Tehnika Vijesti

Renault-Nissan u četiri godine predstavlja više od 10 autonomnih vozila

Alijansa Renault-Nissan u sljedeće će četiri godine predstaviti više od 10 vozila opremljenih tehnologijom za autonomnu vožnju. Globalna je automobilska grupacija potvrdila da će do 2020. u Sjedinjenim Američkim Državama, Europi, Japanu i Kini predstaviti paletu vozila spremnih za autonomnu vožnju. Tehnologija će biti ugrađena u serijska vozila dostupna širokom krugu kupaca po pristupačnim cijenama.

Alijansa Renault-Nissan usto će predstaviti niz novih aplikacija za povezivanje koje će vozačima omogućiti da ostanu u tijeku s poslom, zabavnim sadržajem i društvenim mrežama. „Alijansa Renault-Nissan potpuno je predana ciljevima vožnje bez emisija i bez nesreća sa smrtnim posljedicama’”, izjavio je predsjednik i glavni direktor Alijanse Renault-Nissan Carlos Ghosn u Istraživačkom centru Renault-Nissan u Silicijskoj dolini. „Zato na tri kontinenta razvijamo tehnologiju za autonomnu vožnju i povezivanje za serijske automobile dostupne širokom krugu kupaca.”

Bez emisija i nesreća sa smrtnim posljedicama

Alijansa Renault-Nissan već je sad vodeća grupacija u pogledu vozila bez emisija. Alijansa je od prodaje prvog Nissana Leaf na području San Francisca u prosincu 2010. prodala više od 300.000 automobila na posve električni pogon. Sva vozila Alijanse Renault-Nissan znatno su napredovala u područjima sigurnosti i ekonomičnosti. U Japanu je u posljednjih 20 godina zabilježen pad broja nesreća sa smrtnim posljedicama ili teškim ozljedama u Nissanovim vozilima od čak 61%, dok su nesreće sa smrtnim posljedicama ili teškim ozljedama u Renaultovim vozilima u Francuskoj u posljednjih 15 godina zabilježile pad od 80%. Očekuje se kako će autonomna vožnja dodatno smanjiti vozačke pogreške koje su odgovorne za 90% svih nesreća sa smrtnim posljedicama. Ove će godine biti predstavljena vozila opremljena sustavom Single-Lane Control, koji će automobilima omogućiti autonomnu vožnju na autocestama, ali i u vožnji „kreni-stani” u gustom prometu. Renault-Nissan 2018. predstavit će vozila opremljena sustavom Multiple-Lane Control koji će prepoznavati opasnosti i sam mijenjati trake u vožnji autocestom. A 2020. predstavit će se i sustav Intersection Autonomy koji sam može upravljati automobilom na gradskim križanjima i u gustom gradskom prometu bez uplitanja vozača.

Kasnije ove godine Alijansa će predstaviti novu automobilsku aplikaciju za mobilne uređaje koja omogućuje daljinsku interakciju s automobilom. Sljedeće godine predstavit će prvi Alijansin multimedijski sustav, opremljen novim multimedijskim i navigacijskim funkcijama, s poboljšanim povezivanjem s pametnim telefonima i bežičnim ažuriranjem zemljovida. Alijansina platforma za povezivanje i Internet stvari 2018. podržavat će i novu funkciju Virtualnog osobnog pomoćnika za privatne i poslovne korisnike. Sva Alijansina tehnologija za autonomnu vožnju bit će dostupna prema željama vozača.

Spajanjem do napretka

Alijansa Renault-Nissan 2014. godine spojila je inženjerske odjele obaju proizvođača. Renaultovi i Nissanovi inženjeri rade kao jedan tim kako bi se spriječila ponavljanja u razvoju nadolazećih tehnologija. Tehnologija koju na taj način zajednički razviju Renaultovi i Nissanovi inženjeri dostupna je obama proizvođačima i svim markama koje su dio Alijanse na tržištima na kojima kupci to traže. Drugim riječima, inženjeri su razvili „tehnološki alat” koji uključuje hardver i softverske aplikacije. Proizvodne ekipe Renaulta, Nissana, Infinitija i ostalih marki koje su dio Alijanse mogu te aplikacije učiniti dostupnima u svojim modelima. Zajedničkim radom na naprednim istraživanjima i razvoju Renault i Nissan mogu surađivati učinkovitije i uz manje troškove, što im omogućuje da kupcima ponude vozila više vrijednosti. Alijansa Renault-Nissan raspolaže proračunom od 5 milijuna dolara za istraživanje i razvoj. Četvrta najveća automobilska grupa na svijetu, koja prodaje svaki deseti automobil na svjetskom tržištu, raspolaže istraživačkim centrima u Atsugiju u Japanu, Guyancourtu u Francuskoj te u američkim gradovima Farmington Hills u saveznoj državi Michigan i Sunnyvale u Kaliforniji. Renault-Nissan ima i velike inženjerske centre u, među ostalim, Indiji, Brazilu, Rumunjskoj, Turskoj i Kini. Alijansa je najavila i imenovanje novog tehnološkog direktora, Ogija Redzica koji će biti odgovoran za razvoj sustava za povezivanje na globalnoj razini. Tu će dužnost obavljati kao viši potpredsjednik Alijanse u odjelu za povezivanje vozila i mobilnih usluga. Redzic se pridružuje Alijansi Renault-Nissan nakon što je radio u društvima kao što su Nokia, NAVTEQ, Motorola i startup za bežičnu komunikaciju cyberPIXIE. Posljednju je funkciju obavljao kao viši potpredsjednik u društvu Nokia HERE gdje je vodio Odjel za automobilsku industriju. Redzic, čije imenovanje na snagu stupa odmah, radit će u Parizu odakle će nadzirati timove u Francuskoj i Japanu.