Clubsport trkaće vozilo sa 700 KS za proslavu 70 godina Porsche sportskih vozila.

Porsche je u okviru povijesnog moto sport događaja Rennsport Reunion na trkaćoj stazi Laguna Seca predstavio novog 935. Ovaj 515 KW (700 KS) snažni trkaći automobil čija karoserija podsjeća na legendarni Porsche 935/78 proizvodit će se u maloj seriji od 77 primjeraka. „Ovaj spektakularan automobil je rođendanski pok- lon Porsche Moto sporta svim obožavateljima u cijelom svijetu“, govori dr. Frank- Steffen Walliser, voditelj moto sporta i GT vozila. „Budući da automobil nije homologiran, inženjeri i dizajneri nisu bili primorani pridržavati se uobičajenih regulacija i u tom su smislu mogli slobodno razvijati.“

Tehnologija ovog trkaćeg automobila za Clubsport događanja i privatne trkaće staze zasniva se na vrhunskom sportskom vozilu 911 GT2 RS. Kao i kod povijesnog uzora veliki su dijelovi karoserije zamijenjeni odnosno nadopunjeni dogradnim elementima od kompozitnog materijala s karbonskim vlaknima. Sa svojim stražnjim dijelom u obliku strujnica 935 se rasteže na dužinu od 4,87 metara. U širini ovaj ekskluzivni Clubsport trkač mjeri 2,03 metra. Spektakularna aerodinamika kompletno je novorazvijena i počast je trkaćem automobilu Le Mansa, Porsche 935/78, kojeg su obožavatelji zbog njegovog izduženog oblika, masivnih proširenja i osnovne bijele boje zvali „Moby Dick“. Markantne ventilacije kučišta kotača na prednjim blatobranima, kakve se mogu vidjeti i kod GT3 vozila za kupce 911 GT3 R, povećavaju negativni uzgon na prednjoj osovini. 1.909 milimetara široko i 400 milimetara duboko stražnje krilo pobrinut će se za aerodinamički balans.

Mnogi detalji eksterijera citiraju uspješna vozila iz vlastite moto sport povijesti: Dok aerodinamički presvučeni naplatci podsjećaju na one kod modela 935/78, stražnja LED svjetla na krajnjim pločicama stražnjeg krila ugledala su se na LMP1 trkača, 919 Hybrid. Bočni retrovizori potječu od aktualnog pobjednika Le Mansa, 911 RSR, a eksponirane završne ispušne cijevi od titana stvorene su po uzoru na Porsche 908 iz 1968. godine.

Te reference protežu se i u kokpitu. Ručica mjenjača prijenosnika oblikovana je u dizajnu lameliranog drva i podsjeća na trkaće modele kao što su 917, 909 Bergspy- der ili supersportsko vozilo Carrera GT. Karbonski volan i iza njega smješteni zaslon u boji Porsche 935 je preuzeo od 911 GT3 R iz modelske godine 2019. Tu je ugrađen i masivan sigurnosni kavez koji u kombinaciji s trkaćim školjkastim sjedištem i sigurnosnim pojasom u šest točaka jamči maksimalnu sigurnost. Drugo sjedište za suvozačevu stranu opcionalno je dostupno. Klimatizacijski uređaj osigurava optimalno hlađenje interijera.

Iza pogonske snage novog 935 stoji visokomoderni 3,8-litreni šestocilindrični bokser motor s biturbo punjenjem koji je u svom većinskom dijelu identičan visokoučinkovitom serijskom agregatu modela 911 GT2 RS s odobrenjem za cestovnu upotrebu. Snaga stražnjeg motora prenosi se putem Porscheovog automatskog PDK mjenjača sa sedam stupnjeva prijenosa i krutim ovjesom na 310 milimetara široke stražnje pneumatike. Kao i kod GT cestovnih modela 911-ice vozač za mijenjanje stupnjeva aktivira pedale smještene iza volana. Raspodjela težine tipična za 911-icu osigurava izvrsno ponašanje vuče i pri kočenju. Na prednjoj osovini postavljene su 6-klipne aluminijske monobloc trkaće kočione čeljusti u kombinaciji s čeličnim kočionim diskovima s utorima i unutarnjom ventilacijom uz 380 milimetara promjera za izvrsne vrijednosti usporenja. Na stražnjoj osovini ugrađene su 4-klipne čeljusti i 355 milimetara veliki diskovi.

Kao i 911 GT2 RS s odobrenjem za cestovnu upotrebu i ovaj 1.380 kilograma lagani Porsche 935 raspolaže sustavom stabilizacije vožnje PSM (Porsche Stability Management) uključujući kontrolu vuče i protublokirajući sustav kočenja (ABS). Sustavi za pomoć pri vožnji mogu se pomoću takozvanog prekidača mape paljenja (map switch) na središnjoj konzoli ovisno o pojedinoj situaciji vožnje odvojeno podesiti ili kompletno isključiti.

Novi Porsche 935 može se od sada naručiti po cijeni od 701.948 eura plus PDV specifičan za pojedinu zemlju. Kupci će svoje vozilo moći preuzeti od lipnja 2019. godine u okviru jedne ekskluzivne priredbe povodom isporuke.

