Sportski izgled novog Ceeda i Ceeda Sportswagon

Kia Ceed – dizajniran, razvijen i napravljen u Europi – u svojoj trećoj generaciji sa zrelijim i sportskim izgledom, novim inovativnim tehnologijama i dinamičnijom vožnjom jača Kijinu prisutnost u segmentu C.

Promijenjeno ime: cee’d je postao Ceed

Od početka proizvodnje prve generacije cee’da u prosincu 2006. u slovačkoj tvornici do danas proizveli su ih više od 1,3 milijuna. Blago promijenjeno ime – cee’d je postao Ceed – učvršćuje njegovo podrijetlo vozila iz Europske zajednice i s europskim dizajnom (Community of Europe, with European Design). U razdoblju od 2012. do danas proizvedeno je više od 640.000 cee’dova druge generacije. Od novog Ceeda u Kiji očekuju da će imati još veći udio u njihovoj prodaji u Europi.

Napravljen u Slovačkoj – sa 7-godišnjim jamstvom (do 150.000 km)

Kao i prethodnici i novi model je dizajniran i razvijen u Frankfurtu, u Kijinom centru dizajna, razvoja proizvoda, istraživanja i razvoja. Ceed se proizvodi u tvornici u Žilini (Slovačka), gdje proizvode i modele Sportage i Venga. Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, kaže: „Nakon više od desetljeća prodaje Kia Ceed i dalje ostaje jedan od stupova našeg konstantnog rasta u Europi. Kao i prethodnik i novi model je dizajniran, razvijen i napravljen isključivo za europske kupce, a zahvaljujući povratnim informacijama naše rastuće baze kupaca lijepo je usklađen s njihovim željama. Od 2006. smo proizveli više od 1,3 milijuna vozila cee’d, zato se novi model gradi na svemu onome što se dopalo kupcima vozila prošlih generacija cee’da.Novi Ceed nudi suvremen, prepoznatljiv dizajn, nešto što je bilo ključno za ovaj model od samog početka. Nove napredne tehnologije učinile su novog Ceeda još udobnijim, praktičnijim i sigurnijim. Pored toga novajlija je dobio i nove motore i europskim vozačima prilagođene podvozje i upravljivost, što omogućava dinamičniju vožnju s više užitka. Tu je i Kijino 7-godišnje jamstvo, koje pruža nenadmašivo jamstvo, a kupcima potvrđuje kvalitetu njihovog vozila.”

Položaj na tržištu – raširena uloga Ceeda u segmentu C

2017. godine je segment C činio 22% ukupne prodaje vozila u Europi i tradicionalno je jedan od dva najveća segmenta. Odlazeći cee’d je predstavljao 16% Kijine europske prodaje u 2017. godini i od dolaska na tržište 2012. pored Sportaga cijelo vrijeme spada među najprodavanije modele Kije u Europi. Emilio Herrera kaže: 2006. godine je Kijin tržišni udio iznosio 1,5%, dok je desetljeće kasnije, 2017., narastao na 3,0%. Od dolaska cee’da se Kijina godišnja prodaja u Europi više nego udvostručila – na 472.000 vozila u prošloj godini. Ceed će sa svojim izvedbama karoserije igrati glavnu ulogu u našim nastojanjima da dostignemo godišnju prodaju pola milijuna vozila ove godine i naredne.”Ceed u Kijinoj gami modela zauzima jedinstven položaj, jer ga kupci shvaćaju kao najdinamičnije, a i sportsko vozilo, ali istovremeno je jedan od najpouzdanijih, najpraktičnijih i najprepoznatljivijih modela. Ceed širenjem game modela s izvedbama GT i GT Line predstavlja ‘srce’ brenda. Emilio Herrera još dodaje: „Ceed je sada prepoznatljiv na europskim cestama i kupci razumiju što znači za Kiju: pouzdanost i kvaliteta, usredotočenost na sigurnost, kombinaciju odlične upravljivosti i profinjenosti, kao i širok raspon tehnologija. Naše stranke nam govore da im se sviđa činjenica da je Ceed dizajniran, razvijen i napravljen ovdje u Europi.”

5-vratna hatchback izvedba predstavlja glavninu prodaje, dok karavanski Sportswagon predstavlja oko 40 % svih cee’dova, prodanih od 2007. (kod konkurentskih modela segmenta C prodaja karavana predstavlja oko 30% prodaje modela).

