Stigla je nova Seat Arona. Najnoviji model marke Seat upravo je proslavio svoju premijeru na medijskom događanju u Barceloni. Nova Seat Arona svoj će javni debi imati na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu u rujnu, a dolazak na hrvatsko tržište očekuje se početkom 2018. godine.
Nova Seat Arona treće je vozilo koje španjolska marka lansira u 2017. godini, nakon redizajniranog Leona i nove Ibize. Ona predstavlja još jedan dodatak portfelju marke Seat u njezinoj najvećoj proizvodnoj ofenzivi u povijesti, a koja također uključuje model Ateca te nadolazeći veliki SUV, koji će se lansirati u 2018. godini. Nova Seat Arona svoje je mjesto našla u okviru portfelja SUV vozila kao mlađi izdanak obitelji. To čini na izvanredan i sjajan način koji objedinjuje prednosti njezinih kompaktnih dimenzija za gradsku vožnju s atributima crossover vozila koje je spremno na istraživanje svih vrsta terena. Iz toga je razloga Seat Arona elegantna, prostrana, praktična i udobna za vožnju na posao tijekom radnog tjedna te pustolovna, robusna, puna sportskog karaktera i učinkovita tijekom vikenda. Sve ove značajke kombinirane su s primijenjenom tehnologijom sigurnosti i povezivosti, koja se inače može pronaći samo u višim segmentima vozila, te nedvojbeno atraktivnim i prepoznatljivim dizajnom marke Seat. Također se moraju spomenuti brojne mogućnosti za individualizaciju te sportski DNK španjolske marke koji odiše dinamičnošću i profinjenošću. Model Arona, koji se proizvodi isključivo u Martorellu – pogonu s najvećim proizvodnim kapacitetima u Španjolskoj – imat će ključnu ulogu za Seat jer će jačati imidž marke i poticati prodaju.
„Mi u tvrtki Seat itekako smo ustrajni. S našom najvećom proizvodnom ofenzivom, u trenutku kada će sljedeći veliki SUV dospjeti na tržište, može se reći da je Seat lansirao novo vozilo prosječno svakih šest mjeseci u razdoblju od dvije i pol godine. Seat je namijenio troškove od ukupno 900 milijuna eura za ulaganja te istraživanje i razvoj modela Ibiza i Arona. Ta ulaganja čine samo jedan dio ukupnih ulaganja koja iznose 3,3 milijarde eura za razdoblje od 2015. do 2019. godine“, rekao je Luca de Meo, predsjednik marke Seat. „Komercijalno lansiranje nove Ibize odvit će se upravo ovaj mjesec, a Arona će svoju premijeru slaviti na Međunarodnom salonu automobila u Frankfurtu.“
Seat Arona prvi je model marke Seat u A0 segmentu kompaktnih crossover vozila
Budući da se ni na koji način ne želi svrstati u posebnu kategoriju, Arona predstavlja svojevrsnu studiju u pogledu svestranosti. Zahvaljujući njezinoj kompaktnoj veličini i senzacionalnim značajkama sigurnosti i upravljivosti, koje jamče visoki položaj vožnje i suvremeni dizajn, savršena je za svakodnevnu gradsku vožnju, no ne preže ni od pokazivanja svoje zabavne i pustolovne strane. S dodatnom karakteristikom markantnoga crossover izgleda, Arona nije jednostavno bilo koji automobil – ona je puno više od toga.
Nova Seat Arona dizajnirana je za vozače koji su u potrazi za daškom uzbuđenja, prepoznatljivosti i funkcionalnosti. Za ljude koji znaju da su godine samo brojka, a ne pogled na život. Ovo se vozilo uklapa u njihov životni stil, ono je stvoreno kako za gradske tako i za ruralne ceste, opremljeno je brojnim tehnologijama te je k tomu i udobno, prostrano, sigurno, dinamično, prilagodljivo te itekako praktično. To je vozilo u koje se može jednostavno ući, no i izaći, a kao da to nije dovoljno, Arona je vozilo koje bez ikakvih poteškoća može prihvatiti svu vašu prtljagu.
