Otvoren, purističan i više od 500 KS
Vjerojatno najljepši poklon za 70. rođendan svojih sportskih vozila Porsche si je sȃm priredio: 911 Speedster Concept je studija posebno otvorenog i uzbudljivog sportskog vozila spremnog za vožnju. On stvara most između modela Porsche 356 „Nr. 1” Roadster, koji je 8. lipnja 1948. godine dobio svoju homologaciju za tip vozila, i sadašnjosti. Svojim purističkim konceptom i povijesno vjernoj izvedbi 911 Speedster Concepta jasno i precizno prikazuje srž marke proizvođača sportskih vozila iz Stuttgarta. Njime se čisto iskustvo vožnje stavlja u prvi i najvažniji plan. Pogonska tehnologija ispod dvobojnog oklopa konceptne studije potječe iz aktualnih GT modela. Razvijena je u Porsche moto sport centru, mjestu na kojem su nastali i 911 GT2 RS i nedavno GT3 RS. Model 911 Speedster Concept slavio je svjetsku premijeru u okviru službene proslave povodom obljetnice „70 godina Porsche sportskih vozila“ u Zuffenhausenu. Konceptna studija pruža pogled na mogući serijski model koji bi mogao biti predstavljen u 2019. godini. Odluka o tome uslijedit će u sljedećim mjesecima.
Detalji koji su karakteristični za 911 Speedster Concept su skraćeni okvir stakla sa spuštenom letvom ispod vjetrobranskog stakla i prikladno smanjenim bočnim staklima. On daje studiji sportskog vozila još kompaktniji profil s vrlo niskom fly-line koja odmah podsjeća na povijesne uzore kao što je Porsche 356 1500 Speedster. Iza prednjih sjedišta nastavlja se poseban poklopac stražnjeg dijela od karbonskih vlakana koji pokriva zaštitnu konstrukciju u slučaju prevrtanja te je obilježen dvostrukim izbočenim ulazima za zrak kakvi su još od 911 Speedstera iz 1988. godine tradicija kod proizvodnje ovog sportskog vozila. Dvije kontrastne crne lamele između grba daju aerodinamične akcente, a prozirni deflektor vjetra od akrilnog stakla krasi ugravirani logo „70 godina Porsche“.
U potpunosti vjeran povijesnom originalu i 911 Speedster Concept umjesto pomičnog krova posjeduje lagani tonneau poklopac. On štiti unutrašnjost parkiranog vozila od kiše te se pričvršćuje s osam takozvanih Tenax kopči. Interijer nastavlja ideju lake konstrukcije kakva se nalazi u Speedster filozofiji. Vođeni idejom lake konstrukcije Speedster filozofije, u ovom modelu otpada radio i navigacijski sustav kao i klimatizacijski uređaj. Školjkasta sjedala napravljena su od karbonskog materijala, a svijetlosmeđom kožnom presvlakom od anilinske kože „Cognac 356“ podsjeća se na klasične uzore.
Široka karoserija konceptnog vozila preuzeta je od 911 Carrera 4 Cabrioleta. No, blatobrani, prednji poklopac i poklopac stražnjeg dijela ovdje su napravljeni od lakog kompozitnog materijala s karbonskim vlaknima. Lakiranost u klasičnim bojama GT srebrne i bijele citiraju prve trkaće automobile Porschea – kao i mnogi detalji izrađeni s puno pažnje i ljubavi, počevši od centralnog, na prednjem poklopcu središnje postavljenog poklopca za gorivo u stilu 50-ih godina preko bočnih retrovizora u klasičnom „Talbot“ dizajnu, pa sve do specijalne izvedbe prednjih svjetala. Jasnim i matiranim površinama njihovi pokrovi naznačuju oblik križa te tako podsjećaju na jednu tipičnu praksu iz po- četnih godina moto sporta Porschea. Tada su se prije utrka originalna prednja svjetla oblijepila radi zaštite od udarca kamenčića i rasprsnuća stakla. Široke B stupove kao i stražnji dio krase glođeni i pozlaćeni Speedster natpisi.
Ispod karoserije 911 Speedster Concept se oslanja na najmodernije komponente. Vozno postolje načelno je preuzeto iz 911 GT3 R, djetelinasti listovi (tzv. clover-leaf) dojmljivih 21-inčnih felgi u Fuchs dizajnu polirane su visokim sjajem. Po prvi put u povijesti ovi su kotači predstavljeni s centralnim zaključavanjem. Za ispušni sustav s titanskim završecima ispušnih cijevi i pogonski sklop uključujući ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa zaslužni su GT inženjeri. Šestocilindrični bokser motor ove minimalističke konceptne studije ima snagu preko 500 KS i doseže do 9.000 okretaja u minuti.
Povijest Speedster modela Porschea počinje u SAD-u
Varijante Speedstera koje ujedinjuju otvoreni užitak u vožnji s posebno izraženom dinamikom vožnje od 1952. godine dio su povijesti sportskih vozila tvrtke Porsche. Praotac ovog modela je 356 1500 America Roadster čija je aluminijska karoserija ručno izrađena. Težio je 60 kilograma manje od 356 Coupéa i dosegao sa 70 KS snažnim četverocilindričnim bokser motorom za tadašnje vrijeme dojmljivu maksimalnu brzinu od 175 km/h. Sa slot-in staklima za vrata, sklopivim poklopcem za kišu i lakim školjkastim sjedištima ovo ekskluzivno, za američko tržište razvijeno i samo 16 puta proizvedeno sportsko vozilo utjelovljavalo je već bitne karakteristike Speedstera.
Do 2010. godine pojavilo se osam serijskih i posebnih modela s dodatkom naziva Speedster. Vrhunac se bilježi u 1957. godini s modelom 356 A 1500 GS Carrera GT Speedster. U 1988. godini pojavio se prvi 911 Speedster. Privremeni završetak za sada čine 356 primjeraka modela 911 Speedster iz serije 997 iz 2010. godine.
„70 godina Porsche sportskih vozila“ – posebna izložba i brojne aktivnosti
U ovoj posebnoj izložbi u Porsche muzeju tvrtka predstavlja brojne priče i prekretnice kojima je Porsche u velikoj mjeri obilježio razvoj sportskog vozila od 1948. godine do danas, jednu povijest koju nastavlja ispisivati. Pri tome su u središtu istaknuta razvojna dostignuća Porschea u proteklih sedam desetljeća.
Uz to proizvođač sportskih vozila odaje počast obljetnici brojnim aktivnostima u 2018. godini u cijelom svijetu. Porsche je pozvao sve obožavatelje na „Sports Car Together Day“ u svim svojim prodajnim mjestima oko čitave zemaljske kugle. Za vikend 16. i 17. lipnja Porsche poziva svoje zaposlenike, mještane Zuffenhausena i zainteresirane osobe na javnu proslavu unutar i izvan tvornice u Zuffenhausenu.
Na skupu „Festival of Speed“ u engleskom Goodwoodu također će se obilježiti obljetnica od 12. do 15. srpnja kao i na „Rennsport Reunion“ u Kaliforniji od 27. do 30. rujna. Obljetničke aktivnosti bit će okrunjene koncertom „Sound Night“ koji će se po prvi put održati u Porsche Areni u Stuttgartu 13. listopada.