Novi HAK-ov test dječjih autosjedalica

Hrvatski autoklub objavio je rezultate drugog ovogodišnjeg testa dječjih autosjedalica. Testiranje koje tradicionalno provode HAK i njegovi partneri iz europskih autoklubova obuhvatilo je 14 dječjih autosjedalica.

Postupak testiranja imao je četiri velike cjeline. Na području sigurnosti pazilo se na zaštitu prilikom frontalnog i bočnog sudara jer je osnovna zadaća dobre autosjedalice potpuna i apsolutna zaštita djeteta, čak i prilikom najtežeg prometnog incidenta. Kod jednostavnosti korištenja naglasak je bio na mogućnosti pogrešne montaže, jednostavnosti zakopčavanja pojasa, razumljivosti uputstava i objašnjenja te lakoći održavanja jer brojne studije pokazuju kako su pogreške prilikom postavljanja česte zbog toga jer se sjedalice ne montiraju dovoljno intuitivno i jednostavno. Kod ergonomije su u obzir uzimane kvalitete koje će posebno znati cijeniti vaši najmlađi, poput prostora koji dijete ima na raspolaganju, pozicije sjedenja ili udobnosti. Dobra autosjedalica omogućuje djetetu da u njoj sjedi spokojno i opušteno, a ne skučeno ili u grču. Posljednji kriterij testiranja, kao i obično, bila je količina štetnih sastojaka ugrađenih u materijale od kojih se sjedalica sastoji. Sjedalica koja se ne može preporučiti jest ona koja nije izrađena u skladu s važećim zakonodavstvom i standardima koji se primjenjuju na igračke i tkanine namijenjene najmlađima.

Nakon dugotrajnih i opsežnih testiranja sa svim navedenim elementima, naš drugi ovogodišnji test otkrio je koje se sjedalice mogu preporučiti, a koje biste trebali izbjegavati. Pritom je sedam kandidata zaslužilo dobru ocjenu, dva su bila zadovoljavajuća, dva jedva dovoljna, dok ih je troje palo na testiranju te zaradilo neprolaznu ocjenu uz katastrofalne rezultate i najniži mogući broj bodova.

Od sedam proizvoda s ocjenom dobar, najbolji su rezultat ostvarile sjedalice Cybex Aton Q i-Size i Kiddy Phoenixfix 3, kojima su do maksimalne ukupne ocjene nedostajala tek 0,2 boda. Uz takav rezultat, Cibexov i Kiddyjev proizvod mogu se smatrati pobjednicima našeg jesenskog testiranja. Obje sjedalice imaju mnogo pozitivnih karakteristika, nude izuzetno visoku razinu sigurnosti, jednostavno postavljanje, udobnost za dijete, izvrsnu završnu obradu te praktično i jednostavno održavanje. Pritom Kiddyjev proizvod iz skupine I namijenjen djeci od 9 do 18 kilograma ili jedne do četiri godine starosti nema ni jednu negativnu osobinu i postavlja se okrenut u smjeru vožnje, dok je kao jedini nedostatak kod Cybexa, koji se prema novijoj klasifikaciji ECE-R 129 (“i-Size”) proizvodi za djecu od 45 do 75 centimetara visine i montira u smjeru suprotnom od smjera vožnje, uočena nemogućnost čvrstog vezanja ili učvršćenja za sjedalo automobila. To ipak ne umanjuje ukupnu ocjenu pa Cybex Aton Q i-Size spada u sigurne autosjedalice za novorođenčad s vrlo praktičnim, brzim i jednostavnim rješenjem regulacije visine pojasa pomoću središnjeg regulatora. Maksimalna ocjena tim je sjedalicama bila vrlo blizu, no nakon drugog ovogodišnjeg testiranja ponovno je ostala nedostižan san većine proizvođača koji se mogu pronaći na našem i europskim tržištima. Iznimka je jedino sjedalica Kiddy Evo-Luna i-Size koja je ove godine na našem proljetnom testu jedina zaslužila maksimalnu ocjenu vrlo dobar, no ovoga puta nismo pronašli tako dobro ocijenjenu dječju autosjedalicu.

Osim dva pobjednika, s ocjenom dobar testiranje su završili i Cybexov identični proizvod s bazom koji nosi ime Aton Q i-Size + Base Q i-Size, zatim Cybex Sirona M2 i-Size, Recaro Zero.1, Hema Junior i Jane Quartz. Ove sjedalice imaju nešto više nedostataka od onih najboljih, no uglavnom su to stvari koje nemaju direktnog utjecaja na sigurnost, pa te sjedalice i dalje pružaju izuzetno visoku razinu sigurnosti pri frontalnom i bočnom sudaru. Ono što je pozitivno jest činjenica kako je ovim autosjedalicama obuhvaćen prilično širok raspon kad je riječ o veličini i starosti djeteta pa su neke od njih namijenjene novorođenčadi, dok neke pripadaju kombiniranoj skupini II/III i u njima se trebaju prevoziti veća djeca. Dakle, izbor je širok, tržište za dijete svake dobi nudi vrlo siguran i pouzdan proizvod koji se nakon našeg testiranja može preporučiti, a vrlo je dojmljiv rezultat Cybexa koji je u skupinu s ocjenom dobar uspio ugurati čak tri proizvoda, odnosno sve svoje modele koji su se našli na testiranju.

