Zamislite svijet u kojemu možete putovati na velike udaljenosti bez potrebe za aerodromima. Svijet u kojemu možete izbjeći sigurnosne kontrole, sate čekanja i stajanja u redovima, bučne i skučene putničke avione. Što biste napravili kada biste umjesto toga imali svoju privatnu prvorazrednu kabinu koja bi vas vozila od vrata do vrata?
Predstavljamo viziju budućnosti autonomnog putovanja koju je Volvo danas predstavio kroz svoj novi Volvo 360c koncept, holističku viziju budućnosti putovanja koja je autonomna, električna, povezana i sigurna. Ova vizija će možda otvoriti nova tržišta za razvoj kompanije Volvo Cars, na primjer u nacionalnoj zračnoj putničkoj industriji koja vrijedi nekoliko milijardi dolara.
Osnova 360c koncepta je u potpunosti autonoman električni automobil bez ljudskog vozača. Koncept uvelike iskorištava slobodu stvorenu nedostatkom upravljača i motora s unutrašnjim izgaranjem te tako omogućuje posve novu viziju tradicionalnog razmještaja putnika u dva ili tri reda.
360c donosi četiri mogućnosti korištenja autonomnih vozila – okruženje za spavanje, mobilni ured, dnevni boravak i prostor za zabavu – svaki od njih donosi revolucionaran pogled na način na koji ljudi putuju. Ovaj koncept također predstavlja potencijalni globalni standard u tome kako autonomna vozila mogu sigurno komunicirati s drugim sudionicima u prometu. “Poslovanje će se promijeniti u nadolazećim godinama i Volvo bi trebao predvoditi tu promjenu u našoj industriji,“izjavio je Håkan Samuelsson, predsjednik i izvršni direktor Volvo Cars kompanije. “Autonomna vožnja će nam omogućiti da poduzmemo idući korak u sigurnosti, ali isto tako stvoriti nove uzbudljive poslovne modele i omogućiti korisnicima da provedu vrijeme unutar automobila radeći ono što žele.”
Koncept 360c predstavlja potencijalnog unosnog konkurenta kratkotrajnim zračnim putovanjima. Radi se o industriji vrijednoj nekoliko milijardi dolara koja se sastoji od zrakoplovnih kompanija, proizvođača aviona i drugih pružatelja usluga. Ovaj koncept bi posebno ponudio alternativni način putovanja na kraćim rutama gdje je udaljenost između polazišta i odredišta manja od 300 kilometara. Primjerice u Sjedinjenim Državama prošle je godine preko 740 milijuna putnika bilo na domaćim letovima, a ta industrija donosi milijarde dolara prihoda. Nekoliko prometnih domaćih zračnih ruta poput New York-Washington, Houston-Dallas i Los Angeles-San Diego zahtijevaju više vremena od putovanja automobilom, pogotovo kada gledamo na vrijeme potrebno za putovanje do aerodroma, sigurnosne provjere i čekanja.
“Domaći letovi zvuče odlično kada kupite kartu, ali u stvarnosti to uopće nisu. 360c koncept predstavlja posve novi pogled na industriju,“izjavio je Mårten Levenstam, viši potpredsjednik ureda za korporativnu strategiju Volvo Cars kompanije. “Spavaća kabina pruža vam vrhunsku udobnost i mirno putovanje kroz noć pa se možete probuditi svježi na željenom odredištu. Zahvaljujući ovom konceptu mogli bismo konkurirati vodećim svjetskim proizvođačima zrakoplova.“
Koncept 360c, osim potencijalnih novih kupaca, također donosi određene posljedice za budućnost putovanja, gradskog planiranja, infrastrukture i utjecaj na okoliš modernog društva. Ovaj koncept ne donosi samo novu viziju putovanja, već i kako ljudi održavaju vezu s prijateljima i obitelji dok su u pokretu i kako mogu uštedjeti na vremenu dok putuju gradovima budućnosti.
“Koncepti autonomnih vozila često znaju postati samo izložbeni primjerci tehnologije umjesto vizije na koji bi se način trebali koristiti,“ izjavio je Robin Page, viši potpredsjednik odjela za dizajn u Volvu. “Međutim Volvo je brand orijentiran na čovjeka. Fokusiramo se na svakodnevne živote naših klijenata i načine na koje ih možemo poboljšati. Koncept 360c je idući korak u ovom pristupu.“
Koncept 360c je prvi namjerni korak prema širokoj raspravi o potencijalima autonomne tehnologije vožnje i promjenama u društvu koje može uzrokovati.
