Peugeot od studenog lansira Novi Peugeot 308 na hrvatsko tržište, drugu verziju najprodavanijeg modela marke Peugeot, koji je proizveden u više od 760.000 primjeraka od svojega lansiranja. Novi Peugeot 308 dio je nove sage čija misao vodilja vječna potraga za izvrsnošću. Novi Peugeot 308 velika je prekretnica u usponu marke Peugeot u viši cjenovni razred sa spojem novih tehnologija s još izražajnijim stilom. U potpunosti okrenuta budućnosti, ponuda internetskih usluga obogaćena je tehnologijom Mirror Screen, ugrađenim telematskim sustavom opremljenim vrhunskim zaslonom i navigacijskim sustavom 3D povezanim s internetom. Novi Peugeot 308 objedinjuje sve sustave pomoći u vožnji koji su nedavno predstavljeni u novim SUV-ovima Peugeot 3008 i 5008. S tim novim sustavima nesumnjivo pripada najboljoj razini na tržištu. Novi Peugeot 308 odsad nudi jedinstvenu ponudu pogonskih sklopova u svojem segmentu. Novi automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa u kombinaciji s dizelskim motorom BlueHDi 180 S&S ili pak s jedinstvenim dizelskim motorom BlueHDi 130 S&S naglašava vozna svojstva novog Peugeot 308. Sa svojim novim učinkovitim motorima, Peugeot je spreman za uvođenje norme Euro 6.c zahvaljujući novim sustavima za pročišćivanje benzinskih i dizelskih motora.
Još dinamičnija silueta
Novi Peugeot 308 odlikuje se uglađenim i otmjenim stilom. Prisutan je na svih pet razina izvedbe: Access, Active, Allure, GT i GTi. Dimenzije su uravnotežene na limuzinskoj i SW izvedbi. Novi Peugeot 308 uz skraćene prevjese zadržava izvrsnu upravljivost. Prilagođene linije koje prate oblik mehaničkih dijelova odraz su robusnog i dinamičnog stava. Sprijeda je vodoravno položeni poklopac motora koji se nalazi iznad okomito postavljene prednje maske. U svim izvedbama lav vlada središtem, a naziv Marke isklesan je na gornjoj letvici. Bez obzira na razinu opreme, svjetlosni potpis s LED svjetlima novom Peugeot 308 daje oštar pogled. Nova prednja halogena svjetla ovalnoga oblika dostupna su na prve tri razine izvedbe. High-end razine opreme GT i GTi imaju Full LED svjetla. Osobito dinamična i dominantna, dva nova odbojnika ističu karakter novog Peugeot 308: jedna verzija namijenjena je izvedbama Access, Active, Allure, a druga je posvećena izvedbama GT i GTi. Hlađenje motora osiguravaju tri velika otvora u donjem dijelu. Svjetla za maglu smještena su u bočnim ventilacijskim otvorima. U izvedbi Allure, novi Peugeot 308 opremljen je trima novim aluminijskim naplatcima: u seriji: 16-inčni „Zyrcon“. Taj naplatak ima iznimnu aerodinamiku (Cx). Pridonosi učinkovitosti, a samim time i smanjenju potrošnje goriva; u opciji: 16-inčni „Jade“, novi sjajni dvobojni naplatak; uvijek u opciji: 18-inčni sjajni dvobojni „Saphir Black“.
Kako bi se mogli ugraditi novi motori Euro 6.c, izmijenjen je poklopac spremnika za gorivo novog Peugeot 308: nekadašnji kružni oblik zamijenjen je pravokutnim kako bi se mogao napraviti otvor za punjenje aditiva AdBlue. Straga je svjetlosni potpis u obliku tri linije koji odsad stalno svijetli. U limuzini je maska svjetala zatamnjena kako bi se pojačala njezina dinamičnost. Već od lansiranja u novom Peugeot 308 bit će dostupno deset novih boja karoserije od kojih je jedna nova: bež Pyrite umjesto sive Aluminium. Legendarna izvedba GTi odlikuje se novom verzijom dvobojnog stila oštrih linija koja povezuje plavu boju Magnetic s crnom bojom Perla Nera.