Dizajn vanjštine – novi izgled za novu generaciju Ceeda

Novi Kia Ceed dizajniran je u njihovom europskom dizajnerskom centru u Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillaumea, voditelja dizajna za Europu, i Petera Schreyera, predsjednika za dizajn i glavnog dizajnera u Kiji. Novi Ceed sa sportskim dizajnerskim karakterom Stingera donosi samouvjereniji novi izgled, koji je i emocionalan i precizan u završnoj obradi.

Novi Ceed – niži, širi i s dužim stražnjim ovjesom od prethodnika – donosi kabinu zrelijeg i sportskijeg izgleda. Ravne linije zamijenile su prijašnje okrugle rubove, prednja maska je evoluirala. »Tigrov nos« je nešto širi, otvor za protok zraka sada je niži, a linearne crne linije uokviruju njegovo ‘lice’. Novi model već u standardnoj opremi donosi LED dnevna svjetla u obliku kocki leda, koje je naslijedio od prethodnih izvedbi GT i GT-Line. Profil karakteriziraju oštre, ravne linije, koje vizualno produžuju pokrov motora i vozilu daju uspravniji izgled. Veću dozu zrelosti i snage dočaravaju ramena s produženom vodoravnom linijom. Novi model je dobio širi C stup – u posljednjih nekoliko godina Kijin zaštitni znak, koji naglašava unazad pomaknutu kabinu. To daje gornjoj liniji prozora elegantan izgled u obliku polumjeseca. Nova stražnja LED dnevna svjetla Ceedu omogućavaju bolju vidljivost i prepoznatljivost na cesti. Novi Ceed, napravljen na Kijinoj novoj ‘K2’ platformi, u hatchback izvedbi je 20 milimetara širi (1.800 mm) i 23 milimetra niži (1.447 mm) u odnosu na prethodnika. Njegov međuosovinski razmak i dalje ostaje 2.650 mm, s 20 mm kraćim prednjim prevjesom (880 mm), dok je stražnji prevjes produžen za 20 mm (sada 780 mm). Ceedove šire dimenzije i duži prevjes stvaraju agresivniji i sportskiji izgled, za samouvjereniju pojavu na cesti. Sa sličnim vanjskim dimenzijama kao hatchback Ceed Sportswagon donosi duži prtljažnik i duži stražnji prevjes. S produženjem ravnih linija karoserije – i zaključkom sa suptilnim spojlerom na vratima prtljažnika – Ceed Sportswagon se pridružuje hatchbacku u predstavljanju stabilnog, sportskog, ali nadasve estetskog izgleda. Stražnji prevjes je produžen za 115 mm (sada 1.070 mm) u odnosu na prethodnika. Dužinom od 4.600 mm – 95 milimetara više nego prije – novi model nudi osjetno više prostora u prtljažniku. Novi Ceed ima u ponudi 11 boja karoserije. Kupci će moći birati među različitim dizajnom i dimenzijama naplataka – od 15-inčnih čeličnih ili 16-inčnih aluminijskih do 17-inčnih dvobojnih aluminijskih naplataka s dijamantnim rezom.

Dizajn unutrašnjosti – suvremen, s učinkovitim rasporedom

U unutrašnjosti je Ceed više ergonomski nego ikada ranije, a posvuda u kabini korišteni su materijali visoke kvalitete. Dobio je brojne dizajnerske detalje, koji krase i ostale Kijine novije modele, kao npr. horizontalnije postavljena armaturna ploča, koja kreira elegantniji izgled. Dizajn onima koji sjede sprijeda pruža više prostora u predjelu nogu, a zbog bolje preglednosti sprijeda nudi bolji osjećaj otvorenosti.

Armaturna ploča podijeljena je na dva dijela – gornji, s ‘plutajućim’ ekranom na dodir i zabavno-informativnim sustavom, i donjeg dijela, gdje su prekidači za podešavanje audio sustava, grijanja i ventilacije. Središnja konzola blago je okrenuta prema vozaču, zbog lakše upotrebe u vožnji. U unutrašnjosti prevladavaju suvremeni i na dodir mekani materijali, koji suptilno kreiraju profinjen ambijent u kabini. Kupci mogu birati između metalnih umetaka ili onih od kroma u boji satena, a također je moguće birati između obloga od tkanine, umjetne ili prirodne kože. Kao opcija raspoloživi su i kožom presvučeni upravljački obruč i ručica mjenjača.

