbonskih vlakana i čeljusti sa šest klipova u antracit sivoj boji. Keramičke kočnice posebno su lagane, robusne i izdržljive. Dinamičan Audi drive select sustav za odabir načina vožnje u serijskoj je opremi na modelu RS 4 Avant. U tom sustavu, vozač može odabrati tri načina rada – comfort, auto i dynamic – kojima se određuje ponašanje upravljača, S tronic mjenjača sa sedam brzina i papučice gasa. Audi drive select sustav može čak promijeniti i zvuk ispušnog sustava, dvostrukim pritiskanjem/otpuštanjem spojke prilikom prebacivanja u niži stupanj prijenosa u načinu rada dynamic. Ako je automobil opremljen Audi navigacijskim sustavom, dostupne su brojne opcije namještanja konfiguracija prema želji vozača. Osim sportskog diferencijala, putem Audi drive select sustava za odabir načina vožnje dostupan je i dynamic steering sustav. Njime se prijenosni omjer mijenja za gotovo 100 posto, ovisno o brzini vožnje, i automatski se lagano zakreće kolo upravljača u suprotnom smjeru u zavojima kod preupravljanja za još preciznije i stabilnije upravljanje. Još je jedna posebno dinamična tehnologija amortizacije dostupna u dodatnoj opremi tvrtke Audi, sportski ovjes s dinamičnom kontrolom vožnje (DRC). Vodovi za ulje i središnji ventil dijagonalno povezuju nasuprotne parove amortizera. Na primjer, prilikom brzog ulaska u zavoje, sustav povećava stabilnost prednjeg vanjskog kotača. Amortizacijske značajke sportskog ovjesa plus su promjenjive, s mogućnosti odabira tri postavke putem Audi sustava za odabir načina vožnje.

 

Sportski: vanjski dizajn

Osnovna značajka vanjskog dizajna modela RS 4 Avant je sportski izgled. Šesterokutna singleframe rešetka s mat aluminijskim okvirom; njen saćasti umetak završno je obrađen u antracit sivoj boji visokog sjaja. LED dnevna svjetla okružuju Xenon plus farove i zajedno čine trokutni sklop prednjih svjetala. Zrak protiče kroz velike otvore s poprečnim šipkama, sve uklopljeno u upadljiv odbojnik s razdjelnikom nalik onima na sportskim automobilima. Gledajući bočno, ukrasni elementi bočnih pragova i široki koševi blatobrana odmah upadaju u oči. Prošireni stražnji bočni elementi s oštrim vodoravnim gornjim rubovima zaštitni su znak tog pionira na području pogona na sva četiri kotača iz 1980. godine, pogona Audi quattro. Kućišta vanjskih bočnih retrovizora i bočne ukrasne letvice su od mat aluminija, a diskretan krovni spojler straga jamči potrebnu potisnu silu. Upadljivi odbojnici i dvije ovalne ispušne cijevi dvostrukog ispušnog sustava dominiraju stražnjim krajem i uklopljeni su u difuzor. Audi također nudi sportski ispušni sustav prodornog zvuka, s crnim završetcima ispušnih cijevi. LED stražnja svjetla izgledaju poput elegantnih svjetlećih trakica. Model Audi RS 4 Avant 20 je milimetara dulji i 24 milimetra širi od modela A4 Avant, ali i 20 milimetara niži. Dostupno je osam različitih boja karoserije: jedna nemetalik i jedna metalik boja, četiri boje s perla efektom i dvije posebno pigmentirane boje kristalnog sjaja, Prism srebrna i Panther crna. Ravna podnica vozila sadrži usisnike zraka za hlađenje S tronic mjenjača i prednjih kočnica.

 

Sportska i u crnoj boji: unutrašnjost

Unutrašnjost modela RS 4 Avant potpuno je crna, uz izuzetak krovne obloge koja je u dodatnoj opremi dostupna u Moon srebrnoj boji. Kromirani okviri lagano naglašavaju prekidače i komande. Dekorativni umetci od karbonskih vlakana u serijskoj su opremi, dok su mat aluminijski, aluminijski Race, crni lakirani ili ukrasni elementi od nehrđajućeg čelika dostupni u dodatnoj opremi. U osnovnoj su opremi grijana prednja sportska sjedala s integriranim naslonima za glavu presvučena oblogom kombinacije crne kože i Alcantara tkanine. Feinnappa koža u crnoj ili Moon srebrnoj boji i s sivim kederom dostupna je u dodatnoj opremi.  Druge opcije uključuju školjkasta sjedala ili luksuzna deluxe sjedala s funkcijama klimatizacije i ventilacije. Debeo obruč kožom presvučenog višefunkcijskog sportskog kola upravljača plosnat je na donjem rubu, a komande za mijenjanje brzina postavljene na njega završno su obrađene u aluminiju. Sustav putnog računala sa zaslonom u boji sadrži RS izbornik s mjeračem prolaznog vremena i termometrom za ulje. Na njemu i na MMI zaslonu prikazuje se poseban zaslon dobrodošlice s RS logotipom prilikom pokretanja motora. Okvir instrumentne ploče završno je obrađen u visokom sjaju od lakiranog drveta, a dizajn ručice S tronic mjenjača sa sedam brzina jedinstven je za modele iz RS serije. Kao na svim RS modelima, ručice za otvaranje vrata imaju elegantan prorez u sredini. Papučice, odmorište za noge, mlaznice zraka, ručice za izmjenu stupnjeva prijenosa na kolu upravljača, MMI gumbi i druge komande završno su obrađene u aluminiju. Aluminijski ukrasni dijelovi krase pragove vrata, a dodatno su naglašeni oznakama RS 4. Audi nudi ekskluzivne pakete kožne opreme za sve opcije sjedala, uključujući paket sa saćastim uzorkom za školjkasta sjedala RS 4. Na dugačkom popisu dodatne opreme nalaze se i razni napredni sustavi za pomoć u vožnji i komunikaciju, uključujući Bluetooth online autotelefon s mogućnosti povezivanja na internet. Dodatna oprema za prtljažnik, čija zapremnina iznosi do 1.430 litara, uključuje sustav vodilica s kompletom za pričvršćivanje prtljage i opciju poklopca prtljažnika s električnim upravljanjem.