Svjetsko testiranje izdržljivosti pod ekstremnim uvjetima
Novi Porsche 911 ulazi u završnicu: Osma generacija klasika sportskih vozila stiže na tržište početkom 2019. godine. Ali prije toga prototipi će još jednom dobro zagrijati motore i odraditi finalni program testiranja oko cijele zemaljske kugle – stavljajući nova sportska vozila pod ogromno opterećenje. Prebacuju se iz jedne klimatske zone u drugu s temperaturnim razlikama do 85 Celzijevih stupnjeva. Jure kroz visinske razlike koje iznose više od četiri kilometra. Pokušavaju se izboriti kroz gužve velegrada i postavljaju nove rekordne vrijednosti na trkaćim stazama. Da bi na kraju svaki sustav morao jednako pouzdano raditi kao na početku.
„911-icu pored njezinih izvanrednih performansi već oduvijek odlikuje i praktičnost u svakodnevici“,govori Andreas Pröbstle, voditelj projekta Kompletno vozilo 911. „Iz tog razloga testiramo vozilo pod svim uvjetima, svim vremenskim prilikama, u svim regijama. Pogon vozila mora besprijekorno funkcionirati kao i tekućine, cjelokupni sustavi i upravljački procesi te prikazi i zasloni. Samo tako možemo biti sigurni da se vozilo može bez smetnji kretati u svim regijama svijeta“,dodaje Pröbstle.
U fokusu testiranja su pritom bile klasične ključne kompetencije Porschea kao što su vozno postolje i motor koje su dodatno poboljšane kako bi se povećale i performanse i praktičnost u svakodnevici. K tome su pridruženi funkcionalni testovi i testovi opterećenja kompletno novog upravljačkog koncepta uključujući instrumente i zaslone. Izazovima ovog napornog maratona testiranja moraju se suprotstaviti i novi sustavi asistencije te proširena povezivost. Budući da se Porsche Connect od zemlje do zemlje razlikuje, za njegovo je testiranje upravljačkih operacija i funkcija zahtijevano jako puno resursa.
U vrućim zemljama kao što su zaljevske zemlje na Bliskom istoku ili u Death Valleyju u SAD-u, klimatizacija, termalno upravljanje i ponašanje izgaranja moraju proći intenzivne ispite funkcionalnosti. Komponente interijera se, primjerice, po toj vrućini ne smiju deformirati i na temelju toga početi proizvoditi zvukove. U minus 35 stupnjeva hladnoj Finskoj ključni pojmovi koji se nalaze na agendi testiranja su pokretanje hladnog motora, grijanje i klimatizacija, vuča, upravljačke karakteristike i ponašanje pri kočenju te brzina reakcije kontrolnih sustava vezano uz dinamiku vožnje. Zahtjevne ceste s puno zavoja na europskom Arktičkom krugu pružaju optimalne uvjete za testiranje sportskog vozila. Nove Jedanaestice testirale su izdržljivost jureći po cestama i stazama u Kini s tamo tipičnom strukturom prometa i morale su dokazati da pouzdano rade s gorivima različitih kvaliteta.
Staza Nürburgring tradicionalni je dio Porscheovog programa testiranja u Njemačkoj . Motor, mjenjač, kočnice i vozno postolje morali su na Eifelu proći vatreno krštenje. U Italiji su testna vozila visokim brzinama savladala testnu stazu Nardò gdje su se pored maksimalne brzine promatrali i hlađenje i upravljačke karakteristike. U gotovo 90 metara ispod nadmorske razine smještenom Death Valleyju testna vozila su dosegla svoju najdublju točku u testiranju izdržljivosti. Na 4.300 metara visokom Mount Evansu u Koloradu rijedak zrak je postao izazov za biturbo punjenje i sustav goriva. Na kraju testiranja kada se zbroje svi prijeđeni putovi, vozila su prešla oko tri milijuna kilometara.
Manje spektakularno, ali jednako važno, je testiranje u svakodnevici koje je usmjereno prema kupcu i to u javnom cestovnom prometu – kako u gradu tako i u ruralnom području kroz cijelu Njemačku. I ovdje je uz pridržavanje svih prometnih propisa provedeno opsežno testiranje kako bi se osigurala dugovječnost i praktičnost u svakodnevici cjelokupnog vozila i njegovih sustava kako bi i osma generacija ikone sportskih vozila ponovno bila najbolja 911-ica svih vremena.