Nova platforma podržava Ceedov bolji raspored prostora, s prostranijom kabinom nego ikada prije. Šira karoserija nudi više prostora u predjelu ramenâ na stražnjoj klupi (za 34 mm na ukupno 1.406 mm), dok 16 mm niži položaj sjedenja na zadnjim sjedalima nudi više prostora u predjelu koljena i nogu. Usprkos nižoj krovnoj liniji, Ceed pruža više prostora u predjelu glave za putnike sprijeda nego prije (sada 987 mm). Niža klupa omogućava sličnu prostranost u predjelu glave na stražnjim sjedalima.

Novi Ceed ima u petvratnoj, hatchback izvedbi prtljažnik od 395 litara, što je 15 litara više nego kod prethodnika. Prtljažno dno je osjetno niže nego prije – visina ruba za utovar je u odnosu na prošlog cee’da za 87 mm niža, što omogućava lakši utovar težih predmeta u prtljažnik. Dvostruko dno korisnicima omogućava podizanje ili spuštanje dna prtljažnika, zbog čega mogu u prtljažnik staviti veću prtljagu ili sakriti predmete u donji pretinac.

Ceed Sportswagon donosi i osjetno veći prtljažnik nego prije. Za 97 litara je veći (18 % više) od prethodnika, a sa 625 litara zapremine je veći od većine karavana segmenta D. Dno prtljažnika je mnogo niže, što olakšava lakši utovar težih stvari u prtljažnik.

Kupci karavana segmenta C očekuju više od pukog velikog prtljažnika, zbog čega su Kijini dizajneri omogućili izuzetnu svestranost i upotrebljivost, koji su ključni aduti Ceed Sportswagona, koji je jedan od najpraktičnijih karavana u svojem segmentu. Stražnja klupa djeljiva je u omjeru 40:20:40 i možemo je u potpunosti složiti samo jednim povlačenjem ručice u prtljažniku. S potpuno položenim sjedištima prtljažno je dno sasvim ravno. Svaki Ceed Sportswagon opremljen je posebnim pretincem u dnu prtljažnika, gdje su na sigurnom manji predmeti, a tu su i pokrivač i kuke za vješanje vrećica, koji sprječavaju prosipanje sadržaja iz vrećica. Ugrađeni krovni nosači također su dio standardne opreme, a namijenjeni su prijevozu dužih stvari.

Kupci Sportswagona mogu izabrati i električno otvaranje/zatvaranje prtljažnih vrata, koja se automatski otvaraju kada prepoznaju Ceedov pametni ključ u blizini stražnjeg dijela vozila, što je korisno onda kada stranke imaju pune ruke vrećica. Moguće je naručiti i sigurnosnu pregradnu mrežu koja se nalazi između kabine i prtljažnika, a vrijedi spomenuti i sustav šina za lakše pohranjivanje u prtljažniku.

Vožnja i upravljanje – stvoren za europske ceste

Novi Ceed stvoren je za isključivo za europske ceste i namijenjen je najzahtjevnijim kupcima na svijetu – Europljanima. Vozne osobine novog modela poboljšane su u usporedbi s prethodnikom, posebno na području dinamičnosti i odzivnosti. Istovremeno su se inženjeri u razvoju novog modela fokusirali na uklanjanje buke i vibracija, zbog čega je kabina Ceeda ugodnija nego ikada prije.

Novi neovisni ovjes vozačima sa živahnijim i izravnijim osjećajem na volanu omogućava agilniju vožnju, a to dopunjuju nove opruge, amortizeri i izravniji servo volan na nazubljenoj letvi. Vožnju su usavršavali na različitim europskih cestama, tako da se novajlija može pohvaliti udobnom vožnjom, koja zbog veće kontrole karoserije vozačima ulijeva samopouzdanje u zavojima i nudi veću stabilnost pri visokim brzinama. Prednje opruge sada su 40% tvrđe, a torzijska krutost prednjeg stabilizatora smanjena je za 22%. Osim što je to napravljeno s ciljem upotrebe lakših motora, ove promjene omogućavaju trenutni odziv volana i ugodniju vožnju u zavojima, smanjuju podupravljanje i pružaju bolje mehaničko prianjanje. Prednji ovjes dobio je novi sustav amortizera koji upija manje vibracije. Za razliku od toga, stražnje su opruge elastičnije za 10 % kako bi mogle upijati manje vibracije i omogućavati Ceedu lagano križarenje ili vožnju preko oštećenog kolnika. Novi stražnji stabilizator, nove čahure stražnje ruke i optimizirane čahure amortizera pružaju maksimalnu kontrolu karoserije tijekom vožnje u krivinama.