Koncept:

Serijski blisko, nehomologizirano trkaće vozilo s jednim sjedištem. Osnova: Porsche 911 GT2 RS (991.2)

Težina/dimenzije:

Težina: cca. 1.380 kg

Dužina: 4.865 mm

Širina: 2.034 mm (uklj. bočne retrovizore)

Ukupna visina: 1.359 mm

Međuosovinski razmak: 2.457 mm

Motor:

Vodom hlađeni 6-cilindrični aluminijski biturbo bokser motor smješten straga i s krutim ovjesom; 3.800 cm3; hod klipa 77,5 mm; provrt 102 mm; cca. 515 kW (700 KS)

4-ventilna tehnologija s podešavanjem koljenastog vratila i isključivanjem dizanja ventila VarioCam Plus

Elektroničko upravljanje motorom (Continental SDI 9)

100-stanični metalni katalizator prema DMSB-u

Središnje postavljeni stražnji prigušivač zvuka s dvostrukom izlaznom cijevi u heritage dizajnu

Prijenos snage:

PDK prijenosnik sa 7 stupnjeva, s krutim ovjesom i kratkim prijenosima Dvomaseni zamašnjak

Interno podmazivanje stlačenim uljem s aktivnim hlađenjem ulja Diferencijal s ograničenim proklizavanjem optimiran za trkaći sport

Karoserija:

Težinski optimirana karoserija od aluminijsko-čelične kompozitne konstrukcije s karbonskim dogradnim elementima za poboljšanje aerodinamike i stabilnosti

Stražnje krilo sa svjetlosnim konceptom u krajnjim pločicama

Povećani dovodi zraka s integriranim LED prednjim svjetlima u dizajnu na 4 točke

Odstranjivi krovni prozor sukladno FIA članku 275.(a)

aerodinamički optimirani bočni retrovizori

115-litreni FT3 sigurnosni spremnik s fuel-cut-off sigurnosnim ventilom suklad- no FIA članku 253. u prednjem dijelu vozila, opcionalno sa spojkom za brzo nadolijevanje goriva

Zavareni sigurnosni kavez

Trkaće školjkasto sjedište s uzdužnim podešavanjem i padding sustavom suk- ladno FIA standardu 8862/2009

Sigurnosni pojas u 6 točaka

Trostupanjski zračni sustav za podizanje

Protupožarni sustav s elektroničkim okidačem

Vozno postolje:

Prednja osovina: McPherson opružna noga; kovani volan optimirane krutosti s visok- oučinkovitim zglobnim ležajem, centralno zaključavanje kotača; 3-smjerni branik za trkaći sport, pojačana spona ovjesa; elektrome- haničko servo upravljanje s varijabilnim prijenosom upravljanja; plosnati stabilizator

Stražnja osovina: Multi-link osovina lake konstrukcije s uniball zglobovima; 3-smjerni branik za trkaći sport, pojačana spona ovjesa; plosnati stabilizator

Kočioni sustav:

Dva odvojena kočna sklopa za prednju i stražnju osovinu; regulacija putem balansa poluge

Prednja osovina:

6-klipne aluminijske monobloc trkaće kočione čeljusti s anti-knock-back klipn- im oprugama; čelični kočioni diskovi, s unutarnjom ventilacijom i 380 milimetara promjera; trkaće kočione obloge; optimirani kanali za hlađenje kočnica

Stražnja osovina:

4-klipne aluminijske monobloc trkaće kočione čeljusti s anti-knock-back klipn- im oprugama; čelični kočioni diskovi, s unutarnjom ventilacijom i 355 milimetara promjera; trkaće kočione obloge; optimirani kanali za hlađenje kočnica

Električni sustav:

Instrumentna ploča sastojeći se od COSWORTH ICD s integriranim bilježen- jem podataka, Sport Chrono satom i prikazom tlaka prednabijanja u povijes- nom dizajnu

Multifunkcionalni karbonski volan s pit speed limiterom i spojkom s brzim odvajanjem

Sustav stabilizacije vožnje PSM (Porsche Stability Management) s ABS-om, kontrolom vuče i elektroničkom kontrolom stabilnosti s mogućnošću potpunog isključenja

Središnja konzola s prekidačem mape paljenja za podešavanja ABS-a, ESC- a, TC-a i promjene prethodno podešenih opsega pneumatika

Porsche Track Precision Race aplikacija

Integrirani lap trigger

Litij-ionska (Li-Fe-Po-) baterija lake konstrukcije, nepropusne sa smještajem u podnožju suvozačevog mjesta

Prekidač u slučaju nužde u kokpitu i na lijevoj vanjskoj strani okvira prednjeg stakla

sustav za nadzor tlaka u gumama (RDK)

klimatizacijski uređaj

Naplatci/pneumatici:

Prednja osovina:

Jednodijelni naplatci od kovanog lakog metala 11,5J x 18 ET 15,3 s centralnim zaključavanjem; Michelin trans- portni pneumatici 29/65-R18

Stražnja osovina:

Jednodijelni naplatci od kovanog lakog metala 13J x 18 ET 10 s centralnim zaključavanjem; Michelin transport- ni pneumatici 31/71-R18

Boja:

Ahat sivi lak na bazi vode; opcionalno: Martini-Livery

Cijena vozila:

701.948 eura plus PDV specifičan za pojedinu zemlju. Isporuka kreće od lipnja 2019. godine.

 

Tags: ,