Upečatljiva i pročišćena kabina
Zahvaljujući njegovim uspjesima, pročišćeni unutrašnji prostor novog Peugeot 308 izmijenjen je tako da naglašava njegove vrline: ekskluzivno vozačevo mjesto zahvaljujući Peugeot i-Cockpit. Kompaktni upravljač i instrumentna ploča u visini očiju pružaju jedinstven doživljaj u vožnji; nova komanda automatskog mjenjača Shift and Park by wire s osam stupnjeva prijenosa; novi vrhunski dodirni zaslon omogućuje, među ostalim, upravljanje klimatizacijom ili navigacijskim sustavom 3D TomTom Traffic koji je povezan s internetom; kvaliteta materijala i beskompromisna izvedba; nove presvlake na dvije razine izvedbe: Active: tkanina Meco Mistral sa sjedalima klasičnog oblika; Allure: impregnirana tkanina / tkanina Oxford sa sjedalima dinamičnog oblika (dostupnim s uzorcima Mistral ili Guérande).
Povezivost i telematika
Već od razine izvedbe Active, novi Peugeot 308 opremljen je dodirnim zaslonom posljednje generacije. Zahvaljujući vrhunskoj tehnologiji, brzo reagira na dodir i jednostavan je za upotrebu poput većine pametnih telefona. Budući da je na idealnom položaju u visini središnjih ventilacijskih otvora i okrenut prema vozaču, omogućuje čitanje informacija i brz pristup ponuđenim funkcijama. Povezanost s uslugom TomTom Traffic, navigacijskim sustavom 3D s glasovnim prepoznavanjem novog Peugeot 308, omogućuje optimalnu vožnju ovisno o stanju u prometu, ali i primanje informacija u stvarnom vremenu, kao što su prognoza vremena, informacije o benzinskim postajama ili dostupnim parkirnim mjestima. Zahvaljujući zajednici TomTom, opasna područja ili privremeno opasna područja mogu se prikazivati ako se pretplatite na opciju koja se plaća. Novi Peugeot 308 opremljen je funkcijom Mirror Screen. Ta funkcija omogućuje prikaz zaslona pametnog telefona na dodirnom zaslonu vozila radi optimalne upotrebe kompatibilnih aplikacija. U vrijeme kada je pametni telefon doista nezaobilazan, funkcija Mirror Screen omogućuje vam da ga odmah nastavite upotrebljavati u vozilu. U pogledu sigurnosti, telefon se može spremiti u pretinac središnjeg naslona za ruke, pri čemu i dalje možete pristupiti omiljenim aplikacijama. Svim komandama može se upravljati glasovno jednostavnim pritiskom na gumb koji se nalazi na kraju tipke za uključivanje pokazivača smjera. Upotreba glasovnog prepoznavanja pametnog telefona (S-Voice za Android i Siri za Apple) omogućuje telefoniranje, sastavljanje poruka ili diktiranje adrese za navigaciju. Ta ponuda triple play kompatibilna je s protokolima Mirrorlink, Android Auto i Apple Carplay.
Sustavi pomoći u vožnji posljednje generacije
Novi Peugeot 308 opremljen je svim sustavima pomoći u vožnji posljednje generacije koji su nedavno predstavljeni u novim SUV-ovima Peugeot 3008 i 5008.
Active Safety Brake i Distance Alert
Funkcija Distance Alert (rano upozorenje na predstojeći sudar) upozorava vozača da postoji neposredna opasnost od sudara s vozilom ispred njega ili pješakom koji je u njezinu području prepoznavanja. Ako vozač nakon upozorenja ne pritisne papučicu kočnice dovoljno brzo, sustav Active Safety Brake (automatsko kočenje u nuždi) odmah se uključuje. Opasnost od sudara tako se može izbjeći, odnosno uvelike smanjiti osjetnim usporavanjem vozila. Sustav prepoznaje registrirana vozila koja su zaustavljena ili se kreću u istom smjeru, ali i pješake na putu. Međutim, ne prepoznaje bicikle, motocikle, životinje ili predmete na kolniku. Uvjeti funkcioniranja sustava Active Safety Brake novog Peugeot 308: kada prepozna drugo vozilo u pokretu: brzina između 5 km/h i 140 km/h; kada prepozna zaustavljeno vozilo: brzina manja od 80 km/h; kada prepozna pješaka, brzina ne prelazi 60 km/h.
