U svojoj trećoj generaciji kompaktni Hyundai nudi mnogo, od smirenih vanjskih i unutarnjih linija, preko bogate opreme do odlične motorizacije i naprednih elektronskih sustava a sve to po i više nego razumnoj cijeni.

“Pomno smo slušali potrebe kupaca, te redefinirajući našu ponudu stvorili automobil za svakoga. Nova generacija i30 je naš DNK europskog automobila: pristupačan, vizualno atraktivan, s inovativnim tehnologijama i odličan u vožnji!”, komentirao je Jochen Sengpiehl, potpredsjednik marketinga u Hyundai Motor Europi. “S najmodernijim mogućnostima multimedije i povezivanja nudimo sve što današnji kupci očekuju!”, dodao je na press konferenciji prilikom predstavljanja nove, treće generacije kompakta koji nastupa u najtraženijem tržišnom segmentu.

Dizajniran u tehničkom centru Hyundai Motor Europe u Rüsselsheimu, proizveden u Nošovicama u Češkoj te testiran na Nürburgringu, novi i30 izgrađen je na infrastrukturu koju Hyundai Motor u Europi razvija tijekom posljednjih 25 godina. U konačnici, to ima za cilj nastaviti uspjeh prethodne dvije generacije koje su na Starom kontinentu od 2008. prodane u više od 800.000 jedinica.

“Nova generacija i30 je najvažniji automobil za Hyundai u Europi, podupirući naš cilj da ovdje postanemo azijski automobilski brend broj jedan!”, rekao je Thomas Schmid, glavni operativni direktor Hyundai Motor Europe. Dodao je i kako novom generacijom i30 žele nastaviti priču o uspjehu i postići daljnji organski rast u godinama koje dolaze.

A razloga za optimizam i velika očekivanja svakako im ne nedostaje. Dizajn predstavlja zaokret od 180 stupnjeva u odnosu na prethodnika koji je i dalje bio automobil prepoznatljivog dalekoistočnog stila. U novoj generaciji automobil ima karakterističnu „kaskadnu“ prednju masku, okomita LED dnevna svjetla te maglenke neprimjetno integrirane u usisnike zraka.

Svojim skladnim proporcijama, kratkim prednjim i stražnjim prevjesima, dugom haubom i suženom siluetom krova automobil dobiva sportski izgled i čvrst stav na cesti.

Ulaskom u kabinu putnike dočekuje čisto i intuitivno okruženje s horizontalnim rasporedom koji donosi dojam elegancije i osjećaj prostranosti. Kao da ste u klasu većem automobilu.

Kromirani umetci i materijali pristojne kvalitete zaokružuju mirnu i sofisticiranu atmosferu. Jedina zamjerka interijeru odnosi se na tvrdu plastiku ispred mjenjača, gdje se nalazi pretinac, na kojoj će sigurno ostaviti trag ključevi, mobiteli, kovanice i sve ostalo što se tamo sprema. Drugih zamjerki nismo našli. „Lebdeći“ opcijski osam-inčni zaslon osjetljiv na dodir integrira sve navigacijske, medijske i mogućnosti povezivanja, a zahvaljujući ergonomskom položaju omogućuje vozaču da ostane uvijek fokusiran na promet. Novi višefunkcijski trokraki upravljač omogućuje jednostavan i intuitivan rad svih funkcija kroz ergonomski postavljene kontrole rada i može biti grijan. Kontrole klime i temperature su u testnim vozilima bile automatske i jednostavne za rukovanje.

Unatoč dinamičnom vanjskom dizajnu, nudi obilje prostora za putnike i prtljagu. Osjećaj prostora je poboljšan opcijskim panoramskim staklenim krovom koji omogućava naginjanje ili klizno otvaranje. Tu je i solidan prtljažnik volumena 395 litara koji se može povećati do 1,300 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima. Praktičnost je poboljšana s praktičnom dvostupanjskom podnicom prtljažnika te otvorom za skije u stražnjem naslonu.

