„Cilj Grupe Renault jest napraviti potpuni zaokret u poslovanju. Sada se fokusiramo na profitabilnost radije nego na prodajne količine, s većom maržom po prodanoj jedinici vozila na svakom od naših tržišta. Prvi rezultati su već vidljivi u drugoj polovici 2020. poglavito u Europi gdje je marka Renault napredovala na najprofitabilnijim prodajnim kanalima i ojačala vodeći položaj u segmentu električnih vozila“, rekao je Luca de Meo, CEO Grupe Renault.
S obzirom na pandemiju bolesti COVID-19, Grupa Renault doživjela je pad prodaje od 21,3% na 2.949.849 prodanih primjeraka na tržištu koje bilježi pad od 14,2%. Na pad prodaje najviše su utjecali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromjesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromjesečju, ponajviše u Francuskoj. Valja napomenuti kako je Grupa provodi prodajnu politiku usmjerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obujma prodaje.
Električna vozila: Renault, vodeća marka u Europi
Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na europskom tržištu električnih automobila s ukupno 115.888 prodanih vozila, što je rast prodaje od 101,4% u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primjeraka, što je rast od 114%. Najveću prodaju u klasi električnih gospodarskih vozila ostvario je Kangoo Z.E. Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatit će Grupinu ponudu električnih vozila za 2021. godinu.
Uz električna vozila, Renault od prošlog ljeta nudi hibridne i punjive hibridne inačice E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila s više od 30.000 prodanih primjeraka u Europi, što čini 25% ukupnih narudžbi na tržištu hibrida. Obitelji E-TECH u prvoj polovici 2021. godine pridružit će se Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.
U Europi
Grupa je ukupno prodala 1.443.917 vozila, što je pad od 25,8% na tržištu koje bilježi pad od 23,6%. Renault je blago povećao tržišni udjel na 7,7% rastom od 0,1 postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i ZOE) i uspješnom predstavljanju ponude E-TECH. Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Europi s ukupno 227.079 prodanih primjeraka. Zahvaljujući tomu, Renault je povećao tržišni udjel na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod. Dacia je zabilježila pad prodaje od 31,7% na 385.674 prodanih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, te ih predstavila krajem 2020. godine. Dacijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine više od 25% ukupno prodanih vozila marke u Europi.
Grupa je na neeuropskom tržištu zabilježila pad od 16,5%, ponajviše zbog pada prodaje od 45% u Brazilu kao posljedice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje. U Rusiji, drugom najvećem tržištu Grupe prema broju prodanih vozila, grupa Renault drži vodeći položaj s ostvarenih 30,1% tržišnog udjela, što je povećanje od 1,2 postotna boda. Prodaja je pala za 5,5% na tržištu koje bilježi pad od 9,2%. LADA i dalje zauzima vodeće mjesto na ruskom tržištu s tržišnim udjelom od 21,5%. LADA Granta i LADA Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji. Renaultov tržišni udjel smanjen je za 0,2 postotna boda na 8% u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovici 2021.
Prodaja u Indiji pala je za 9,4% na tržištu koje bilježi pad od 18,8%. Renault je tako ostvario tržišni udjel od 2,8% (+0,3 postotna boda) zahvaljujući uspjehu modela Triber. U prvoj polovici 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) proširit će se potpuno novim SUV-om Kiger.
Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja.
Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14,2% na tržištu koje bilježi rast od 5,5%, i to zahvaljujući uspjehu novog modela XMR koji je predstavljen u ožujku 2020.
Prodaja prema marki | Godina (do kraja prosinca, privremeni podaci) | ||
2020. | 2019. | % var. | |
RENAULT | |||
Osobna vozila | 1.473.497 | 1.942.328 | –24,1 |
Laka gospodarska vozila | 313.624 | 411.963 | –23,9 |
Osobna vozila + laka gospodarska vozila | 1.787.121 | 2.354.291 | –24,1 |
DACIA | |||
Osobna vozila | 484.097 | 689.287 | –29,8 |
Laka gospodarska vozila | 36.668 | 46.020 | –20,3 |
Osobna vozila + laka gospodarska vozila | 520.765 | 735.307 | –29,2 |
RENAULT SAMSUNG MOTORS | |||
Osobna vozila | 90.300 | 79.081 | +14,2 |
ALPINE | |||
Osobna vozila | 1.526 | 4.832 | –68,4 |
LADA | |||
Osobna vozila | 369.536 | 400.308 | –7,7 |
Laka gospodarska vozila | 14.447 | 12.662 | +14,1 |
Osobna vozila + laka gospodarska vozila | 383.983 | 412.970 | –7,0 |
AVTOVAZ | |||
Osobna vozila | 9.823 | 1.354 | +625,5 |
JINBEI&HUASONG | |||
Osobna vozila | 2.069 | 8.449 | –75,5 |
Laka gospodarska vozila | 154.262 | 153.452 | +0,5 |
Osobna vozila + laka gospodarska vozila | 156.331 | 161.901 | –3,4 |
RENAULT GROUP | |||
Osobna vozila | 2.430.848 | 3.125.639 | –22,2 |
Laka gospodarska vozila | 519.001 | 624.097 | –16,8 |
Osobna vozila + laka gospodarska vozila | 2.949.849 | 3.749.736 | –21,3 |
Prodaja grupe prema regiji, osobna vozila + laka gospodarska vozila | Godina (do kraja prosinca) | ||
2020. | 2019. | % var. | |
Francuska | 535.591 | 689.723 | –23,3 |
Europa (bez. Francuske) | 908.326 | 1.247.110 | –27,2 |
Ukupno Francuska + Europa | 1.443.917 | 1.945.833 | –25,8 |
Afrika, Bliski istok, Indija – Pacifik | 346.207 | 451.282 | –23,3 |
Euroazija | 743.519 | 748.486 | –0,7 |
Amerike | 260.478 | 424.564 | –38,6 |
Kina | 155.728 | 179.571 | –13,3 |
Ukupno ne uklj. Francusku + Europu | 1.505.932 | 1.803.903 | –16,5 |
Svijet | 2.949.849 | 3.749.736 | –21,3 |
Grupa Renault: 15 tržišta – godina do kraja prosinca 2020. | Godina do kraja prosinca 2020 | |
Prodaja* | Trž. udjel osobna vozila + laka gospodarska vozila | |
(broj vozila) | (%) | |
1. FRANCUSKA | 535.591 | 26,1 |
2. RUSIJA | 480.742 | 30,1 |
3. NJEMAČKA | 204.933 | 6,4 |
4. KINA | 155.671 | 0,7 |
5. ITALIJA | 154.820 | 10,0 |
6. TURSKA | 132.471 | 17,2 |
7. BRAZIL | 131.486 | 6,8 |
8. ŠPANJOLSKA I KANARSKI OTOCI | 123.638 | 12,2 |
9. JUŽNA KOREJA | 95.939 | 5,2 |
10. INDIJA | 80.518 | 2,8 |
11. UJEDINJENA KRALJEVINA | 74.463 | 3,9 |
12. BELGIJA I LUKSEMBURG | 65.823 | 11,8 |
13. RUMUNJSKA | 59.180 | 40,5 |
14. MAROKO | 54.730 | 41,1 |
15. POLJSKA | 51.505 | 10,6 |