Galerija Vozili smo

Obnovljena Kia Sportage

Unaprijeđeni Kia Sportage donosi brojna poboljšanja kojima učvršćuje svoj položaj perjanice sportskih terenaca i Kijinog europskog prodajnog hita. Novi Sportage združuje moderniji dizajn vanjštine i unutrašnjosti s novim sigurnosnim i infotainment tehnologijama te učinkovitim motorima koji ispunjavaju emisijske standarde, a koji još nisu ni stupili na snagu. Modifikacije su doživjele i izvedbe GT Line.

Novi napredni EcoDynamics+ 48-voltni blagi hibridni dizel je prvi motor koji Kia predstavlja kao dio svoje globalne strategije elektrifikacije motorne ponude. Zahvaljujući tom razvoju, Kia je postala prvi proizvođač koji u svojoj bogatoj gami modela nudi tehnologije hibrida, priključnog hibrida, električnog pogona i 48-voltnoga blagoga hibrida. Kia će do 2025. godine ponuditi 16 modela s naprednim motorima, od toga 5 novih hibrida, 5 priključnih hibrida, 5 električnih vozila, a 2020. i novo vozilo na gorive ćelije. 

2017. godine stranke su diljem Europe kupile više od 131.000 primjeraka Sportagea što je predstavljalo četvrtinu Kijine europske prodaje. U svijetu je svakih 69 sekundi prodan jedan Sportage, zbog čega je ovaj model Kijina dugogodišnja međunarodna uspješnica. U ožujku 2018., tri mjeseca nakon 25. obljetnice rođenja modela, proizveli su 5-milijuntoga Sportagea. Za Europu se inače Sportage proizvodi u slovačkom gradu Žilina, u jednoj od najsuvremenijih automobilskih tvornica u svijetu. 

Emilio Herrera, izvršni direktor Kia Motors Europe, rekao je: „Sportage je bio glavni razlog Kijinoga rasta u zadnjih nekoliko godina, ne samo u Europi, već i globalno. Uz neprestano širenje razreda C-SUV kao vjetar u leđa, Sportage je vozačima diljem Europe predstavio marku Kia, a sada predstavlja svaku četvrtu prodanu Kiju.“

„Kao naša europska perjanica Sportage predstavlja najbolje iz Kije – izniman dizajn, inovativne tehnologije i vrhunsku kvalitetu. Unaprijeđeni model i dalje ostaje uvjerljiv, a između ostalog može se pohvaliti našim prvim dizelskim blagim hibridom, osvježenim dizajnom te brojnim novim tehnologijama koje će povećati sigurnost i udobnost.” 

Dizajn

Osuvremenjavanje atraktivnoga SUV-ovskog dizajna

Dizajn četvrte generacije Sportagea povjeren je Kijinom europskom dizajnerskom studiju u Frankfurtu, a svoj udio ugradili su i njihovi suradnici iz dizajnerskih centara u korejskom Namyangu i kalifornijskom Irvineu. Nova izvedba Sportagea dobila je moderniji izgled, koji donosi različite sportske detalje. Drugačije su i izvedbe GT Line, koje su dobile nekoliko jedinstvenih modifikacija u odnosu na obične izvedbe. 

Izmijenjen je prednji odbojnik s novim svjetlima za maglu i novim sjajnim crnim ili kromiranim kućištem koje se proteže do donjeg otvora za ulazak zraka. Sportage je sada raspoloživ s evoluiranom maskom motora (crna mat ili sjajna) koja podsjeća na tigrov nos. Nova puna LED prednja svjetla, LED dnevnim svjetlima u obliku 4 točke i redizajniranim svjetlima za maglu pružaju maksimalnu vidljivost i povećavaju prepoznatljivost vozila s još modernijim izgledom. Opcijski je moguće naručiti metalik ukrasnu ploču za zaštitu podvozja. 

Straga prevladavaju elegantna, vodoravno postavljena LED svjetla u obliku slova C. Svjetlo za vožnju unatrag i reflektirajuća traka ugrađeni su u stražnji odbojnik koji je dobio kromiranu ukrasnu letvicu. 

S boka najprije primjećujemo nove 16-, 17- ili čak 19-inčne aluminijske naplatke te opcijske kromirane bočne ukrasne letvice. Sportage nudi 5 novih boja karoserije, među kojima odskaču nove nijanse srebrne, sive, metalik-plave i bakrene. 