Novi Ceed može se pohvaliti i 17 % izravnijim upravljačem nego prethodnik, s omjerom 12,7:1 električnog servo volana. Novi model, koji od jedne do druge krajnje točke volana ima samo 2,44 okretaja, odlučnije se odziva na vozačeve zahtjeve.

Pored tvrđeg prednjeg ovjesa – zahvaljujući opcijskim 17-inčnim pneumaticima Michelin Pilot Sport 4 – novi Ceed ima odazivniju upravljivost, što omogućava veću kutnu brzinu odn. stupanj okretanja oko vertikalne osovine od većine konkurenata iz segmenta C. Radi se o značajnom parametru koji treba ESC-u za stabilizaciju vozila i znači da je vozilo vrlo stabilno i zato može brže voziti u zavojima.

Tehnologije ugrađene u Ceeda igraju bitnu ulogu u povećavanju užitka u vožnji i sigurnosti. Ceedov prednji pogon u standardnoj opremi donosi sustav elektronske stabilnosti (ESC) i Kijin pomoćni sustav elektronske stabilnosti (VSM). To omogućava ugradnju vektorskog okretnog momenta s tehnologijom kočenja, dodatnu elektronsku pomoć vozaču, koja inteligentno koči unutarnjim kotačima kako bi smanjila podupravljanje u zavojima, čime Ceed postaje bolji u vožnji i ujedno vozaču daje dodatnu dozu samopouzdanja.

Jedan od ključnih fokusa u razvoju novog Ceeda bio je usmjeren u profinjenost i smanjenje buke i vibracija. Inženjeri su analizirali svaki element kabine, motora i izolacije ovjesa i ‘puteve prijenosa’ buke i vibracija. U odnosu na odlazeći model novajlija se može pohvaliti debljom pjenom armaturne ploče, novom izolacijom oko stražnjih blatobrana koja upija zvukove i novim izolacijskim slojem ispod presvlake dna kabine, koji smanjuje buku motora i buku s ceste. Promijenjen oblik rubova vjetrobranskog stakla i novo, suvremenije brtvljenje vrata smanjile su buku vjetra. Zato je novi Ceed tiši od prethodnika pri svim brzinama – buka s ceste pri 60 km/h je sa 67,5 dB smanjena na 66,5 dB. Također je smanjena buka s ceste pri 110 km/h na 63 dB (prije 64 dB).

Šasija i karoserija utječu i na manje vibracije s oštećenog kolnika. Ojačan okvir stražnjeg ovjesa i dodatna pojačanja ispod stražnjeg dijela kabine i dna prtljažnika smanjuju vibracije stražnje osovine. Novi jastuci, koji smanjuju vibracije, postavljeni su na gornje ploče ispod vjetrobranskog stakla, što smanjuje učinak vibracija motora na kabinu.

Ceedov 1,6-litreni ‘U3’ dizelski motor (vidi sljedeće poglavlje ‘Motori i mjenjači’) donosi izbor dodatnih komponenata, namijenjenih poboljšanju zvučne izolacije i profinjenosti. Iste između ostalog uključuju pokrov pogonskog remena i bolje izoliran pokrov bloka motora, zaštitni poklopac ispod motora i poklopac posude za ulje.

Motori i mjenjači – novi motori s emisijskim standardom Euro 6d TEMP

Novi Ceed pokreće široka gama motora, razvijenih kako bi zadovoljili najraznovrsnije potrebe kupaca. Ponuda benzinskih motora donosi i unaprijeđenu izvedbu Kijinog popularnog 1,0-litrenog T-GDi motora. Ovaj motor proizvodi 120 KS i ima okretni moment od 172 Nm, uz emisije od 125 g/km, ili 122 g/km s opcijskim ECO paketom (WLTP kombinirano, pretvoreno u NEDC 2.0). Za dodatne informacije o ECO paketu vidi ‘Tehnologije i pomagala’.

