Subaru je prije šest godina privukao mnoštvo novih kupaca modelom XV. U novoj generaciji XV postaje SUV zamjetnih terenskih sposobnosti zahvaljujući prvenstveno X-Mode sustavu, a i model s izuzetno bogatom serijskom sigurnosnom opremom. Novi Subaru XV dolazi bez dizela i bez ručnog mjenjača!
S novim modelom XV Subaru radi značajan iskorak od do sada poznatog modela. Kao prvo ustanovimo da su zadržane ‘svetinje’ Subarua: stalan pogon na sve kotače i boxer motor. Nadalje Subaru je novim XV-om jasno dao do znanja da se ne radi samo o ‘povišenoj’ izvedbi Impreze već novi XV predstavlja SUV odličnih terenskih sposobnosti kojima bi bili zadovoljni i oni koji se nazivaju terenskim vozilima.
Interijer novog Subarua XV je moderniji s manje tipki, mekšim i kvalitetnijim materijalima te naravno velikim središnjim infotainment ekranom.
U kabini se još više očituje promjena u dizajnerskom izričaju. Ona je modernija, korišteni su kvalitetniji i na dodir mekši materijali i manje je tipki, a središnjom konzolom dominira veliki ekran infotainment sustava. Još se jedan multifunkcijski displej nalazi ispod vjetrobranskog stakla koji pokazuje parametre vožnje i samog vozila. Sjedala su identična onima iz Levorga, znači udobna i s odličnom potporom.
Anketa među kupcima XV-a dala je odgovor koje su glavne karakteristike tog vozila bile presudne kod odluke o kupnji. To su: pogon, pouzdanost, povišena karoserija te kompaktnost. Sigurnost je područje koje je posebno naglašeno. O trudu na ovom području najbolje svjedoči EuroNCAP godišnja nagrada gdje je upravo novi Subaru XV proglašen najsigurnijim vozilom u svom segmentu. Napredak je vidljiv u svim aspektima aktivne i pasivne sigurnosti. Karoserija je čvršća, dodatno ojačana te otpornija u slučaju nezgode, sustav Eye Sight dio je standardne opreme, o idealnom držanju podloge brine Active torque vectoring, sustav automatskog kočenja i držanje prometne trake također su sastavni dio svih paketa opreme. Novost je i (serijski) sustav koji vas diskretno upozorava da je vozilo ispred vas krenulo sa semafora, ako ste se negdje zagledali (npr. mobitel).
Ovjes je također vrlo jak argument Subarua, a u slučaju XV-a poboljšan je na svim površinama. Symmetrical AWD savršenstvo je koje ‘čupa’ iz situacija koje se kose sa zakonima fizike i to na svim podlogama od mokre trave, dubokog blata do trkaćih staza… U standardnim uvjetima korištenja snaga se raspoređuje po osovinama u omjeru 60%:40%. U XV je ugrađen iz Forestera poznat X-Mode sustav koji pritiskom na samo jedan prekidač na sebe preuzima svu brigu u najtežim uvjetima vožnje.
Odabir pogonskih agregata kod novog Subarua XV je sveden na dva benzinska boxer motora. Znamenitog boxer turbodizela u XV-u više nema (a nažalost ga neće biti ni u nadolazećim modelima Subarua). Boxer benzinci su temeljito osvježeni s oko 80% promijenjenih dijelova, masa im je smanjena za 12 kg imaju bolji odaziv i tiši su. Osnovni je agregat obujma 1,6 litre i razvija 114 KS, a snažniji je dvolitreni sa 156 KS. Ručni mjenjač, kao i dizelski motor, više nije u ponudi. Prijenos snage je preko provjerenog Subaruovog Lineatronic CVT mjenjača koji simulira 7 stupnjeva prijenosa. Masa samog mjenjača također je smanjena za osam kilograma.
Uz slabiji motor nude se četiri paketa opreme: Pure, Style, Style navi i Premium, dok je jači dostupan samo uz dva najbogatija. Cijene se kreću od 185.000 kuna koliko stoji model 1.6 s Pure opremom.
Motori | 1.6 | 2.0 |
Snaga | 84 kW/114 KS | 115 kW/156 KS |
Okretni moment | 150 Nm | 196 Nm |
Dimenzije | 4.465×1.800×1.615 mm | |
Prtljažnik | 385/1.w310 l | |
Brzina | 175 km/h | 194 km/h |
Ubrzanje 0-100 | 13,9 s | 10,4 s |
Potrošnja | 7,9/5,6/6,4 l | 8,7/5,8/6,9 l |
Emisija CO2 | 145 g/km | 155 g/km |