Promjene kod izvedbe GT Line uključuju novu, vruće žigosanu masku motora crne boje visokog sjaja te ukrasne pokrove podvozja sjajne crne i srebrne boje, s crnim umecima na prednjem odbojniku, bočnim ukrasnim letvicama i prtljažnim vratima. Drugačiji su i 19-inčni aluminijski naplatci, namijenjeni isključivo izvedbama GT Line, dok su sve izvedbe opremljene s dvjema ispušnim cijevima i LED svjetlima za maglu, a koja su dobila drugačiji oblik ‘kocki leda’. 

Koeficijent otpora zraka (Cd=0,33) nakon brojnih modifikacija vanjštine ostao je identičan, kao i dimenzije (dužina: 4.485 mm, širina: 1.855 mm, visina: 1.635 mm) i međuosovinski razmak (2.670 mm). Izvedba GT Line zbog oblika odbojnika sada je 10 milimetara duža (4.495 mm). 

Dok je izgled kabine ostao manje-više netaknut, možemo primijetiti brojne manje promjene s daškom modernosti. Unaprijeđeni model dobio je novi upravljački obruč i izmijenjenu ploču s mjeračima, a kabina je sada raspoloživa u crnoj i crno-sivoj boji tapeciranja. Izvedbe GT Line standardno su presvučene crno-sivim presvlakama i kožnim sjedalima ili, opcijski, s crno- sivim kožnim tapecirungom ili crnim s crvenim umetcima. Promjene su doživjeli i prekidači za upravljanje s ventilacijom i klima uređajem koji se nalaze na sredini armaturne ploče s novim obrubima prekidača koji, također, djelomično doprinose čistijem izgledu. 

Motori i mjenjači

Novi EcoDynamics+ dizelski blagi hibrid

Sportage sada nudi širok izbor motora – između ostalog tu su Kijin novi ‘EcoDynamics+’ 2,0- litreni blagi hibrid s oznakom ‘R’ i Kijin novi 1,6-litreni ‘U3’ dizelski motor, najčistiji dizel u povijesti tvrtke. 

EcoDynamics+ razvili su s namjenom pružanja veće učinkovitosti motora s unutarnjim izgaranjem koji neprimjetno koristi električnu energiju. Kod Sportagea ovaj hibridni sustav snage 0,44 kWh pomoću 48-voltne litij-ionske baterije zadužen je za polazak i ubrzanje. Sustav pokreće novi starter-generator blagoga hibrida (MHSG – Mild-Hybrid Starter- Generator). MHSG je preko remena povezan s vratilom i automatski preklapa između načina ‘elektromotor’ i ‘generator’. 

U načinu ‘motor’ (elektromotor) tijekom ubrzanja koristi se baterija koja pruža do 12 kW električne snage kao pomoć motoru, čime smanjuje njegovo opterećavanje i ispuste emisija. Kod smanjenja brzine – tijekom kočenja, kod približavanja raskrižju ili kod spuštanja nizbrdo – MHSG preklapa na način ‘generator’ i tako sakuplja stvorenu energiju. Napredna elektronska upravljačka jedinica (ECU) preračunava najučinkovitije iskorištenje raspoložive energije i tome se prilagođava, uzimajući u obzir količinu raspoložive energije u bateriji. 

Baterija i MHSG podržavaju novu funkciju ‘Moving Stop & Start’. Ako je baterija dovoljno napunjena, motor se automatski gasi kod smanjenja brzine i kod kočenja. MHSG neprimjetno ponovno pali motor, kada vozač pritisne pedalu gasa. 

Kompaktna priroda blagoga hibrida relativno je jednostavno ugrađena u Sportagevu postojeću konstrukciju. 48-voltna baterija nalazi se ispod vozila, zbog čega se ne smanjuje upotrebljivost vozila. S obzirom na to da je MHSG izravno ugrađen s motorom i preko remena povezan s pogonom, ugradnja motora zahtijevala je minimalne modifikacije. 

Novi motor EcoDynamics+, opremljen Kijinom tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) nadzora aktivnih emisija, može smanjiti emisije CO2 do 4 % po WLTP ciklusu (svjetski harmonizirani postupak testiranja putničkih vozila) i do 7 % po novom europskom voznom ciklusu (NEDC). 

Novi motor EcoDynamics+ djeluje u paru s pogonom na 4 kotača koji prenosi snagu preko 6- stupanjskog ručnog ili novog 8-stupanjskog automatskog mjenjača. Motor proizvodi 185 KS i čak 400 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 kod ručnog mjenjača iznose 138 g/km odn. 149 g/km kod 8-stupanjskog automatskog mjenjača (kombinirano, WLTP, pretvoreno u NEDC). 

