Test

Peugeot 508 PureTech 225 S&S EAT8 GT line – Poslovnjak u svom filmu

            Temeljitom promjena stila novi 508 se definitivno ističe u svom segmentu. Poslovnjak koji prije svega želi naglasiti svoju agilnost, to u ovoj benzinskoj verziji i te kako uspijeva. No, koliko realnu šansu za uspjeh ima ova kombinacija coupe-limuzine?

Francuzi voze po svome. Nećemo reći da su stvorili neku novu podskupinu, segment vozila, ali novi 508 odbacuje standardne navike klase.  U svijetu limuzina srednje klase, gdje je Passat i dalje mjerilo, Francuzi igraju zanimljivu igru. 

Prethodni Peugeot 508 još uvijek pamtimo, kao automobil koji uz sunarodnjaka Citroen C5 postavlja standarde u udobnosti. No, iako je bio jako sličan njemačkom formatu vozila te klase, to čelnicima Peugeota nije bilo po volji. Odlučili su napraviti nešto za svoj gušt, ali i svih ljubitelja francuske marke – i nisu pogriješili.  

Dizajnerska poslastica, koja razbija današnju monotoniju i bezidejnost u svijetu autoindustrije. Novi 508, tako je postao lijepa sinergija stila i visoke tehnologije, kao i kvaliteta izrade staju u jednu riječ – prvoklasno.

Trend rasta vozila za Peugeot ne vrijedi. Novi 508 u odnosu na prethodnika smanjen je s 483 na 475, širina je povećana sa 183 na 185, a visina je smanjena sa 145 na 140 cm. Međuosovinski razmak smanjen je s 281 na 279 cm, a sve je aerodinamički ‘ispeglano’ na koeficijent otpora zraka od 0,26. Doista, ovo je limuzina novog doba. Dizajn potpisuje, po tradiciji talijanski studio Pininfarina. Testirani primjerak, to je posebno naglasio GT line paket opreme. 

Kako se smanjenje dimenzija odrazilo na putnički komfor? Odmah ćemo pojasniti, novi 508 neće dobiti dodatne bodove. Ipak, četiri putnika neće se žaliti na prostranost, osim možda nešto viših osoba (preko 190 cm) na stražnjoj klupi. No, zato će vozač i suvozač uživati u dojmljivom i-Cockpitu. Ovako smo zamišljali budućnost, bravo Peugeot! Materijali su pod rukom fini, na oku još ljepši. Ipak, maleni volan i dalje zaklanja dijelom pogled na 12,3-inčni ‘brzinomjer’, a piano tipke uz infotainment odlično nadopunjuju priču. Infotainment možemo ocijeniti dobrim. Posebno je zanimljivo bilo iskustvo vožnje noću uz pomoć Night vision, sustav primjećivanja pješaka i ostalih sudionika u prometu u večernjim satima.

A sad ono najvažnije, na testu smo se družili uz PureTech 225 S&S EAT8 GT line izvedbu, koji se pokreće turbo benzincem. Nabijen ‘twin scroll’ turbopunjačem iz 1.598 ccm obujma i snage 225 KS, već ostavlja dojam. Sve prati 8-stupanjski automatski mjenjač (Aisin), koji se dobro snalazi u ovom automobilu… Ovakve brojke znače samo jedno, 508 pravi je jurišnik. Ubrzanje do 100 km/h za malo više od 7 sekundi, ali i krajnjih 250 km/h zadovoljit će apetite i onih koji vole papučicu gasa. Pored svega toga, Peugeot je u najžednijim razdobljima trošio oko 10 litara, a sedmodnevni test odradili smo na prosječnih – 8,7 litara supera. Ovo je naprosto ‘fensi-šmensi’ coupe-limuzina, koja stilom i pojavom, pogotovo, novom prednjom maskom s LED-kljovama, koje postaju trademark Peugeota.

Aerodinamičnom siluetom i atraktivnim 19-colnim felgama, Peugeot 508 prilično je vozljiv automobil. Izgled prati dinamiku vožnje, pa vaš agilniji nastup u zavojima, posebno u Sport programu automobil prati bez problema. Ipak, Francuzi su ostali dosljedni, pa možemo reći kako se još uvijek osjeti onaj ‘lebdeći’ stil, pogotovo u – Comfort opciji.

Kakve su šanse za uspjehom ovog modela kod nas? Peugeot ima svoju publiku, ona je poprilično velika i sigurno će novi 508 osvojiti brojna srca. Sad, hoće li biti uspješniji od prethodnika, ne bi se kladili, ali vrijeme će pokazati. U tom djelu sigurno bitan faktor zasigurno je i cijena. 

Testni primjerak, dugačkog popisa opreme stoji više od 300.000 kn, ali s obzirom na sve što nudi, to ne djeluje previše. No, sigurno ima onih koji gledaju u sferi osnovnog dizelaša, BlueHDi 130 S&S u Active paketu, dostupan je za 210.600 kn. Ima tu potencijala…

Tehnički podaci: Peugeot 508 PureTech 225

obujam1.598 ccm
snaga225 KS 
moment300 Nm 
mjenjačautomatski, 8-brzina
masa1.448 kg
prosječna potrošnja7,5 / 5,7 / 4,6 l  na testu (8,7 l)
CO2 / Euro norma132 g/km / 6b
obujam prtljažnika487 l
spremnik goriva55  l
dimenzije (d x š x v)4.750 x 1.858 x 1.409 mm
najveća brzina250 km/h
ubrzanje 0-100 km/h7,3 s
gume235/40 R19
cijena testiranog modela309.329 kn