Aktivni sustav za upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka
Zahvaljujući kameri koja prepoznaje pune ili isprekidane linije, aktivni sustav za upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka prepoznaje nenamjeran prelazak preko uzdužne crte na voznim trakama. U slučaju nedovoljne vozačeve pozornosti i pri brzini većoj od 80 km/h, sustav daje zvučno i vizualno upozorenje.
Pri brzini između 65 i 180 km/h aktivni sustav za upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka također ispravlja smjer vozila: čim sustav zamijeti rizik od nenamjernog prelaska preko neke od crta označenih na cesti, postupno ispravlja smjer kretanja kako bi zadržao vozilo na početnoj putanji. U suprotnom, ako vozač želi zadržati početnu putanju, dovoljno je da održava pritisak na upravljaču. Sustav se automatski isključuje pri promijeni vozne trake ako je vozač uključio svjetla pokazivača smjera. Taj sustav može se isključiti na zahtjev vozača s pomoću tipke smještene lijevo od upravljača. Potrebno je duže pritisnuti tipku. U slučaju isključivanja na tipki će svijetliti narančasto LED svjetlo.
Sustav praćenja pozornosti
Novi Peugeot 308 serijski je opremljen sustavom upozorenja na trajanje vožnje: nakon dva sata neprekidne vožnje pri brzini većoj od 65 km/h, vizualnim i zvučnim signalom upozorava vas da je vrijeme za stanku. Taj je sustav upotpunjen funkcijom sustav praćenja pozornosti. Zahvaljujući kameri u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla, vozilo prati smjer kretanja. Sustav procjenjuje koliko je vozač pozoran tako što prepoznaje odstupanja od putanje u odnosu na crte označene na cesti. Stoga se mogu uključiti različita zvučna i vizualna upozorenja (na primjer, „Obratite pozornost!“ ili „Napravite stanku!”).
Automatsko upravljanje dugim svjetlima
Kamera koja je smještena u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla prati izvore svjetlosti i automatski uključuje duga ili kratka svjetla u skladu s količinom svjetlosti i uvjetima u prometu. Vrijeme vožnje s dugim svjetlima tako je optimirano i pritom se ne zasljepljuju druga vozila.
Prepoznavanje prometnih znakova ograničenja brzine
Kamera koja je smještena u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla prepoznaje i čita prometne znakove s ograničenjem brzine i za prestanak ograničenja brzine te ih prikazuje na instrumentnoj ploči. Sustav također uzima u obzir podatke o ograničenju brzine iz karte navigacijskog sustava. Ne prikazuju se posebna ograničenja brzine (na primjer, ograničenja za teške kategorije vozila). Upozorenje na ograničenje brzine upotpunjuje sustav: vozač može odabrati da zadanu brzinu vozila prilagodi ograničenju brzine koje je prepoznala kamera pritiskom gumba ‚MEM’ među komandama limitatora/regulatora brzine. Prilagodljivi regulator brzine s funkcijom za zaustavljanje (s automatskim mjenjačem) ili funkcijom 30 km/h (s ručnim mjenjačem). Vozilo je opremljeno senzorom koji je ugrađen u sredinu prednjeg odbojnika i čiji je najveći domet 150 metara. Prilagodljivi regulator brzine ima dvije funkcije: automatsko održavanje brzine vozila na vrijednosti koju je postavio vozač, automatsko održavanje udaljenosti u odnosu na vozilo sprijeda. Taj sustav prepoznaje vozilo ispred njega koje se kreće u istom smjeru. Automatski prilagođava brzinu vozilu koje se nalazi ispred njega s pomoću kočenja motora i kočnog sustava (uključuju se stop svjetla): ako se vozilo ispred njega kreće sporije, sustav usporava, odnosno potpuno zaustavlja vaše vozilo za regulaciju funkcijom za zaustavljanje, ako vozilo ispred njega ubrzava ili mijenja voznu traku, regulator brzine postupno ubrzava kako bi postigao dopuštenu brzinu, ako vozač uključi pokazivač smjera kako bi prestigao sporije vozilo, sustav će mu dopustiti da se privremeno približi vozilu ispred njega kako bi mu pomogao u pretjecanju, a da pritom ne prijeđe ograničenje brzine.