U skupini sjedalica sa zadovoljavajućom ocjenom našla su se samo dva proizvoda: Joie i-Anchor Advance i Maxi-Cosi Rubi XP. Riječ je o sjedalicama koje su se rezultatom svrstale u prosjek. Kod sjedalice i-Anchor Advance najveći problem predstavlja tek prosječna zaštita prilikom frontalnog sudara, dok je kod Rubi XP-a zaštita tek prosječna i kod frontalnog i kod bočnog sudara. Sjedalice Hema Doorgroei i Cosatto Hug Isofix na testiranju su se provukle uz jedva dovoljnu ocjenu. Kod obje je rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru izuzetno visok, a zaštita je tek prosječna i u bočnom sudaru. Kod Cosatta je nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje je komplicirano, montaža nespretna zbog velike težine same sjedalice, a u njoj se ni dijete neće osjećati najbolje zbog skučenog prostora i limitiranog pogleda. Proizvod Heme ne može se najbolje učvrstiti za sjedalo automobila, a uz slične nedostatke kao i kod Cosatta ovdje treba dodati i tanko punjenje podstave te minus kod održavanja zbog obaveznog ručnog pranja presvlake.

Tri autosjedalice zaslužile su neprolaznu ocjenu i nisu se proslavile na ovom testiranju. Najgore ocijenjeni proizvodi su Nuna Rebl, Diono Radian 5 i Recaro Optia. Sve tri imale su očajan rezultat i njihova ocjena je najniža koju je uopće moguće ostvariti na testu. Pritom Nuna i Recaro ostvaruju najgori mogući skor pri frontalnom sudaru uz izuzetno visok rizik od ozljeda, dok kod Diona problem nije toliko u samoj sigurnosti koliko u najnižoj mogućoj ocjeni u pogledu jednostavnosti korištenja i ergonomije koje su na najnižoj mogućoj razini, pa će Radian 5 biti izuzetno teško postaviti u automobil, a da pritom nešto ne napravite pogrešno. To su samo ključni nedostaci kod ova tri proizvoda, no minusa je još mnogo pa ove tri sjedalice, ako na njih naiđete u trgovinama, pokušajte zaobići u širokom luku.

Nemojte zaboraviti da u automobilu bez autosjedalice nikad ne prevozite dijete. Čak i najlošija sjedalica bolja je od nikakve i njezinim korištenjem značajno smanjujete mogućnost zadobivanja teških ozljeda prilikom prometne nezgode. Dječju autosjedalicu treba koristiti uvijek i bez iznimke, pa čak i na najkraćem putovanju ili odlasku do lokalne trgovine. Statistika pokazuje kako se najveći broj prometnih nezgoda događa upravo na kratkim relacijama unutar nekoliko kilometara od kuće. Držanje djeteta u rukama nije siguran način putovanja jer prilikom sudara pri brzini od samo 50 km/h dijete teško 5 kilograma postaje teško 20 puta više ili čak 100 kilograma. Prometne nesreće jedan su od glavnih uzroka smrti djece ispod 14 godina, a procjenjuje se da bi 70 posto djece preživjelo ili izbjeglo ozbiljnije ozljede da su bili vezani u odgovarajućoj sjedalici.

hak-test-sjedalica00003 hak-test-sjedalica00002

PRILOG – Detaljni rezultati testa autosjedalica 2016.

 Cosatto Hug Isofix

+ dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu, dobar oslonac za noge, dobro punjenje podstave, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva malo prostora u automobilu, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, dobra završna obrada, vrlo niska kontaminacija

relativno visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, prosječan rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, nespretna montaža, teško razumljiva uputstva i upozorenja, teška sjedalica, malo mjesta za dijete, limitiran pogled djeteta

Cybex Aton Q i-Size

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavna montaža i zakopčavanje, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, dobar oslonac za noge, dobro punjenje podstave, dijete ima dobar pogled izvan automobila, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva malo prostora u automobilu, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, izvrsna završna obrada, vrlo niska kontaminacija

sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila

Cybex Aton Q i-Size + Base Q i-Size

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavna montaža i zakopčavanje, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, dobar oslonac za noge, dobro punjenje podstave, dijete ima dobar pogled izvan automobila, udobna pozicija sjedenja, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, izvrsna završna obrada, vrlo niska kontaminacija

sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, zahtijeva nešto više prostora u automobilu

Cybex Sirona M2 i-Size

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, izvrsna putanja pojasa, lako prilagođavanje veličini djeteta, stabilnost sjedalice u vozilu, nizak rizik od pogrešne montaže, brza i vrlo jednostavna montaža, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, dobro punjenje podstave, udobna pozicija sjedenja, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, vrlo niska kontaminacija

zakopčavanje nije vrlo jednostavno, oslonac za noge nije idealan, zahtijeva nešto više prostora u automobilu, limitran pogled djeteta, manjkava završna obrada

