Škoda je u Mladoj Boleslavi proizvela 500.000-ti model Fabia treće generacije. Proizvođač istovremeno obilježava još jednu obljetnicu: riječ je o ukupno četirimilijuntom modelu Škoda Fabia koji je od debija serije modela 1999. godine sišao s proizvodne trake. Jubilarno vozilo je Škoda Fabia COMBI s 1,0 TSI benzinskim motorom i automatskim DSG mjenjačem u Moon bijeloj boji. S 91.400 isporuka u prvih pet mjeseci 2017. godine ovaj omiljeni mališan trenutačno zauzima drugo mjesto na popisu najprodavanijih modela marke Škoda odmah iza modela Octavia.
„Danas možemo biti dvostruko ponosni. 500.000 proizvedenih modela Fabia treće generacije i ukupno četiri milijuna proizvedenih modela Fabia predstavljaju impresivne dokaze visoke kvalitete proizvodnje marke Škoda“, kaže Michael Oeljeklaus, član uprave marke Škoda zadužen za proizvodnju i logistiku. „Od 1999. godine ovaj se kompaktni model ubraja u standarde našeg portfelja modela te očarava kupce diljem svijeta. Njegove tri generacije pokazuju razvoj marke: najmoderniju tehniku i izvanrednu ponudu prostora uz izniman omjer uloženog i dobivenog upotpunjuju atraktivni dizajn i vrhunske tehnologije za sigurnost i udobnost. Danas Fabia više no ikada predstavlja značajnu pogonsku snagu za naš dinamični rast“, kaže nadalje Oeljeklaus.
Krenimo ispočetka: prva Škoda Fabia – od 1999. do 2007. godine
Prva Škoda Fabia proslavila je svoju premijeru 1999. godine na Međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu, netom prije ulaska u novo tisućljeće. Temeljila se na platformi A0 marke Volkswagen te je svojedobno postavljala mjerila u području upravljanja, sigurnosti i tehnologije motora. Kao što je i tipično za marku Škoda, model Fabia oduševio je mnoštvom prostora. Na sajmu automobila Paris Motor Show u jesen 2000. godine marka je predstavila prvi model Škoda Fabia COMBI. Škoda Fabia RS svoj je debi proslavila u ožujku 2003. godine. S proizvodne trake sišlo je ukupno 1 790 000 modela Škoda Fabia prve generacije.
Druga generacija modela Škoda Fabia – od 2007. do 2014. godine
Na Salonu automobila u Ženevi pod svjetla pozornice izašla je Škoda Fabia II. Druga generacija ponudila je još veći prostor uz dimenzije koje su ostale kompaktne. Škoda je proširila paletu motora s učinkovitijim agregatima te je ovaj kompaktni model opremila novim komfornim i sigurnosnim značajkama. Marka Škoda prvi je puta pokazala model Fabia COMBI u rujnu 2007. godine na Međunarodnom salonu automobila IAA u Frankfurtu. Ovaj je model postavljao nova mjerila u području tehnologije i funkcionalnosti, a ponudio je i veći prostor. Kapacitet prtljažnika porastao je u usporedbi s prethodnim modelom za 235 litara. Robustan izgled s markantnim dizajnerskim elementima – tako opremljen model Fabia SCOUT, koji je u ponudi bio i kao karavan, Škoda je predstavila 2009. godine. S prvim modelom Škoda
Fabia MONTE CARLO DNK motosporta ulazi u omiljeno kompaktno vozilo. Ono je 2011. godine upotpunilo paletu modela te se odlikovalo crnim krovom, crnim naplatcima od lakog metala, zatamnjenim stražnjim i bočnim staklima te dodatnim ekspresivnim dizajnerskim elementima. Proizvodnja druge generacije modela Fabia završila je nakon proizvedenog 1 710 000 automobila u lipnju 2014. godine.
Treća sreća: Škoda Fabia III – od 2014. godine do danas
Godine 2014. češki je proizvođač s trećom generacijom modela Škoda Fabia ispisao još jedno uspješno poglavlje u povijesti ove serije modela. Do danas je s proizvodne trake sišlo već 500.000 vozila. Fabia III očarava znatno oštrijim, dinamičnijim i emocionalnijim stilskim elementima. Sportske proporcije vješto aludiraju na uspješna reli vozila marke Škoda. Sa svojom ponudom prostora koja je izvanredna za ovu klasu vozila te inovativnim sigurnosnim, komfornim i infotainment sustavima treća Škoda Fabia trenutačno postavlja mjerila u segmentu kompaktnih vozila. Kao što je i tipično za marku Škoda, u njezine karakteristike opreme ubrajaju se brojni ‚Simply Clever‘ detalji: kišobran ispod suvozačevog sjedala, strugalica za led u čepu spremnika za gorivo, držač za multimedijske uređaje u središnjoj konzoli, mreže za prtljagu na stražnjim stranama prednjih sjedala te držači za sigurnosni prsluk i boce.
Početkom 2017. godine Škoda je na Salonu automobila u Ženevi dodatno podigla ljestvicu. Škoda Fabia prvi je puta dobila 1,0 TSI 3-cilindrični motor koji na raspolaganje stavlja veću snagu uz istovremeno nisku potrošnju. Agregat koji je dostupan sa stupnjevima snage od 70 kW (95 KS) i 81 kW (110 KS) zamijenio je dosad korišteni 1,2-litreni 4-cilindrični motor. Kao prva Fabia ovo redizajnirano kompaktno vozilo raspolaže Mobilnim online uslugama Škoda Connect. S naprednom ponudom povezivosti vozači modela Fabia po želji će biti u svakom trenutku online. Škoda Connect obuhvaća Care Connect usluge s funkcijama potpore i poziva u nuždi. Tu su i Infotainment Online usluge koje između ostalog nude informacije o prometu, benzinskim postajama, cijenama goriva i parkiralištima.
Nova Škoda Fabia istovremeno nudi najmodernije sigurnosne sustave koji su se dosad većinom koristili u višim segmentima vozila. Tako ovaj model raspolaže sustavom Front Assist s integriranom City funkcijom kočenja u nuždi, adaptivnom regulacijom razmaka (Adaptive Cruise Control, ACC), multikolizijskom kočnicom i sustavom prepoznavanja umora. K tomu je kod svih modela Fabia u sklopu serijske opreme dostupan sustav upozorenja za ispuhanu gumu.