S funkcijom za zaustavljanje, nakon kočenja koje dovodi do potpunog zaustavljanja vozila, sustav zadržava vozilo na mjestu. Regulator tada prestaje raditi na neko vrijeme. S funkcijom 30 km/h, nakon kočenja koje dovodi do usporavanja ispod 30 km/h, regulator prestaje raditi, vozač mora preuzeti kontrolu, pritisnuti papučicu spojke i kočiti sve dok se vozilo ne zaustavi.
Funkcija je dostupna sve do brzine od 180 km/h.
(Aktivni) sustav za nadzor mrtvog kuta
Između 12 km/h i 140 km/h taj sustav upozorava vozača da se drugo vozilo nalazi u njegovom mrtvom kutu čim postoji potencijalna opasnost. Upozorenje se prikazuje u obliku lampice koja se uključuje na osvrtnom zrcalu s odgovarajuće strane čim sustav prepozna neko vozilo (automobil, kamion, motocikl). Taj sustav funkcionira zajedno s aktivnim sustavom za upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka: osim lampice u osvrtnom zrcalu s odgovarajuće strane, osjetit će se i ispravljanje smjera u slučaju prelaska preko crte te će se uključiti pokazivač smjera kako bi se pomoglo vozaču da izbjegne sudar.
Visiopark 1
Vozilo je opremljeno videokamerom s kutom gledanja od 180° na vratima prtljažnika. Taj sustav omogućuje vam da na dodirnom zaslonu vidite neposrednu okolinu svog vozila. Senzori za pomoć pri parkiranju pomažu nadopuniti podatke o prikazu vozila s visine. Slika vozila s visine u njegovoj neposrednoj okolini prikazuje se u stvarnom vremenu dok se vozilo kreće i tako omogućuje vidno polje od 360°. Taj prikaz olakšava poravnavanje vozila tijekom parkiranja i daje vam prikaz svih prepreka u blizini.
Park Assist
Zahvaljujući ultrazvučnim bočnim senzorima, taj sustav pruža aktivnu pomoć pri parkiranju: prepoznaje parkirno mjesto prema dimenzijama vozila zahvaljujući senzorima ugrađenima u prednje i stražnje odbojnike, upravlja smjerom kretanja kako bi parkirao vozilo na to mjesto. U izvedbi s ručnim mjenjačem, vozač pritišće papučicu gasa i kočnice, upravlja stupnjevima prijenosa te pritišće papučicu spojke. U izvedbi s mjenjačem EAT8, vozač samo pritišće papučicu kočnice. Tijekom ulaska na parkirno mjesto ili izlaska iz njega sustav šalje vizualne i zvučne signale vozaču kako bi se on mogao sigurno kretati. Vozač u svakom trenutku može preuzeti kontrolu nad putanjom vozila hvatanjem upravljača.
Sustav Park Assist pomaže pri „bočnom” parkiranju (prilikom ulaska ili izlaska) i „okomitom” parkiranju.
Velik broj pogonskih sklopova
Uz široku gamu, novi Peugeot 308 nudi nove, još učinkovitije benzinske i dizelske motore. Stoga vozači mogu uživati u priznatim voznim svojstvima i smanjenom potrošnjom goriva u stvarnim uvjetima.
Pure Efficiency, prijevremena priprema za buduće norme Euro 6
Budućom normom Euro 6.c, koja će se primjenjivati od rujna 2017., propisuje se da emisije dušikovih oksida (Nox) motora u stvarnim uvjetima ne prelaze 2,1 puta emisije otkrivene tijekom testiranja na ispitnim uređajima. Grupa PSA od danas se obvezuje da će svojim novim jedinstvenim motorima poštovati koeficijent 1,5 koji će se primjenjivati tek 2020. Tako novi dizelski motor već tri godine prije ima novi sustav obrade čestica NOx s tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) druge generacije i filtrom krutih čestica (DFP) koji su ugrađeni uz sam motor. Osim trosmjernim katalizatorom, benzinski turbomotori s izravnim ubrizgavanjem opremljeni su filtrom krutih čestica (GPF) za obradu HC, CO2, NOx te čestica.