Novi ‘Kappa’ 1.4 T-GDi dolazi kao zamjena za prijašnji 1.6 GDI motor i proizvodi 140 KS. Usprkos manjoj zapremini nudi 4 % više snage od prethodnika. Turbopunjač pruža širi raspon okretnog momenta od 1,6-litarskog prethodnika, zato je odzivniji u različitim uvjetima vožnje, a ujedno i smanjuje emisije ispušnih plinova. Okretni moment od 242 Nm raspoloživ je od 1.500 do 3.200 okretaja u minuti, uz niske prosječne emisije (WLTP ciklus pretvoren natrag u NEDC 2.0) – 125 g/km, ako je opremljen 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom. Izvedbe s ručnim mjenjačem ispuštaju u zrak 130 g/km ili 128 g/km (ECO paket).

Zbog dostizanja što nižih ispusta, motori 1.0 T-GDI i 1.4 T-GDi opremljeni su filterom čvrstih čestica, zbog čega se novi Ceed može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisijskog standarda Euro 6d TEMP.

Bazni motor je 1,4-litreni atmosferski MPI benzinski motor snage 100 KS i s okretnim momentom od 134 Nm. 1,4-litreni atmosferski MPI motor ispušta u zrak 142 g/km ugljičnog dioksida u kombiniranom ciklusu (WLTP pretvoren u NEDC 2.0) odnosno 137 g/km u ECO paketu. Novi Ceed raspoloživ je i s Kijinim novim dizelskim motorom ‘U3’. 1.6 CRDi motor, koji se može pohvaliti ispunjavanjem najnovijeg emisijskog standarda Euro 6d TEMP, koristi tehnologiju aktivne kontrole emisija selektivne katalitičke redukcije (SCR), čime osjetno smanjuje emisije. Novi motor tako proizvodi manje ugljičnog dioksida od Kijinih prijašnjih dizelskih motora. Novi 1,6-litreni dizelski motor, raspoloživ u dvije izvedbe (115 i 136 KS), proizvodi 280 ili 300 Nm okretnog momenta u niskim okretajima s mogućnošću prijenosa preko ručnog i automatskog mjenjača s dvostrukim kvačilom. Izvedba sa 136 konjskih snaga preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača nudi 280 Nm okretnog momenta odnosno 320 Nm u kombinaciji sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (7DCT).

Novi motor ispušta u zrak najmanje emisija CO2 od svih motora u Ceedovoj ponudi. Izvedba sa 115 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ispušta u zrak tek 101 g/km (kombinirano, WLTP pretvoreno u NEDC 2.0 ) odnosno 99 g/km s ECO paketom. Izvedbe opremljene s mjenjačem s dvostrukim kvačilom imaju i ispust od 105 g/km sa slabijom izvedbom motora. Emisije za jaču izvedbu motora u kombinaciji s ručnim mjenjačem iznose 106 g/km (104 g/km s ECO paketom) odnosno 109 g/k, ako su opremljene DCT mjenjačem s dvostrukim kvačilom. U osnovnoj ponudi dolazi motor uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, dok su novi 1.4 T-GDi i 1.6 CRDi raspoloživi i s Kijinim 7-stupanjskim DCT mjenjačem s dvostrukim kvačilom.

U 2019. novi Ceed dobiva i Kijin novi 48-voltni blagi hibrid (‘EcoDynamics+’) koji dolazi s još nižim emisijama CO2. Pogon ‘EcoDynamics+’ sa svojom 48-voltnom baterijom dolazi do izražaja kod polaženja, dok novi starter-generator poboljšava djelovanje s novom unaprijeđenom funkcijom start/stop sustava koja nakon gašenja vozila može ponovo upaliti motor i pokrenuti vozilo.

Tehnologije i pomagala – unaprijeđene tehnološke inovacije

Inovacije predstavljaju suštinu novog Ceeda, koji je postao tehnološki najdovršeniji model u svojem segmentu. Kabina donosi širok izbor novih tehnologija, koje povećavaju udobnost putnika. ‘Lebdeći’ informacijsko-zabavni sustav raspoloživ je s audio Sustavom sa 7-inčnim zaslonom na dodir ili navigacijskim sustavom s 8-inčnim zaslonom na dodir, navigacijom i sustavom usluga povezivosti Kia Connected Services, koji pruža TomTom®. Sustav nudi potpunu povezivost pametnih telefona s platformama Apple CarPlayTM i Android AutoTM. Android AutoTM djeluje na Androidnim telefonima, koje pokreće 5.0 (Lollipop) ili noviji. Ceedov sustav Apple CarPlayTM je poveziv s modelom iPhone 5 i novijim. Kupci mogu izabrati i vrhunski JBL Premium zvučni sustav s Clari-Fi tehnologijom obnove glazbenih datoteka. Bluetooth povezivost spada u standardnu opremu.

