Kia Motors u drugoj polovici godine predstavlja prvi dizelski meki hibridni pogon. Novi ‘EcoDynamics+’ pogon smanjuje emisije CO2upotrebom elektro motora tijekom ubrzavanja, kada koristi starter s dodatnom 48-voltnom baterijom.
Cjenovno dostupna tehnologija koja se može ugraditi u postojeća vozila
U skladu s Kijinim ciljem da stvara inovativna vozila, koja sebi može priuštiti što širi krug kupaca, EcoDynamics+ tehnologija mekog hibrida nudi uvjerljiv omjer troškova i performansi u odnosu na klasične hibridne sustave. Kompaktna priroda komponenti znači da se ova nova tehnologija može lako ugraditi u postojeće vozilo i u konstrukciju pogona bez zadiranja u praktičnost ili raspored u vozilu. Kijin pogonski sustav mekog hibrida stvoren je da postane nevidljiv dio života vlasnika, bez ikakvog priključivanja ili punjenja.
Dizelski meki hibrid Kia Sportage stiže u drugoj polovici godine; ostali modeli i benzinski meki hibrid u 2019.
Kia Sportage će biti prvi model, koji će nuditi novi EcoDynamics+ dizelski meki hibridni pogon ove godine. Novi Kia Ceed, koji na jesen dolazi u svojoj 3. generaciji, bit će sljedeći model, koji ovaj pogon dobija u 2019. godini.
Novi pogon prvi je korak u ostvarivanju Kijine strategije elektrifikacije do 2025. godine
48-voltni pogon mekog hibrida je prva nova tehnologija, koju će Kia predstaviti kao dio svoje šire strategije elektrifikacije svoje game modela. Predstavljanje novog 48-voltnog pogona znači da je Kia prvi proizvođač, koji u svojoj ponudi nudi kupcima hibridna vozila, plug-in hibride, 100% električna vozila i 48-voltnu tehnologiju. Kia namjerava do 2025. ponuditi 16 vozila s naprednim pogonom – 5 novih hibrida, 5 plug-in hibrida, 5 električnih vozila i 2020. novo vozilo s pogonom na gorive ćelije i elektro motor.
Tehnologija snižava emisije CO2 do 4% (WLTP ciklus) i 7% (NEDC)
S EcoDynamics+ dizelskim pogonom mekog hibrida Kia će ponuditi čistije dizelske motore. Sustav djeluje u kombinaciji s tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR), koja pomaže kod snižavanja emisija CO2do 4% po novom svjetskom ciklusu mjerenja emisija (WLTP), i do 7% po novom europskom voznom ciklusu (NEDC). Uvođenje tehnologije dizelskog mekog hibrida ojačat će Kijine napore u poboljšanju iskorištenja goriva u njezinoj gami modela.
Načini djelovanja ‘motor’ i ‘generator’
Kijina tehnologija mekog hibrida koristi 0,46kWh 48V litijum-ionsku bateriju i novi starter- generator mekog hibrida (MHSG). S elektronskom kontrolom MHSG-a s upotrebom invertera sustav neprimjetno preklapa između dva načina djelovanja – ‘motor’ i ‘generator’.
MHSG kao elektro motor za snižavanje buke i emisija
MHSG, koji je preko remena povezan s radilicom dizelskog motora, tijekom ubrzavanja pruža do 10kW snage u načinu djelovanja ‘motor’, čime se snižavaju buka i emisije.
Regenerativno kočenje za punjenje baterije
U načinu djelovanja ‘generator’ MHSG iskorištava kinetičku energiju vozila prilikom kočenja i tu energiju koristi za punjenje baterije.
Kako EcoDynamics+ djeluje na cesti
Pogon EcoDynamics+ Korejci su razvili za pružanje boljeg iskorištavanja motora s unutarnjim izgaranjem na cesti i to s neprimjetnim pružanjem i skladištenjem električne energije. Kada MHSG djeluje u načinu ‘motor’ tijekom ubrzavanja koristi se uskladištena električna energija baterije, koja tako motoru s unutarnjim izgaranjem pruža dodatni okretni moment prilikom snažnog ubrzanja, ili snižava buku motora tijekom blagog ubrzanja. U fazi kočenja, u vožnji po nizbrdici ili kod približavanja raskrižju MHSG preklapa na način ‘generator’, čime upotrebom radilice puni bateriju. Sustav kontrolira napredna elektronska upravljačka jedinica (ECU), koja izračunava najučinkovitije iskorištavanje raspoložive energije i tome je prilagođava, uzevši u obzir preostalo vrijeme punjenja baterije.
Nova funkcija stop/start sustav
Kapacitet baterije može se upotrijebiti za djelovanje nove funkcije ‘voznog start/stop’ sustava. Ako je baterija dovoljno napunjena, motor s unutarnjim izgaranjem se automatski gasi prilikom kočenja s motorom i aktivnim kočenjem. MHSG neprimjetno ponovo pokreće motor – u bilo kojem slučaju – ako vozač pritisne pedalu gasa.
Kompaktno pozicioniranje i jednostavna ugradnja u postojeće modele
Kompaktna priroda tehnologije omogućava jednostavnu ugradnju EcoDynamics+ sustava mekog hibrida u postojeću konstrukciju vozila. Ovisno o modelu vozila 48-voltna baterija će biti postavljena na dnu kabine, čime se postiže najmanji mogući utjecaj na praktičnost vozila. Pošto je MHSG preko remena radilice izravno povezan s motorom, gotovo da uopće ne treba zadirati u motorni prostor. DC/DC pretvarač 48-voltne baterije omogućava ovoj novoj bateriji povezanost s napajanjem pomoćne elektronike u vozilu, jer ima puno veći kapacitet u odnosu na 12-voltni električni sustav vozila. Odluka za upotrebu MHSG znači i da uobičajeni starter-generator može biti manji i može se koristiti za hladno paljenje pri niskim temperaturama. 48-voltna baterija pomaže kod paljenja motora u većini uvjeta. Kijin EcoDynamics+ pogon dizelskog mekog hibrida djeluje i s ručnim i s automatskim mjenjačem, a može da se koristi uz prednji, stražnji ili pogon na sva 4 kotača. Također je pogon moguće koristiti kod dizelskih i benzinskih motora. Kia će detaljnije planove koji se tiču tehnologiju mekog hibrida predstaviti u predstojećim mjesecima.