“Kada su se braća Wright vinula u nebo 1903. godine, nisu imali pojma kako će izgledati moderna zračna putovanja,“ izjavio je Mårten Levenstam. “Mi ne znamo što donosi budućnost autonomne vožnje, ali svakako znamo da će imati dubok utjecaj na način na koji ljudi putuju, kako dizajniramo svoje gradove i kako koristimo infrastrukturu. Koncept 360c je početna točka nakon koje će uslijediti brojne ideje i odgovori kroz koje ćemo naučiti više.“
Volvo 360c koncept poziva na jedinstveni sigurnosni standard za komunikaciju autonomnih vozila
Novim 360c konceptom, Volvo se stavlja u koštac s jednim od glavnih izazova u uvođenju autonomne tehnologije i poziva na novi globalni standard u načinu kako autonomna vozila sigurno komuniciraju s drugim sudionicima u prometu.
Autonomna vožnja i sigurnost usko su povezani i ova tehnologija ima potencijal uvođenja najznačajnijeg poboljšanja cestovne sigurnosti od kada je Volvo izumio sigurnosni pojas s tri točke 1959. godine.
Međutim, autonomna tehnologija će biti postupno uvedena i to se neće dogoditi preko noći. Zbog toga će u potpunosti autonomna vozila biti uvedena u miješani promet u kojemu će vozila bez vozača i s ljudskim vozačima dijeliti cestu s ostalim korisnicima u prometu.
U takvim cestovnim situacijama neće biti više moguće ostvariti kontakt očima i saznati više o namjerama drugog vozača što je jedan od glavnih elemenata u današnjoj svakodnevnoj komunikaciji u prometu.
Tijekom razvoja 360c koncepta, Volvo sigurnosni inženjeri odlučili su svladati izazov kako uspostaviti siguran način komunikacije između potpuno autonomnih vozila i drugih sudionika u prometu.
Fokus se stavio na stvaranje univerzalno primjenjivog standarda tako da drugi sudionici u prometu ne moraju razmišljati o marki ili modelu svakog individualnog autonomnog vozila.
Koncept 360c tako donosi rješenje u obliku sustava koji uključuje vanjske zvukove, boje, vizuale, pokrete i kombinaciju ovih alata kako bi prenio namjeru vozila drugim sudionicima u prometu. Tako je u svakom trenutku sasvim jasno što će vozilo iduće učiniti.
Dizajn 360c sigurnosne komunikacijske tehnologije fokusira se na izražavanje namjera vozila, ali nikada neće izdati smjernice ili upute drugim sudionicima u prometu.
“Snažno vjerujemo da bi ova metoda komunikacije trebala biti univerzalni standard tako da svi sudionici u prometu mogu jednostavno komunicirati s bilo kojim autonomnim vozilom, bez obzira na marku vozila.“ izjavio je Malin Ekholm, potpredsjednik sigurnosnog centra u Volvo Cars kompaniji. “Važno je napomenuti da ne dajemo upute drugima o idućem koraku kako bismo izbjegli zbrku. Naša istraživanja pokazuju da je ovo najsigurniji način komunikacije između potpuno autonomnih vozila i drugih sudionika u prometu.“
Koncept 360c predstavlja Volvo viziju budućnosti putovanja koja je autonomna, električna, povezana i sigurna – i koja će omogućiti Volvo Cars kompaniji prodor na nova tržišta.
360c donosi četiri mogućnosti korištenja autonomnih vozila – okruženje za spavanje, mobilni ured, dnevni boravak i prostor za zabavu – svaki od njih donosi revolucionaran pogled na način na koji ljudi putuju.
Unutar prostora za spavanje, Volvo sigurnosni inženjeri su također razmišljali o budućnosti sigurnosne tehnologije i na koji način različiti položaji putnika utječu na sigurnost. Posebna sigurnosna deka uključena u prostor za spavanje predstavlja budućnost sigurnosnih pojaseva i radi na isti princip kao sigurnosni pojasevi u tri točke, ali je prilagođena za ljude u ležećem položaju tijekom putovanja.