Diono Radian 5

+ dobro punjenje podstave, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, dobra završna obrada, niska kontaminacija

relativno visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, prosječan rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, putanja pojasa nije idealna, sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, visok rizik od pogrešne montaže, vrlo komplicirano zakopčavanje, komplicirana montaža, teško razumljiva uputstva i upozorenja, vrlo teška sjedalica, oslonac za noge nije idealan, pozicija sjedenja nije idealna, zahtijeva nešto više prostora u automobilu, limitiran pogled djeteta

Hema Doorgroei

+ dobra putanja pojasa, jednostavno razumljiva uputstva i upozorenja, vrlo lagana sjedalica, dobar oslonac za noge, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva malo prostora u automobilu, lako skidanje presvlake, dobra završna obrada, niska kontaminacija

relativno visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, prosječan rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, nespretna montaža, tanko punjenje podstave, malo mjesta za dijete, limitiran pogled djeteta, presvlaka se mora ručno prati

Hema Junior

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavno zakopčavanje, brza i vrlo jednostavna montaža, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, vrlo lagana sjedalica, dobar oslonac za noge, dijete ima dobar pogled izvan automobila, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva malo prostora u automobilu, lako skidanje presvlake, dobra završna obrada, niska kontaminacija

sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, tanko punjenje podstave, malo mjesta za dijete, presvlaka se mora ručno prati

Jané Quartz

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu, nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavna montaža, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, dobar oslonac za noge, izvrsno punjenje podstave, dijete ima dobar pogled izvan automobila, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva malo prostora u automobilu, presvlaka je periva u perilici rublja, izvrsna završna obrada, vrlo niska kontaminacija

zakopčavanje nije vrlo jednostavno, malo mjesta za dijete, teško skidanje presvlake

Joie i-Anchor Advance

+ nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu, brza i vrlo jednostavna montaža, jednostavno razumljiva uputstva i upozorenja, lagana sjedalica, dobro punjenje podstave, udobna pozicija sjedenja, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, izvrsna završna obrada, niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, oslonac za noge nije idealan, zahtijeva nešto više prostora u automobilu, limitiran pogled djeteta

Kiddy Phoenixfix 3

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu, vrlo nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavno zakopčavanje, brza i vrlo jednostavna montaža, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, lagana sjedalica, dobar oslonac za noge, dobro punjenje podstave, dijete ima dobar pogled izvan automobila, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva malo prostora u automobilu, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, izvrsna završna obrada, vrlo niska kontaminacija

Maxi-Cosi Rubi XP

+ izvrsna putanja pojasa i jednostavno prilagođavanje veličini djeteta, vrlo nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavna montaža, jednostavno zakopčavanje, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, vrlo dobar oslonac za noge, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva vrlo malo prostora u automobilu, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, dobra završna obrada, vrlo niska kontaminacija

prosječan rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, tanko punjenje podstave, limitiran pogled djeteta

Nuna Rebl

+ nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu, jednostavna montaža, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, dobro punjenje podstave, udobna pozicija sjedenja, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, izvrsna završna obrada, vrlo niska kontaminacija

visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, vrlo teška sjedalica, oslonac za noge nije idealan, zahtijeva nešto više prostora u automobilu, limitiran pogled djeteta

Recaro Optia

+ vrlo nizak rizik od ozljeda pri bočnom sudaru, izvrsna putanja pojasa, jednostavno prilagođavanje veličini djeteta, nizak rizik od pogrešne montaže, jednostavna montaža, jednostavno zakopčavanje, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, dobar oslonac za noge, dobro punjenje podstave, dijete ima dobar pogled izvan automobila, udobna pozicija sjedenja, zahtijeva malo prostora u automobilu, mnogo prostora za dijete, presvlaka je periva u perilici rublja, dobra završna obrada, vrlo niska kontaminacija

visok rizik od ozljeda pri frontalnom sudaru, sjedalica se ne može jako učvrstiti za sjedalo automobila, teško skidanje presvlake

Recaro Zero.1

+ nizak rizik od ozljeda pri frontalnom i bočnom sudaru, dobra putanja pojasa, stabilnost sjedalice u vozilu, jednostavna montaža, jednostavna razumljiva uputstva i upozorenja, dobro punjenje podstave, mnogo prostora za dijete, lako skidanje presvlake, presvlaka je periva u perilici rublja, dobra završna obrada, vrlo niska kontaminacija

nešto povećan rizik od pogrešne montaže, zakopčavanje nije vrlo jednostavno, vrlo teška sjedalica, oslonac za noge nije idealan, pozicija sjedenja nije idealna, zahtijeva nešto više prostora u automobilu, limitiran pogled djeteta

hak-test-sjedalica00004

 

 

Tags: , , ,

 
 

Oglas

 
 

Prodaja

 
 

Vremeplov

 
 
 
 

Objava tjedna

 
 

Oglas