Sustav Drive Mode Select izborom načina vožnje Normal i Sport vlasnicima omogućava prilagođavanje vozila njihovom načinu vožnje. Vozači mogu koristiti Drive Mode Select za promjenu tvrdoće upravljača, a ujedno svaki od tih načina mijenja karakter motora. Normalni način nudi optimalnu potrošnju goriva i uobičajen odaziv volana. Sportski način povećava odaziv na gasu i omogućava bolja ubrzavanja – kod polaženja i tijekom vožnje – i prilagođava upravljač, čime nudi dodatnu težinu i odlučniji upravljački odaziv. Opcijsko grijanje vjetrobranskog stakla – s gotovo nevidljivom instalacijom, koja nježno zagrije staklo – čini novog Ceeda jednostavnijim za vožnju u hladnim mjesecima. Kia prvi put predstavlja ovu tehnologiju, koja topi snijeg i led pritiskom na gumb. Također su na raspolaganju i bežično punjenje pametnog telefona, grijanje i hlađenje prednjih sjedala i grijanje stražnjih sjedala. Kupci karavanske izvedbe mogu naručiti sustav za električno otvaranje/zatvaranje prtljažnika, koji se automatski aktivira i time dodatno povećava praktičnost karavana. Novi Ceed standardno je opremljen novim LED dnevnim svjetlima u obliku kocki leda. Kod prošle generacije modela tu mogućnost imale su isključivo izvedbe GT i GT Line, a bile su ugrađene u prednji branik – sada su ‘ledene kocke’ kod svih izvedbi Ceeda postavljene kod farova. Kao opcija moguće je naručiti i potpune LED farove.

Opcijski ECO paket nudi aktivnu masku motora, koja po potrebi zatvara i otvara masku i tako omogućava optimalno hlađenje motora i s boljom aerodinamikom vozila snižava potrošnju goriva. ECO paket donosi i pokrov podvozja i niži ovjes, čime omogućava bolji protok zraka ispod vozila te pneumatike Michelin s nižim otporom trenja. Navedeni paket je na raspolaganju i kod hatchback i karavanske izvedbe.

Sigurnost – novi sustavi za pomoć vozaču

Pored 7 standardnih zračnih jastuka, za sigurnost su zadužene i napredne tehnologije za pomoć vozaču, koje smanjuju mogućnost sudara i tako poboljšavaju sigurnost svih putnika u vozilu. Standardne sigurnosne tehnologije uključuju automatsko djelovanje dugih svjetala, sustav za upozoravanje na dekoncentriranost vozača i sustav za održavanje vozila u voznoj traci sa sustavom za sprječavanje sudara.

Novi Ceed će, kao Kijin prvi model u Europi, nuditi sustav za održavanje vozila u voznoj traci (LFA), koji spada u 2. stupanj autonomne vožnje. Sustav LFA (Lane Following Assist) prati vozila ispred Ceeda i podne oznake na cestama, što mu pomaže kod održavanja vozila na voznoj traci. Sustav upotrebom radarskih senzora kontrolira ubrzavanje, kočenje i upravljanje s volanom u odnosu na kolonu vozilâ ispred i održava siguran razmak, a djeluje pri brzinama od 0 do 130 km/h. Na raspolaganju je još nekoliko tehnologija, kao npr. radarski tempomat s funkcijom start/stop, sustav za upozoravanje na vozila u mrtvom kutu, sustav za upozoravanje na opasnost od sudara iza vozila, sustav za automatsko parkiranje i sustav za prepoznavanje pješaka s upozorenjem na upravljačkom obruču, koji djeluje zajedno sa sustavom za sprječavanje frontalnih sudara. Svi novi Ceedovi standardno su opremljeni Kijinim pomoćnim sustavom stabilnosti (VSM – Vehicle Stability Management), koji u slučaju prepoznavanje gubitka prianjanja zajedno sa sustavom elektronske stabilnosti (ESC) pruža stabilnost kod kočenja i skretanja.

7-godišnje jamstvo i europska proizvodnja

Prodaja novog Ceeda, kojeg proizvode u slovačkom gradu Žilina, upravo je počela. Kao i svi drugi modeli Kia i novi Ceed pruža 7-godišnje tvorničko jamstvo, koje vrijedi za čitavo vozilo (7 godina odnosno do 150.000 km, prve 3 godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).

 

Tags: ,