Renaultov „pametan otok“

Vodeći proizvođač električnih vozila u Europi Grupa Renault i distributer električne energije Empresa de Electricidade da Madeira udružili su snage s ciljem da olakšaju prijenos energije na portugalskom otoku Porto Santu. Predstavljeni pametan električni ekosustav temelji se na četiri stupa: električnim vozilima, stacionarnim spremnicima energije, pametnom punjenju baterija vozila i na njihovom sudjelovanju u opskrbi mreže energijom dvosmjernom vezom (vehicle to grid, odnosno V2G).

Grupa Renault, vodeći proizvođač električnih vozila u Europi i EEM Empresa de Electricidade da Madeira SA, društvo za proizvodnju, prijenos i distribuciju električne energije na portugalskim otocima Madeira i Porto Santo, objavili su uvođenje pametnog električnog ekosustava na otoku Porto Santo.

Taj ekosustav dio je inovativnog programa održivog otoka „Smart Fossil Free Island” (Pametan otok bez fosilnih goriva), koji na otok Porto Santo uvodi vlada Autonomne regije Madeira. Cilj programa je promicanje prijenosa energije na otoku. Društvo EEM, koje je pritom zaduženo za energetske projekte i električnu mobilnost izabralo je Grupu Renault za partnera u programu održivog otoka za rješenje električne mobilnosti.

Na ovom prvom „pametnom“ otoku na svijetu za povećanje energetske neovisnosti i promicanje proizvodnje čiste energije upotrebljavaju se električna vozila, baterije u drugom životnom vijeku, pametno punjenje i baterije iz vozila za opskrbu mreže (V2G). Grupa Renault, EEM i njihovi partneri na ostvarenju ovoga projekta, za koji se očekuje da će trajati 18 mjeseci, rade od početka godine.

„Drago nam je da smo započeli suradnju s EEM-om i regionalnom upravom Madeire pri stvaranju ovog jedinstvenog električnog ekosustava, koji dokazuje u kolikoj mjeri prijelaz na električni pogon mijenja naš svakodnevni život – osim same mobilnosti.  Naš je cilj razviti model koji će se moći prenijeti i na druge otoke, na eko-područja i u gradove, a ujedno želimo ostvariti široku rasprostranjenost rješenja električne mobilnosti koja će biti dostupna svima“, rekao je Eric Feunteun, direktor za električna vozila i nove poslovne programe.

Ovaj projekt pokazuje kako Grupa Renault djeluje u javnim i privatnim partnerstvima kako bi pomogla u ostvarenju održivih rješenja mobilnosti za sve, što je u potpunosti u skladu sa strategijom Grupe da postane važan akter u električnim ekosustavima i ponuditelj rješenja pametne mobilnosti za gradove budućnosti. U stvaranju ovoga ekosustava Grupa Renault sudjelovat će svojim električnim vozilima, referentnima na europskom tržištu, i provjerenim tehnološkim rješenjima.

Projekt se sastoji od tri komplementarne faze: u prvoj će 20 dobrovoljaca, stanovnika Porta Santa, upotrebljavati 14 automobila modela ZOE i 6 modela Kangoo Z.E. za svakodnevna putovanja.  Ta će se vozila moći „pametno” puniti na 40 javnih i zasebnih mjesta za punjenje koje će EEM i Renault postaviti na otoku. Ta će vozila do kraja 2018. godine u drugoj fazi prijeći u širu interakciju s mrežom jer će u vrijeme najveće potrošnje energije električnu energiju prenositi u mrežu. Osim što će se pametno puniti, služit će i kao privremeni spremnici energije. U trećoj fazi će se baterije električnih vozila Renault u svojem drugom životnom vijeku upotrebljavati za pohranu energije iz obnovljivih izvora električne energije dobivene iz solarnih ćelija i vjetrenjača na otoku Porto Santo. Tako spremljena energija u trenutku proizvodnje, napajat će lokalnu mrežu prema trenutnim potrebama. Neke od tih baterija doći će s otoka Madeire. Grupa Renault tako prvi put dokazuje da svoje baterije može upotrijebiti i u njihovom drugom životnom vijeku kao dio lokalnog ekosustava.

Bliska suradnja s partnerima

Grupa Renault pionir je i vodeća tvrtka na području električne mobilnosti u Europi, čija uloga nadilazi ulogu samo proizvođača vozila te postaje akter i partner u stvaranju pametnih električnih ekosustava. Za projekt Porto Santo Grupa Renault povezala se i s društvima koja djeluju u energetskom sektoru, među kojima su i Bouygues Energies et Services, The Mobility House i ABB.

O pametnom električnom ekosustavu

Pametno punjenje (smart charging) prilagođava sustav punjenja baterija sukladno potrebama korisnika i raspoloživosti električne energije u mreži. Baterije se pune u razdobljima kad je opskrba energije veća od potrošnje, naročito kod viška proizvodnje iz obnovljivih izvora. Kad je potrošnja energije veća od opskrbe iz mreže, punjenje baterije se prekida. Na taj način mreža optimizira opskrbu energije iz lokalnih obnovljivih izvora.

U slučaju dvosmjernog spajanja (V2G) električna vozila u vrijeme najveće potrošnje mrežu opskrbljuju pohranjenom energijom. Na taj način, ne služe samo za pametno punjenje nego i kao uređaji za privremenu pohranu energije.

Baterije električnih vozila su, kad je njihov životni vijek u vozilima već pri kraju, još uvijek sposobne pohranjivati znatne količine energije.  Renault ih upotrebljava u manje zahtjevnim okruženjima, na primjer, kao stacionarne spremnike energije.  S tako širokom namjenom baterija Renault je danas u mogućnosti zadovoljiti sve potrebe pohrane energije od obiteljskih kuća do poslovnih zgrada, tvornica, škola i stambenih zgrada te samih mjesta za punjenje električnih vozila.

 

 

 

 

 

Tags: , , , , ,

 
 

Oglas

 
 

Prodaja

 
 

Vremeplov

 
 
 
 

Objava tjedna

 
 

Oglas