Planirano serijski blisko reli vozilo prema R-GT regulaciji
Proizvođač sportskih vozila iz Zuffenhausena planira povratak u reli sport. U tu svrhu Odjel moto sporta u Weissachu razvija Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport prema FIA R-GT regulaciji koji bi mogao sudjelovati na natjecanju od sezone 2020. godine. Odlučujuće za ovaj korak je bio pozitivni odjek na predstavljanje Caymana GT4 Rallye Concept Car u okviru utrke ADAC Rallye Deutschland. Romain Dumas (Francuska) je upravljao spektakularnom konceptnom studijom kao predvodničkim vozilom. Svoju prvu demo vožnju po snijegu i ledu reli konceptna studija odradila je na Porscheovom Winter Eventu koji se održao prije utrke GP Ice Race u Zell am See-u. Mjesto za volanom konceptnog vozila zaposjeo je lokalni junak Richard Lietz, trenutno trećeplasirani FIA utrka izdržljivosti (FIA WEC, GTE-Pro).
Za razliku od konceptne studije, buduće reli vozilo se ne bi trebalo temeljiti na Caymanu GT4 Clubsport koji se gradio do 2018. godine, nego na novom 718 Caymanu GT4 Clubsport koji je predstavljen početkom siječnja. Novi trkaći automobil kupaca za primjenu u svjetskoj GT4 trkaćoj seriji te na Clubsport i Trackday događanjima opremljen je s 425 KS snažnim 3,8-litrenim šestocilindričnim bokser motorom. Fokus je pri razvoju bio na segmentima performansi, karakteristikama u vožnji i održivosti. U konstrukciji nekoliko komponenata karoserije Porschea 718 Cayman GT4 Clubsport će po prvi puta biti upotrijebljen kompozitni materijal od prirodnih vlakana.
Pojava Porschea Cayman GT4 Rallye Concept Car je 2018. godine na Rallye Deutschland izazvala lavinu pozitivnih reakcija. Rezonancija iz tabora obožavatelja relija, ali i od strane timova, vozača i organizatora serija je bila odlučujući faktor za početak novog razvojnog programa. Veliki plus su zahvaljujući serijske bliskosti relativno niski operativni troškovi vozila prema R-GT regulaciji.
Porsche u reli sportu: trijumfi i tradicija
Porsche je u reli sportu zabilježio već brojne uspjehe. Prekretnica je bila ukupna pobjeda na utrci Rallye Dakar 1986. godine s Porscheom 959. I Porsche 953 koji se temeljio na varijanti 911-ice s pogonom na sve kotače je uspio odnijeti pobjedu na Rallye Dakar. Krajem 1960-ih godina i početkom 1970-ih godina između ostalog su Vic Elford i Björn Waldegard slavili velike uspjehe s Porscheom 911 na legendarnoj utrci Rallye Monte Carlo. U najnovije vrijeme brojni privatni vlasnici vozila svoje povjerenje ulažu u razne modele Porschea 911 na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima. Između ostalog, i Porscheovi test vozači Timo Bernhard i Romain Dumas su više puta aktivno sudjelovali s privatnim projektima u reli sportu.
Ovo je FIA R-GT klasa
R-GT regulacije predstavio je Svjetski automobilski savez FIA za sezonu 2011. godine. Cilj koncepta je omogućiti ambicioznim timovima kupaca i privatnim vozačima sportski atraktivan nastup u reli sportu uz istovremeno isplativu financijsku stavku. Regulacije su za sezonu 2014. godine još jednom opsežno dorađene. Kupci mogu s R-GT homologiranim vozilima sudjelovati u događanjima diljem svijeta. Za istaknuti su mogućnost sudjelovanja na poznatoj utrci Rallye Monte Carlo kao i startovi u okviru Svjetskog prvenstva (WRC) na legendarnim asfaltnim etapama na sredozemnom otoku Korzici.
Richard Lietz (A)