Novi PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem: veća učinkovitost i manja potrošnja istovremeno
Novi Peugeot 308 opremljen je novom generacijom benzinskog motora PureTech 130 S&S s izravnim ubrizgavanjem. Ta nova izvedba ima bolje performanse zbog svoje dinamičnosti, kao i potrošnju, a time i učinkovitost. Taj je motor posve izmijenjen kako bi se omogućilo još učinkovitije smanjenje štetnih plinova bez obzira na uvjete upotrebe. Emisije se obrađuju na izvoru i u ispušnom sustavu: ugradnja filtra krutih čestica (Gasoline Particulate Filter) kako bi se smanjilo ispuštanje krutih čestica (s učinkovitošću filtriranja većom od 75 %), još učinkovitiji sustav za pročišćivanje u svim situacijama zahvaljujući boljoj termičkoj otpornosti materijala, optimiranom upravljanju temperaturom ispušnih plinova i upotrebom novih katalitičkih tehnologija, optimirano izgaranje zahvaljujući vrlo točnoj kontroli mješavine zraka i goriva upotrebom nove generacije senzora koji mjeri udio kisika. Osim boljih performansi sa smanjenim vremenom odaziva, potrošnja je smanjena za čak 4 % u odnosu na PureTech 130 S&S Euro 6.b zahvaljujući poboljšanoj učinkovitosti motora: vožnja s visokom stopom recirkulacije ispušnih plinova, povećanje tlaka ubrizgavanja do 250 bara, smanjenje trenja, novi koncept turbopunjača. Uz taj novi PureTech 130 S&S, novi Peugeot 308 predstavlja i novi ručni mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa. Osmišljen je tako da bude potpuno digitalan! To je omogućilo da se smanji vrijeme dizajniranja i više vremena posveti simulaciji upotrebe. Osim smanjene mase i povećane učinkovitosti motora, taj 6-stupanjski ručni mjenjač jednako je kompaktan kao i njegova inačica 5-stupanjskog ručnog mjenjača. Nakon optimiranja učinkovitosti svake od komponenata, promjene stupnjeva prijenosa su preciznije i manje primjetne. Taj novi pogonski sklop bit će dostupan u gami novog Peugeot 308 krajem 2017.
Novi dizelski motor BlueHDi 130 S&S: kompaktan, snažan, učinkovit (početak 2018.)
Novi Peugeot 308 prvi je automobil Grupe PSA opremljen novim motorom BlueHDi 130 S&S. Po uzoru na novi 6-stupanjski ručni mjenjač, taj jedinstveni četverocilindarski motor u potpunosti je osmišljen digitalno. Za izradu tog novog pogonskog sklopa Grupa PSA registrirala je gotovo 200 novih patenata. S performansama kakve imaju motori visoke klase (motori 2.0), taj novi BlueHDi 130 S&S dobio je 10 KS u odnosu na BlueHDi 120 S&S koji je zamijenio. Snaga se održava pri velikom broju okretaja zahvaljujući novoj 16-ventilskoj glavi motora što pruža osjećaj vožnje sličan onomu benzinskih motora. Nije samo puno snažniji, već je i ekonomičniji. Potrošnja je smanjenja za čak 4 do 6 % u odnosu na BlueHDi 120 S&S zahvaljujući smanjenju radnog obujma, novom visoko učinkovitom izmjenjivaču i jedinstvenom sustavu izgaranja s patentiranom geometrijom (geometrija klipa modela Peugeot 908 koja je pobijedila na natjecanju „24 sata Le Mansa“. Predstavljen na novom motoru BlueHDi 130 S&S, sustav za pročišćivanje usavršen je kako bi tri godine ranije zadovoljio budući faktor sukladnosti NOx (dušikov oksid) od 1,5 koji će se primjenjivati 2020. Također obrađuje emisije na izvoru i u ispušnom sustavu. Zahvaljujući raspodjeli i inovativnoj konstrukciji, učinkovitost obrade NOx poboljšana je, a potrošnja goriva