Porsche cilja na hat trick
Porsche 919 Hybrid u sezoni 2017. brani naslov u FIA svjetskom prvenstvu utrka izdržljivosti s vrhuncem 24-satne utrke u Le Mansu i to sa startnim brojevima 1 i 2. Nastup dvaju vozila i imenovanje novog tima vozača potvrdili su organizatori FIA i ACO u današnjoj online konferenciji za medije.
Hibridni trkaći automobil pod startnim brojem 1 dijele Neel Jani (33, Švicarska), Andre Lotterer (35, Njemačka) i Nick Tandy (32, Velika Britanija). Jani je aktualni svjetski prvak i pobjednik Le Mansa u 2016. godini. Lotterer je s Audijem 2012. g. postao svjetski prvak i nosi sa sobom tri ukupne pobjede u Le Mansu. Tandy je 2015. g. bio dio pobjedničke ekipe Porschea u Le Mansu. Za volanom drugog vozila pod startnim brojem 2 izmjenjuju se Timo Bernhard (36, Njemačka), svjetski prvak 2015. g., i Novozelanđani Earl Bamber (26) i Brendon Hartley (27). Bamber je zajedno s Tandyjem 2015. g. odnio pobjedu u Le Mansu, dok je Hartley iste godine zajedno s Bernhardom postao svjetski prvak u utrci izdržljivosti.
Porsche je znatno doradio svoj 900 KS (662 kW) snažni prototip 919 Hybrid klase LMP1 s ciljem da treći put zaredom osvoji 24-satnu utrku u Le Mansu i FIA svjetsko prvenstvo utrka izdržljivosti. „Želimo hat trick“, tako voditelj za LMP1 Fritz Enzinger navodi ultimativni cilj za 260 zaposlenika u Porscheovom razvojnom centru u Weissachu.
Za Porsche 2015. i 2016. g. bile su trijumfalne u svakom pogledu: Tim Porschea odnio je 17. i 18. ukupnu pobjedu u Le Mansu te je osvojio naslov svjetskog prvaka kako za proizvođača tako i za vozače. Nadalje Enzinger navodi: „Svaka od devet utrka izdržljivosti izazov je za sebe. Stabilnost je svakako temelj, vožnja od šest sati kroz gusti promet u različitim kategorijama i brzinama svaku utrku čine nepredvidivom, a na kraju često samo sekunde odlučuju o pobjedi. Pritom četverostruko dulje postavljena utrka Le Mansa predstavlja sam vrh. U ovoj 24-satnoj utrci čovjek i vozilo dosežu svoje krajnje granice. Toyota će 2017. g. biti jak konkurent u top kategoriji LMP1. Mi ćemo im se pak suprotstaviti pomno razvijenim Porscheom 919 Hybrid i s timom vrhunskih šest vozača.“
Evolucija Porscheovog prototipa predstavit će se 31. ožujka na manifestaciji Autodromo Nazionale di Monza. Na talijanskoj se trkaćoj stazi 1. i 2. travnja održava prednatjecanje za FIA utrke izdržljivosti gdje sve ekipe zajednički nastupaju na službenim testnim vožnjama. Voditelj tima Andreas Seidl i dalje odlučno vodi ulogu u službi Tehničkog direktora.
Utrke izdržljivosti idealna su platforma za tehnološke pionire
FIA svjetsko prvenstvo utrka izdržljivosti zahvaljujući jedinstvenoj regulativi o efikasnosti za Le Mans prototipove klase 1 (LMP1) postaje savršena platforma za Porsche koja je 2014. g. navela tvrtku na povratak u vrhunski moto sport. Ova regulativa inženjerima nudi nevjerojatnu količinu slobodnog prostora za uvođenje raznih pogonskih koncepata te zahtijeva održive tehnologije budućnosti kao što su hibridizacija, maksimalno učinkoviti downsizing motori i sustavno laka konstrukcija. FIA svjetsko prvenstvo utrka izdržljivosti time Porsche AG-u predstavlja pravo okruženje za razvoj i kasnije testiranje inovacija kod sportskih cestovnih vozila.
Porsche 919 Hybrid i njegov inovativni pogonski koncept
Hibridni pogon kod Porschea 919 spaja downsizing turbo tehnologiju s učinkovitim direktnim ubrizgavanjem goriva za dvolitreni V4 motor s unutarnjim izgaranjem i koristi litij-ionsku bateriju kao medij za pohranu električne energije iz dvaju različitih sustava povrata energije (energija kočnica s prednje osovine i energija ispušnih plinova). 919 Hybrid jedini je prototip koji ne regenerira energiju samo prilikom kočenja, već i prilikom ubrzanja. Naposljetku doseže snagu sustava veću od 900 KS (662 kW) te je Porscheu već pružio značajan poticaj za razvoj sportskih cestovnih vozila. Najpoznatiji primjer svakako je 800-voltna tehnika za konceptni model Mission E na potpuno električni pogon. Između ostalog omogućuje iznimno kratko vrijeme punjenja baterija. U serijsku proizvodnju modela sportskih vozila s četvora vrata kreće se još prije kraja desetljeća.
Kalendar natjecanja:
31. ožujka | Porsche 919 Hybrid predstavljanje u Monzi (IT) |
01./02. travnja | Prednatjecanje Monza (IT) |
16. travnja | 6-satna utrka Silverstone (VB) |
06. svibnja | 6-satna utrka Spa-Francorchamps (BE) |
04. lipnja | Dan testiranja Le Mans (FR) |
17./18. lipnja | 24-satna utrka Le Mans (FR) |
16. srpnja | 6-satna utrka Nürburgring (DE) |
03. rujna | 6-satna utrka Mexico City (MX) |
16. rujna | 6-satna utrka Austin (Teksas, SAD) |
15. listopada | 6-satna utrka Fuji (JP) |
05. studenog | 6-satna utrka Shanghai (CN) |
18. studenog | 6-satna utrka Bahrein (BH) |