Uvijek spremna na pustolovinu
Kada je riječ o pasivnoj sigurnosti, nova Seat Arona nalazi se na najvišoj razini u okruženju koje je danas postalo itekako zahtjevno.
„Sigurni smo da je nova Seat Arona savršeni odgovor na trenutačne zahtjeve naših kupaca u pogledu dinamičnog ponašanja tijekom vožnje, udobnosti, sigurnosti i vrhunske tehnologije. Iznova postavljamo nove standarde u tome segmentu“, rekao je dr. Matthias Rabe, izvršni potpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj.
Nova Seat Arona ima sve sustave potpore za vožnju i infotainment sustave koje vozači znaju i vole iz drugih Seat modela poput sustava Front Assist, automatske regulacije razmaka (ACC), Stop&Go sustava (u kombinaciji sa sustavom ACC i automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG), potpore za kretanje uzbrdo, sustava za prepoznavanje umora, senzora za kišu i glavna svjetla, multikolizijske kočnice, sustava ulaska i pokretanja bez ključa KESSY, precizne i visokokvalitetne kamere za vožnju unatrag, vrhunskog 8“ crnoga dodirnog zaslona na instrumentnoj ploči te bežičnog punjača s pojačivačem mobilnog signala. Arona također opcijski nudi upozorenje na promet straga (Rear Traffic Alert), sustav prepoznavanja mrtvog kuta (Blind Spot Detection) te potporu upravljanja pri parkiranju (Park Assistance System) koja se odnosi kako na bočno tako i na okomito parkiranje.
Dimenzije
Seat Arona je u pogledu dimenzija dugačka 4.138 mm, što je za 79 mm više od nove Ibize. Međutim, stvarna razlika očituje se u njezinoj visini jer je Arona viša za 99 mm. Stoga nova Seat Arona ne nudi samo veći razmak od tla za offroad pustolovine već i povećanu unutrašnju visinu vozila sprijeda i straga te prije svega veći prtljažnik, čiji kapacitet iznosi 400 litara. Druga je važna značajka obloga sjedala, koja je za 52 mm viša te koja ima dvije prednosti: s jedne je strane položaj vožnje povišen radi bolje preglednosti nad prometom; s druge je strane ulazak i izlazak iz vozila znatno olakšan. Putnička sjedala također su povišena za 62 mm. Unutrašnja visina vozila povećana je za 37 mm sprijeda te za 33 mm straga. Položaj ovjesa povisio se za 15 mm, a vjetrobransko je staklo postavljeno u izraženijem okomitom položaju no kod modela Ibiza, zbog čega se unutrašnjost doima prostranijom.
Platforma MQB A0
Glavni preduvjet za značajna poboljšanja u pogledu prostranosti i dinamičnog ponašanja predstavlja najnovija tehnologija Volkswagen koncerna, platforma MQB (modularna poprečna platforma, njem. Modularer Querbaukasten). Platforma MQB A0 jamči veću fleksibilnost tijekom proizvodnje, robusniju implementaciju te kreiranje različitih modela s različitim vrstama karoserije unutar istog segmenta. U okviru iste temeljne platforme također je moguće postići različite konfiguracije međuosovinskog razmaka. Ulaganja marke Seat u troškove za istraživanje i razvoj u posljednjih su nekoliko godina djelomično bila namijenjena za adaptaciju Linije 1 tvornice u Martorellu na novu platformu MQB A0, zahvaljujući čemu je Seat prva tvrtka unutar Volkswagen koncerna koja se koristi ovom tehnologijom.
