Vijesti

Renault – prodajni rezultati za 2020.

Cilj Grupe Renault jest napraviti potpuni zaokret u poslovanju. Sada se fokusiramo na profitabilnost radije nego na prodajne količine, s većom maržom po prodanoj jedinici vozila na svakom od naših tržišta. Prvi rezultati su već vidljivi u drugoj polovici 2020. poglavito u Europi gdje je marka Renault napredovala na najprofitabilnijim prodajnim kanalima i ojačala vodeći položaj u segmentu električnih vozila“, rekao je Luca de Meo, CEO Grupe Renault.

S obzirom na pandemiju bolesti COVID-19, Grupa Renault doživjela je pad prodaje od 21,3% na 2.949.849 prodanih primjeraka na tržištu koje bilježi pad od 14,2%. Na pad prodaje najviše su utjecali stroga ograničenja i potpuni prekid prodajnih aktivnosti u ključnim zemljama u drugom tromjesečju, kao i pad prodaje u četvrtom tromjesečju, ponajviše u Francuskoj. Valja napomenuti kako je Grupa provodi prodajnu politiku usmjerenu na povećanje dobiti u odnosu na povećanje obujma prodaje.

Električna vozila: Renault, vodeća marka u Europi

Tržište električnih automobila ubrzano raste, a Grupa Renault potvrdila je svoj vodeći položaj na europskom tržištu električnih automobila s ukupno 115.888 prodanih vozila, što je rast prodaje od 101,4% u odnosu na 2019. godinu. ZOE je najprodavanije vozilo u toj klasi. Prodan je u 100.657 primjeraka, što je rast od 114%. Najveću prodaju u klasi električnih gospodarskih vozila ostvario je Kangoo Z.E. Renault Twingo Electric i Dacia Spring obogatit će Grupinu ponudu električnih vozila za 2021. godinu.

Uz električna vozila, Renault od prošlog ljeta nudi hibridne i punjive hibridne inačice E-TECH svojih najprodavanijih modela (Clio, Captur i Mégane Grandtour). Marka je tako učvrstila položaj na tržištu hibridnih i punjivih hibridnih vozila s više od 30.000 prodanih primjeraka u Europi, što čini 25% ukupnih narudžbi na tržištu hibrida. Obitelji E-TECH u prvoj polovici 2021. godine pridružit će se Renault Mégane Conquest E-TECH Hibrid, Captur E-TECH Hibrid i Mégane E-TECH Plug-in hibrid.

U Europi

Grupa je ukupno prodala 1.443.917 vozila, što je pad od 25,8% na tržištu koje bilježi pad od 23,6%. Renault je blago povećao tržišni udjel na 7,7% rastom od 0,1 postotnog boda, prvenstveno zahvaljujući obnovi modela B segmenta (Clio, Captur i ZOE) i uspješnom predstavljanju ponude E-TECH. Clio je najprodavanije vozilo u svojoj klasi u Europi s ukupno 227.079 prodanih primjeraka. Zahvaljujući tomu, Renault je povećao tržišni udjel na tržištu za privatne kupce za gotovo jedan postotni bod. Dacia je zabilježila pad prodaje od 31,7% na 385.674 prodanih vozila. Sandero je četvrtu godinu zaredom najprodavanije vozilo na tržištu za privatne kupce. Dacia je obnovila svoje klasike, Sandero i Sandero Stepway, te ih predstavila krajem 2020. godine. Dacijini novi benzinsko-plinski motori dostupni su za većinu modela u ponudi ECO-G koji čine više od 25% ukupno prodanih vozila marke u Europi.

Grupa je na neeuropskom tržištu zabilježila pad od 16,5%, ponajviše zbog pada prodaje od 45% u Brazilu kao posljedice okretanja najprofitabilnijim kanalima prodaje. U Rusiji, drugom najvećem tržištu Grupe prema broju prodanih vozila, grupa Renault drži vodeći položaj s ostvarenih 30,1% tržišnog udjela, što je povećanje od 1,2 postotna boda. Prodaja je pala za 5,5% na tržištu koje bilježi pad od 9,2%. LADA i dalje zauzima vodeće mjesto na ruskom tržištu s tržišnim udjelom od 21,5%. LADA Granta i LADA Vesta i dalje su dva najprodavanija vozila u Rusiji. Renaultov tržišni udjel smanjen je za 0,2 postotna boda na 8% u iščekivanju dolaska novog Dustera u prvoj polovici 2021.

