Sport Vijesti

Novi Megane R.S. Trophy-R: Novi rekord na stazi Suzuki

Mégane R.S. Trophy-R postavio je novi rekord na slavnoj stazi Suzuka u Japanu od 2’25’’454, što je za više od 3 s brže od prethodnog rekorda. Time je nastavio nizati uspjehe nakon što je postavio rekorde na stazama Nordschleife u Nürburgringu i Spa-Francorchampsu u sklopu događanja R.S. Days, što je popraćeno i emitiranjima uživo na YouTubeu i Facebooku. Time je ostvaren velik uspjeh u Japanu, koji se može pohvaliti s desetak tisuća zaljubljenika u TROPHY-R i Renault Sport. Krajem rujna 2019. Japan je bio Renaultovo najveće tržište za R.S. modele, veće i od Njemačke i Francuske, te treće najveće za Mégane R.S., iako verzija Trophy tamo još nije ni predstavljena.

            Kao uvertira u interes koji je Trophy-R pobudio u japanskim entuzijastima, početkom godine na stazi Suzuka provedena su testiranja kojima je cilj bio ispuniti specifične zahtjeve lokalnih kupaca. 

            Mégane R.S. Trophy-R najnovije je poglavlje priče koja je započela prije 15 godina, u kojem se nastavlja uspjeh slavnih prethodnika, postavljaju novi rekordi kruga u klasi serijskih automobila s prednjim pogonom te kojim se odaje počast Renault Sportovoj predanosti izazovima i performansama. Novi Mégane R.S. Trophy-R najučinkovitiji je serijski automobil koji je Renault ikad proizveo.

            U usporedbi s Méganeom R.S. Trophy, Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R, pokretan identičnim motorom snage 300 KS veću brzinu duguje smanjenju mase (do 130 kg), zahvatima na aerodinamici i radikalnim preinakama šasije za bolje prianjanje

            Renault Mégane R.S. Trophy-R na tržišta diljem svijeta lansiran je u ograničenoj seriji od 500 označenih primjeraka. TROPHY-R, najekskluzivnija inačica Méganea R.S., posebno je popularna u Japanu: više od 50 primjeraka inačice TROPHY-R, uključujući i neke s paketom karbonsko-keramičkih kočnica, već je rezervirao Renault Japan. Sretnim vlasnicima bit će isporučeni u prvoj polovici 2020. godine. 

            U skladu s tradicijom Renault Sporta, nova generacija modela Mégane R.S. Trophy-R performanse duguje čistoj snazi. Motor snage 300 KS preuzet je iz Méganea R.S. Trophy, predstavljenog početkom 2019. Mégane R.S. Trophy-R razvijen je kao trkaći automobil. Iza njega stoji mala, predana ekipa koja se fokusirala na tri područja: najveće moguće smanjenje mase (do 130 kg u odnosu na Mégane R.S. Trophy bez dodatne opreme), izmjene na aerodinamici i radikalne zahvate na osovinama.

            Nakon postavljanja rekorda na stazama Nürburgring i Spa-Francorchamps, Renault Sport se okrenuo novim izazovima. Novi Mégane R.S. Trophy-R postavio je novi apsolutni službeni rekord i podigao letvicu za sve serijske gradske automobile na 5,8 km dugoj stazi Suzuka, koja ima 18 zavoja. Rekord, koji je 26. studenoga postavio Laurent Hurgon – vlasnik više rekorda koje je postavio u različitim generacijama automobila – je 2’25’’454.

            Priča o Méganeu R.S. i rekordima traje već više od 10 godina, ponajprije na stazi Nürburgring. Započela je 2008. prvim rekordom u kategoriji serijskih automobila s prednjim pogonom: Mégane R.S. R26.R napravio je krug oko staze Nordschleife za 8’17’’. Taj je rekord Laurent Hurgon srušio tri godine kasnije za upravljačem Méganea R.S. Trophy, s vremenom 8’07’’97. Tri godine kasnije, prvi je puta probijena magična granica od 8 minuta. Mégane III R.S. Trophy-R stazu je prešao za 7’54”36. On je bio i za upravljačem novog Méganea R.S. TROPHY-R kad je na 20.600 km dugom Nordschleifeu postavio novi rekord od 7’40’’100 (odnosno 7’45’’389 na službenom krugu duljine 20.832 km), u potjeri za rekordom u kojem je svaka nova sekunda sve nedohvatljivija. On je srušio i rekord staze Spa-Francorchamps (2’48’’338), što je popraćeno i emitiranjem uživo na YouTubeu i Facebooku. Ovoga je puta Laurent Hurgon rekord postavio na stazi Suzuka u Japanu. Na drugoj strani svijeta, Renault Australija upravo je srušio rekord u klasi serijskih automobila s prednjim pogonom na 4,95 km dugoj stazi Long Bend Motorsport Park. Za upravljačem serijskog Méganea R.S. TROPHY-R, vozač momčadi Gary Rogers Motorsport, James Moffat, postavio je rekord staze s vremenom 2’14”316. On se natječe u prvenstvu TCR Australia s Méganeom R.S. TCR kojeg je preradio Vukovic Motorsport. 

Mégane R.S. Trophy-R na tržište stiže u ograničenoj seriji od 500 označenih primjeraka. Cijene se kreću od 55.000 eura u Francuskoj i razlikovat će se ovisno o zemlji. 

            Stranica R.S. Performance nudi bogatu kolekciju robe (tekstila i dodatne opreme) i dijelova za Trophy-R, među ostalim prilagodljive amortizere i skraćene opruge, 6-točkovni sigurnosni pojas Sabelt, „boa“ rukave za hlađenje.

            Na razvoju novog Méganea R.S. Trophy-R Renault Sport je surađivao s poznatim partnerima: Akrapovič je razvio ispušni sustav, Brembo kočnice, Bridgestone gume, Öhlins amortizere, a Sabelt školjkasta sjedala.

Renault Sport, natjecanje u genima

            Renault Sportovi sportski automobili nastali su na baštini 120 godina iskustva u automobilističkim sportovima i 40 godina sudjelovanja u Formuli 1®. Renault Sportovi modeli izravno su preuzeli tehnologije razvijene u okviru natjecanja u automobilističkim sportovima, plodove bliske suradnje inženjera odjela Renault Sport Cars i Renault Sport Racing. Renault Sport uvodi duh automobilističkih sportova u sva događanja koja organizira za svoje kupce, kao što su R.S. Days.