je smanjena. Sustav za pročišćivanje kompaktniji je jer istovremeno objedinjuje katalizator, tehnologiju SRC (Selective Catalytic Reduction) te tehnologiju SRC s filtrom krutih čestica (FAP). Ugrađen je uz sam motor što omogućuje brže pokretanje naknadne obrade. Uklanjanje aditiva iz FAP-a omogućuje smanjenje troškova upotrebe, a postavljanje punjenja aditiva AdBlue u blizini spremnika za gorivo klijentu olakšava održavanje. Automatski mjenjač EAT8 s komandom Shift and Park by wire jedinstven je u segmentu (poč. 2018). Ekskluzivno za novi Peugeot 308 GT, dizelski motor BlueHDi 180 S&S koji je sada dostupan s automatskim mjenjačem EAT8 nove generacije razvijen je u suradnji s japanskim stručnjakom Aisin. Taj novi automatski mjenjač omogućuje smanjenje potrošnje do 7 % u odnosu na EAT6 zahvaljujući: prelasku na 8 stupnjeva prijenosa, poboljšanju učinkovitosti motora primjenom sustava Stop & Start pri brzinama manjim od 20 km/h, smanjenoj masi i kompaktnosti (do 2 kg u odnosu na EAT6 jednakih performansi).
No taj novi automatski mjenjač nudi mnogo više od 8 stupnjeva prijenosa. Udobnost za upravljačem neosporna je zbog iznimno glatke promjene stupnjeva što je omogućeno optimiranjem izmjena okretnog momenta između motora i mjenjača te prijelazom na 8 stupnjeva prijenosa, što smanjuje promjenu broja okretaja pri svakoj promjeni stupnjeva prijenosa. Fleksibilni pretvarač okretnog momenta svakodnevno pruža stvarni užitak u vožnji pri kretanju i parkiranju.
Nova komanda automatskog mjenjača Shift and Park by wire jednostavna je za upotrebu i intuitivna zbog ergonomske električne komande koja se lako upotrebljava. Serijske komande na upravljaču omogućuju ručnu promjenu stupnjeva prijenosa, a da se pritom ne isključi automatska funkcija. U pogledu sigurnosti, funkcija Park automatski se uključuje pri pokretanju motora. Upravljanje smjerom kretanja odsad je automatsko kada su uključeni sustavi pomoći u vožnji Park Assist ili prilagodljivi regulator brzine s funkcijom za zaustavljanje i to neovisno o vozačevoj inicijativi.
308 GTi by Peugeot SPORT: beskompromisan sportski duh
Novi Peugeot 308 GTi nudi vrhunski osjećaj vožnje, a pritom ne smanjuje ni učinkovitost ni udobnost putnika. Zahvaljujući svim stilskim izmjenama novog Peugeot 308, izvedba GTi odiše sportskim duhom i jedinstvenošću bez razmetljivosti: karoserija spuštena za 11 mm, jedinstveni prednji i stražnji kraj. Jednako sportski izgled kabine postignut je ugradnjom upravljača i posebnih sportskih sjedala. Uz pomoć vrhunskog motora THP S&S od 270 KS, vrlo je štedljiv i ispušta samo 139 g/km, odnosno 6,0 l/100 km. Uz rekordni omjer mase i snage u segmentu koji iznosi samo 4,46 kg/KS, novom Peugeot 308 GTi treba svega 6,0 s da postigne ubrzanje od 0 do 100 km/h i 25,3 s da iz mirovanja prijeđe 1000 m. Novi Peugeot 308 GTi opremljen je blokirajućim diferencijalom Torsen i 19-inčnim naplatcima Carbone19 koji odgovaraju gumama Michelin Pilot Super Sport. Zaustavlja se s pomoću diskova od 380 mm sprijeda s crvenim kočnim kliještima i potpisom Peugeot SPORT te diskovima od 268 mm straga. Ekskluzivno u novom Peugeot 308 GTi 270 dostupna je nova kombinacija dvobojnog stila oštrih linija koja povezuje plavu boju Magnetic s crnom bojom Perla Nera.
Novi Peugeot 308 i Peugeot 308 SW proizvode se u tvornici Sochaux u Francuskoj.