Motornu ponudu obogatio novi 1,6-litreni motor ‘U3’ – najčistiji dizel u povijesti Kije 

Sportageov postojeći 1,7-litreni CRDi dizelski motor prepustio je svoje mjesto Kijinom novom 1,6-litrenom CRDI motoru ‘U3’, koji je najčistiji dizelski motor u povijesti Kije. Novi 1,6-litreni dizel proizvodi 115 ili 136 KS, uz emisije CO2 od 126 g/km za slabiju i 123 g/km za snažniju izvedbu (kombinirano, WLTP, pretvoreno u NEDC). Standardno Sportage prenosi snagu do prednjeg para kotača preko 6-stupanjskog ručnog mjenjača, a snažnija izvedba raspoloživa je i pogonom na sva 4 kotača i sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom. Novi motor U3 donosi tehnologiju SCR nadzora aktivnih emisija koji smanjuje ispuste nitrogen oksida (NOx) i dizelskih čvrstih čestica. 

Benzinska ponuda ostaje nepromijenjena uz blaga poboljšanja ispusta. Kupci mogu birati između dva motora. 1.6 T-GDi ima maksimalnu snagu od 177 KS i 265 Nm okretnog momenta s emisijama CO2 od 170 g/km. Atmosferski 1.6 GDi motor snage 132 KS ima 161 Nm okretnog momenta, dok emisije CO2 iznose 159 g/km. Oba benzinska motora sada su opremljena novim filterom čvrstih čestica koji smanjuje štetne emisije i omogućava zadovoljavanje emisijskog standarda Euro 6d TEMP. Sve izvedbe s T-GDi motorom raspoložive su s prednjim ili 4×4 pogonom te 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom (samo kod 4×4 pogona). ISG sustav (zaustavi/kreni) standardan je kod svih motora. 

Upravljivost

Neovisni ovjes za intuitivno upravljanje i udobnu vožnju

Kia Sportage ima potpuno neovisan prednji i stražnji ovjes koji je kod izvedbi za 2018. godište ostao nepromijenjen. Ovjes omogućava udobnu vožnju i superiorno ublažavanje preko rupa na cesti, a šasija je usprkos svemu namijenjena pružanju intuitivne i zabavne upravljivosti. Izvedbe GT Line imaju poseban ovjes, koji Sportagu omogućava oštriju i sportskiju upravljivost te malo tvrđu vožnju, ali bez odricanja ključnih osobina sportskih terenaca – udobnosti i stabilnosti. Karakteristike ovjesa kod Sportagea GT Line testirali su i podešavali na različitim europskim cestama, s mišlju na europske vozače. 

Četvrta generacija Sportagea na raspolaganju je s Kijinim novim električnim servo upravljačem, postavljenim na letvi (R-MDPS). Sustav R-MDPS, koji je standardan kod većine motora, te opcijski kod baznog 1.6 GDI motora, pruža brz odziv i unaprijeđen osjećaj na upravljaču što Sportagea svrstava među živahnije modele u razredu kompaktnih SUV-ova. Upravljač nudi linearan odziv na vozačeve inpute i maksimalnu stabilnost te samouvjerenost za upravljačem. 

Sportage je opremljen hlađenim kočionim diskovima (sprijeda promjera 305 mm) i stražnjim čvrstim diskovima promjera 302 mm. 

Tehnologije i sigurnost

Nove tehnologije asistencije za pomoć vozaču i informacijsko-zabavni sustavi

Unaprijeđeni Sportage dobio je brojne Kijine najnovije napredne sustave asistencije i infotainmenta koji grade imidž modela, naoružanog sigurnosnim i visokotehnološkim pomagalima. 

Najnovije tehnologije asistencije koje su na raspolaganju kod Sportagea uključuju radarski tempomat s funkcijom Stop & Go, sustav AVM za nadzor događanja oko vozila za lakše manevriranje na parkiralištima te sustav DAW za upozoravanje vozača na dekoncentriranost, koji se bori protiv pospanosti i nepozornosti za upravljačem. Kupci modela Sportage, koji se još ranije mogao pohvaliti dobrom ocjenom na Euro NCAP sigurnosnim testovima, mogu birati između brojnih sustava asistencije. Isti između ostalog uključuju sustav za sprječavanje naleta (Forward Collision-Avoidance Assist), sustav za održavanje vozila na voznoj traci (Lane Keeping Assist), sustav za automatsko djelovanje dugih i kratkih svjetala (High Beam Assist), upozoravanje na ograničenja brzine (Intelligent Speed Limit Warning) te sustav za prepoznavanje vozila u mrtvom kutu (Blind-Spot Collision Warning) koji je sastavni dio opreme za pomoć kod vožnje unatrag (Rear Cross-Traffic Collision Warning). 