Novu generaciju ovog sjajnog kompakta pokreće niz malih benzinskih i dizelskih turbomotora koji pružaju dinamično i učinkovito iskustvo vožnje. Za početak, u ponudi su tri benzinca i jedan dizelski motor u tri verzije, ovisno o snazi. Svi standardno dolaze s integriranim Stop i Go (ISG) sustavom za povećanje učinkovitosti. Početak ponude čini poznati nam četverocilindrični atmosferski motor 1.4 MPI sa 100 KS, dok je iznad njega novi 1.0 T-GDI, trocilindrični turbomotor sa 120 KS i 171 Nm okretnog momenta te minimalnom potrošnjom od 4,5 litara i emisijom CO2 od 103 g/km. Vrh benzinske ponude je  4-cilindrični 1.4 T-GDI turbobenzinac sa 140 KS i 242 Nm.  Minimalna potrošnja je 4,8 litara uz emisiju od 109 g CO2/km. Turbodizel je 1.6-litarski 4-cilindrični dostupan s tri stupnja snage: 95, 110 i 136 KS uz okretni moment od 280 Nm ili 300 Nm (‘high power’ verzija s mjenjačem DCT). Potrošnja goriva i emisije CO2 se kod turbodizela kreću od 3,4 l/100 km i 89 g/km naviše. Motori su upareni sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem (6MT) ili sedam-brzinskim automatikom s dvostrukom spojkom (7DCT).

Kao što smo već spomenuli, nova generacija i30 je razvijena i testirana u Europi testovi izdržljivosti i dinamička ispitivanja obavljena su na najzahtjevnijoj stazi na svijetu, slavnom Nurburgring Nordschleifeu. Također, prošao je rigorozna testiranja na cestama diljem Europe od najhladnijih zimskih uvjeta u Švedskoj, na testiranju prikolica u Alpama i toplog vremena na jugu Španjolske. Sve to kako bi se osiguralo da su ispunjena visoka očekivanja europskih kupaca.

Razvojni inženjeri su definirali karakteristike nove generacije. Točnije, prirodno i povezano upravljanje; on je okretan, komunikativan, uz predvidljivo rukovanje. Sve to u konačnici daje dinamičnu vožnju bez ugrožavanja udobnosti. U usporedbi sa svojim prethodnikom upravljač osjetno brže reagira. Novo podvozje potpuno je prerađeno kako bi osiguralo dinamično i usklađeno iskustvo vožnje s visokom razinom udobnosti. Tome vidljivo doprinosi standardni multi-link ovjes i amortizeri podešeni k performansama.

I za kraj, ono nama u Hrvatskoj najvažnije, paketi opreme i cijene. Hyundai Hrvatska zasad neće imati baznu, očupanu opremu, već kreću od srednjeg paketa Comfort. On sadrži već nabrojane sigurnosne sustave, ručni klima uređaj, potpuni električni paket, putno računalo, radio sustav s komandama na upravljaču, četiri zvučnika, USB utorom i Bluetoothom, tempomat, kožom presvučeni upravljač i ručicu mjenjača i djeljivu stražnju klupu. Paket Style bogatiji je za električne podizače stakla straga, kromirane ručice vrata, 16 inčne aluminijske naplatke i kromiranu prednju masku. Cijene benzinskih modela trebale bi se kretati od 114.990 kuna naviše dok cjenik dizela kreće od 129.990 kuna naviše.

Sigurnost kao imperativ

Kočenje je optimizirano povećanim promjerom diskova koji je sprijeda sada 288 mm i omogućuju vozaču snažniju silu kočenja čak i kad su vrući. A kad smo već kod sigurnosti, ovaj automobil ima najnovije aktivne sigurnosne značajke u skladu s najvišim europskim standardima sigurnosti. To su Autonomno naglo kočenje sa sustavom upozorenja (standard), Smart Cruise Control, Blind Spot Detection, stražnja upozorenje na bočni nalet (Traffic Alert), sustav nadzora vozne trake (standard), i nadzor dugog svjetla. Novo u ponudi Hyundaija je sustav upozorenja vozača na umor, a sve to zajedno čini ga automobilom s najnaprednijim sigurnosnim paketom i najdužim popisom standardnih aktivnih sigurnosnih značajki u svojoj klasi.

Novi obiteljski imidž

“Naši dizajneri vođeni strasti entuzijazmom donose ponos i radost vlasnicima Hyundaija. Taj novi duh možete osjetiti u novoj generaciji modela i30!”, objašnjava Peter Schreyer, predsjednik i glavni dizajner u Hyundai Motor Group. “S novom generacijom i30 uvodimo našu novorazvijenu prednju masku, mi to zovemo kaskadna rešetka. Ona će postati novi prepoznatljivi element identiteta Hyundaija!”

Iz Marbelle Mato Pavličević

 

Tags: , ,