Potpuno povezana i s vlastitim stilom
Arona u pogledu povezivosti sadrži sustave Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link, dok u pogledu zvučnih sustava sadrži opcijski BeatsAudio sa 6 vrhunskih zvučnika, 300- W 8-kanalnim pojačalom te subwooferom u prtljažniku. I baš poput modela Leon, Ateca i Ibiza, nova Seat Arona nudi varijante opreme Reference, Style, FR i Xcellence. Ambijentalno LED osvjetljenje u unutrašnjosti s dvije boje (crvenom i bijelom) te 2-zonski klima-uređaj s filtrom Aircare također su značajke dostupne za model Arona, dok će s prednje strane vozila trokutasta glavna svjetla i njihova atraktivna boja te izvrsna jačina osvjetljenja novi model Arona učiniti itekako prepoznatljivim. Sa stražnje su strane vozila stražnja svjetla također izvedena u LED tehnologiji, a zahvaljujući njihovoj dvostrukoj izvedbi doprinijet će povećanju vizualne širine vozila. Varijanta opreme FR uključuje ovjes s dva modusa te Seat Drive Profile s četiri modusa: Normal, Sport, Eco i Individual. Kako bi se postupak opremanja novog modela Seat Arona pojednostavnio, opcijska oprema grupirana je u pakete.
Svestrana uporabljivost bez ijednog kompromisa
Arona s emotivne strane nudi uzbuđenje za kojim vozači inače tragaju kod verzija automobila s trojim vratima, samo što ona ima prednost prostora koji nudi karoserija obiteljskog vozila te povećani kapacitet koji je omogućen višim okvirom. Arona također dijeli pojedine značajke s modelom Ateca. Ona naposljetku predstavlja manji izdanak unutar serije SUV vozila, dok s nestrpljenjem iščekujemo najvećeg člana obitelji, veliki SUV, čije je lansiranje zakazano za 2018. godinu. Robusni prednji dio modela Arona slijedi istu strukturu kao kod modela Ateca, s trodimenzionalnim izgledom koji je naglašeniji, no koji svejedno nije agresivan. I nosač registarske pločice na stražnjem dijelu vozila također brine za robusniji dizajn branika te vizualno povisuje vozilo. Alejandro Mesonero, direktor odjela za dizajn marke Seat, kaže sljedeće: „Novome modelu Seat Arona željeli smo podariti prepoznatljivi dojam crossover vozila, dakle robusnog automobila za svakodnevni život i za gradsku džunglu. Iz toga je razloga opremljen tako snažnim ojačanjima u branicima, kućištima kotača te tamno obojenim gumenim bočnim pragovima, kao i krovnim nosačem te zaštitom na dnu branika u optici aluminija.“ Zahvaljujući svim ovim značajkama Arona se doima robusnijom i višom. Kotači s povećanim promjerom od 665 mm također doprinose višem dojmu vozila.
Nova Seat Arona vrlo je izražajna. Uz krovni nosač, značajke krova podsjećaju na izgled vozila za sve terene. Velik broj njezinih aspekata potječe iz istoga jezika dizajna koji krasi novija vozila marke Seat. Može se reći da ovo vozilo nesumnjivo ima vlastitu osobnost. Ona se odražava u njegovu interijeru, koji se ističe ne samo po vodoravnim proporcijama koje naglašavaju i povećavaju veličinu vozila, zbog čega se u unutrašnjosti stvara veći osjećaj prostranosti, već i po povećanoj razini sofisticiranosti. Posebna je briga posvećena detaljima kako bi se istaknula poboljšanja provedena u novome modelu Seat Arona u pogledu ukupnog dojma kvalitete.
Koncept visoke konzole (High Console Concept) dodatno ističe konzolu, što se također odražava na sigurnost i ergonomičnost vozila jer je svaki element pozicioniran tako da vozač gotovo ni ne treba odvratiti pogled s ceste tijekom vožnje. Posebna je pozornost posvećena i vozačevu sjedalu, a svi su instrumenti k tomu usmjereni prema vozaču. Sve je nadohvat ruke, čime se osigurava jednostavnost namještanja i povećana sigurnost. Sjedala su udobnija te posreduju izraženiji dojam sigurnosti, dok će putnike istovremeno sigurnije držati na njihovim mjestima. Tkanine, nijanse i boje ekskluzivne su za novi model Seat Arona, čije boje u unutrašnjosti i varijante opreme nude brojne mogućnosti za individualizaciju, s konzolom koja se primjerice može odabrati u boji koja će odgovarati instrumentnoj ploči.