Koncept 360c, osim potencijalnih novih kupaca, također donosi određene posljedice za budućnost putovanja, gradskog planiranja, infrastrukture i utjecaj na okoliš modernog društva.
Novi Volvo 360c autonomni koncept: novi pogled na odnos poslovnog i privatnog života i budućnost gradova
Gdje biste živjeli kada biste svaki dan mogli putovati na posao u autonomnom vozilu, u potpunosti funkcionalnom, povezanom, udobnom i pokretnom uredu? Što kada bi vam ta usluga bila dostupna na pretplatničkoj bazi? Što biste učinili kada bi vam jedan poslodavac ponudio ovu opciju, a drugi ne – za koju kompaniju biste radili?
Ovo je samo djelić nepreglednog broja scenarija i pitanja koji proizlaze iz novog Volvo 360c koncepta koji je danas predstavljen kao dio Volvo vizije budućnosti putovanja – autonomna, električna, povezana i sigurna – koja će Volvu omogućiti prodor na nova tržišta.
Koncept reflektira potencijal za promjenu u strukturi ljudskih života tako što transformira njihova neproduktivna i dosadna putovanja u korisno i ugodno vrijeme provedeno na cesti.
“Koncept 360c istražuje mogućnosti koje nastaju kada uklonimo ljudskog vozača iz jednadžbe tako što koristi novonastalu slobodu u dizajnu i restrukturiranju vremena – pruža uvid u način na koji će autonomna tehnologija vožnje promijeniti svijet kakav poznajemo. Mogućnosti su beskonačne,“izjavio je Mårten Levenstam, viši potpredsjednik za korporativnu strategiju Volvo kompanije.
Putovanje koje je u potpunosti autonomno i električno nudi cijeli niz naprednih prednosti za sigurnost i zaštitu okoliša kao što je smanjenje zagađenja, prometnih gužvi i prednosti vezanih uz zdravlje i standard života ljudi koji žive u gradovima. Također otvara mogućnosti za više slobode, smanjenje pritiska na cijene stanovanja i pristupačnije cijene pri kupovini stambenih objekata.
“Samo jedan od primjera utjecaja na neproduktivno vrijeme putovanja je činjenica da će ljudi manje ovisiti o blizini gradova,“izjavio je Mårten Levenstam. “360c mobilni ured omogućava ljudima koji žive dalje od napučenih gradova da koriste svoje vrijeme na ugodniji i učinkovitiji način.“
Koncept 360c zasniva se na potpuno autonomnom električnom vozilu bez ljudskog vozača. Ovaj koncept ne donosi samo novu viziju putovanja, već i kako ljudi održavaju vezu s prijateljima i obitelji dok su u pokretu i kako mogu uštedjeti na vremenu dok putuju.
360c donosi četiri mogućnosti korištenja autonomnih vozila – okruženje za spavanje, mobilni ured, dnevni boravak i prostor za zabavu – svaki od njih donosi revolucionaran pogled na način na koji ljudi putuju koji može konkurirati putovanju avionom, autobusom i vlakom, ali uz prednosti u obliku udobnosti, pogodnosti i privatnosti.
Uz pomoć 360c koncepta Volvo također istražuje mogućnosti proširenja dalje od tradicionalnog proizvođača automobila. Kompanija očekuje snažan interes kupaca iz raznih industrija.
Koncept 360c predstavlja potencijalnog unosnog konkurenta kratkotrajnim zračnim putovanjima. Radi se o industriji vrijednoj nekoliko milijardi dolara koja se sastoji od zrakoplovnih kompanija, proizvođača aviona i drugih pružatelja usluga. Spavaća kabina 360c koncepta pruža prvoklasnu privatnu kabinu za prijevoz od vrata do vrata bez neugodnosti sigurnosnih provjera na aerodromima, čekanja u redu, bučnih i skučenih putničkih aviona.
“Koncept 360c smatramo začetnikom, a nakon njega će uslijediti brojne ideje i odgovori koji će samo rasti kako saznajemo više,”izjavio Mårten Levenstam. “U potpunosti vjerujemo da će autonomna vožnja iz temelja promijeniti način na koji ljudi putuju, način na koji gradimo gradove i kako koristimo infrastrukturu. Mi smo samo jedni od sudionika u ovoj raspravi i očekujemo da će se brojni drugi uključiti s vremenom kako društvo uči kako iskoristiti ovu revolucionarnu tehnologiju.“