Sportage standardno dolazi s Kijinim pomoćnim sustavom stabilnosti VSM (Vehicle Stability Management) koji u slučaju prepoznavanja gubitka kontakta s podlogom djeluje u kombinaciji sa sustavom stabilnosti ESC i tako poboljšava stabilnost kod kočenja i vožnje u zavoju. Standardno je Sportage opremljen i sa šest sigurnosnih zračnih jastuka. 

Informacijsko-zabavni sustav je kod Sportagea poboljšan za izvedbu 2018. Europski kupci mogu birati između 7-inčnog zaslona na dodir i 8-inčnog zaslona s navigacijskim sustavom. Ovisno o raspoloživosti po tržištima, svaki audio sustav podržava digitalni radio DAB. Svi navigacijski sustavi standardno uključuju Kijine usluge povezivosti (Kia’s Connected Services) koje pruža TomTom sa širokim izborom korisnih informacija. Povezivost donosi prometne informacije uživo, informacije o radarima i upozorenjima, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. Te usluge razlikuju se ovisno o zakonskim ograničenjima u pojedinim državama. Novost kod unaprijeđenog Sportagea je da Kijine usluge povezivosti vozaču prikazuju cijene goriva na obližnjim crpkama i lokacije slobodnih mjesta za parkiranje (u realnom vremenu). 

Sportage je opremljen s audio sustavom sa šest zvučnika snage 160 vati. Audiofilima je namijenjen opcijski sustav JBL s osam zvučnika, izlazne snage 320 vati, s vanjskim pojačalom i sustavom Clari-FiTM za obnovu glazbenih datoteka. 

Ostale tehnologije, raspoložive na unaprijeđenom Sportagu, bežično su punjenje mobilnih uređaja u pretincu na središnjoj konzoli, kamera za prikaz događanja iza vozila s dinamičnim linijama za lakše parkiranje i automatsko električno otvaranje i zatvaranje prtljažnih vrata. 

Praktičnost i prostranost

Šarolik izbor za obitelji

Sportage i dalje ostaje vrlo praktičan i svestran izbor – bez obzira koriste li vozilo vlasnici za prijevoz prtljage, odnosno tereta, ili za prijevoz putnika. 

Svojim međuosovinskim razmakom od 2.670 mm i visinom od 1.635 mm Sportage svim putnicima u kabini uvijek pruža puno prostora s prostorom za glave 997 mm (sprijeda) i 993 mm (straga) te prostorom za noge od 1.129 mm (sprijeda) i 970 mm (straga). Prednja sjedala imaju 3 stupnja grijanja, a vozačevo sjedalo i potporu u leđnom dijelu i električno podešavanje u 10 smjerova (suvozačev u 8). Naslon stražnjih sjedala nudi čak 17 ‘stuba’ – od 23 do 37 stupnjeva – čime putnici na stražnjim sjedalima mogu lako pronaći odgovarajući položaj. Stražnja sjedala imaju mogućnost dvostupanjskog grijanja. Sidrišta (2) ISOFIX na stražnjim sjedalima standardna su kod svih izvedbi, zbog čega je Sportage vrlo praktičan, pravi izbor za mlade obitelji. 

Izvedbe s 1.6 GDi i 1.6 T-GDi motorom unaprijeđene četvrte generacije Sportagea nude 491 ili 503 litra (VDA) zapremine u prtljažniku, ovisno o tome imaju li standardno komplet za krpljenje probušene pneumatike ili opcijski zamjenski kotač. 1,6-litrene dizelske izvedbe nude od 467 do 480 litara, s posudom za ureju, potrebnu zbog nove tehnologije aktivnoga nadzora emisija SCR. Izvedbe s Ecodynamics+ 2,0-litrenim dizelskim blagim hibridom nude 439 litara zapremine. Izvedbe s 1,6-litrenim motorima imaju i dvostruki pretinac u dnu prtljažnika, dok sve izvedbe nude pokrivač u prtljažniku. 

Jamstvo i izrada

Već u prodaji sa 7-godišnjim jamstvom

Unaprijeđeni Sportage se za europske kupce proizvodi u tvornici u gradu Žilina u Slovačkoj. Svaki primjerak standardno dolazi s Kijinim legendarnim i najdužim europskim jamstvom koje traje 7 godina odn. do 150.000 prijeđenih kilometara (prve tri godine bez ograničenja prijeđenih kilometara).