Prodaja u Indiji pala je za 9,4% na tržištu koje bilježi pad od 18,8%. Renault je tako ostvario tržišni udjel od 2,8% (+0,3 postotna boda) zahvaljujući uspjehu modela Triber. U prvoj polovici 2021. godine ponuda Renaultovih modela (Kwid, Duster, Triber) proširit će se potpuno novim SUV-om Kiger.

Grupa je i dalje predvodnik u Turskoj čije se tržište snažno oporavlja.

Renault Samsung Motors ostvario je rast prodaje u Južnoj Koreji od 14,2% na tržištu koje bilježi rast od 5,5%, i to zahvaljujući uspjehu novog modela XMR koji je predstavljen u ožujku 2020.

Prodaja prema markiGodina (do kraja prosinca, privremeni podaci)
 2020.2019.% var.
RENAULT   
Osobna vozila1.473.4971.942.328–24,1
Laka gospodarska vozila313.624411.963–23,9
Osobna vozila + laka gospodarska vozila1.787.1212.354.291–24,1
DACIA   
Osobna vozila484.097689.287–29,8
Laka gospodarska vozila36.66846.020–20,3
Osobna vozila + laka gospodarska vozila520.765735.307–29,2
RENAULT SAMSUNG MOTORS   
Osobna vozila90.30079.081+14,2
ALPINE   
Osobna vozila1.5264.832–68,4
LADA   
Osobna vozila369.536400.308–7,7
Laka gospodarska vozila14.44712.662+14,1
Osobna vozila + laka gospodarska vozila383.983412.970–7,0
AVTOVAZ   
Osobna vozila9.8231.354+625,5
JINBEI&HUASONG   
Osobna vozila2.0698.449–75,5
Laka gospodarska vozila154.262153.452+0,5
Osobna vozila + laka gospodarska vozila156.331161.901–3,4
RENAULT GROUP   
Osobna vozila2.430.8483.125.639–22,2
Laka gospodarska vozila519.001624.097–16,8
Osobna vozila + laka gospodarska vozila2.949.8493.749.736–21,3
Prodaja grupe prema regiji, osobna vozila + laka gospodarska vozilaGodina (do kraja prosinca)
 2020.2019.% var.
Francuska535.591689.723–23,3
Europa (bez. Francuske)908.3261.247.110–27,2
Ukupno Francuska + Europa1.443.9171.945.833–25,8
Afrika, Bliski istok, Indija – Pacifik346.207451.282–23,3
Euroazija743.519748.486–0,7
Amerike260.478424.564–38,6
Kina155.728179.571–13,3
Ukupno ne uklj. Francusku + Europu1.505.9321.803.903–16,5
Svijet2.949.8493.749.736–21,3
Grupa Renault: 15 tržišta – godina do kraja prosinca 2020.Godina do kraja prosinca 2020
 Prodaja*Trž. udjel osobna vozila + laka gospodarska vozila
 (broj vozila)(%)
1. FRANCUSKA535.59126,1
2. RUSIJA480.74230,1
3. NJEMAČKA204.9336,4
4. KINA155.6710,7
5. ITALIJA154.82010,0
6. TURSKA132.47117,2
7. BRAZIL131.4866,8
8. ŠPANJOLSKA I KANARSKI OTOCI123.63812,2
9. JUŽNA KOREJA95.9395,2
10. INDIJA80.5182,8
11. UJEDINJENA KRALJEVINA74.4633,9
12. BELGIJA I LUKSEMBURG65.82311,8
13. RUMUNJSKA59.18040,5
14. MAROKO54.73041,1
15. POLJSKA51.50510,6