Škoda ove godine obilježava značajne obljetnice. Modeli Škoda 450, Škoda 1100 OHC i Škoda Favorit slave okrugle rođendane, a dvostruka pobjeda coupéa Škoda 130 RS u klasi na reliju Monte Carlo ponavlja se već 40. put.

Škoda 130 RS na reliju Monte Carlo: dvostruka pobjeda u klasi

Prije 40 godina – točnije u petak, 28. siječnja 1977. godine – Škoda 130 RS s tvorničkim timom koji čine Václav Blahna i Lubislav Hlávka osvojila je klasu ispod 1.300 cm3 na reliju Monte Carlo. Ovaj brzi coupé zauzeo je 12. odnosno 15. mjesto u ukupnom poretku protiv brojnih većih i snažnijih suparnika. Time je prethodnik aktualnog modela Škoda Fabia R5 napisao jedno od najčuvenijih poglavlja tijekom angažmana marke Škoda na području motosporta koji traje već 116 godina.

Škoda 450: prethodnik modela Roadster Felicia napunit će 60 godina

Proizvodnja automobila bez krova tipa Škoda 450 – prethodnika poznatijeg modela Škoda Felicia – započela je u rujnu 1957. godine u tvornici Kvasiny. 4-cilindarski motor s obujmom od 1.089 cm3 i snagom od 50 KS ubrzao je atraktivnu Škodu 450 do 128 km/h. Ukupno je proizvedeno 1.010 ovakvih vozila, od čega su dvije trećine bile namijenjene inozemnim kupcima.

Škoda Favorit: svjetska premijera prije 30 godina

S modelom Škoda Favorit razvojni tim tadašnjeg čehoslovačkog proizvođača automobila dokazao je svoje znanje i svoj angažman tijekom teških posljednjih godina socijalističke ere. Ovo kompaktno vozilo dizajnirano u talijanskom studiju Bertone sišlo je s proizvodne trake s poprečno ugrađenim prednjim motorom i prednjim pogonom – revolucija za marku. Po pitanju koncepta, dizajna i ponašanja vozila u vožnji model Škoda Favorit je izdržao usporedbu sa zapadnom konkurencijom, pri čemu se ovaj model, kao jedan od rijetkih osobnih vozila u takozvanom Istočnom bloku, nije proizvodio pod licencom. Model Škoda Favorit debitirao je 16. rujna 1987. godine na Međunarodnom strojarskom sajmu u Brnu. Hatchback model bio je dostupan kupcima od 1988. godine; dvije godine kasnije stigao je karavan Škoda Forman, a nakon njega su uslijedili derivati lakih gospodarskih vozila i vozila za slobodno vrijeme. Na temelju modela Škoda Favorit razvijena su čak i električna vozila. Do 1995. godine proizvedeno je 1.077.126 vozila serije Favorit/Forman.

Tvornica Kvasiny: 70 godina proizvodnje marke Škoda u istočnoj Češkoj  

Tradicija proizvodnje automobila u tvornici Kvasiny seže sve do 1934. godine. Prvo Škoda vozilo koje je ovdje proizvedeno bio je prestižni model Škoda Superb u listopadu 1947. godine. Uslijedili su brojni uspješni modeli, među kojima su bili Roadster Škoda Felicia (1959.-1964.), Škoda 110 R Coupé (1970.-1980.) te Škoda Pick-up i Caddy pick-up marke Volkswagen (1995.-2001.). Na lokaciji Kvasiny trenutačno se proizvode Škoda modeli Superb, Superb Combi, Yeti i Kodiaq.

Škoda 1100 OHC: trkaći automobil koji se pojavio prije 60 godina

U prosincu 1957. godine Škoda je iznenadila ljubitelje motosporta s dvama Roadsterima tipa Škoda 1100 OHC, čiji oblik podsjeća na strujnice. Oduševili su svojom elegantnom i laganom karoserijom od plastike ojačane staklenim vlaknima (GFK), čeličnim rešetkastim cjevastim okvirom i motorom koji je sadržavao rješenja poput dvaju gore pozicioniranih bregastih vratila i dvostrukog paljenja. S obujmom od 1.089 cm3 4-cilindarski motor uspio je pomoću dvaju dvostrukih rasplinjača razviti 92 KS pri 7.700 o/min. Težina Roadstera bez posade iznosila je tek 550 kg, a njegova najveća brzina između 190 i 200 km/h.

 

Tags: , , , , , , , , , ,