U pogledu toga je mogućnost individualizacije modela Arona itekako važna. Kupci sve češće zahtijevaju veći broj mogućnosti za individualizaciju svojih vozila. Arona je, primjerice u pogledu boje, podijeljena na dva dijela: s jedne strane na donju karoseriju te s druge na krov te A i C stupove. Eclipse narančasta predstavlja najnoviji dodatak bogatoj paleti boja. Krov može biti izveden u sivoj, crnoj ili narančastoj boji, no njegova boja također može biti istovjetna boji karoserije. Ukupno postoji čak 68 mogućih kombinacija boja. Na C stupu ističe se grafika u obliku slova X ugravirana u metalni lim, kojom se naglašava crossover izgled modela Arona. I dok svaki model marke Seat krasi dinamičan, svestran i tehnološki napredan karakter s izraženim sportskim dizajnom, Arona također sadrži sve ove značajke, no istovremeno posjeduje prostraniju unutrašnjost i širi raspon mogućnosti za korištenje.
Savršeni suputnik
Snaga u današnje doba počiva u učinkovitosti i pouzdanosti. Cjelokupna ponuda motora dostupnih za novi model Seat Arona posjeduje sustav izravnog ubrizgavanja, turbokompresor te automatski start-stop sustav. Kupci mogu odabrati između triju benzinskih motora koji su mahom opremljeni aluminijskim blokom motora. Prvi je 3- cilindrični 95 KS 1,0 TSI motor, koji je povezan s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Zatim se nudi isti motor, no sa snagom od 115 KS, koji se isporučuje sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili automatiziranim mjenjačem s dvije spojke DSG. Treći je motor novi, 4- cilindrični 150 KS TSI motor s tehnologijom aktivnog isključivanja cilindara, a koji je ekskluzivan za varijantu opreme FR te je povezan sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem. U pogledu dizelskih motora dostupan je učinkoviti i pouzdani 1,6 TDI motor sa snagama od 95 i 115 KS. Verzija s 95 KS može se povezati s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7- stupanjskim DSG mjenjačem, a verzija sa 115 KS sa 6-stupanjskim mjenjačem. Naposljetku će se sredinom 2018. godine za modelsku liniju Arona lansirati 90 KS 1,0 TSI motor koji je pogonjen na stlačeni prirodni plin (CNG). Seat je prvi proizvođač koji nudi motor ovog tipa u klasi kompaktnih crossover vozila.
Prodaja marke Seat u stalnom je rastu. Između siječnja i svibnja Seat je diljem svijeta isporučio 201.300 vozila, što predstavlja porast od 13,9% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Rast prodaje povećao je promet marke Seat za 20,2% u prvom tromjesečju tekuće godine, a on je iznosio rekordnih 2.487 milijardi eura. Prošle je godine tvrtka zabilježila najveću operativnu dobit u svojoj povijesti. Operativna dobit marke Seat u prva tri mjeseca 2017. godine iznosila je 56 milijuna eura, što je porast od 4,1% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Seat je jedina tvrtka koja dizajnira, razvija, proizvodi i plasira automobile na tržište u Španjolskoj. Ovaj član međunarodnog Volkswagen koncerna ima svoje sjedište u Martorellu (Barceloni), izvozi 80% svojih vozila te je prisutan u više od 75 zemalja. Seat je u 2016. godini ostvario prodaju od 410 200 vozila, što je najbolji rezultat od 2007. godine.
Seat grupa zapošljava više od 14.000 stručnjaka na svoje tri proizvodne lokacije – Barcelona, El Prat de Llobregat i Martorell, gdje se proizvode vrlo uspješni modeli Ibiza i Leon. Tvrtka k tomu proizvodi modele Ateca i Toledo u Češkoj Republici, Alhambra u Portugalu i Mii u Slovačkoj. Međunarodni proizvođač ima i Tehnički centar, koji radi kao centar znanja i okuplja 1.000 inženjera koji su pogonska sila koja se krije iza inovacija za vodeće industrijske investitore s područja istraživanja i razvoja u Španjolskoj. Seat već implementira najnoviju tehnologiju povezivosti u svoje modele vozila te je trenutačno angažiran u postupku globalne digitalizacije tvrtke kako bi se promicala mobilnost budućnosti.