Vijesti

Porsche bilanca za godinu Taycana: inovativno, održivo i uspješno

U poslovnoj godini 2019. tvrtka Porsche AG bilježi nove rekorde po pitanju isporuka, prometa i operativnog rezultata prije posebnih stavki. 2019. godine poduzeće je predalo 280.800 vozila u ruke kupaca što je deset posto više nego prethodne godine. Promet je porastao za jedanaest posto na 28,5 milijardi eura, a operativni rezultat prije posebnih stavki je u usporedbi s prethodnom godinom pojačan za tri posto na 4,4 milijarde eura. Operativna marža dobiti iznosila je 15,4 posto prije posebnih stavki. Ukupan broj zaposlenih u istom se razdoblju povećao za deset posto na 35.429 zaposlenika.

„Porsche je kao predvodnik održive mobilnosti posljednjih godina postavio važne temelje. 2019. godina obilježena je brojnim emocionalnim novostima. Između ostalog, predstavili smo Taycana, naše prvo sportsko vozilo na potpuno električni pogon“, govori Oliver Blume, predsjednik izvršnog odbora tvrtke Porsche AG. „Zahvaljujući našoj atraktivnoj paleti proizvoda od učinkovitih benzinaca, visokoučinkovitih plug-in vozila, a sada i čisto električnih sportaša naše su isporuke u poslovnoj 2019. godini ponovo porasle.“Pri čemu je uspjeh protekle godine daleko više od samo trenutnog prikaza, kako objašnjava Blume: „Naš središnji cilj je rast uz stvaranje novih vrijednosti. Naš smo rezultat u posljednjih pet godina povećali za više od 60 posto. Time stvaramo preduvjete kako bismo do kraja ispunili svoju poduzetničku odgovornost da budemo ekonomični, ekološki i društveni.“

„2019. godine postigli smo nove vrhunske vrijednosti u pogledu prometa i rezultata prije posebnih stavki. Plus u rezultatu posebice proizlazi iz iznimno povećanog volumena i pozitivnog razvoja naših drugih segmenta poslovanja i divizija. Istovremeno na rezultat su se odrazili povećani fiksni troškovi uvjetovani rastom, visoke investicije u budućnost elektrifikacije i digitalizacije kao i valutni učinci“, govori Lutz Meschke, zamjenik predsjednika izvršnog odbora i predstojnik uprave za financije i IT tvrtke Porsche AG. „Unatoč svemu uspjelo nam je ponovno nadmašiti svoje strateške ciljeve s operativnom maržom dobiti od 15,4 posto prije posebnih stavki i povratom ulaganja od 21,2 posto.“

Slučaj dizelaša u drugom je kvartalu 2019. godine rezultirao posebnim stavkama u visini od 0,5 milijardi eura. Poslije posebnih stavki operativni rezultat tvrtke Porsche AG je u poslovnoj 2019. godini iznosio 3,86 milijardi eura, a marža dobiti poslije posebnih stavki 13,5 posto.

Najsnažniji porast u Njemačkoj i Europi

Kod isporuka su prije svega serije modela Cayenne i Macan osigurali značajan plus: Cayenne je prodan u 92.055 primjeraka i time za 29 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Macan je 99.944 puta predan u ruke kupaca – što odgovara povećanju od 16 posto naspram 2018. godini. Kako na domaćem tržištu tako i na ukupnom europskom tržištu Porsche je s 15 posto ostvario najsnažniji porast. U Njemačkoj je isporučeno 31.618 vozila, u Europi ukupno 88.975 vozila. I na svoja dva najveća tržišta proizvođač sportskih vozila bilježi porast. U Kini su tako 86.752 vozila uručena kupcima i time osam posto više nego u 2018. godini. U SAD-u Porsche je svoje isporuke također povećao za osam posto na 61.568 vozila. Tako se je proizvođač sportskih vozila suprotstavio nešto slabijoj generalnoj ekonomskoj situaciji na tim dvama tržištima.

Dosljedno održivo

Elektromobilnost je kod Porschea generator poslova: Za Taycana je tako stvoreno 2.000 novih radnih mjesta i poduzeće je krenulo s opsežnom ofenzivom kvalifikacije. Proizvodnja električnog sportskog vozila odvija se u ugljično neutralnoj glavnoj tvornici u Zuffenhausenu. Porsche je od početka 2020. godine cjelokupnu energetsku opskrbu lokacije prebacio na ugljično neutralnu: Nove zgrade su energetski učinkovite, a struja je dobivena iz obnovljivih izvora. Toplinsku energiju poduzeće proizvodi u vlastitim kogeneracijskim postrojenjima – na bioplin koji se dobiva od ostataka materijala i otpada.

Visoke investicije

Proizvođač sportskih vozila do 2024. godine će uložiti 10 milijardi eura u hibridizaciju, elektrifikaciju i digitalizaciju svojih vozila i konzekventno proširiti svoju ponudu na području elektromobilnosti: Kao idući model dolazi derivat Taycana, model Cross Turismo. Nova generacija kompaktnog SUV modela Macan će također biti na električni pogon i time druga Porscheova serija modela s potpuno baterijskim pogonom. Poduzeće polazi od toga da će sredinom ovog desetljeća biti prodana već polovica cijele palete proizvoda na električni ili djelomično električni pogon kao plug-in hibrid.

„Još i prije naše svjetske premijere u rujnu smo za Taycana imali oko 30.000 ozbiljnih interesenata za kupnju“, govori Blume: „U međuvremenu smo s preko 15.000 kupaca potpisali kupoprodajni ugovor. Uvjereni smo da ćemo zahvaljujući atraktivnosti Taycana i naših derivata modela 911, 718 i Cayenne i 2020. godine postići veliku potražnju.“

„Idućih ćemo se mjeseci suočavati s gospodarski i politički izazovnim okruženjem, naravno i imajući u vidu nesigurnosti glede koronavirusa“, govori predstojnik uprave za financije Meschke. Zatim govori kako poduzeće unatoč jako visokim investicijama u elektrifikaciju palete proizvoda, digitalizaciju te proširenje i obnovu lokacija želi osigurati da će nastaviti ispunjavati svoje ambiciozne ciljeve zarade. „Pomoću mjera koje doprinose povećanju učinkovitosti i otvaranjem novih profitabilnih segmenata poslovanja želimo i ubuduće dostići naš strateški cilj operativne marže dobiti od 15 posto“, ističe Meschke.