Predstavljamo

Novi Kia Sorento – nova platforma, novi pogoni

Kia Motors Corporation je predstavila više informacija o novostima koje se tiču plaftorme i motora nove generacije Sorenta.

Nova platforma nudi više prostora, udobnosti i užitka u vožnji

Novi Sorento je Kijin prvi SUV na novoj platformi. S kompaktnim prostorom za motor, kraćim prevjesima i dužim međuosnim razmakom, platforma omogućava potpuno novi dizajn i držanje na cesti, dok nudi udobniju i zabavniju vožnju. Sorento je u odnosu na prethodnika duži za 10 mm, međuosovinski  razmak s dodatnih 35 mm sada iznosi 2.815 mm. Kabina nudi više prostora od većine konkurenata, a inteligentna konstrukcija Sorentu jamči najveću zapreminu prtljažnika u segmentu velikih sportskih terenaca.

Kada je 2002. godine predstavljena prva generacija Sorenta ovaj legendarni model imao je robusnu šasiju koja je nudila puno prostora i terenske mogućnosti. Prelazak na monocoque karoseriju 2. generacije Sorenta, 2009. godine donio je promjenu voznih osobina vozila. Kijina nova platforma sportskog terenca predstavlja sličan iskorak najnovije generacije Sorenta, koji postavlja nove standarde u svojem razredu na području prostranosti, praktičnosti, učinkovitosti i kvalitete.

Novi elektrificirani ‘Smartstream’ turbo motori

Nova platforma namijenjena je novom ‘Smartstream’ turbo hibridnom pogonu. Novi pogon, koji je Sorentov prvi elektrificirani pogon, donosi 1.6 T-GDi turbo benzinski motor, elektro motor snage 44,2 kW i litij-ionski polimerni baterijski sklop kapaciteta 1,49 kWh. Benzinski i elektro motor zajedno pružaju 230 KS i 350 Nm okretnog momenta. Uz ove solidne mogućnosti potrebno je spomenuti i niske emisije novog elektrificiranog pogona. Inteligentna konstrukcija nove platforme omogućava postavljanje baterijskog sklopa ispod vozila bez zadiranja u kabinu ili prtljažni prostor.

Novi 8-stupanjski mjenjač s dvostrukim (mokrim) kvačilom (8DCT)

Sorentov novi četverocilindrični 2.2 ‘Smartstream’ dizelski motor, koji će biti u ponudi u Europi i Južnoj Koreji, razvija 202 KS, a njegov okretni moment iznosi 440 Nm. Motor prenosi snagu preko Kijinog novog 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukim (mokrim) kvačilom (8DCT), koji je nastao s ciljem pružanja uglađenog prijenosa karakterističnog za uobičajene automatske mjenjače, dok je ujedno unaprijeđen u odnosu na mjenjač sa suhim dvostrukim kvačilom. Uskoro možemo očekivati još neke nove pogone, između ostalog i plug-in hibridnu izvedbu.

Pored nove platforme i pogona, novi Sorento dobio je brojna visokotehnološka pomagala s područja sigurnosti i udobnosti zbog kojih se razlikuje od ostalih sportskih terenaca. To su npr. Kijin prvi višestupanjski kočioni sustav koji smanjuje posljedice sekundarnih sudara. Sustav automatski koči u slučaju aktiviranja zračnih jastuka nakon početnog sudara čime štiti putnike od sekundarnih frontalnih ili bočnih sudara. Višestupanjski kočioni sustav će zbog pružanja veće sigurnosti nuditi 8 zračnih jastuka, između ostalog središnji jastuk između prednjih sjedala te jastuk za koljena za vozača i suvozača.

Novi Kia Sorento kod nas i širom Europe očekujemo krajem ljeta.